"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
همسایه ارمنی دایی مسلمانم برایش حلوا درست کرده و آورده است.
جهان پیرامون او چنین بود
دوستی و همدیگر خواهی و پذیری
من مطمئنم او در آن جهان نیز همسایه های مهربانی دارد😔💔
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
خداوندا باری که فراتر از تحمل من است بر دوش من قرار نده ...
@adelehz
شب زیبا ❤️
@adelehz
ر مثل روباه ❤️🦊
@adelehz
بیل گیتس مخالف به اشتراک گذاشتن فرمول واکسن کرونا با کشورهای فقیر بود
زنش که طلاق گرفت
1/8 میلیارد از ثروتش که رفت
از لیست ثروتمندان جهان حذف شد
مالکیت معنوی واکسن کرونا هم داره تعلیق میشه...

دلم‌میخواد با خوندن این خبر به کارما فکر کنم


@adelehz
گمشده ام در شهری که زشتی از هر در و دیوارش فرو می ریزد ...
ناامید نمیشوم و سرمه ام را از درون کیفم بیرون می کشم.
سرمه ی سیاه من خیلی قوی نیست ولی شهر در برابر یک‌جفت چشم زیبا شاید کم تر زمخت به نظر بیاید .
#عادله_زمانی
@adelehz
خوش رنگ ترین گل عالم
عزیزدلم
سلام
پسرکم میدانی این نامه را که مینویسم تو اصلا وجود نداری و راستش نمیدانم اصلا روزی وجود خواهی داشت یا نه ولی فرقی هم نمیکند من برایت مینویسم و اگر روزی آنقدر بزرگ بودی که بتوانی نامه بخوانی خواهی خواند ...
پسرم زندگی شبیه یک درخت بزرگ میوه ست که ته باغ بزرگی کنار دیوار باغ همسایه روییده ست ...این درخت هرسال ممکن ست میوه بدهد ممکن ست سالی آفت به جانش بخورد و هیج حاصلی ندهد شاید سالی باران کم ببارد و حتی سالی ثمر درخت اندازه ی نصف آنچه باید باشد هم نباشد .
پسرم میخواهم بدانی که هیچ چیز این زندگی ثابت نیست احتمالا اگر پسرم شوی هزار بار قصه ی انگشتر و پادشاه و ان عبارت این نیز هم بگذرد ...را هزار باربرایت خواهم گفت تا بدانی که چه چیز را سعی میکنم بتو بفهمانم ...
عزیزکم هیچ چیز این زندگی همیشگی نیست .هیچ کس همیشه کنارت نمی ماند و مردن و نبودن و رفتن آدمها چیزیست که نمیتوانی تغییرش بدهی...
در کنارش هیچ چیز تلخی هم همیشه برایت باقی نمی ماند ...این را می گویم که بدانی دنیا چیزی فراتر از یک حال خوش یا بد ماندنی ست .
و قاعدتا پسر کوچکم خواهی فهمید که چنین حال ناثابتی ارزش ان را ندارد تا بخاطرش از هرچه شادت میکند بگذری و دلت را نادیده بگیری .
پسرکم ..زندگی درختی ست که گرچه بارو برگش در خزان ها بپاشد اما ریشه اش همچنان بهار سال اینده کمک میکند تا دوباره جوانه بزنی ...پس همیشه دلت سبز باشد ..و امیدت را زنده نگه دار
عزیزکم ...زندگی زودگذرست ،گاهی ناجوانمرد ست،گاهی دل آزارست اما با تمام اینها زندگی خواستنی ست پس تا زنده ای زندگی کن ..
#عادله_زمانی
#نامه_هایم
#هیواد
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
در خاطرم روانه شد و
شب بخیر گفت ،
گفتم‌ که در نبودِ تو ،
شب‌ها بخیر نیست....!
ناشناس
@adelehz
به سودای تو مشغولم 😔

