اگر چیزی مال شما نیست به داشتنش اصرار نورزید،بیش از اندازه خودتان را کوچک نکنید .رها کنید .
بدنبال راههای جدید برای خوشحالی باشید
چنان که طبیعت صدها رنگ برای عرضه دارد زندگی هم صدها راه برای خوشحال شدن نشانتان خواهد داد.
#عادله_زمانی
@adelehz
بدنبال راههای جدید برای خوشحالی باشید
چنان که طبیعت صدها رنگ برای عرضه دارد زندگی هم صدها راه برای خوشحال شدن نشانتان خواهد داد.
#عادله_زمانی
@adelehz
چراغها را خاموش کردم، زنگ زدم و یکراست رفتم سرِ اصل مطلب و با صدای بلند گفتم دوستت دارم. بعد قطع کردم و چراغها را روشن کردم. چای دم کردم و به اینکه در تاریکی چقدر راحت میشود اعتراف کرد، فکر کردم!
چراغ ها را خاموش کن و به من زنگ بزن...
مهدی صادقی
@adelehz
چراغ ها را خاموش کن و به من زنگ بزن...
مهدی صادقی
@adelehz
مادرها چه آیه های مقدسی هستند .
چرا هیچ وقت هیچ چیز برای خودشان نمیخواهند؟ چرا همیشه بهترین ها را برای کودکان ناسپاس شان کنار میگذارند؟ چرا غصه هایشان را تنهایی میخورند و غذاهای خوب شان را برای خوردن فرزندان کنار میگذارند؟
چرا این گونه خوبند که وقتی به آنها فکر میکنیم دلمان به خاطر خوبی شان بگیرد؟
مادرها چه آیه های مقدسی هستند.
#عادله_زمانی
@adelehz
چرا هیچ وقت هیچ چیز برای خودشان نمیخواهند؟ چرا همیشه بهترین ها را برای کودکان ناسپاس شان کنار میگذارند؟ چرا غصه هایشان را تنهایی میخورند و غذاهای خوب شان را برای خوردن فرزندان کنار میگذارند؟
چرا این گونه خوبند که وقتی به آنها فکر میکنیم دلمان به خاطر خوبی شان بگیرد؟
مادرها چه آیه های مقدسی هستند.
#عادله_زمانی
@adelehz
مائیم که از بادهٔ بیجام خوشیم
هر صبح منوریم و هر شام خوشیم
گویند سرانجام ندارید شما
مائیم که بیهیچ سرانجام خوشیم
مولانای جان
@adelehz
هر صبح منوریم و هر شام خوشیم
گویند سرانجام ندارید شما
مائیم که بیهیچ سرانجام خوشیم
مولانای جان
@adelehz
وقتی یکی از دانشجویان از "مارگارت مید" پرسید نخستین نشانهی تمدن در یک فرهنگ چیست؟ دانشجو انتظار داشت تا "مید" دربارهی سفال یا سنگ آسیاب حرف بزند، ولی "مید" گفت نخستین نشانهی تمدن در یک فرهنگِ باستانی استخوان رانی بوده که شکسته شده و دوباره جوش خورده. "مید" توضیح داد که چنانچه پای شما در یک قلمروی حیوانی بشکند، شما میمیرید. نمیتوانید از خطر فرار کنید، برای نوشیدن به رودخانه بزنید یا برای غذا شکار کنید. شما خوراکی هستید برای جانوران پرسهزن. هیچ حیوانی با پای شکسته آنقدر دوام نمیآورد تا استخوانش جوش بخورد. استخوان شکستهی رانی که جوش خورده است گواهیست بر اینکه کسی زمان صرف کرده تا با شخص پاشکسته همراهی کند. محل جراحت را بسته، شخص را نگهداری و تیمار کرده تا سلامت و بهبودی پیدا کند. "مید" گفت: کمک به دیگری در عین دشواری، همان جاییست که تمدن آغاز میشود. ما وقتی در اوج شکوفایی خود هستیم که به دیگران یاری میرسانیم.
پ.ن:
مارگارت مید استاد برجستهی انسانشناس آمریکاییست که در حوزهی تخصصش کتابهای مطرح و ماندگاری دارد.
@adelehz
پ.ن:
مارگارت مید استاد برجستهی انسانشناس آمریکاییست که در حوزهی تخصصش کتابهای مطرح و ماندگاری دارد.
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
ما اینجاییم❤️
برای استفاده از پستها و مطالب جدید کانال در اینستاگرام با ما همراه باشید .
Instagram.com/adeleh.z7
برای استفاده از پستها و مطالب جدید کانال در اینستاگرام با ما همراه باشید .
Instagram.com/adeleh.z7
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
هشت ساله ام
از مدرسه به خانه رسیده ام.بوی بهار را در کوچه های اطراف مدرسه و خانه نفس کشیده ام.مادرم فرش بزرگ وسط هال را جمع کرده است .مرا گوشه ای از آشپزخانه ای می نشاند که تمام ظرف هایش شسته و دمر روی حوله ها چیده شده اند تا خشک شوند .
غذایم را دیرتر از بقیه روزها می خورم آخر مادرم میگوید دارد خانه تکانی میکند .
