"زنی که‌گم کردم "
4.44K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
یکم حال خوب ببینیم 🥰
و جهان از مهربانی زیباتر است.
@adelehz
روزی حضرت موسی ( علیه السلام ) در کوه طور ، به هنگام مناجات عرض کرد : ای پروردگار جهانیان !
جواب آمد : لبیک!
سپس عرض کرد : ای پروردگار اطاعت کنندگان!
جواب آمد :‌لبیک!
سپس عرض کرد :‌ای پروردگار گناه کاران !
موسی علیه السلام شنید :لبیک، لبیک ، لبیک!
حضرت گفت : خدایا به بهترین اسمی صدایت زدم ، یکبار جواب دادی ؛ اما تا گفتم : ای خدای گناهکاران ، سه مرتبه جواب دادی ؟
خداوند فرمود : ای موسی ! عارفان به معرفت خود و نیکوکاران به کار خود و مطیعان به اطاعت خود اعتماد دارند ؛ اما گناهکاران جز به فضل من پناهی ندارند . اگر من هم آنها را از درگاه خود ناامید گردانم به درگاه چه کسی پناهنده شوند؟
@adelehz
تویِ رگ های خداوند تو جریان داری
و لبانی که بِه شیرینیِ سوهان داری

امیر نقدی لنگرودی
@adelehz
بعضی از دوست داشتن ها شکل خاصی از دلخوشی ها را ببار می آورند.
راستش را بخواهی،در واقع همه ی آدمها توان یکسانی برای خوشحال کردن عزیزانشان ندارند.همه آنقدر ثروتمند نیستند تا بتوانند همه ی نیازهای عزیزانشان را برآورده کنند اما کسانی هستند که تمام آنچه دارند را بکار میگیرند تا بتوانند ذره ای شادی ببار آورند.البته که کار این آدمها هزار مرتبه از ثروت بقیه باارزش تر ست .این را کسی درک میکند که کسی برای خوشحالیش از جوانی و شادی و خودش مایه بگذارد.نه فقط از پول و دارایی اش
#عادله_زمانی
@adelehz
دویده بودی
بی محابا و پر توان دویده بودی
شاید هم پاهایت برهنه بود .بنظرم کفشهای واکس زده ی چرم قهوه ای ات یا حتی کتانی های نایک سفیدت را کمی دورتر از پاها درآورده بودی و رها و بی توجه دویده بودی ..
دویده بودی تا میان هزار توی فکر و خیال من
منی که نه می شناختمت نه می دانستم کی هستی
به خودم آمدم دیدم با پاهای برهنه ات در سرتاسر سرزمین فکر من چرخیده ای
در سراسر باغ خیال من دویده ای .
عاقلانه این بود که دستت را بگیرم و تو را
از آن‌ باغ رویایی خیالم که هوایی خیس از نم باران داشت بیرون کنم .
اما من چه کردم ؟
صدایت کردم و گفتم هی غریبه یک لیوان چای نمی خواهی؟؟
اینگونه شد که تو ساکن آن باغ شدی
تویی که غریبه بودی و ناگهان آمده بودی
اما راستش را بدانی هرگز نخواهم فهمید تو از کجا آمدی و به کجا می روی ..
آیا خواهی رفت یا تا همیشه در آن باغ زیر درخت های بادام باقی خواهی ماند ؟
کسی چه می داند .
#عادله_زمانی
@adelehz
آتش عشق
پس از مرگ نگردد خاموش
این چراغی است
کزین خانه به آن خانه برند...!!!

حافظ
@adelehz
أمَّن يُجِيبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَيَكْشِفُ السُّوءَ

« کیست آنکس که دعای گرفتار را اجابت می‌کند و گرفتاری را برطرف می‌سازد »
سوره نمل آیه ۶۲



خدایا
میدونم حواست به ما تنهاها ، ناتوان ها ،به ماها که دست مون به جایی بند نیست به ما خسته ها، به ما تشنه ها،دورافتاده ها،دل شکسته ها،جواب رد شنیده ها،به ما به تو محتاج ها ، هست...
میدونم مارو میشناسی همون طور که ما تو رو میشناسیم..
میدونم اینجایی ،توی همین لحظه ی شب، توی همین لحظه ی سکوت، توی همین لحظه ی غم آلود...
خدایا حواست به ما تنها ها باشه ما کسی رو جز خودت نداریم....
همین
#عادله_زمانی

شب بخیر ❤️
@adeleh
صبح ازشب عبور میکند و به شهر می رسد.
خورشید به یاد باور کودکی مان از خواب بیدارمیشود و از پشت کوه بیرون می آید ..
خیابان سکوت را توی کیفش میگذارد و غرق صدای قدمها میشود..
و این چنین یک اتفاق بزرگ رخ می دهد
روز آغاز میگردد...
#عادله_زمانی
صبح بخیر
@adelehz
روزی که قلب بفهمد مغز به‌خاطرش چه افکاری را تحمل کرده...به احترامش تمام‌قد می‌ایستد!!


ناشناس
@adelehz
دلم یک صبح سرد و هوای گرگ و میش میخواهد وقتی با ماشین از کنار چراغهای نیمه خواب شهری تازه و جاده ای نو میگذرم و به داستان دل هرخانه فکرمیکنم...

