"زنی که‌گم کردم "
4.41K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
"زنی که‌گم کردم "
وابستگی یعنی «میخواهمت چون مفیدی.» دلبستگی یعنی «میخواهمت حتی اگر مفید نباشی.» من به خودکار گران قیمت روی میزم برای جلسات مهم، وابسته‌ام. اما به جعبه‌ی آبرنگ بی‌خاصیتی که یادگار دوران کودکیم است دلبسته‌ام. من به میز مدیریت که هر روز پشت آن می‌نشینم وابسته‌ام.…
این کانال نه یک بلندگوی پخش اشعار تکراری ست نه هم یک شلوغ بازار بهم ریخته ی احساسات شخصی ، گرچه که هرچه از دلم برآمده بر دایره ی سخن ریخته ام اما آدمهای این کانال برای من نه فقط ویوهای مجازی بلکه وجودهای حقیقی و گرم هستند .
این فقط یکی از محبت های همیشگی شما بچه های خوب کانال به من است .بنظرم آدم خوشبختی هستم که در شوره زار زندگی امروزی گلهای مهربان فراوانی پیش رویم یافته ام .
چه خوب که هستید و چه خوب که من همیشه از محبت تان بهره مندم.
قدر دان محبت تان هستم❤️
بوسه به پیوست است.
#عادله_زمانی
@adelehz
"زنی که‌گم کردم "
هنوز هشت ساله ام صبح به کلاس رسیدم .با بچه ها قرار گذاشتیم که سه روز به سال تحویل مانده دیگر هیچکدام مان به مدرسه نیایم هرچند مثل بقیه ی قولهای بچه گانه بعید می دانم عملی شود. مادرم دیروز تُنگ کوچکم را از بین چینی های قشنگ گلسرخی اش که برای مهمانهای خاص کنار…
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
امروز مادرم فرش بزرگ وسط هال را درون حیاط پهن کرد. زیر نور آفتاب گلهای بزرگ قرمز فرش بیشتر می درخشیدند مادرم اجازه داد با پاهای کوچکم روی فرش خیس خورده راه بروم.
بابا بت تمام قدرتش پارو را بین گلهای فرش حرکت می داد. گلها هر بار قرمز تر می‌شدند. مادرم یک ساندویچ کوچک نان و پنیر و گردو به دستم می دهد و مرا گوشه حیاط زیر نور کم رمق آفتاب می نشاند.
بعد از فرش لاکی وسط هال مادرم سراغ چی می رود هنوز نمی دانم.

#عادله_زمانی
صدا و اجرا : سمیرا بهرامی

#روزشمار_بهار
@adelehz
درخت پیر تن من،دوباره سبز می شود💚


بهار شیراز
📷ریحانه جان
@adelehz
«هَلْ رَأیْتُ الْفَجر
‏یَطْلَعُ مِن أصابع مَن تُحبُّ؟»
‏آیا ندیدی خورشید
‏از انگشتان کسی که دوستش می‌داری
‏طلوع می‌کند؟

محمود درویش
@adelehz
من فکر میکنم هر آدمی صرف نظر از سواد و طبقه اجتماعی و ثروت و سایر معیارهای اجتماعی دیگر، به تنهایی یک فیلسوف است .
این شامل همه ی آدمها میشود از آن آقای دکتر فوق تخصصی که از پنت هاوس گران قیمتش صبح ها به مطب می رود .تا آن رفتگری که در همان خیابان مشغول جارو زدن سنگفرش ها ست .
اتفاقا معتقدم که در این یک مورد هیچ بی عدالتی رخ نداده و تمام آدمها به یک اندازه میتوانند که فیلسوف فلسفه ی زندگی خود باشند.
اما نوع فلسفه میتواند متفاوت باشد .هرکس براساس فراز و نشیب های زندگی اش به نوعی از فلسفه می رسد .فلسفه ای که شاید مورد پذیرش همه نباشد اما برای او، خودِ خودِ او کاملا منطبق و کارساز است.
تا این جای کار هیچ چیز مشکلی ندارد و همه چیز عادی ست .اما مشکل از زمانی شروع میشود که آدمها شروع میکنند به انجام یک کار نادرست
سرک کشیدن میان فلسفه ی زندگی دیگران
یا حتی تلاش برای شرح دادن فلسفه ی زندگی خودش برای دیگران

