ليس كل شيء في القلب يقال، لذلك خلق الله التنهيدة، الدموع، النوم الطويل، الإبتسامة الباردة، ورجفة اليدين
هر آنچه در قلب میگذرد را نمیتوان گفت، برای همین خدا “آه”، “اشک”، “خواب طولانی”، “لبخند سرد” و “لرزش دستان” را خلق کرد.
@adelehz
هر آنچه در قلب میگذرد را نمیتوان گفت، برای همین خدا “آه”، “اشک”، “خواب طولانی”، “لبخند سرد” و “لرزش دستان” را خلق کرد.
@adelehz
❤1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
به من بگو چه کسی خواهد توانست شکلی از درد درون قلب مان را بیرون از وجود به ما نشان دهد ؟
من برای گفتن بعضی چیزها با وجود داشتن زبان لالم.
کلمه ها برای بیان عمق بعضی چیزها نا لایق و سطحی هستند.
به من بگو چه کسی می تواند درد را از درون ما به بیرون به تصویر بکشد .
#عادله_زمانی
@adelehz
من برای گفتن بعضی چیزها با وجود داشتن زبان لالم.
کلمه ها برای بیان عمق بعضی چیزها نا لایق و سطحی هستند.
به من بگو چه کسی می تواند درد را از درون ما به بیرون به تصویر بکشد .
#عادله_زمانی
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
الهی
از كوی تو بيرون نشود پای خيالم
نكند فرق به حالم
که برانی
چه بخوانی
چه به اوجم برسانی
چه به خاكم بكشانی
نه من آنم كه برنجم
نه تو آنی كه برانی...
نه من آنم كه ز فيض نگهت چشم بپوشم
نه تو آنی كه گدا را ننوازی به نگاهی
در اگر باز نگردد، نروم باز به جايی
پشت ديوار نشينم چو گدا بر سر راهی
كس به غير از تو نخواهم
چه بخواهی چه نخواهی
باز كن در كه جز اين خانه مرا نيست پناهی...❤️
پیر هرات
شب زیبا
@adelehz
از كوی تو بيرون نشود پای خيالم
نكند فرق به حالم
که برانی
چه بخوانی
چه به اوجم برسانی
چه به خاكم بكشانی
نه من آنم كه برنجم
نه تو آنی كه برانی...
نه من آنم كه ز فيض نگهت چشم بپوشم
نه تو آنی كه گدا را ننوازی به نگاهی
در اگر باز نگردد، نروم باز به جايی
پشت ديوار نشينم چو گدا بر سر راهی
كس به غير از تو نخواهم
چه بخواهی چه نخواهی
باز كن در كه جز اين خانه مرا نيست پناهی...❤️
پیر هرات
شب زیبا
@adelehz
شبی که بارون شدیدی می بارید،
" پرویز شاپور " از " احمد شاملو " پرسید: چرا اینقدر عجله داری؟!
شاملو گفت: می ترسم به آخرین اتوبوس نرسم.
شاپور گفت: من می رسونمت.
شاملو پرسید: مگه ماشین داری؟
شاپور گفت: نه، اما چتر دارم!
" دوست واقعی کسی است که یاری رسان شما باشد حتی اگر دقیقا انچه شما می خواهید را نداشته باشد. "
@adelehz
" پرویز شاپور " از " احمد شاملو " پرسید: چرا اینقدر عجله داری؟!
شاملو گفت: می ترسم به آخرین اتوبوس نرسم.
شاپور گفت: من می رسونمت.
شاملو پرسید: مگه ماشین داری؟
شاپور گفت: نه، اما چتر دارم!
" دوست واقعی کسی است که یاری رسان شما باشد حتی اگر دقیقا انچه شما می خواهید را نداشته باشد. "
@adelehz
جهان این گونه است جانم
نه متعلق به توست
نه متعلق به من
چیزی به ما نمی رسد
جز عشقی که می ورزیم
جز عشقی که به ما بخشیده می شود .
#عادله_زمانی
@adelehz
نه متعلق به توست
نه متعلق به من
چیزی به ما نمی رسد
جز عشقی که می ورزیم
جز عشقی که به ما بخشیده می شود .
