بعضی از دوست داشتن ها شکل خاصی از دلخوشی ها را ببار می آورند.
راستش را بخواهی،در واقع همه ی آدمها توان یکسانی برای خوشحال کردن عزیزانشان ندارند.همه آنقدر ثروتمند نیستند تا بتوانند همه ی نیازهای عزیزانشان را برآورده کنند اما کسانی هستند که تمام آنچه دارند را بکار میگیرند تا بتوانند ذره ای شادی ببار آورند.البته که کار این آدمها هزار مرتبه از ثروت بقیه باارزش تر ست .این را کسی درک میکند که کسی برای خوشحالیش از جوانی و شادی و خودش مایه بگذارد.نه فقط از پول و دارایی اش
#عادله_زمانی
@adelehz
راستش را بخواهی،در واقع همه ی آدمها توان یکسانی برای خوشحال کردن عزیزانشان ندارند.همه آنقدر ثروتمند نیستند تا بتوانند همه ی نیازهای عزیزانشان را برآورده کنند اما کسانی هستند که تمام آنچه دارند را بکار میگیرند تا بتوانند ذره ای شادی ببار آورند.البته که کار این آدمها هزار مرتبه از ثروت بقیه باارزش تر ست .این را کسی درک میکند که کسی برای خوشحالیش از جوانی و شادی و خودش مایه بگذارد.نه فقط از پول و دارایی اش
#عادله_زمانی
@adelehz
دویده بودی
بی محابا و پر توان دویده بودی
شاید هم پاهایت برهنه بود .بنظرم کفشهای واکس زده ی چرم قهوه ای ات یا حتی کتانی های نایک سفیدت را کمی دورتر از پاها درآورده بودی و رها و بی توجه دویده بودی ..
دویده بودی تا میان هزار توی فکر و خیال من
منی که نه می شناختمت نه می دانستم کی هستی
به خودم آمدم دیدم با پاهای برهنه ات در سرتاسر سرزمین فکر من چرخیده ای
در سراسر باغ خیال من دویده ای .
عاقلانه این بود که دستت را بگیرم و تو را
از آن باغ رویایی خیالم که هوایی خیس از نم باران داشت بیرون کنم .
اما من چه کردم ؟
صدایت کردم و گفتم هی غریبه یک لیوان چای نمی خواهی؟؟
اینگونه شد که تو ساکن آن باغ شدی
تویی که غریبه بودی و ناگهان آمده بودی
اما راستش را بدانی هرگز نخواهم فهمید تو از کجا آمدی و به کجا می روی ..
آیا خواهی رفت یا تا همیشه در آن باغ زیر درخت های بادام باقی خواهی ماند ؟
کسی چه می داند .
#عادله_زمانی
@adelehz
بی محابا و پر توان دویده بودی
شاید هم پاهایت برهنه بود .بنظرم کفشهای واکس زده ی چرم قهوه ای ات یا حتی کتانی های نایک سفیدت را کمی دورتر از پاها درآورده بودی و رها و بی توجه دویده بودی ..
دویده بودی تا میان هزار توی فکر و خیال من
منی که نه می شناختمت نه می دانستم کی هستی
به خودم آمدم دیدم با پاهای برهنه ات در سرتاسر سرزمین فکر من چرخیده ای
در سراسر باغ خیال من دویده ای .
عاقلانه این بود که دستت را بگیرم و تو را
از آن باغ رویایی خیالم که هوایی خیس از نم باران داشت بیرون کنم .
اما من چه کردم ؟
صدایت کردم و گفتم هی غریبه یک لیوان چای نمی خواهی؟؟
اینگونه شد که تو ساکن آن باغ شدی
تویی که غریبه بودی و ناگهان آمده بودی
اما راستش را بدانی هرگز نخواهم فهمید تو از کجا آمدی و به کجا می روی ..
آیا خواهی رفت یا تا همیشه در آن باغ زیر درخت های بادام باقی خواهی ماند ؟
کسی چه می داند .
#عادله_زمانی
@adelehz
أمَّن يُجِيبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَيَكْشِفُ السُّوءَ
« کیست آنکس که دعای گرفتار را اجابت میکند و گرفتاری را برطرف میسازد »
سوره نمل آیه ۶۲
خدایا
میدونم حواست به ما تنهاها ، ناتوان ها ،به ماها که دست مون به جایی بند نیست به ما خسته ها، به ما تشنه ها،دورافتاده ها،دل شکسته ها،جواب رد شنیده ها،به ما به تو محتاج ها ، هست...
