وقتی گفتم
دوستت دارم ،می دانستم الفبای تازهای
برای شهر بی سواد اختراع می کنم و
به مردم شرابی میبخشم که تا کنون نشناخته اند ...
نزار قبانی
@adelehz
دوستت دارم ،می دانستم الفبای تازهای
برای شهر بی سواد اختراع می کنم و
به مردم شرابی میبخشم که تا کنون نشناخته اند ...
نزار قبانی
@adelehz
زنها همیشه مادرند و مردها بچه ...!
ما مردها همیشه بچهایم ،
اما به زبان نمیآوریم !
یا شاید ،
نمیخواهیم بگوییم که بچهایم ...!
فرهاد ، مجنون ، پادشاه ، شاعر ، من ...
هرکس که باشد همیشه دلش میخواهد ،
یک زن در زندگیاش باشد ...
که مدام بهش رسیدگی کند و مراقبش باشد !
میگویند :
پشت سر هر مرد بزرگی یک زن ایستاده .
اما ،
پشت سر هیچ زنی هرگز مردی نیست !
👤 عباس معروفی
@adelehz
ما مردها همیشه بچهایم ،
اما به زبان نمیآوریم !
یا شاید ،
نمیخواهیم بگوییم که بچهایم ...!
فرهاد ، مجنون ، پادشاه ، شاعر ، من ...
هرکس که باشد همیشه دلش میخواهد ،
یک زن در زندگیاش باشد ...
که مدام بهش رسیدگی کند و مراقبش باشد !
میگویند :
پشت سر هر مرد بزرگی یک زن ایستاده .
اما ،
پشت سر هیچ زنی هرگز مردی نیست !
👤 عباس معروفی
@adelehz
👍1
به ابر امید دارد دانه تا زیر زمین باشد
نظر بر عالم بالاست دائم خاکساران را
صائب تبریزی
شب خوش❤️
@adelehz
نظر بر عالم بالاست دائم خاکساران را
صائب تبریزی
شب خوش❤️
@adelehz
در انتهای شب سیاه
آنجا دشتی ست از گل
خورشید برفرازش ایستاده و نور هدیه می دهد به رهگذران
آنجا دشتی ست آکنده از بوی گل
آنجا خوشبختی منتظر توست
در انتهای شب،صبح ایستاده ست .
تو شاید هرگز به آن توجه نکنی ولی آن دشت پر از گل و فراخ هر صبح برویت گشوده میشود
گلی بچین قبل از آنکه خیلی دیر شود
آنجا دشتی ست پر از نور .
#عادله_زمانی
صبح به خیر ❤️
@adelehz
آنجا دشتی ست از گل
خورشید برفرازش ایستاده و نور هدیه می دهد به رهگذران
آنجا دشتی ست آکنده از بوی گل
آنجا خوشبختی منتظر توست
در انتهای شب،صبح ایستاده ست .
تو شاید هرگز به آن توجه نکنی ولی آن دشت پر از گل و فراخ هر صبح برویت گشوده میشود
گلی بچین قبل از آنکه خیلی دیر شود
آنجا دشتی ست پر از نور .
#عادله_زمانی
صبح به خیر ❤️
@adelehz
روزی حضرت موسی ( علیه السلام ) در کوه طور ، به هنگام مناجات عرض کرد : ای پروردگار جهانیان !
جواب آمد : لبیک!
سپس عرض کرد : ای پروردگار اطاعت کنندگان!
جواب آمد :لبیک!
سپس عرض کرد :ای پروردگار گناه کاران !
موسی علیه السلام شنید :لبیک، لبیک ، لبیک!
حضرت گفت : خدایا به بهترین اسمی صدایت زدم ، یکبار جواب دادی ؛ اما تا گفتم : ای خدای گناهکاران ، سه مرتبه جواب دادی ؟
خداوند فرمود : ای موسی ! عارفان به معرفت خود و نیکوکاران به کار خود و مطیعان به اطاعت خود اعتماد دارند ؛ اما گناهکاران جز به فضل من پناهی ندارند . اگر من هم آنها را از درگاه خود ناامید گردانم به درگاه چه کسی پناهنده شوند؟
@adelehz
جواب آمد : لبیک!
سپس عرض کرد : ای پروردگار اطاعت کنندگان!
جواب آمد :لبیک!
سپس عرض کرد :ای پروردگار گناه کاران !
موسی علیه السلام شنید :لبیک، لبیک ، لبیک!
