فلانی میگفت آنقدر دلتنگ آنِ خودش است که شبها خوابش نمی برد.
چه ساده لوحانه
من اما در نبود آنی که می شناسم خوب میخوابم..
عمیق و طولانی
میخوابم تا ببینمش
در لابلای پرده های مخملین خواب
آن هنگام که نه دزدیده میشود نه آنِ دیگری ست نه از عشق می ترسد و نه رفتنی ست .
عمیقا به خواب نیاز دارم
باید به عمق بودنش در خواب سفر کرد .
#عادله_زمانی
@adelehz
چه ساده لوحانه
من اما در نبود آنی که می شناسم خوب میخوابم..
عمیق و طولانی
میخوابم تا ببینمش
در لابلای پرده های مخملین خواب
آن هنگام که نه دزدیده میشود نه آنِ دیگری ست نه از عشق می ترسد و نه رفتنی ست .
عمیقا به خواب نیاز دارم
باید به عمق بودنش در خواب سفر کرد .
#عادله_زمانی
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
دل کوچه باغ های قدیمی پرست از قرارهای یواشکی عاشقانه ی سالهای دور ...
از عشاقی که معلوم نیست بهم رسیدند یا فراق بینشان دیوار کشید .
عشاقی که حتی کسی بعد از سالیان دراز نمی داند کجایند و اگر هستند هنوز عاشقند یا نه ..
#عادله_زمانی
@adelehz
از عشاقی که معلوم نیست بهم رسیدند یا فراق بینشان دیوار کشید .
عشاقی که حتی کسی بعد از سالیان دراز نمی داند کجایند و اگر هستند هنوز عاشقند یا نه ..
#عادله_زمانی
@adelehz
یکی از همسایه های دایی مرحومم
پسرکی مبتلا به سندروم داون دارد .هر غروب دایی من روی پشت بام می رفت و چراغ پشت بام را روشن میکرد. پسرک همسایه هم به کنار پنجره می آمد و این دو نفر برای هم دست تکان می دادند.
حالا چند روز است چراغ پشت بامخاموش مانده
پسرک بیقرار است
امروز دم دم های غروب مادرش به ما زنگ زد و گفت که پسرک بیقراری میکند نمیتوانیم برایش توضیح دهیم که احمدآقا دیگر نمی تواند چراغ را روشن کند 😔
لطفا چراغ را روشن کنید تا آرامتر شود این پسرک این دریای طوفانی ...
چراغ را روشن کردیم و برای پسر و دست تکان دادیم
نسیمی وزید
احمدآقا به گمانم همان لحظه کنار چراغ لبخند می زد 😔
#عادله_زمانی
@adelehz
پسرکی مبتلا به سندروم داون دارد .هر غروب دایی من روی پشت بام می رفت و چراغ پشت بام را روشن میکرد. پسرک همسایه هم به کنار پنجره می آمد و این دو نفر برای هم دست تکان می دادند.
حالا چند روز است چراغ پشت بامخاموش مانده
پسرک بیقرار است
امروز دم دم های غروب مادرش به ما زنگ زد و گفت که پسرک بیقراری میکند نمیتوانیم برایش توضیح دهیم که احمدآقا دیگر نمی تواند چراغ را روشن کند 😔
لطفا چراغ را روشن کنید تا آرامتر شود این پسرک این دریای طوفانی ...
چراغ را روشن کردیم و برای پسر و دست تکان دادیم
نسیمی وزید
احمدآقا به گمانم همان لحظه کنار چراغ لبخند می زد 😔
#عادله_زمانی
@adelehz
"زنی کهگم کردم "
یکی از همسایه های دایی مرحومم پسرکی مبتلا به سندروم داون دارد .هر غروب دایی من روی پشت بام می رفت و چراغ پشت بام را روشن میکرد. پسرک همسایه هم به کنار پنجره می آمد و این دو نفر برای هم دست تکان می دادند. حالا چند روز است چراغ پشت بامخاموش مانده پسرک…
جهت آرامش روح رفتگان بی بازگشت مون
دم غروب
فاتحه و دعا رو دریغ نکنید
ممنون
دم غروب
فاتحه و دعا رو دریغ نکنید
ممنون
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
این جان جانان هزار قناری در حنجره اش داره
واقعا که بهترین اثر استاد شجریان همین ایشون هستند ...
@adelehz
واقعا که بهترین اثر استاد شجریان همین ایشون هستند ...
@adelehz
چه روزها که عبور کرد و برنگشت
چه روزها که میگذرد و باز نمی گردد
تصور مبهم خوبی هایت
لابلای برگهای درختان باغ خیالم جا مانده است .
