دوستی داشتم که یک بار به شوخی زیر یک درخت کاج وقتی باران بشدت می بارید گفت عادله کاش می شد بوی کاج باران خورده را توی شیشه کنم و هرجا رسیدم نفس بکشم بعد هم با آن لبان قیطانی صورتی اش زد زیر خنده.
ولی من آن زمان کاملا جدی به حرفش فکر کردم البته من عاشق بوی کاج باران خورده نبودم نه که دوست نداشته باشمولی بحث عاشقش بودن جداست .
من جدا به این فکر کردم که کاش میشد و اجازه داشتم بعضی بوها را همان لحظه ی اول استثمام کردنشان توی شیشه کنم و شیشه را با یک نخ به گردنم بیندازم آن شیشه باید جایی نزدیک قلبم معلق می ماند .
و راستش به غیر از عطر تن مادرم و عطر موهای پدرم من دلم میخواست یک شیشه را هم به عطر پیراهن تو اختصاص دهم .
همان پیراهن آبی آسمانی که قبلا از آن زیاد گفتم .راستش اگر زندگی مجال دوباره ای برای دیدنت به من داد حتما یک شیشه ی کوچک را یواشکی به پیراهنت خواهم کشید خدا را چه دیدی شاید توانستم عطرت را میان آن شیشه اسیر کنم...
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
ولی من آن زمان کاملا جدی به حرفش فکر کردم البته من عاشق بوی کاج باران خورده نبودم نه که دوست نداشته باشمولی بحث عاشقش بودن جداست .
من جدا به این فکر کردم که کاش میشد و اجازه داشتم بعضی بوها را همان لحظه ی اول استثمام کردنشان توی شیشه کنم و شیشه را با یک نخ به گردنم بیندازم آن شیشه باید جایی نزدیک قلبم معلق می ماند .
و راستش به غیر از عطر تن مادرم و عطر موهای پدرم من دلم میخواست یک شیشه را هم به عطر پیراهن تو اختصاص دهم .
همان پیراهن آبی آسمانی که قبلا از آن زیاد گفتم .راستش اگر زندگی مجال دوباره ای برای دیدنت به من داد حتما یک شیشه ی کوچک را یواشکی به پیراهنت خواهم کشید خدا را چه دیدی شاید توانستم عطرت را میان آن شیشه اسیر کنم...
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
خدای خوبی که آهو بره های ناتوان، بچه گنجشک های در خانه مانده و کودکان رها شده در خیابانها را فراموش نمیکند.به قطع یقین مرا هم تورا هم فراموش نخواهد کرد.
اصولا برای وجود کسی که حافظ آهو بره ها و بچه خرگوش هاست بدون آنکه سودی از آنها عایدش شود قطعا مهربانی خاصی لازم ست و خوب اوست که این مهربانی را دارد.
دلم میخواهد اینگونه خودم را به او بسپارم.
از بنده ی ناتوان در راه مانده برسد به دست خدای خوب بچه گنجشک ها
بوسه ،التماس آرامش و عشق به پیوست است.
#عادله_زمانی
شب زیبا❤️
@adelehz
اصولا برای وجود کسی که حافظ آهو بره ها و بچه خرگوش هاست بدون آنکه سودی از آنها عایدش شود قطعا مهربانی خاصی لازم ست و خوب اوست که این مهربانی را دارد.
دلم میخواهد اینگونه خودم را به او بسپارم.
از بنده ی ناتوان در راه مانده برسد به دست خدای خوب بچه گنجشک ها
بوسه ،التماس آرامش و عشق به پیوست است.
#عادله_زمانی
شب زیبا❤️
@adelehz
درگیر رنگ ها هستیم گرچه زندگی گاهی خاکستری بگذرد ما عاشق غرق شدن در رنگها هستیم .
قلب شرقی مان در رنگ، دلبرانه تر می تپد....
#عادله_زمانی
@adelehz
قلب شرقی مان در رنگ، دلبرانه تر می تپد....
#عادله_زمانی
@adelehz
زندگی عجیبه نیست؟
چیزهایی که یه روزی درخشان و زیبا بهنظرت میرسیدند
و با دیدنشون از خود بیخود میشدی و حاضر بودی همه چیزت رو فداشون کنی بعد یه مدتی و با مرور زمان
یا با تغییر دیدگاهت یهدفعه از شدت گیراییشون کم میشه
و با کمال تعجب دیگه زیباییشون رو از دست میدن...