میدونم مارو میشناسی همون طور که ما تو رو میشناسیم..
میدونم اینجایی ،توی همین لحظه ی شب، توی همین لحظه ی سکوت، توی همین لحظه ی غم آلود...
خدایا حواست به ما تنها ها باشه ما کسی رو جز خودت نداریم....
همین
#عادله_زمانی
شب بخیر ❤️
@adeleh
« کیست آنکس که دعای گرفتار را اجابت میکند و گرفتاری را برطرف میسازد »
سوره نمل آیه ۶۲
خدایا
میدونم حواست به ما تنهاها ، ناتوان ها ،به ماها که دست مون به جایی بند نیست به ما خسته ها، به ما تشنه ها،دورافتاده ها،دل شکسته ها،جواب رد شنیده ها،به ما به تو محتاج ها ، هست...
میدونم مارو میشناسی همون طور که ما تو رو میشناسیم..
میدونم اینجایی ،توی همین لحظه ی شب، توی همین لحظه ی سکوت، توی همین لحظه ی غم آلود...
خدایا حواست به ما تنها ها باشه ما کسی رو جز خودت نداریم....
همین
#عادله_زمانی
شب بخیر ❤️
@adeleh
"زنی کهگم کردم "
دویده بودی بی محابا و پر توان دویده بودی شاید هم پاهایت برهنه بود .بنظرم کفشهای واکس زده ی چرم قهوه ای ات یا حتی کتانی های نایک سفیدت را کمی دورتر از پاها درآورده بودی و رها و بی توجه دویده بودی .. دویده بودی تا میان هزار توی فکر و خیال من منی که نه می…
چقدر فیدبک هایی که ازتون میگیرم قشنگ و دلنشینِ
مرسی که هستید
مرسی که اینقدر خوب هستید😍❤️
#شما_فرستادین
@adelehz
مرسی که هستید
مرسی که اینقدر خوب هستید😍❤️
#شما_فرستادین
@adelehz
صبح ازشب عبور میکند و به شهر می رسد.
خورشید به یاد باور کودکی مان از خواب بیدارمیشود و از پشت کوه بیرون می آید ..
خیابان سکوت را توی کیفش میگذارد و غرق صدای قدمها میشود..
و این چنین یک اتفاق بزرگ رخ می دهد
روز آغاز میگردد...
#عادله_زمانی
صبح بخیر
@adelehz
خورشید به یاد باور کودکی مان از خواب بیدارمیشود و از پشت کوه بیرون می آید ..
خیابان سکوت را توی کیفش میگذارد و غرق صدای قدمها میشود..
و این چنین یک اتفاق بزرگ رخ می دهد
روز آغاز میگردد...
#عادله_زمانی
صبح بخیر
@adelehz
روزی که قلب بفهمد مغز بهخاطرش چه افکاری را تحمل کرده...به احترامش تمامقد میایستد!!
ناشناس
@adelehz
ناشناس
@adelehz
دلم یک صبح سرد و هوای گرگ و میش میخواهد وقتی با ماشین از کنار چراغهای نیمه خواب شهری تازه و جاده ای نو میگذرم و به داستان دل هرخانه فکرمیکنم...
#عادله_زمانی
@adelehz
#عادله_زمانی
@adelehz
خدایا به امید خودت
تا باشد که نوبت حاجت ما شود
باشد که شفای بیماران مان
آرامش قلب های شکسته ی مان
ایمان گم شده ی مان
سلامت پدران و مادران مان و شادی شان
ثروت از دست داده یا هنوز به دست نیاورده ی مان
حفاظت فرزندان مان یا دادن آنها به دامان مان
حفظ آبروی مان
و خوشی قلب هایمان را از تو هدیه بگیریم ..
که جز خودت نه مامنی ست و نه پناهی
و نه چاره سازی
آمین
#عادله_زمانی
شب زیبا ❤️
@adelehz
@adelehz
تا باشد که نوبت حاجت ما شود
باشد که شفای بیماران مان
آرامش قلب های شکسته ی مان
ایمان گم شده ی مان
سلامت پدران و مادران مان و شادی شان
ثروت از دست داده یا هنوز به دست نیاورده ی مان
حفاظت فرزندان مان یا دادن آنها به دامان مان
حفظ آبروی مان
و خوشی قلب هایمان را از تو هدیه بگیریم ..
