"زنی که‌گم کردم "
4.43K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
چرا ازدواج نکردی؟
پیش نیامد...اول ها فکر می کردم کارهای مهم تری باید بکنم. بعد فکر کردم باید با زنی در مسایل مثلا خیلی مهم تفاهم داشته باشم. دیر فهمیدم که تفاهمی مهم تر از این نیست که مثلا دیوار را چه رنگی کنیم و اسباب خانه را چه جوری بچینیم و تابلوها را کجا بکوبیم و شام و ناهار چی درست کنیم و سر همه این ها با هم بخندیم!

✍🏻 زویا پیرزاد
@adelehz
نشانِ بوسه ی من در کدام سوی تنت نیست؟

حسین منزوی

@adelehz
11 A Time For Us
<unknown>
درس زیاد می‌خواندم و هر جایی که برایم مهم بود، با یک مداد زیرش خط می‌کشیدم .
"قانون اول نیوتن" همیشه یکی از سوال‌های امتحانی بود ، قانون جاذبه هم ...
گفتم جاذبه ، یاد چشم‌های مادرم افتادم. یاد چشم‌های بی بی. یاد چشم‌های تو ...
و چشم عضو مهمی‌ست ... اگر نه زن‌ها اینقدر با دقت و رو به آینه زیرش با مداد خط نمی‌کشیدند !

حميد جديدى
@adelehz
ما را شراب و روضه‌ی شاهی به‌کار نیست
یک چایِ تلخ و یارِ خراباتم آرزوست


@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
خدا میدونه چقدر دلم برای هوای کلاس درس و استادی که درس زندگی میداد تنگ شده
برای اون حال خوش بچگانه و بیخیالی سکر آمیز ...

@adelehz
1
Az Boose ta Eshgh
www.jahaniha.com
بعضی آوا ها قلب شما را لمس میکند.
شما را به عمق خاطرات گذشته تان می برد .
حریری بروی قلبتان در یک رویای شبانه می اندازد.
دلتنگی برای کسی که سالهاست اورا ندیده اید و از او بی خبرید را بر می گرداند.
بعضی نواها عجیب بی رحم و بی توجه اند ..بی توجه به قلب خسته ی تان
آن آدمها با آواها در رویاهای تان برمی گردند بدون اینکه واقعا برگشته باشند...
#عادله_زمانی


پ.ن از متن سریال از بوسه تا عشق ساخته ی تویگار ایشکلی
یاد آور حجم خاطراتی دور افتاده که فکر میکردم فراموش شان کردم...
@adelehz
از مبارک ترین انسانها کسانی هستند که با خویشتن خویش در صلحند🕊

#عادله_زمانی
@adelehz
دیر آمدی ری‌را !
باد آمد و همه رویاها را با خود برد...

سیدعلی صالحی
@adelehz
همه چیز را نمی‌توان فریاد زد!

اتومبیل جلویی خیلی آهسته پیش می‌رفت و با اینکه مدام بوق می‌زدم، به من راه نمی‌داد. داشتم خونسردی‌ام را از دست می‌دادم که ناگهان چشمم به‌‌ نوشته کوچکی روی شیشه‌ عقبش افتاد:
«راننده ناشنواست، لطفا صبور باشید!» مشاهده این نوشته همه چیز را تغییر داد! بلافاصله آرام گرفتم، سرعتم را کم کرده و چند دقیقه با تأخیر به خانه رسیدم اما مشکلی نبود.
ناگهان با خودم زمزمه کردم: آیا اگر آن نوشته پشت شیشه نبود، من صبوری به خرج می‌دادم؟ راستی چرا برای بردباری در برابر مردم به یک نوشته نیاز داریم!؟
اگر مردم، نوشته‌هایی به پیشانی خود بچسبانند، با آنها صبورتر و مهربان خواهیم بود؟ نوشته‌هایی همچون:
«کارم را از دست داده‌ام» «در حال مبارزه با سرطان هستم» «در مراحل طلاق، گیر افتاده‌ام» «عزیزی را از دست داده‌ام»
احساس بی ارزشی و حقارت می‌کنم» «در شرایط بد مالی و ورشکستگی قرار دارم» «بعد از سال‌ها درس خواندن، هنوز بیکارم» «مریضی در خانه دارم» و صدها نوشته دیگر شبیه اینها. همه درگیر مشکلاتی هستند که ما از آن چیزی نمی‌دانیم.
بیائیم نوشته‌های نامرئی همدیگر را خوب درک کرده و با مهربانی به یکدیگر احترام بگذاریم چون همه چیز را نمی‌شود فریاد زد!