هاروکی موراکامی
@adelehz
چیزهایی که یه روزی درخشان و زیبا بهنظرت میرسیدند
و با دیدنشون از خود بیخود میشدی و حاضر بودی همه چیزت رو فداشون کنی بعد یه مدتی و با مرور زمان
یا با تغییر دیدگاهت یهدفعه از شدت گیراییشون کم میشه
و با کمال تعجب دیگه زیباییشون رو از دست میدن...
هاروکی موراکامی
@adelehz
گاهی بی آنکه بخواهیم درگیر چیزی میشویم که انتهایش نامعلوم ست .
در این لحظات دوست دارم فروغ باشم بگویم بی توجه به نتیجه میخواهم دوستت داشته باشم، شعری با همین مضمون بود که الان خوب بخاطر ندارم.
ولی از یک طرف این عقل همه چیز دان عینک به چشم زده و منع می کند .
این درد بزرگ و شیرینی ست ...
در جدال عقل و دل نمیدانم چه کسی برنده است
عقل که آینده را تضمین میکند و دل که حالت را خوب میکند .
راستی فروغ چه می گفت ؟
#عادله_زمانی
@adelehz
در این لحظات دوست دارم فروغ باشم بگویم بی توجه به نتیجه میخواهم دوستت داشته باشم، شعری با همین مضمون بود که الان خوب بخاطر ندارم.
ولی از یک طرف این عقل همه چیز دان عینک به چشم زده و منع می کند .
این درد بزرگ و شیرینی ست ...
در جدال عقل و دل نمیدانم چه کسی برنده است
عقل که آینده را تضمین میکند و دل که حالت را خوب میکند .
راستی فروغ چه می گفت ؟
#عادله_زمانی
@adelehz
"زنی کهگم کردم "
گاهی بی آنکه بخواهیم درگیر چیزی میشویم که انتهایش نامعلوم ست . در این لحظات دوست دارم فروغ باشم بگویم بی توجه به نتیجه میخواهم دوستت داشته باشم، شعری با همین مضمون بود که الان خوب بخاطر ندارم. ولی از یک طرف این عقل همه چیز دان عینک به چشم زده و منع می کند…
آری آغاز دوست داشتن است
گرچه پایان راه ناپیداست
من به پایان دگر نیندیشم
که همین دوست داشتن زیباست
فروغ
#شما_فرستادین
@adelehz
گرچه پایان راه ناپیداست
من به پایان دگر نیندیشم
که همین دوست داشتن زیباست
فروغ
#شما_فرستادین
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
روباه مشهور شهر سهند تبریز که میاد از سوپرمارکت تخم مرغ میگیره
شما هم روباه ها رو دوست دارید
دوست داشتنی های دممخملی ❤️🦊
@adelehz
شما هم روباه ها رو دوست دارید
دوست داشتنی های دممخملی ❤️🦊
@adelehz
"زنی کهگم کردم "
روباه مشهور شهر سهند تبریز که میاد از سوپرمارکت تخم مرغ میگیره شما هم روباه ها رو دوست دارید دوست داشتنی های دممخملی ❤️🦊 @adelehz
البته من داستانهای زیادی بابت کشتن مرغ ها توسط روباه ها شنیدم 😔
ولی خوب امیدوارم تو دنیای روباه ها هم روباههای مهربون پیدا بشن 😊
@adelehz
ولی خوب امیدوارم تو دنیای روباه ها هم روباههای مهربون پیدا بشن 😊
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
آسید علی میرزا اهل طبس در ایام جوانیاش عاشق دختری به نام مریم میشود. اما خانواده سید علی میرزا با وصلت وی با مریم شدیدا مخالفت میکنند و زندگی را برای میرزا، پوچ و بی معنی میکنند.
مریم نیز که از میرزا ناامید میشود بر حسب اجبار با مرد دیگری ازدواج میکند و زندگی میرزا را به یاس مطلق مبدل میکند. ادامه زندگی بدون مریم به حدی برای میرزا دردآور و غیر قابل تصور میشود که چاره ای جز جنون نمییابد.
آسیدعلی میرزا که فیلم مستند «پ مثل پلیکان» اثر پرویز کیمیاوی بر مبنای زندگی او ساخته شده است، در زلزلهی سال ۵۷ طبس، جان خود را از دست داد.