بخاری انگار دارد روزهای آخر حکومتش را می گذراند مادرم بی محابا پنجره ها را باز میگذارد انگار دیگر از سوز سرد نمی ترسد .
من به آن تعطیلی ۱۳ روزه ی پیش رو فکر میکنم و ته دلم قند آب میشود هرچند هنوز مانده اما فکر کردن به شیرینی هم کام آدم را شیرین میکند مگر نه ؟...
#عادله_زمانی
#روزشمار_بهار
ده روز تا بهار
@adelehz
از مدرسه به خانه رسیده ام.بوی بهار را در کوچه های اطراف مدرسه و خانه نفس کشیده ام.مادرم فرش بزرگ وسط هال را جمع کرده است .مرا گوشه ای از آشپزخانه ای می نشاند که تمام ظرف هایش شسته و دمر روی حوله ها چیده شده اند تا خشک شوند .
غذایم را دیرتر از بقیه روزها می خورم آخر مادرم میگوید دارد خانه تکانی میکند .
بخاری انگار دارد روزهای آخر حکومتش را می گذراند مادرم بی محابا پنجره ها را باز میگذارد انگار دیگر از سوز سرد نمی ترسد .
من به آن تعطیلی ۱۳ روزه ی پیش رو فکر میکنم و ته دلم قند آب میشود هرچند هنوز مانده اما فکر کردن به شیرینی هم کام آدم را شیرین میکند مگر نه ؟...
#عادله_زمانی
#روزشمار_بهار
ده روز تا بهار
@adelehz
😢1
"زنی کهگم کردم "
هشت ساله ام از مدرسه به خانه رسیده ام.بوی بهار را در کوچه های اطراف مدرسه و خانه نفس کشیده ام.مادرم فرش بزرگ وسط هال را جمع کرده است .مرا گوشه ای از آشپزخانه ای می نشاند که تمام ظرف هایش شسته و دمر روی حوله ها چیده شده اند تا خشک شوند . غذایم را دیرتر از…
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
یه ژرمن شپرد بداخلاق و تنها بوده که هیچکس و دوست نداشته .تا اینکه با یه غاز صبور دوست میشه
اینا میشن بهترین دوست های هم و حالا اون ژرمن شپرد دیگه نه بداخلاقِ نه تنها...
@adelehz
اینا میشن بهترین دوست های هم و حالا اون ژرمن شپرد دیگه نه بداخلاقِ نه تنها...
@adelehz
بنظر من
جمعه
همان دلبرک قدیمی ست که سالها منتظر ماند
و معشوق به او نرسید .
صبح جمعه سالهای جوانی اش و غروب جمعه سالهای پیری اوست ..
این گونه ست که غروب جمعه در حسرت معشوق گم شده در اندوهی غلیظ فرو می رود..
#عادله_زمانی
@adelehz
جمعه
همان دلبرک قدیمی ست که سالها منتظر ماند
و معشوق به او نرسید .
صبح جمعه سالهای جوانی اش و غروب جمعه سالهای پیری اوست ..
این گونه ست که غروب جمعه در حسرت معشوق گم شده در اندوهی غلیظ فرو می رود..
#عادله_زمانی
@adelehz
همچنان که انسان خودش را پاک میکند دنیا نیز پاک می شود، چون او خود دنیاست. تمام آنچه بیرون اوست صرفا انعکاس درون اوست. وقتی خود واقعیتان شوید، هر آنچه کامل، تمام عیار، بی عیب و نقص و در خورتان است در اختیارتان قرار خواهد گرفت. خلق و آفرینش فقط وقتی ذهنتان در وضعیت صفر است اتفاق می افتد.
📕 محدودیت صفر
✍🏻 جو وایتالی
@adelehz
📕 محدودیت صفر
✍🏻 جو وایتالی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
آخرین صدای ضبط شده از مریخ که توسط دوربین سوپرکم کاوشگر پرسورنس گرفته شده رو بشنوید.
اگه مثل من جز اون آدمهایی هستید که از صدای زوزه ی باد می ترسین بریم شکرگزار باشیم که مریخی نیستیم :)))
@adelehz
اگه مثل من جز اون آدمهایی هستید که از صدای زوزه ی باد می ترسین بریم شکرگزار باشیم که مریخی نیستیم :)))
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
جهان آنقدر غرق سیاهی ست که هر نور کوچکی میتواند دلت را آرامتر کند .
من نمیگویم طوفان سیاهی و سختی از بین می رود بلکه میگویم نسیم های ملایم شادی میتوانند شهرهای غم زده را به تسلی برسانند.
به هر روزنه ی نوری که از عمق تاریکی به زندگیت تابید لبخند بزن .
شاید اینگونه زندگی آسان تر شود.
#عادله_زمانی
پ.ن نوزادی که سعی دارد به مادرش بگویید"دوستت دارم"
@adelehz
من نمیگویم طوفان سیاهی و سختی از بین می رود بلکه میگویم نسیم های ملایم شادی میتوانند شهرهای غم زده را به تسلی برسانند.
به هر روزنه ی نوری که از عمق تاریکی به زندگیت تابید لبخند بزن .
شاید اینگونه زندگی آسان تر شود.
#عادله_زمانی
پ.ن نوزادی که سعی دارد به مادرش بگویید"دوستت دارم"
@adelehz