حضرت گفت : خدایا به بهترین اسمی صدایت زدم ، یکبار جواب دادی ؛ اما تا گفتم : ای خدای گناهکاران ، سه مرتبه جواب دادی ؟
خداوند فرمود : ای موسی ! عارفان به معرفت خود و نیکوکاران به کار خود و مطیعان به اطاعت خود اعتماد دارند ؛ اما گناهکاران جز به فضل من پناهی ندارند . اگر من هم آنها را از درگاه خود ناامید گردانم به درگاه چه کسی پناهنده شوند؟
@adelehz
بعضی از دوست داشتن ها شکل خاصی از دلخوشی ها را ببار می آورند.
راستش را بخواهی،در واقع همه ی آدمها توان یکسانی برای خوشحال کردن عزیزانشان ندارند.همه آنقدر ثروتمند نیستند تا بتوانند همه ی نیازهای عزیزانشان را برآورده کنند اما کسانی هستند که تمام آنچه دارند را بکار میگیرند تا بتوانند ذره ای شادی ببار آورند.البته که کار این آدمها هزار مرتبه از ثروت بقیه باارزش تر ست .این را کسی درک میکند که کسی برای خوشحالیش از جوانی و شادی و خودش مایه بگذارد.نه فقط از پول و دارایی اش
#عادله_زمانی
@adelehz
راستش را بخواهی،در واقع همه ی آدمها توان یکسانی برای خوشحال کردن عزیزانشان ندارند.همه آنقدر ثروتمند نیستند تا بتوانند همه ی نیازهای عزیزانشان را برآورده کنند اما کسانی هستند که تمام آنچه دارند را بکار میگیرند تا بتوانند ذره ای شادی ببار آورند.البته که کار این آدمها هزار مرتبه از ثروت بقیه باارزش تر ست .این را کسی درک میکند که کسی برای خوشحالیش از جوانی و شادی و خودش مایه بگذارد.نه فقط از پول و دارایی اش
#عادله_زمانی
@adelehz
دویده بودی
بی محابا و پر توان دویده بودی
شاید هم پاهایت برهنه بود .بنظرم کفشهای واکس زده ی چرم قهوه ای ات یا حتی کتانی های نایک سفیدت را کمی دورتر از پاها درآورده بودی و رها و بی توجه دویده بودی ..
دویده بودی تا میان هزار توی فکر و خیال من
منی که نه می شناختمت نه می دانستم کی هستی
به خودم آمدم دیدم با پاهای برهنه ات در سرتاسر سرزمین فکر من چرخیده ای
در سراسر باغ خیال من دویده ای .
عاقلانه این بود که دستت را بگیرم و تو را
از آن باغ رویایی خیالم که هوایی خیس از نم باران داشت بیرون کنم .
اما من چه کردم ؟
صدایت کردم و گفتم هی غریبه یک لیوان چای نمی خواهی؟؟
اینگونه شد که تو ساکن آن باغ شدی
تویی که غریبه بودی و ناگهان آمده بودی
اما راستش را بدانی هرگز نخواهم فهمید تو از کجا آمدی و به کجا می روی ..
آیا خواهی رفت یا تا همیشه در آن باغ زیر درخت های بادام باقی خواهی ماند ؟
کسی چه می داند .
#عادله_زمانی
@adelehz
بی محابا و پر توان دویده بودی
شاید هم پاهایت برهنه بود .بنظرم کفشهای واکس زده ی چرم قهوه ای ات یا حتی کتانی های نایک سفیدت را کمی دورتر از پاها درآورده بودی و رها و بی توجه دویده بودی ..
دویده بودی تا میان هزار توی فکر و خیال من
منی که نه می شناختمت نه می دانستم کی هستی
به خودم آمدم دیدم با پاهای برهنه ات در سرتاسر سرزمین فکر من چرخیده ای
در سراسر باغ خیال من دویده ای .
عاقلانه این بود که دستت را بگیرم و تو را
از آن باغ رویایی خیالم که هوایی خیس از نم باران داشت بیرون کنم .
اما من چه کردم ؟
صدایت کردم و گفتم هی غریبه یک لیوان چای نمی خواهی؟؟
اینگونه شد که تو ساکن آن باغ شدی
تویی که غریبه بودی و ناگهان آمده بودی
اما راستش را بدانی هرگز نخواهم فهمید تو از کجا آمدی و به کجا می روی ..
آیا خواهی رفت یا تا همیشه در آن باغ زیر درخت های بادام باقی خواهی ماند ؟
کسی چه می داند .
#عادله_زمانی
@adelehz
أمَّن يُجِيبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَيَكْشِفُ السُّوءَ
« کیست آنکس که دعای گرفتار را اجابت میکند و گرفتاری را برطرف میسازد »
سوره نمل آیه ۶۲
خدایا
میدونم حواست به ما تنهاها ، ناتوان ها ،به ماها که دست مون به جایی بند نیست به ما خسته ها، به ما تشنه ها،دورافتاده ها،دل شکسته ها،جواب رد شنیده ها،به ما به تو محتاج ها ، هست...