#عادله_زمانی
@adelehz
منتظر روزهای خوب هستیم
غافل از اینکه این روزهای در حال گذر
به نام روزهای خوب سند خورده اند.
منتظر هیچ روز خوبی نمان
از لحظه لذت ببر
#عادله_زمانی
@adelehz
غافل از اینکه این روزهای در حال گذر
به نام روزهای خوب سند خورده اند.
منتظر هیچ روز خوبی نمان
از لحظه لذت ببر
#عادله_زمانی
@adelehz
همسایه ارمنی دایی مسلمانم برایش حلوا درست کرده و آورده است.
جهان پیرامون او چنین بود
دوستی و همدیگر خواهی و پذیری
من مطمئنم او در آن جهان نیز همسایه های مهربانی دارد😔💔
#عادله_زمانی
@adelehz
جهان پیرامون او چنین بود
دوستی و همدیگر خواهی و پذیری
من مطمئنم او در آن جهان نیز همسایه های مهربانی دارد😔💔
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
خداوندا باری که فراتر از تحمل من است بر دوش من قرار نده ...
@adelehz
@adelehz
بیل گیتس مخالف به اشتراک گذاشتن فرمول واکسن کرونا با کشورهای فقیر بود
زنش که طلاق گرفت
1/8 میلیارد از ثروتش که رفت
از لیست ثروتمندان جهان حذف شد
مالکیت معنوی واکسن کرونا هم داره تعلیق میشه...
دلممیخواد با خوندن این خبر به کارما فکر کنم
@adelehz
زنش که طلاق گرفت
1/8 میلیارد از ثروتش که رفت
از لیست ثروتمندان جهان حذف شد
مالکیت معنوی واکسن کرونا هم داره تعلیق میشه...
دلممیخواد با خوندن این خبر به کارما فکر کنم
@adelehz
گمشده ام در شهری که زشتی از هر در و دیوارش فرو می ریزد ...
ناامید نمیشوم و سرمه ام را از درون کیفم بیرون می کشم.
سرمه ی سیاه من خیلی قوی نیست ولی شهر در برابر یکجفت چشم زیبا شاید کم تر زمخت به نظر بیاید .
#عادله_زمانی
@adelehz
ناامید نمیشوم و سرمه ام را از درون کیفم بیرون می کشم.
سرمه ی سیاه من خیلی قوی نیست ولی شهر در برابر یکجفت چشم زیبا شاید کم تر زمخت به نظر بیاید .
#عادله_زمانی
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
خوش رنگ ترین گل عالم
عزیزدلم
سلام
پسرکم میدانی این نامه را که مینویسم تو اصلا وجود نداری و راستش نمیدانم اصلا روزی وجود خواهی داشت یا نه ولی فرقی هم نمیکند من برایت مینویسم و اگر روزی آنقدر بزرگ بودی که بتوانی نامه بخوانی خواهی خواند ...
پسرم زندگی شبیه یک درخت بزرگ میوه ست که ته باغ بزرگی کنار دیوار باغ همسایه روییده ست ...این درخت هرسال ممکن ست میوه بدهد ممکن ست سالی آفت به جانش بخورد و هیج حاصلی ندهد شاید سالی باران کم ببارد و حتی سالی ثمر درخت اندازه ی نصف آنچه باید باشد هم نباشد .
پسرم میخواهم بدانی که هیچ چیز این زندگی ثابت نیست احتمالا اگر پسرم شوی هزار بار قصه ی انگشتر و پادشاه و ان عبارت این نیز هم بگذرد ...را هزار باربرایت خواهم گفت تا بدانی که چه چیز را سعی میکنم بتو بفهمانم ...
عزیزکم هیچ چیز این زندگی همیشگی نیست .هیچ کس همیشه کنارت نمی ماند و مردن و نبودن و رفتن آدمها چیزیست که نمیتوانی تغییرش بدهی...
در کنارش هیچ چیز تلخی هم همیشه برایت باقی نمی ماند ...این را می گویم که بدانی دنیا چیزی فراتر از یک حال خوش یا بد ماندنی ست .