#عادله_زمانی

@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
فنجان عتیقه

کلام:عادله زمانی
صدا:سمیرا بهرامی

@adelehz
خدایا به امید خودت
تا باشد که نوبت حاجت ما شود
باشد که شفای بیماران مان
آرامش قلب های شکسته ی مان
ایمان گم شده ی مان
سلامت پدران و مادران مان و شادی شان
ثروت از دست داده یا هنوز به دست نیاورده ی مان
حفاظت فرزندان مان یا دادن آنها به دامان مان
حفظ آبروی مان
و خوشی قلب هایمان را از تو هدیه بگیریم ..
که جز خودت نه مامنی ست و نه پناهی
و نه چاره سازی
آمین
#عادله_زمانی
شب زیبا ❤️
@adelehz

@adelehz
وقتی بشدت درحال مجادله هستی
وقتی بخاطر یک نابسامانی کوچک در حال فریاد کشیدن بر سر مادر و همسر و فرزندت هستی
وقتی بخاطر یک مانع سخت در حال اشک ریختنی ...در تمام لحظات این چنینی
به یاد آور که
زندگی همین است ..همین مشکلات ریز و درشت، تنش های کوچک‌وبزرگ و غصه های آمدنی و رفتنی که لابلای شان حتی برای چند دقیقه میتوانی شاد باشی
و تو برای همان چند دقیقه چنین به تکاپو افتاده ای ..
بگذار تنش ها و مشکلات بیایند و بروند
صبور باش کمی هم آرام
عرصه را بر خودت و دیگران تنگ نکن
فقط زندگی را زندگی کن ...
#عادله_زمانی

صبح بخیر ❤️
@adelehz
کار خوبه خدا درست کنه❤️
@adelehz
خدای مهربان کسی است که
نه در هفت طبقه آسمان می گنجد
و نه در هفت طبقه زمین،
ولی در دل آدمیزاد می گنجد!
پس زنهار که هیچ وقت دل کسی را نشکنی...

📕 زوربای یونانی
✍🏻 نیکوس کازانتزاکیس
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
سالهای خوب کودکی
روزهای کوتاه ، روزه های بلند
سفره ای پربرکت زولبیا،بامیه نان وپنیر و آش و حلیمی خوش عطر
ربنای شجریان
سریالهای خنده دار و واقعی بعد افطار
عطر خوب سحری های دم کرده مادر
کله گنجشکی های یواشکی
ذوق رسیدن به لحظه ی افطار
و شوق نزدیکتر شدن به خدا ...

الهی شکرت اگر امسال هم لایق مهمانی ات بدانی ام.
و کمکم کنی که دیگران را بخاطر روزه گرفتن یا نگرفتن قضاوت نکنم چرا که قضاوت مخصوص خودت است.
و آنچه دارم را به تو بسپارم که از تو امانتداری بهتر یافت نخواهد شد.

رمضان مبارک
@adelehz
یک بار دیگر رمضان آغاز شد .
خیلی ها اهل روزه گرفتن هستیم .خیلی ها نمی گیریم. بسیاری در حسرت روزه گرفتن اما از نظر جسمی ناتوان
همه اما دعوتیم به مهمانی اش ...
در این ماه بیایم همدیگر را بهتر درک کنیم اگر اهل روزه گرفتن هستیم .مرحبا، اما خودمان را برتر از بقیه ندانیم .به کسی چشم غره نرویم .این معامله ی بین ما و اوست .زیبا نیست که آنچه بین ما و اوست را با چشم و ابرو آمدن برای دیگران کم اجر کنیم‌.
حیف ست که اگر تنها دهانمان برای خوردن روزه باشد نه برای حرف نا زیبا و تلخ نزدن .
و اگر اهل روزه گرفتن نیستیم بدانیم که حق نداریم به اعتقاد آن کس که برای نزدیک تر شدن به خدایش تمام روز را گرسنه و تشنه میماند کوچکترین بی احترامی بکنیم .
و اگر شرایط جسمی مان اجازه روزه گرفتن به ما نمیدهد بدانیم که در دعای روزه داران فراموش نمی شویم و سفره ی الله آنقدر گسترده ست که حتما در گوشه اش جایی برای ما ناتوانان هم یافت میشود...
در این ماه از او میخواهیم که این سرگشتگان صحرای هستی را در آغوشش جا دهد و سفره اش را برای بندگان خسته اش بگستراند و بداند که هر روز بیشتر به رحمت کبریایی اش محتاجیم.
و ما چه هستیم جز قطرگانی از دریای هستی اش
بارالها،فراموشمان نکن و دست این ناتوانان را چنان بگیر که در شان شاهانه ی توست .
پروردگارا گره از کارهایمان بگشا
مریضانمان را شفا بخش که هوالشافی
و در دلهایمان آنچنان ایمان و آرامشی لبریز کن که جز یادت هیچ چیز اراممان نکند
صاحب خانه بنگر که بر کلون در چنان میکوبیم و تو خوب میدانی که از کرم شاهانه ات پاسخ ندادن بدور باشد .
ما محتاجانیم و تو بی نیاز
ما در راه مانده و تو صاحب راه
ما پشت در ایستاده گان و تو صاحب خانه
بگشا بارالها در خانه ات را امسال هم به تمنا آمده ایم...
رمضان مبارک .
#عادله_زمانی
@adelehz