کدام باغ خانه ی حضورت است ؟
#عادله_زمانی
صبح بخیر ❤️
@adelehz
چه روزها که میگذرد و باز نمی گردد
تصور مبهم خوبی هایت
لابلای برگهای درختان باغ خیالم جا مانده است .
کدام باغ خانه ی حضورت است ؟
#عادله_زمانی
صبح بخیر ❤️
@adelehz
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
پناه بردن سگ مصدوم به اورژانس
🔹انتشار فیلمی در فضای مجازی درباره پناه بردن عجیب یک سگ مصدوم به اورژانس در یکی از پایگاه های اورژانس جاده ای شهر باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد، باعث شگفتی بسیاری از مردم شده است.
سید محمد تقی پور تکنیسین اورژانس که کار مداوای سگ را انجام داد، در خصوص جزئیات این ماجرای عجیب گفت: عصر شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه با همکارم به نام صادق آسان در پایگاه جادهای اورژانس دوراهی باشت شیف بودیم که یک سگ لنگ لنگان از درب پایگاه وارد شد و جلوی ما دراز کشید و دست خود را بالا آورد که پس از بررسی وضعیتش متوجه شدیم که دست سگ شکسته و خونریزی دارد و سپس به مداوی اين حيوان پرداختيم.
پ.ن الهی بگردم این فرشته های بی زبون همه چیز و می فهمند تورو خدا اذیت شون نکنید 😢
آقای تکنسین اورژانس دم شما هم خیلی گرم ❤️
@adelehz
🔹انتشار فیلمی در فضای مجازی درباره پناه بردن عجیب یک سگ مصدوم به اورژانس در یکی از پایگاه های اورژانس جاده ای شهر باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد، باعث شگفتی بسیاری از مردم شده است.
سید محمد تقی پور تکنیسین اورژانس که کار مداوای سگ را انجام داد، در خصوص جزئیات این ماجرای عجیب گفت: عصر شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه با همکارم به نام صادق آسان در پایگاه جادهای اورژانس دوراهی باشت شیف بودیم که یک سگ لنگ لنگان از درب پایگاه وارد شد و جلوی ما دراز کشید و دست خود را بالا آورد که پس از بررسی وضعیتش متوجه شدیم که دست سگ شکسته و خونریزی دارد و سپس به مداوی اين حيوان پرداختيم.
پ.ن الهی بگردم این فرشته های بی زبون همه چیز و می فهمند تورو خدا اذیت شون نکنید 😢
آقای تکنسین اورژانس دم شما هم خیلی گرم ❤️
@adelehz
❤1
بعضی مردها بوی عشق می دهند.
رفتارشان با معشوقشان نخ به نخ عشق ست .
پولدار و سرشناس و خوش تیپ ترین مرد دنیا نیستند.ولی عاشقند .
نگرانند،نگران دلخوشی های زنانه ی دخترکی هستند که به آنها امید بسته ست .
میدانند غر زدن هایش از دلتنگی ست و وقتی نمیتواند بغض هایش را بشکند .شروع میکند به غر زدن
از سکوتش می ترسند به خاطر همین گلایه هایش را با لبخند می شنوند.
صبورند هرچه بشود اهل رها کردن دست معشوق نیستند .
حمایت گرند،هرچه شود هرکه با تو نسازد دلت به حمایت آنها خوش ست .
این ها،این مردان معمولی عاشق همان کسانی هستند که جهان زنانه را زیباتر میکنند.
جهان زنانه نه مرد ثروتمند میخواهد نه مرد قدرتمند نه خوش قیافه ترین مرد را می طلبد
جهان زنانه حامی ترین،صبورترین ،مهربان ترین و عاشق ترین مرد را میخواهد..
#عادله_زمانی
@adelehz
رفتارشان با معشوقشان نخ به نخ عشق ست .
پولدار و سرشناس و خوش تیپ ترین مرد دنیا نیستند.ولی عاشقند .
نگرانند،نگران دلخوشی های زنانه ی دخترکی هستند که به آنها امید بسته ست .
میدانند غر زدن هایش از دلتنگی ست و وقتی نمیتواند بغض هایش را بشکند .شروع میکند به غر زدن
از سکوتش می ترسند به خاطر همین گلایه هایش را با لبخند می شنوند.
صبورند هرچه بشود اهل رها کردن دست معشوق نیستند .
حمایت گرند،هرچه شود هرکه با تو نسازد دلت به حمایت آنها خوش ست .
این ها،این مردان معمولی عاشق همان کسانی هستند که جهان زنانه را زیباتر میکنند.