که جز خودت نه مامنی ست و نه پناهی
و نه چاره سازی
آمین
#عادله_زمانی
شب زیبا ❤️
@adelehz
@adelehz
وقتی بشدت درحال مجادله هستی
وقتی بخاطر یک نابسامانی کوچک در حال فریاد کشیدن بر سر مادر و همسر و فرزندت هستی
وقتی بخاطر یک مانع سخت در حال اشک ریختنی ...در تمام لحظات این چنینی
به یاد آور که
زندگی همین است ..همین مشکلات ریز و درشت، تنش های کوچکوبزرگ و غصه های آمدنی و رفتنی که لابلای شان حتی برای چند دقیقه میتوانی شاد باشی
و تو برای همان چند دقیقه چنین به تکاپو افتاده ای ..
بگذار تنش ها و مشکلات بیایند و بروند
صبور باش کمی هم آرام
عرصه را بر خودت و دیگران تنگ نکن
فقط زندگی را زندگی کن ...
#عادله_زمانی
صبح بخیر ❤️
@adelehz
وقتی بخاطر یک نابسامانی کوچک در حال فریاد کشیدن بر سر مادر و همسر و فرزندت هستی
وقتی بخاطر یک مانع سخت در حال اشک ریختنی ...در تمام لحظات این چنینی
به یاد آور که
زندگی همین است ..همین مشکلات ریز و درشت، تنش های کوچکوبزرگ و غصه های آمدنی و رفتنی که لابلای شان حتی برای چند دقیقه میتوانی شاد باشی
و تو برای همان چند دقیقه چنین به تکاپو افتاده ای ..
بگذار تنش ها و مشکلات بیایند و بروند
صبور باش کمی هم آرام
عرصه را بر خودت و دیگران تنگ نکن
فقط زندگی را زندگی کن ...
#عادله_زمانی
صبح بخیر ❤️
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ز غوغای جهان فارغ 😎
@adelehz
@adelehz
خدای مهربان کسی است که
نه در هفت طبقه آسمان می گنجد
و نه در هفت طبقه زمین،
ولی در دل آدمیزاد می گنجد!
پس زنهار که هیچ وقت دل کسی را نشکنی...
📕 زوربای یونانی
✍🏻 نیکوس کازانتزاکیس
@adelehz
نه در هفت طبقه آسمان می گنجد
و نه در هفت طبقه زمین،
ولی در دل آدمیزاد می گنجد!
پس زنهار که هیچ وقت دل کسی را نشکنی...
📕 زوربای یونانی
✍🏻 نیکوس کازانتزاکیس
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
سالهای خوب کودکی
روزهای کوتاه ، روزه های بلند
سفره ای پربرکت زولبیا،بامیه نان وپنیر و آش و حلیمی خوش عطر
ربنای شجریان
سریالهای خنده دار و واقعی بعد افطار
عطر خوب سحری های دم کرده مادر
کله گنجشکی های یواشکی
ذوق رسیدن به لحظه ی افطار
و شوق نزدیکتر شدن به خدا ...
الهی شکرت اگر امسال هم لایق مهمانی ات بدانی ام.
و کمکم کنی که دیگران را بخاطر روزه گرفتن یا نگرفتن قضاوت نکنم چرا که قضاوت مخصوص خودت است.
و آنچه دارم را به تو بسپارم که از تو امانتداری بهتر یافت نخواهد شد.
رمضان مبارک ❤
@adelehz
روزهای کوتاه ، روزه های بلند
سفره ای پربرکت زولبیا،بامیه نان وپنیر و آش و حلیمی خوش عطر
ربنای شجریان
سریالهای خنده دار و واقعی بعد افطار
عطر خوب سحری های دم کرده مادر
کله گنجشکی های یواشکی
ذوق رسیدن به لحظه ی افطار
و شوق نزدیکتر شدن به خدا ...
الهی شکرت اگر امسال هم لایق مهمانی ات بدانی ام.
و کمکم کنی که دیگران را بخاطر روزه گرفتن یا نگرفتن قضاوت نکنم چرا که قضاوت مخصوص خودت است.
و آنچه دارم را به تو بسپارم که از تو امانتداری بهتر یافت نخواهد شد.
رمضان مبارک ❤
@adelehz
یک بار دیگر رمضان آغاز شد .