شب زیبا ❤️
@adelehz
فلانی میگفت آنقدر دلتنگ آنِ خودش است که شبها خوابش نمی برد.
چه ساده لوحانه
من اما در نبود آنی که می شناسم خوب میخوابم..
عمیق و طولانی
میخوابم تا ببینمش
در لابلای پرده های مخملین خواب
آن هنگام که نه دزدیده میشود نه آنِ دیگری ست نه از عشق می ترسد و نه رفتنی ست .
عمیقا به خواب نیاز دارم
باید به عمق بودنش در خواب سفر کرد .
#عادله_زمانی
@adelehz
بشدت به چنین‌مهندسین ناظری نیاز دارم. 😶
@adelehz
دل کوچه باغ های قدیمی پرست از قرارهای یواشکی عاشقانه ی سالهای دور ...
از عشاقی که معلوم نیست بهم رسیدند یا فراق بینشان دیوار کشید .
عشاقی که حتی کسی بعد از سالیان دراز نمی داند کجایند و اگر هستند هنوز عاشقند یا نه ..
#عادله_زمانی
@adelehz
یکی از همسایه های دایی مرحومم
پسرکی مبتلا به سندروم داون دارد .هر غروب دایی من روی پشت بام‌ می رفت و چراغ پشت بام را روشن میکرد. پسرک همسایه هم به کنار پنجره می آمد و این دو نفر برای هم دست تکان می دادند.
حالا چند روز است چراغ پشت بام‌خاموش مانده
پسرک بیقرار است
امروز دم دم های غروب مادرش به ما زنگ زد و گفت که پسرک بیقراری میکند نمیتوانیم برایش توضیح دهیم که احمدآقا دیگر نمی تواند چراغ را روشن کند 😔
لطفا چراغ را روشن کنید تا آرامتر شود این پسرک این دریای طوفانی ...
چراغ را روشن کردیم و برای پسر و دست تکان دادیم
نسیمی وزید
احمدآقا به گمانم همان لحظه کنار چراغ لبخند می زد 😔

#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
این جان جانان هزار قناری در حنجره اش داره
واقعا که بهترین اثر استاد شجریان همین ایشون هستند ...
@adelehz
چه روزها که عبور کرد و برنگشت
چه روزها که میگذرد و باز نمی گردد
تصور مبهم خوبی هایت
لابلای برگهای درختان باغ خیالم جا مانده است .
کدام باغ خانه ی حضورت است ؟
#عادله_زمانی

صبح بخیر ❤️
@adelehz
در هواى او اى دل، شد تو را همين حاصل..
مثل چشم باريدن ، مثل شانه لرزيدن

قيصر امين پور
@adelehz
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
پناه بردن سگ مصدوم به اورژانس
🔹انتشار فیلمی در فضای مجازی درباره پناه بردن عجیب یک سگ مصدوم به اورژانس در یکی از پایگاه های اورژانس جاده ای شهر باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد، باعث شگفتی بسیاری از مردم شده است.
سید محمد تقی پور تکنیسین اورژانس که کار مداوای سگ را انجام داد، در خصوص جزئیات این ماجرای عجیب گفت: عصر شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه با همکارم به نام صادق آسان در پایگاه جاده‌ای اورژانس دوراهی باشت شیف بودیم که یک سگ لنگ لنگان از درب پایگاه وارد شد و جلوی ما دراز کشید و دست خود را بالا آورد که پس از بررسی وضعیتش متوجه شدیم که دست سگ شکسته و خونریزی دارد و سپس به مداوی اين حيوان پرداختيم.

پ.ن الهی بگردم این فرشته های بی زبون همه چیز و می فهمند تورو خدا اذیت شون نکنید 😢
آقای تکنسین اورژانس دم شما هم خیلی گرم ❤️

@adelehz
1
" داروی دردم گر تویی در اوج بیماری خوشم "

مولانای جان

@adelehz
Asemane Abri
Homayoun Shajarian
🎧@adelehz
چگونه این همه غم را به هر طرف بکشانم