جهان زنانه نه مرد ثروتمند میخواهد نه مرد قدرتمند نه خوش قیافه ترین مرد را می طلبد
جهان زنانه حامی ترین،صبورترین ،مهربان ترین و عاشق ترین مرد را میخواهد..
#عادله_زمانی
@adelehz
"زنی کهگم کردم "
بعضی مردها بوی عشق می دهند. رفتارشان با معشوقشان نخ به نخ عشق ست . پولدار و سرشناس و خوش تیپ ترین مرد دنیا نیستند.ولی عاشقند . نگرانند،نگران دلخوشی های زنانه ی دخترکی هستند که به آنها امید بسته ست . میدانند غر زدن هایش از دلتنگی ست و وقتی نمیتواند بغض هایش…
چقدر مهربونید شما
چه خوبه که تو دنیای نامهربون ها
مهربون ها اینقدر درخشانند❤️
ممنونم
#شما_فرستادین
@adelehz
چه خوبه که تو دنیای نامهربون ها
مهربون ها اینقدر درخشانند❤️
ممنونم
#شما_فرستادین
@adelehz
اگر امروز همان روزی نیست که رویاهایت را تحقق یافته ببینی
نه بترس نه ناامید شو
کسی از فردا خبر ندارد .
راهت را ادامه بده ....
#عادله_زمانی
@adelehz
نه بترس نه ناامید شو
کسی از فردا خبر ندارد .
راهت را ادامه بده ....
#عادله_زمانی
@adelehz
آنها که اهل ِصُلحند بُردند زندگی را!
وین ناکسان بمانند در جنگِ زندگانی!!!
مولانای جانم
پ.ن تاثیر ۴ سال جنگ بر روی یک نفر
@adelehz
وین ناکسان بمانند در جنگِ زندگانی!!!
مولانای جانم
پ.ن تاثیر ۴ سال جنگ بر روی یک نفر
@adelehz
اردیبهشت های بچگی سخت میگذشت .دراضطراب امتحانات خرداد و بعدش هم جدایی ازهمکلاسی ها و سال بعد را خدامیدانست که بازهم این همکلاسی های جون جونی همکلاسی میمانند یا نه.
حالا آن میانه سه ماه هم تعطیلی تابستانی بود که اغراق نباشد بهترین دوره ی زندگی ما بچه هابود.
اما خوب هیچ خاطره مشخصی از اردیبهشت به جز اضطراب تمام شدن مدرسه وامتحانات درذهن ما نمی ماند.
باوجود هوای سکرآمیز و درختان سبز وگلهای محمدی تازشکفته ی راه مدرسه که هربارسعی میکردیم یواشکی ودورازچشم صاحب خانه بچینیمشان.باوجود عطر خوب خاک وقتی عصرهااز مدرسه برمیگشتیم و ازآب پاشی خانه های داخل کوچه بلند میشد .باوجود بستنی های راه مدرسه که تازه با شروع فصل گرم شدن بازهم راهی مغازه ها شده بودند وبا وجود تمام این چیزهای خوب من در بچگی نمیتوانستم قدر اردیبهشت رابدانم.
حالا گاهی فکر میکنم نکند حالا که بزرگ شده ام هم ناخواسته به خاطر یک امتحان ساده لذت چیزی که دردستم دارم را حس نکنم .
نکند مثل بچگی که اردیبهشت را میباختیم چیزی رابرای چیزساده ای ببازم وبعد خیلی دیر بفهمم که کاش اینقدر سخت نمیگرفتم.
حالا،هربچه مدرسه ای را که در راه مدرسه میبینم دلم برایش میسوزد اگر با همان کوله ی خوشرنگش زیر درختان تازه توت به هوای چیدن توتهای شیرین نچرخد.
و بستنی اش را باشدت و بیخیال ازدنیا نخورد.دلم می سوزد اگر نبینم توی راه برگشت بخانه یک بغل گل دستش نیست و از ذوق رسیدن اینهمه حال خوب بچگی مدام نمیخندد.
اگر بچه مدرسه ای ها را اینطور نبینم دلم میگیرد چون پی میبرم که بازهم کسی دارد چیزی گرانبها را به بهایی مفت می بازد.
#عادله_زمانی
@adelehz
حالا آن میانه سه ماه هم تعطیلی تابستانی بود که اغراق نباشد بهترین دوره ی زندگی ما بچه هابود.
اما خوب هیچ خاطره مشخصی از اردیبهشت به جز اضطراب تمام شدن مدرسه وامتحانات درذهن ما نمی ماند.