خیلی ها اهل روزه گرفتن هستیم .خیلی ها نمی گیریم. بسیاری در حسرت روزه گرفتن اما از نظر جسمی ناتوان
همه اما دعوتیم به مهمانی اش ...
در این ماه بیایم همدیگر را بهتر درک کنیم اگر اهل روزه گرفتن هستیم .مرحبا، اما خودمان را برتر از بقیه ندانیم .به کسی چشم غره نرویم .این معامله ی بین ما و اوست .زیبا نیست که آنچه بین ما و اوست را با چشم و ابرو آمدن برای دیگران کم اجر کنیم.
حیف ست که اگر تنها دهانمان برای خوردن روزه باشد نه برای حرف نا زیبا و تلخ نزدن .
و اگر اهل روزه گرفتن نیستیم بدانیم که حق نداریم به اعتقاد آن کس که برای نزدیک تر شدن به خدایش تمام روز را گرسنه و تشنه میماند کوچکترین بی احترامی بکنیم .
و اگر شرایط جسمی مان اجازه روزه گرفتن به ما نمیدهد بدانیم که در دعای روزه داران فراموش نمی شویم و سفره ی الله آنقدر گسترده ست که حتما در گوشه اش جایی برای ما ناتوانان هم یافت میشود...
در این ماه از او میخواهیم که این سرگشتگان صحرای هستی را در آغوشش جا دهد و سفره اش را برای بندگان خسته اش بگستراند و بداند که هر روز بیشتر به رحمت کبریایی اش محتاجیم.
و ما چه هستیم جز قطرگانی از دریای هستی اش
بارالها،فراموشمان نکن و دست این ناتوانان را چنان بگیر که در شان شاهانه ی توست .
پروردگارا گره از کارهایمان بگشا
مریضانمان را شفا بخش که هوالشافی
و در دلهایمان آنچنان ایمان و آرامشی لبریز کن که جز یادت هیچ چیز اراممان نکند
صاحب خانه بنگر که بر کلون در چنان میکوبیم و تو خوب میدانی که از کرم شاهانه ات پاسخ ندادن بدور باشد .
ما محتاجانیم و تو بی نیاز
ما در راه مانده و تو صاحب راه
ما پشت در ایستاده گان و تو صاحب خانه
بگشا بارالها در خانه ات را امسال هم به تمنا آمده ایم...
رمضان مبارک .
#عادله_زمانی
@adelehz
خیلی ها اهل روزه گرفتن هستیم .خیلی ها نمی گیریم. بسیاری در حسرت روزه گرفتن اما از نظر جسمی ناتوان
همه اما دعوتیم به مهمانی اش ...
در این ماه بیایم همدیگر را بهتر درک کنیم اگر اهل روزه گرفتن هستیم .مرحبا، اما خودمان را برتر از بقیه ندانیم .به کسی چشم غره نرویم .این معامله ی بین ما و اوست .زیبا نیست که آنچه بین ما و اوست را با چشم و ابرو آمدن برای دیگران کم اجر کنیم.
حیف ست که اگر تنها دهانمان برای خوردن روزه باشد نه برای حرف نا زیبا و تلخ نزدن .
و اگر اهل روزه گرفتن نیستیم بدانیم که حق نداریم به اعتقاد آن کس که برای نزدیک تر شدن به خدایش تمام روز را گرسنه و تشنه میماند کوچکترین بی احترامی بکنیم .
و اگر شرایط جسمی مان اجازه روزه گرفتن به ما نمیدهد بدانیم که در دعای روزه داران فراموش نمی شویم و سفره ی الله آنقدر گسترده ست که حتما در گوشه اش جایی برای ما ناتوانان هم یافت میشود...
در این ماه از او میخواهیم که این سرگشتگان صحرای هستی را در آغوشش جا دهد و سفره اش را برای بندگان خسته اش بگستراند و بداند که هر روز بیشتر به رحمت کبریایی اش محتاجیم.
و ما چه هستیم جز قطرگانی از دریای هستی اش
بارالها،فراموشمان نکن و دست این ناتوانان را چنان بگیر که در شان شاهانه ی توست .
پروردگارا گره از کارهایمان بگشا
مریضانمان را شفا بخش که هوالشافی
و در دلهایمان آنچنان ایمان و آرامشی لبریز کن که جز یادت هیچ چیز اراممان نکند
صاحب خانه بنگر که بر کلون در چنان میکوبیم و تو خوب میدانی که از کرم شاهانه ات پاسخ ندادن بدور باشد .