بنظرم لازم است هرکدام ما بدانیم که راه و روش زندگی مان تا زمانی که آسیبی به دیگران نمی زند فلسفه ی درست زندگی ماست .شاید بپرسید پس آسیب به خودمان چه که در جواب میتوان بگویم وقتی باور کنی که چیزی برایت آسیب زا ست رهایش خواهی کرد. همه چیز به باورها برمیگردد.
بهتر است به غنای فلسفه ی زندگی خود بپردازیم و دست از درست و غلط کردن چون و چرای زندگی دیگران برداریم .
شاید هرکدام مان به آرامشی که حق تک تک مان است راحت تر برسیم .
#عادله_زمانی
@adelehz
شب چون خیالش آیدخوابم گریزد از چشم

شهریار

شب زیبا❤️

@adelehz
بامن حرف بزن ، صدایت در هزار توی گوشم بپیچد .مثل صدای چنگ در تاج محل
مهم نیست راجع به چه حرف میزنی همینکه صدایت را بشنوم خوب است .
چیزی در صدایت وجود دارد که نمی توان آن را نادیده گرفت
چیزی شبیه یک جادوی سحر آمیز چیزی که میتواند یک کودک کج خلق و بهانه گیر را به خواب ببرد .
با من حرف بزن
نه الزاما در مورد موضوع خاصی ، تنها حرف بزن.
#عادله_زمانی
@adelehz
‏آه! ای آرامش جاوید، کی آیی به دست...؟

فریدون مشیری

@adelehz
شوق و ذوقی برای رسیدن نوروز دارید ؟
anonymous poll

نه 😔 – 266
👍👍👍👍👍👍👍 64%

آره 😊 – 150
👍👍👍👍 36%

👥 416 people voted so far. Poll closed.
یک روز صبح وقتی مادرم بیدارم کرد تا صبحانه بخورم و به مدرسه بروم توی تخت غلتی زدم و با پیشانی گره خورده گفتم پس کی جمعه میشود نمیخواهم بیدار شوم😔
مادرم خندید و گفت خیلی زود دلت برای این روزها تنگ خواهد شد .
راستش مادر من پیشگو نبود ولی این یکی حرفش عجیب درست از آب درآمد .سالهاست دبستان نمی روم ولی همینکه بهار میشود صبح های بهار چشمانم را باز میکنم و میگویم کاش حالا می شد با آن کوله ی نارنجی عروسکی ام به دبستان برگردم .
داستان سخت گرفتن لحظه های تکرار نشدنی داستان خسران همیشگی ما آدمهاست.
رها کن برود رفیق
رها کن.
#عادله_زمانی
@adelehz
"زنی که‌گم کردم "
نویسنده: عادله زمانی صدا و اجرا: سمیرا بهرامی #روزشمار_بهار @adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
مادرم بشقاب های گلسرخی اش را دوباره از کمد بیرون کشید ..
پیک نوروزی ام را زیر پرده ی توری اش حل کردم چون...

متن :عادله زمانی
صدا و اجرا سمیرا بهرامی
#روز_شمار_بهار
@adelehz
شده آنقَدَر محو
ِ چشمهايش باشى
كه صدايش را نشنوى...

علی قاضی نظام

پ.ن این فیلم و دیدین؟ بشدت پیشنهاد میشه ❤️
غرور وتعصب ۲۰۰۵

@adeleh
هرچه کردی هرکجا که بودی
فرقی ندارد
خورشید که غروب کرد برگرد.
چای ات روی میز، قلبم در سینه منتظرت هستند.
#عادله_زمانی
عکس سانازجان گرجیان
#چای_تایم
@adelehz