باوجود هوای سکرآمیز و درختان سبز وگلهای محمدی تازشکفته ی راه مدرسه که هربارسعی میکردیم یواشکی ودورازچشم صاحب خانه بچینیمشان.باوجود عطر خوب خاک وقتی عصرهااز مدرسه برمیگشتیم و ازآب پاشی خانه های داخل کوچه بلند میشد .باوجود بستنی های راه مدرسه که تازه با شروع فصل گرم شدن بازهم راهی مغازه ها شده بودند وبا وجود تمام این چیزهای خوب من در بچگی نمیتوانستم قدر اردیبهشت رابدانم.
حالا گاهی فکر میکنم نکند حالا که بزرگ شده ام هم ناخواسته به خاطر یک امتحان ساده لذت چیزی که دردستم دارم را حس نکنم .
نکند مثل بچگی که اردیبهشت را میباختیم چیزی رابرای چیزساده ای ببازم وبعد خیلی دیر بفهمم که کاش اینقدر سخت نمیگرفتم.
حالا،هربچه مدرسه ای را که در راه مدرسه میبینم دلم برایش میسوزد اگر با همان کوله ی خوشرنگش زیر درختان تازه توت به هوای چیدن توتهای شیرین نچرخد.
و بستنی اش را باشدت و بیخیال ازدنیا نخورد.دلم می سوزد اگر نبینم توی راه برگشت بخانه یک بغل گل دستش نیست و از ذوق رسیدن اینهمه حال خوب بچگی مدام نمیخندد.
اگر بچه مدرسه ای ها را اینطور نبینم دلم میگیرد چون پی میبرم که بازهم کسی دارد چیزی گرانبها را به بهایی مفت می بازد.
#عادله_زمانی
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
خوب البته من فرزندی ندارم . در کانال مجموعه نامه هایی منتشر شده تحت عنوان نامه هایم برای هیواد،باهشتگ #هیواد و #نامه_هایم تاحدی شبیه سبک کتاب نامه هایم به فرزندی که هرگز زاده نشد از اوریانا فالاچی هست..درسته که اولین کسی نیستم که اینکار و میکنم اما فکر میکنم لذتی خاص در نوشتن نامه برای فرزندی که هرگز وجود نداشته،وجود داره بطوریکه بنظرم هر دختری باید یکبار این حس رو تجربه کنه .. و اینکه سپاسگزارحضورتون هم هستم..🌹
@adelehz
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
نامه دهم
پسرک کوچلوی نازنینم سلام
این دهمین نامه ایست که برایت مینویسم البته هنوز خیلی کم است.من برایت هفتادهزارنامه در دلم دارم ..
این روزها مدام اخبار گم شدن بچه های کوچلو به گوشم می رسد..این خوب بدترین خبری ست که میتوان بعد از خبر جنگ شنید .اصلا گم شدن برای بچه های کوچلو خوب نیست و پسرم شما کوچلوها هرگز نباید گم بشوید ..
گم شدن البته گاهی لازم است اما نه برای کوچک تر ها ...
پسرم وقتی بزرگتر شوی باید برای بعضی روزهای ابری زندگیت که احتمال باران دارد یک جای خصوصی پیدا کنی .یک گوشه دنج میتواند کافه ای باشد که هیچ کس ادرسش را نداشته باشد یا باغ کوچک و پردرختی که فقط خودت ازوجودش خبر داری .میتواند یک کوهپایه دورافتاده و دنج باشد یا حتی کلبه ای روستایی در یک شهر کوچک خوش اب وهوا ...تا دران روز ابری زندگیت فارغ از همه چیز بروی و دران جا باخیال راحت از انظار انها که اذیتت کردند گم شوی ...عزیزم گم شدن برای ادم بزرگها اصولا چیز خیلی بدی نیست مدتی اگر ادم گم شود اگر در دسترس نباشد اگر فرصت کند به خودش و دلش برسد .خیلی خوب است .این طوری مجبور نیستی به ادمها به خاطر ابری بودنت توضیح پس بدهی و این موفقیت بزرگی ست.میتوانی در پناه گاهت کتاب بخوانی فیلم ببینی ..از طبیعیت لذت ببری و خودت هر غذایی که دوس داشتی را بپزی و فقط به خودت فکر کنی و خودت
گم شدن البته فقط برای ادم بزرگها خوب است آن هم گاهی وقتها و به مدت کوتاه
وگرنه هیچ بچه ای حق گم شدن ندارد.
#عادله_زمانی
#نامه_هایم
#هیواد
@adelehz
پسرک کوچلوی نازنینم سلام
این دهمین نامه ایست که برایت مینویسم البته هنوز خیلی کم است.من برایت هفتادهزارنامه در دلم دارم ..
