"زنی که‌گم کردم "
4.42K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
أمَّن يُجِيبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَيَكْشِفُ السُّوءَ

« کیست آنکس که دعای گرفتار را اجابت می‌کند و گرفتاری را برطرف می‌سازد »
سوره نمل آیه ۶۲

@adelehz
دل قوی دار که بنیاد بقا محکم از اوست...😔

سعدی

@adelehz
در عجیب ترین لحظات زندگی ام بسر می برم .
کرخت و گس
نه به یاس ها فکر میکنم
نه حتی به آن خیابان طولانی در شب
حس میکنم جهان را در این لحظه بیشتر از هر زمان دیگری می شناسم.
حس میکنم جهان آغوشش را برای بلعیدن من درون خود باز کرده
این شبها به غایت عجیب میگذرد.
خدا کند چند شب بعد به این شبها برگردم و نفسی راحت بکشم و بگویم شکرت زیبای من به خیر گذشت .
آه اگر این شبها به خیر بگذرد...
#عادله_زمانی
@adelehz
خداوند هرگز قولی نداده که ما را از مشکلات دور نگه می دارد . ولی گفته که در دل طوفان ،به ما آرامش می دهد . خداوند این را آرامشی بالاتر از درک و فهم ما می نامد . به این معنی که با وجود مشکلات زندگی، شما هنوز آرامش خود را دارید .
مثلا گزارشات پزشکی خوب نبود ، اما من نگران نیستم چون می دانم که خدا حواسش به من هست .
من آن مقامی که برایش زحمت کشیدم را نتوانستم کسب کنم ولی ناراحت نیستم چون می دانم که خداوند مقام بالاتری برایم در نظر گرفته .

جول اوستین


@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
به نیت شفای تمام بیماران
خصوصا بیماران دور از خانواده 😔
خدایا خودت حافظ عزیزانمان باش 😔❤️
@adelehz
🔶 نقل شده قرائت سوره فاتحه دعایی مفید برای شفای بیماری هست.

🔷لطفاً سوره را برای تعجیل در شفای بیماران هرچه بیشتر بخوانید وبازنشر کنید💐

واذا مرضت فهو یشفين﴿۹۰﴾،شعراء


@adelehz
بعضی آدم ها در زندگی هر آدمی هستند که عطر گلابند.
یعنی بوی خوب هستند.مایه آرامش، انتهای حس های خوب دو عالم
بین همه ی بوی های آشغالی که ممکن است بزند به دماغت تو سرت را میبری دم شیشه ی گلاب زندگیت و عطر آن یک سری آدمهای گلابی زندگی خودت را می بلعی.
اصلا این آدم‌گلابی ها اگر نباشند کار دنیا لنگ است آقا بدجور لنگ است.
هرکاری می کنی بکن ولی هوای آدم گلابی های خانه ات ، زندگی ات را داشته باش
همین.
#عادله_زمانی
@adelehz
بعضی ها هستند که نبودشان خیلی گران ست .
وقتی نیستند حس میکنی پازل چیده ای و یک قطعه مهمش را گم کرده ای میگردی که همان قطعه را بیابی در واقع پازل کامل است ولی تو دلت گواه نمی دهد .
بعضی ها بودنشان بوی خوب یاس است .شب می پیچد توی اتاقت در تاریکی راهت را با بوی یاس پیدا میکنی .
بعضی ها بودنشان پاستیل های رنگی خرسی ست خصوصا قرمز هایش وقتی یکی سورپرایزت میکند و برایت می آورد.
بعضی ها حضورشان عطر کوکو شنل ست
زنده میکند آن روح زندگی را که لازمش داری .
بعضی ها و بعضی و بعضی ها....
خدا سایه این بعضی ها را از سر زندگی مان کم نکند .
کم شان نکند
صدایشان را از ما نگیرد
نگاه شان را
و حضورشان را
آمین ❤️
#عادله_زمانی
@adelehz
بعضی شبها
سخت میگذرد
دیر میگذرد
تنت خسته است ولی روحت بیدار
شاید هم روحت خسته است و تنت بیدار
میخواهی بخوابی نمی شود .
میخواهی بیدار بمانی نمی توانی
بین باش و نباش گیر می افتی
چنین شبهایی آرام میگذرد ولی تو آرام نیستی
نمی دانم چقدر از این شبها داریم هرکدام در زندگی مان فقط میدانم
که صبح برخواهد گشت
در این شبها من به آن رفیق بظاهر احمق نیاز دارم که برایم یک لیوان بیاورد و بگوید
دیونه کی دیده شب بمونه؟
کسی می داند چنین رفیقی را در کدامین حجره ی بازار می فروشند؟؟؟؟
#عادله_زمانی
@adelehz
یا رب بلا بگردان....