ما محتاجانیم و تو بی نیاز
ما در راه مانده و تو صاحب راه
ما پشت در ایستاده گان و تو صاحب خانه
بگشا بارالها در خانه ات را امسال هم به تمنا آمده ایم...
رمضان مبارک .
#عادله_زمانی
@adelehz
"زنی کهگم کردم "
استاد محمدرضا شجریان – ربنا
بد نیست معنی ربنای استاد شجریان راهم بخوانیم :
ربنای اول : سوره آل عمران از سوره های مدنی – آیه شماره ۸
ربنا لاتزغ قلوبنا بعد اذ هدیتنا و هب لنا من لدنک رحمه انک انت الوهاب
بارالها دلهای ما را به باطل میل مده پس از آنکه به حق هدایت فرمودی
و به ما از لطف خویش اجر کامل عطا فرما که همانا تویی بخشنده بی عوض و منت
ربنای دوم : سوره مومنون از سوره های مکی – آیه شماره ۱۰۹
انه کان فریق من عبادی یقولون ربنا ءامنا فاغفرلنا وارحمنا و انت خیر الرحمین
زیرا شمایید که چون طایفه ای از بندگان صالح من روی به من آورده و عرض می کردند
بارالها ما به تو ایمان آوردیم تو از گناهان ما درگذر
و در حق ما لطف و مهربانی فرما که تو بهترین مهربانان هستی
ربنای سوم : سوره کهف از سوره های مکی – آیه شماره ۱۰
اذ اول الفتیه ال الکهف فقالوا ربنا ءاتنا من لدنک رحمه و هیی لنا من امرنا رشدا
آنگاه که آن جوانان کهف ( از بیم دشمن ) در غار کوه پنهان شدند از درگاه خدا مسئلت کردند
بارالها تو در حق ما به لطف خاص خود رحمتی عطا فرما
و بر ما وسیله رشد و هدایتی کامل مهیا ساز
ربنای چهارم : سوره بقره از سوره های مدنی – آیه ۲۵۰
و لما برزوا لجالوت و جنوده قالو ربنا افرغ علینا صبرا
و ثبت اقدامنا و انصرنا علی القوم الکفرین
چون آنها در میدان مبارزه جالوت و لشکریان او آمدند از خدا خواستند
که بار پروردگارا به ما صبر و استواری بخش
و ما را ثابت قدم دار و ما را بر شکست کافران یاری فرما.
@adelehz
ربنای اول : سوره آل عمران از سوره های مدنی – آیه شماره ۸
ربنا لاتزغ قلوبنا بعد اذ هدیتنا و هب لنا من لدنک رحمه انک انت الوهاب
بارالها دلهای ما را به باطل میل مده پس از آنکه به حق هدایت فرمودی
و به ما از لطف خویش اجر کامل عطا فرما که همانا تویی بخشنده بی عوض و منت
ربنای دوم : سوره مومنون از سوره های مکی – آیه شماره ۱۰۹
انه کان فریق من عبادی یقولون ربنا ءامنا فاغفرلنا وارحمنا و انت خیر الرحمین
زیرا شمایید که چون طایفه ای از بندگان صالح من روی به من آورده و عرض می کردند
بارالها ما به تو ایمان آوردیم تو از گناهان ما درگذر
و در حق ما لطف و مهربانی فرما که تو بهترین مهربانان هستی
ربنای سوم : سوره کهف از سوره های مکی – آیه شماره ۱۰
اذ اول الفتیه ال الکهف فقالوا ربنا ءاتنا من لدنک رحمه و هیی لنا من امرنا رشدا
آنگاه که آن جوانان کهف ( از بیم دشمن ) در غار کوه پنهان شدند از درگاه خدا مسئلت کردند
بارالها تو در حق ما به لطف خاص خود رحمتی عطا فرما
و بر ما وسیله رشد و هدایتی کامل مهیا ساز
ربنای چهارم : سوره بقره از سوره های مدنی – آیه ۲۵۰
و لما برزوا لجالوت و جنوده قالو ربنا افرغ علینا صبرا
و ثبت اقدامنا و انصرنا علی القوم الکفرین
چون آنها در میدان مبارزه جالوت و لشکریان او آمدند از خدا خواستند
که بار پروردگارا به ما صبر و استواری بخش
و ما را ثابت قدم دار و ما را بر شکست کافران یاری فرما.
@adelehz