این روزها مدام اخبار گم شدن بچه های کوچلو به گوشم می رسد..این خوب بدترین خبری ست که میتوان بعد از خبر جنگ شنید .اصلا گم شدن برای بچه های کوچلو خوب نیست و پسرم شما کوچلوها هرگز نباید گم بشوید ..
گم شدن البته گاهی لازم است اما نه برای کوچک تر ها ...
پسرم وقتی بزرگتر شوی باید برای بعضی روزهای ابری زندگیت که احتمال باران دارد یک جای خصوصی پیدا کنی .یک گوشه دنج میتواند کافه ای باشد که هیچ کس ادرسش را نداشته باشد یا باغ کوچک و پردرختی که فقط خودت ازوجودش خبر داری .میتواند یک کوهپایه دورافتاده و دنج باشد یا حتی کلبه ای روستایی در یک شهر کوچک خوش اب وهوا ...تا دران روز ابری زندگیت فارغ از همه چیز بروی و دران جا باخیال راحت از انظار انها که اذیتت کردند گم شوی ...عزیزم گم شدن برای ادم بزرگها اصولا چیز خیلی بدی نیست مدتی اگر ادم گم شود اگر در دسترس نباشد اگر فرصت کند به خودش و دلش برسد .خیلی خوب است .این طوری مجبور نیستی به ادمها به خاطر ابری بودنت توضیح پس بدهی و این موفقیت بزرگی ست.میتوانی در پناه گاهت کتاب بخوانی فیلم ببینی ..از طبیعیت لذت ببری و خودت هر غذایی که دوس داشتی را بپزی و فقط به خودت فکر کنی و خودت
گم شدن البته فقط برای ادم بزرگها خوب است آن هم گاهی وقتها و به مدت کوتاه
وگرنه هیچ بچه ای حق گم شدن ندارد.
#عادله_زمانی
#نامه_هایم
#هیواد
@adelehz
پنهان کرده ای
در لابلای آن هیبت مردانه ات
یک پسرک مهربان و خجالتی
که وقتی اندوهگین میشود می رود یک گوشه پنهان میشود و غصه میخورد .
در پس آن چهره ی جدی مردانه
یک جفت چشم کودکانه ی حریصِ محبت پنهان شده است .که دوست دارد مردانه به جهان بنگرد و عشق را فریاد بزند.
گاهی دوست دارم آن پسرک خجالتی و مهربان را بین بازوانم پنهان کنم و به او بگویم قوی باش تمام روزهای سخت خواهد گذشت ..
شاید آن هیبت مردانه بین بازوان کوچک من جا نشود اما آن پسرک دلخسته حتما در دستان من رها خواهد شد.
و من همیشه به آن پسرک خسته فکر میکنم که سر ظهری جان سوز ، خسته و نفس زنان به دنبال سر پناهی به من رسید...
و منی که دلم میخواست تا همیشه به آن چشمان نگاه کنم و بازوانم را به سویش بگشایم...
#عادله_زمانی
@adelehz
در لابلای آن هیبت مردانه ات
یک پسرک مهربان و خجالتی
که وقتی اندوهگین میشود می رود یک گوشه پنهان میشود و غصه میخورد .
در پس آن چهره ی جدی مردانه
یک جفت چشم کودکانه ی حریصِ محبت پنهان شده است .که دوست دارد مردانه به جهان بنگرد و عشق را فریاد بزند.
گاهی دوست دارم آن پسرک خجالتی و مهربان را بین بازوانم پنهان کنم و به او بگویم قوی باش تمام روزهای سخت خواهد گذشت ..
شاید آن هیبت مردانه بین بازوان کوچک من جا نشود اما آن پسرک دلخسته حتما در دستان من رها خواهد شد.
و من همیشه به آن پسرک خسته فکر میکنم که سر ظهری جان سوز ، خسته و نفس زنان به دنبال سر پناهی به من رسید...
و منی که دلم میخواست تا همیشه به آن چشمان نگاه کنم و بازوانم را به سویش بگشایم...
#عادله_زمانی
@adelehz
به خانه برگشته ام
پای تلفن نشسته ام و منتظرم زنگ بزنی
و تو که هرگز دوباره شماره ام را نمیگیری
اخ چقدر نبودنت بدون توجیه و دلیل است عزیزم
دایی جان مهربانم ❤️😔
@adelehz
پای تلفن نشسته ام و منتظرم زنگ بزنی
و تو که هرگز دوباره شماره ام را نمیگیری
اخ چقدر نبودنت بدون توجیه و دلیل است عزیزم
دایی جان مهربانم ❤️😔
@adelehz