و قاعدتا پسر کوچکم خواهی فهمید که چنین حال ناثابتی ارزش ان را ندارد تا بخاطرش از هرچه شادت میکند بگذری و دلت را نادیده بگیری .
پسرکم ..زندگی درختی ست که گرچه بارو برگش در خزان ها بپاشد اما ریشه اش همچنان بهار سال اینده کمک میکند تا دوباره جوانه بزنی ...پس همیشه دلت سبز باشد ..و امیدت را زنده نگه دار
عزیزکم ...زندگی زودگذرست ،گاهی ناجوانمرد ست،گاهی دل آزارست اما با تمام اینها زندگی خواستنی ست پس تا زنده ای زندگی کن ..
#عادله_زمانی
#نامه_هایم
#هیواد
@adelehz
عزیزدلم
سلام
پسرکم میدانی این نامه را که مینویسم تو اصلا وجود نداری و راستش نمیدانم اصلا روزی وجود خواهی داشت یا نه ولی فرقی هم نمیکند من برایت مینویسم و اگر روزی آنقدر بزرگ بودی که بتوانی نامه بخوانی خواهی خواند ...
پسرم زندگی شبیه یک درخت بزرگ میوه ست که ته باغ بزرگی کنار دیوار باغ همسایه روییده ست ...این درخت هرسال ممکن ست میوه بدهد ممکن ست سالی آفت به جانش بخورد و هیج حاصلی ندهد شاید سالی باران کم ببارد و حتی سالی ثمر درخت اندازه ی نصف آنچه باید باشد هم نباشد .
پسرم میخواهم بدانی که هیچ چیز این زندگی ثابت نیست احتمالا اگر پسرم شوی هزار بار قصه ی انگشتر و پادشاه و ان عبارت این نیز هم بگذرد ...را هزار باربرایت خواهم گفت تا بدانی که چه چیز را سعی میکنم بتو بفهمانم ...
عزیزکم هیچ چیز این زندگی همیشگی نیست .هیچ کس همیشه کنارت نمی ماند و مردن و نبودن و رفتن آدمها چیزیست که نمیتوانی تغییرش بدهی...
در کنارش هیچ چیز تلخی هم همیشه برایت باقی نمی ماند ...این را می گویم که بدانی دنیا چیزی فراتر از یک حال خوش یا بد ماندنی ست .
و قاعدتا پسر کوچکم خواهی فهمید که چنین حال ناثابتی ارزش ان را ندارد تا بخاطرش از هرچه شادت میکند بگذری و دلت را نادیده بگیری .
پسرکم ..زندگی درختی ست که گرچه بارو برگش در خزان ها بپاشد اما ریشه اش همچنان بهار سال اینده کمک میکند تا دوباره جوانه بزنی ...پس همیشه دلت سبز باشد ..و امیدت را زنده نگه دار
عزیزکم ...زندگی زودگذرست ،گاهی ناجوانمرد ست،گاهی دل آزارست اما با تمام اینها زندگی خواستنی ست پس تا زنده ای زندگی کن ..
#عادله_زمانی
#نامه_هایم
#هیواد
@adelehz
فلانی میگفت آنقدر دلتنگ آنِ خودش است که شبها خوابش نمی برد.
چه ساده لوحانه
من اما در نبود آنی که می شناسم خوب میخوابم..
عمیق و طولانی
میخوابم تا ببینمش
در لابلای پرده های مخملین خواب
آن هنگام که نه دزدیده میشود نه آنِ دیگری ست نه از عشق می ترسد و نه رفتنی ست .
عمیقا به خواب نیاز دارم
باید به عمق بودنش در خواب سفر کرد .
#عادله_زمانی
@adelehz
چه ساده لوحانه
من اما در نبود آنی که می شناسم خوب میخوابم..
عمیق و طولانی
میخوابم تا ببینمش
در لابلای پرده های مخملین خواب
آن هنگام که نه دزدیده میشود نه آنِ دیگری ست نه از عشق می ترسد و نه رفتنی ست .
عمیقا به خواب نیاز دارم
باید به عمق بودنش در خواب سفر کرد .
#عادله_زمانی
@adelehz