میدونم مارو میشناسی همون طور که ما تو رو میشناسیم..
میدونم اینجایی ،توی همین لحظه ی شب، توی همین لحظه ی سکوت، توی همین لحظه ی غم آلود...
خدایا حواست به ما تنها ها باشه ما کسی رو جز خودت نداریم....
همین
#عادله_زمانی
شب بخیر ❤️
@adeleh
« کیست آنکس که دعای گرفتار را اجابت میکند و گرفتاری را برطرف میسازد »
سوره نمل آیه ۶۲
خدایا
میدونم حواست به ما تنهاها ، ناتوان ها ،به ماها که دست مون به جایی بند نیست به ما خسته ها، به ما تشنه ها،دورافتاده ها،دل شکسته ها،جواب رد شنیده ها،به ما به تو محتاج ها ، هست...
میدونم مارو میشناسی همون طور که ما تو رو میشناسیم..
میدونم اینجایی ،توی همین لحظه ی شب، توی همین لحظه ی سکوت، توی همین لحظه ی غم آلود...
خدایا حواست به ما تنها ها باشه ما کسی رو جز خودت نداریم....
همین
#عادله_زمانی
شب بخیر ❤️
@adeleh
"زنی کهگم کردم "
دویده بودی بی محابا و پر توان دویده بودی شاید هم پاهایت برهنه بود .بنظرم کفشهای واکس زده ی چرم قهوه ای ات یا حتی کتانی های نایک سفیدت را کمی دورتر از پاها درآورده بودی و رها و بی توجه دویده بودی .. دویده بودی تا میان هزار توی فکر و خیال من منی که نه می…
چقدر فیدبک هایی که ازتون میگیرم قشنگ و دلنشینِ
مرسی که هستید
مرسی که اینقدر خوب هستید😍❤️
#شما_فرستادین
@adelehz
مرسی که هستید
مرسی که اینقدر خوب هستید😍❤️
#شما_فرستادین
@adelehz
صبح ازشب عبور میکند و به شهر می رسد.
خورشید به یاد باور کودکی مان از خواب بیدارمیشود و از پشت کوه بیرون می آید ..
خیابان سکوت را توی کیفش میگذارد و غرق صدای قدمها میشود..
و این چنین یک اتفاق بزرگ رخ می دهد
روز آغاز میگردد...
#عادله_زمانی
صبح بخیر
@adelehz
خورشید به یاد باور کودکی مان از خواب بیدارمیشود و از پشت کوه بیرون می آید ..
خیابان سکوت را توی کیفش میگذارد و غرق صدای قدمها میشود..
و این چنین یک اتفاق بزرگ رخ می دهد
روز آغاز میگردد...
#عادله_زمانی
صبح بخیر
@adelehz
روزی که قلب بفهمد مغز بهخاطرش چه افکاری را تحمل کرده...به احترامش تمامقد میایستد!!
ناشناس
@adelehz
ناشناس
@adelehz
دلم یک صبح سرد و هوای گرگ و میش میخواهد وقتی با ماشین از کنار چراغهای نیمه خواب شهری تازه و جاده ای نو میگذرم و به داستان دل هرخانه فکرمیکنم...
#عادله_زمانی
@adelehz
#عادله_زمانی
@adelehz
خدایا به امید خودت
تا باشد که نوبت حاجت ما شود
باشد که شفای بیماران مان
آرامش قلب های شکسته ی مان
ایمان گم شده ی مان
سلامت پدران و مادران مان و شادی شان
ثروت از دست داده یا هنوز به دست نیاورده ی مان
حفاظت فرزندان مان یا دادن آنها به دامان مان
حفظ آبروی مان
و خوشی قلب هایمان را از تو هدیه بگیریم ..
که جز خودت نه مامنی ست و نه پناهی
و نه چاره سازی
آمین
#عادله_زمانی
شب زیبا ❤️
@adelehz
@adelehz
تا باشد که نوبت حاجت ما شود
باشد که شفای بیماران مان
آرامش قلب های شکسته ی مان
ایمان گم شده ی مان
سلامت پدران و مادران مان و شادی شان
ثروت از دست داده یا هنوز به دست نیاورده ی مان
حفاظت فرزندان مان یا دادن آنها به دامان مان
حفظ آبروی مان
و خوشی قلب هایمان را از تو هدیه بگیریم ..
که جز خودت نه مامنی ست و نه پناهی
و نه چاره سازی
آمین
#عادله_زمانی
شب زیبا ❤️
@adelehz
@adelehz