پایان شب به خیر ❤️
@adelehz
‏بر سر سفره افطار گفت:
خدایا روزه‌داری را گرسنه نگذار
گفتش: اشتباه گفتی! باید بگویی خدایا هیچکس را گرسنه نگذار؛ مگر نشنیده‌ای که ابوالحسن خرقانی می‌گوید:
آنکه در این سرا درآید نانش دهید و از ایمانش مپرسید، چه آنکس که نزد باری تعالی به جان ارزد البته بر خوان بوالحسن به نان ارزد.

@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ما دیونه ها برای دوست داشتن آدمها حساب و کتاب نمی کنیم.
هیشکی نمونه خدا همیشه واسه دیونه ها باقی می مونه....
@adelehz
پشت داستان هر زنی مردی ایستاده است .
نه الزاما مردی حمایت گر و تکیه گاه
بلکه شاید مردی که بدنبال پناه می گردد.
پشت داستان زن ها همیشه مردها ایستاده اند .
چه بخواهیم چه نه
آنها حضور دارند اما این خود زن ها هستند که داستانها را می نویسند
آنطور که باید نوشته شود.
#عادله_زمانی
@adelehz
چندان دعا کن در نهان چندان بنال اندر شبان
کز گنبد هفت آسمـان در گوش تو آید صــدا

مولانای جانم
@adelehz
شاه‌نشین چِشم من تڪیہ گه خیال توست
جای دعاست شاه من بی تـو مباد جاے تـو

حافظ

@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
مردی و تو زندگی تون پیدا کنید که از دیدن تون اینجوری ذوق بکنه...
قلبش آب شد ...❤️
@adelehz
به طرز غریبی خسته ام .
چند شب است خواب کاملی نداشتم .از ۸ ساعت خواب مفید خوابم به سه ساعت خواب منقطع و توام با کابوس تقلیل یافته است .
چند شب پیش یک دسته ی بزرگ گل یاس توی اتاقم گذاشتند .پدرم همه را سر حوصله چیده ست و برایم آورده تا شب بویش آرامم کند .

اما امشب با این‌ حجم خستگی حتی به یاس های خوش بو هم به دیده ی دوستی نمی نگرم.
بطرز عجیبی خسته ام ..
یک نفر به محترمانه ترین شکل ممکن به من توهین کرده است آن هم کسی که اصلا از او توقع نداشتم .
کسی به من فهمانده است که برای خوشحال بودن تنها یاس های سفید و کاج های باران خورده و بلوط های سرخ کافی نیست .
کسی مرا مجبور کرده تا برایش توضیح دهم که قصد ندارم تصاحبش کنم .
چه اندوهبار
با من بر سر چیزی که به آن فکر نمی کردم و به آن باوری نداشتم جنگیده است .
ولی راستش را بخواهی من یکی توان و حوصله ی جنگیدن را ندارم .
دلم میخواهد بخوابم بدون اینکه فکر کنم جنگلی از کاج های باران خورده آن حوالی وجود دارد .
و عطر هیچ‌کاجی را نفس نکشم.
دلم میخواهد فقط بخوابم
و خواب هیچ‌کس را نبینم
و نگران خواب و بیدار هیچ کس نشوم
و فکر هیچ پیراهن سفیدی را نکنم .
نه که بد باشد
نه
من فقط خسته ام .
من آن فرمانده ی یاغی دریاها که به دنبال فتح سرزمین های دورافتاده ست نبودم
من فقط دختری بودم که روزی یاس ها و کاج ها را دوست داشت .
باید بخوابم
همین‌
#عادله_زمانی
@adelehz