#شما_فرستادین
@adelehz
قبلا می توانستم دختری بی‌فکر و بی‌خیال و آسوده باشم، چون چیز ارزشمندی نداشتم که از دست بدهم ! ولی حالا تا آخر عمر یک نگرانی بزرگ خواهم داشت و هر وقت که تو از من دور باشی به همه‌ی اتومبیل ‌هایی فکر می‌‌کنم که ممکن است تو را زیر بگیرند یا همه‌ی تخته‌های اعلامیه ‌ای که ممکن است روی سرت بیفتد و یا همه‌ی میکروب ‌های وحشتناکی
که ممکن است بخوری ...
آرامش خیالم تا ابد از بین رفته است !


بابا لنگ دراز
@adelehz
شب خوش ❤️
@adelehz
شمع باشی یا چراغ فانوس
فرقی ندارد
اگر دلی را روشن کنی
بی شک خود خورشیدی.
#عادله_زمانی


صبح به خیر ❤️
@adelehz
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
کار از کوچه و شهر و دیار گذشته
برای فراموش کردن بعضی چیزها باید از این سیاره عبور کرد .
راستی همسفر کوچه گردی های شبانه
میایی از زمین برویم ؟؟؟؟

#عادله_زمانی

@adelehz
پشتِ سیاهی‌های دنیامان سیاهی بود
معشوقه‌ام بودی و هستی و… نخواهی بود

سید مهدی موسوی
"سلامٌ للذین احبّهم عبثاً "

سلام به کسانی که
بیهوده دوستشان داشتیم...!

[محمود درویش]

@adelehz
استاد طهماسب نمای روشن کودکانه ی ما بودند ما بچه های دیروز هنوز منتظر رسیدن کلاه قرمزی به خونه ی آقای مرجی هستیم .
هنوزهم گاهی دلمون میخواد به انتهای خیابان الوند نامه بنویسیم
و کمی دورتر بشینیم تا چشمای خوشگلمون ضعیف نشه ..
الهی سلامت باشید که کودکانه های ما با شما بسلامت گذشت 🙏
تولدتون مبارک آقای مرجی مهربون ❤️
#عادله_زمانی
@adelehz
Adagio in G Minor
Mac Quayle
اگر شبی چمدانی از اتاقت برداشتی و راس ساعت ۲ شب وقتی سکوت و سیاهی چون مخملی سنگین بر سر شهرت سایه افکنده بود از خانه بیرون رفتی تا گم شوی..‌
چند نفر خواهند بود که زودتر از بقیه بفهمند نیستی؟
و چند نفر خواهند بود که دلشان برایت تنگ شود و دلشان هرگز نخواهد که چمدانی در دستت و سفری پیش رویت باشد.
اگر شبی در یک سکوت و تنهایی غلیظ از جاده های این شهر عبور کردی و این شهر را پس از خودت وا گذاشتی چند نفر خواهند بود که سراغت را بگیرند و یا بپرسند فلانی کجا رفته ست.
اگر شبی با شنیدن آوازی کلاسیک یا حتی فولکلور متعلق به شهر و خانه ی پدری ات،راهی جاده شدی .چند نفر خواهند بود که از نبودنت در این شهر اشک بریزند؟
انسان قصه ی تنهای غم انگیزی ست که شاید در زندگی چند خواننده داشته باشد اما هیچکس نمی تواند تضمین کند که این خواننده ها واقعا عاشق این قصه ی تنهای غم انگیزند یا فقط برای پر شدن ثانیه شمار روزهایشان دنبالش میکنند..
کسی چه میداند..
به چمدانت و به ساعت ۲ شب و به آن تاریکی غلیظ نیمه شب فکر کن ...
#عادله_زمانی
@adelehz
"زنی که‌گم کردم "
Mac Quayle – Adagio in G Minor
چقدر شنیدم این عشق بازی آرشه با تن ویلون را
چقدر شنیدم و هنوز هم میخواهم بشنوم....
خداوندا تو ستاری
همه خوابند تو بیداری ...


شب بخیر

@adelehz
من به عنوان یک زن، نمی‌گويم كه؛
ميز آرايش نداشته باشي، اما ميگويم حداقل از ميز تحريرت بزرگ تر نباشد!
نميگويم لوازم آرايش نخر، اما ميگويم حداقل كتاب هم بخر..
من نميگويم دل نبند، عاشق نشو ، به خاطر عشقت فداكاري نكن، بلكه ميگويم عاشق خوب كسي شو. به كسي دل ببند كه عشق را، اين صميميت روحاني را خوب بفهمد و بشناسد.

نميگويم هر ماه رنگ موهايت را به روز نكن، اما يادت نرود دانش و سوادت را هم به روز كني. مقاله بخواني و بداني در دنيا چه ميگذرد.

من نميگويم كمدت پر از لباس هاي رنگارنگ نباشد، اما ميگويم كتابخانه ات بزرگتر باشد.
نگذار هيچ ابزاري را مثل اسباب بازي هاي كودكي اطرافت بريزند تا سرت گرم شود و نفهمي در جهان چه ميگذرد.
اصلا هر كاري خواستي بكن، اما انديشه ات را نفروش، براي خودت انديشه داشته باش.

سمانه جهانبخش

@adelehz