به دنبال خاکبرداری و بازسازی ارگ طبس، جسد نسبتا سالم «آسیدعلی میرزا» یکی از قربانیان زلزلهی طبس، بعد از بیستوسهسال کشف شد و در یکی از راهروهای ارگ به خاک سپرده شد.❤️
از کانال ژوان
@adelehz
مریم نیز که از میرزا ناامید میشود بر حسب اجبار با مرد دیگری ازدواج میکند و زندگی میرزا را به یاس مطلق مبدل میکند. ادامه زندگی بدون مریم به حدی برای میرزا دردآور و غیر قابل تصور میشود که چاره ای جز جنون نمییابد.
آسیدعلی میرزا که فیلم مستند «پ مثل پلیکان» اثر پرویز کیمیاوی بر مبنای زندگی او ساخته شده است، در زلزلهی سال ۵۷ طبس، جان خود را از دست داد.
به دنبال خاکبرداری و بازسازی ارگ طبس، جسد نسبتا سالم «آسیدعلی میرزا» یکی از قربانیان زلزلهی طبس، بعد از بیستوسهسال کشف شد و در یکی از راهروهای ارگ به خاک سپرده شد.❤️
از کانال ژوان
@adelehz
رادیو داشت آهنگی از آرو پِرت پخش می کرد که تا آن روز نشنیده بودم و نداشتمش. چقدر آهنگ های قشنگ در این دنیا وجود داشت که من نشنیده بودم. چقدر چهره های زیبا از برابرم گذشتند که من آن ها را ندیدم، چقدر رویاهای عجیب دیدم که وقتی از خواب بیدار شدم، هرگز دیگر به یادم نیامد، و بوی عطری از دست رفته در دلم چنگ زد که همیشه تا همیشه خودم را نبخشم.
✍🏻 عباس معروفی
@adelehz
✍🏻 عباس معروفی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔺این جوان خوشسیما را شناسایی کنید
🔹این جوان (مجهولالهویه) که چند ماهی است بدلیل یک تصادف در بیمارستان شهدای هفت تیر تهران بستری شده است، قادر به گفتوگو نیست و چشمانش منتظر همراهانش است.
🔹دکتر حسین کرمانپور مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی این فیلم را در اینستاگرام خود منتشر کرده است./خبر
از پیج ویدلش
پ.ن لطف شیر کنید.
@adelehz
🔹این جوان (مجهولالهویه) که چند ماهی است بدلیل یک تصادف در بیمارستان شهدای هفت تیر تهران بستری شده است، قادر به گفتوگو نیست و چشمانش منتظر همراهانش است.
🔹دکتر حسین کرمانپور مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی این فیلم را در اینستاگرام خود منتشر کرده است./خبر
از پیج ویدلش
پ.ن لطف شیر کنید.
@adelehz
در دنیای زنانه ی ما
چیزی از بین نمی رود.ما بوسه ها،عشق ها،نفرت ها و گریه ها را فراموش نمی کنیم.
اما به اندازه روز اول هم شیفته و دل خواه شان باقی نمی مانیم .
یک زن میتواند تا مدتها برای یک بوسه ی ناشیانه و گذرا در یک غروب بهاری با نمنم باران بمیرد ، اما همان زن میتواند روزی آن بوسه را بیاد آورد و از بیاد آوردنش نه شوق کند و نه خوشحال شود.
همه چیز بستگی به زمان همه چیز بستگی به حرفهایی که شنیده یا رفتارهایی که دیده است،دارد.
القصه آن که زنان نه همیشه عاشق می مانند نه هم همیشه دشمن
اما آنها هیچ چیز را نه دور می اندازند و نه فراموش میکنند.
#عادله_زمانی
عکس:سروین جان
خانه ی سلماسی ها،تبریز
@adelehz
چیزی از بین نمی رود.ما بوسه ها،عشق ها،نفرت ها و گریه ها را فراموش نمی کنیم.
اما به اندازه روز اول هم شیفته و دل خواه شان باقی نمی مانیم .
یک زن میتواند تا مدتها برای یک بوسه ی ناشیانه و گذرا در یک غروب بهاری با نمنم باران بمیرد ، اما همان زن میتواند روزی آن بوسه را بیاد آورد و از بیاد آوردنش نه شوق کند و نه خوشحال شود.
همه چیز بستگی به زمان همه چیز بستگی به حرفهایی که شنیده یا رفتارهایی که دیده است،دارد.
القصه آن که زنان نه همیشه عاشق می مانند نه هم همیشه دشمن
اما آنها هیچ چیز را نه دور می اندازند و نه فراموش میکنند.
#عادله_زمانی
عکس:سروین جان
خانه ی سلماسی ها،تبریز
@adelehz