دقیقا از آن لحظه ای که یاد می گیری
جهان را به حال خودش رها کنی .خوشبختی آغاز می شود
وقتی بچه تر بودم مادرم به من آموخته بود که اگر کسی دوست نداشت با تو بازی کند به او اصرار نکن . فقط برو و با لذت به تنهایی بازی کن بعد ببین چه می شود .و من چنین کردم.جالب این بود که آن کودک بعد از مدتی جذب بازی من می شد و خودش برای هم بازی شدن با من پیش قدم می شد.
به نظرم زندگی در جهان بشدت شبیه همان بازی کودکانه است . دست از اصرار به جهان بردار فقط بر خودت متمرکز شو و به بازی و ساختن شادی برای خودت بپرداز خودت خواهی دید که به زودی جهان برای همراهی تو پیش قدم خواهد شد .
#عادله_زمانی
@adelehz
جهان را به حال خودش رها کنی .خوشبختی آغاز می شود
وقتی بچه تر بودم مادرم به من آموخته بود که اگر کسی دوست نداشت با تو بازی کند به او اصرار نکن . فقط برو و با لذت به تنهایی بازی کن بعد ببین چه می شود .و من چنین کردم.جالب این بود که آن کودک بعد از مدتی جذب بازی من می شد و خودش برای هم بازی شدن با من پیش قدم می شد.
به نظرم زندگی در جهان بشدت شبیه همان بازی کودکانه است . دست از اصرار به جهان بردار فقط بر خودت متمرکز شو و به بازی و ساختن شادی برای خودت بپرداز خودت خواهی دید که به زودی جهان برای همراهی تو پیش قدم خواهد شد .
#عادله_زمانی
@adelehz
آن زمانها تلفن کم بود..
اما ادمهای زیادی بودند که دلمان میخواست
بهشان زنگ بزنیم و یک دل سیرحرف برنیم.
حالا تلفن ها زیاداست اماآدمهای معدودی هستندکه دلمان حرفهایشان رامیخواهد...
#عادله_زمانی
@adelehz
اما ادمهای زیادی بودند که دلمان میخواست
بهشان زنگ بزنیم و یک دل سیرحرف برنیم.
حالا تلفن ها زیاداست اماآدمهای معدودی هستندکه دلمان حرفهایشان رامیخواهد...
#عادله_زمانی
@adelehz
دنیای امروز دنیای سالها پیش نیست.زنان باید راهی برای برابری پیدا کنند و اگر این راه وجود ندارد آن راه را بسازند.دنیای ما دنیای بهتری خواهد بود اگر زنان بپذیرند که شایسته احترام هستند و برای کسب آن احترام تلاش کنند .
#عادله_زمانی
8 مارس روز جهانی زن مبارک.
@adelehz
#عادله_زمانی
8 مارس روز جهانی زن مبارک.
@adelehz
چرا ۸ مارس روزجهانی زن است؟
هشتم مارس سال1908 میلادی بعد از گذشت بیش از پنجاه سال از اعتصاب زنان برای کسب حقوق برابر با مردان در شیکاگو که با حمله پلیس باعث کشته شدن تعداد زیادی از این زنان گردید، کارگران زن کارخانـۀ نساجی کتان در شهر نیویورک به دلیل حقوق پایین و تبعیض جنسیتی دست به اعتصاب زدند، صاحب این کارخانه به همراه نگهبانان بخاطر جلوگیری از همبستگی کارگران بخش های دیگر با اعتصابگران و عدم سرایت آن به بخش های دیگر ، این زنان را در محل کارشان محبوس ساخت و بعدا به دلایل نامعلوم کارخانه آتش گرفت و فقط تعداد کمی از زنان توانستند از این حادثه نجات یابند و مابقی 129 تن از زنان کارگر در این آتش سوختند.
به همین دلیل روز هشتم مارس بطور سنتی بنام روز مبارزه زنان علیه بی عدالتی و فشار علیه زنان در خاطره ها باقی ماند.
@adelehz
هشتم مارس سال1908 میلادی بعد از گذشت بیش از پنجاه سال از اعتصاب زنان برای کسب حقوق برابر با مردان در شیکاگو که با حمله پلیس باعث کشته شدن تعداد زیادی از این زنان گردید، کارگران زن کارخانـۀ نساجی کتان در شهر نیویورک به دلیل حقوق پایین و تبعیض جنسیتی دست به اعتصاب زدند، صاحب این کارخانه به همراه نگهبانان بخاطر جلوگیری از همبستگی کارگران بخش های دیگر با اعتصابگران و عدم سرایت آن به بخش های دیگر ، این زنان را در محل کارشان محبوس ساخت و بعدا به دلایل نامعلوم کارخانه آتش گرفت و فقط تعداد کمی از زنان توانستند از این حادثه نجات یابند و مابقی 129 تن از زنان کارگر در این آتش سوختند.
به همین دلیل روز هشتم مارس بطور سنتی بنام روز مبارزه زنان علیه بی عدالتی و فشار علیه زنان در خاطره ها باقی ماند.
@adelehz
اگر چیزی مال شما نیست به داشتنش اصرار نورزید،بیش از اندازه خودتان را کوچک نکنید .رها کنید .
بدنبال راههای جدید برای خوشحالی باشید
چنان که طبیعت صدها رنگ برای عرضه دارد زندگی هم صدها راه برای خوشحال شدن نشانتان خواهد داد.
#عادله_زمانی
@adelehz
بدنبال راههای جدید برای خوشحالی باشید
چنان که طبیعت صدها رنگ برای عرضه دارد زندگی هم صدها راه برای خوشحال شدن نشانتان خواهد داد.
#عادله_زمانی
@adelehz
چراغها را خاموش کردم، زنگ زدم و یکراست رفتم سرِ اصل مطلب و با صدای بلند گفتم دوستت دارم. بعد قطع کردم و چراغها را روشن کردم. چای دم کردم و به اینکه در تاریکی چقدر راحت میشود اعتراف کرد، فکر کردم!
چراغ ها را خاموش کن و به من زنگ بزن...
مهدی صادقی
@adelehz
چراغ ها را خاموش کن و به من زنگ بزن...
مهدی صادقی
@adelehz
مادرها چه آیه های مقدسی هستند .
چرا هیچ وقت هیچ چیز برای خودشان نمیخواهند؟ چرا همیشه بهترین ها را برای کودکان ناسپاس شان کنار میگذارند؟ چرا غصه هایشان را تنهایی میخورند و غذاهای خوب شان را برای خوردن فرزندان کنار میگذارند؟
چرا این گونه خوبند که وقتی به آنها فکر میکنیم دلمان به خاطر خوبی شان بگیرد؟
مادرها چه آیه های مقدسی هستند.
#عادله_زمانی
@adelehz
چرا هیچ وقت هیچ چیز برای خودشان نمیخواهند؟ چرا همیشه بهترین ها را برای کودکان ناسپاس شان کنار میگذارند؟ چرا غصه هایشان را تنهایی میخورند و غذاهای خوب شان را برای خوردن فرزندان کنار میگذارند؟
چرا این گونه خوبند که وقتی به آنها فکر میکنیم دلمان به خاطر خوبی شان بگیرد؟
مادرها چه آیه های مقدسی هستند.
#عادله_زمانی
@adelehz
مائیم که از بادهٔ بیجام خوشیم
هر صبح منوریم و هر شام خوشیم
گویند سرانجام ندارید شما
مائیم که بیهیچ سرانجام خوشیم
مولانای جان
@adelehz
هر صبح منوریم و هر شام خوشیم
گویند سرانجام ندارید شما
مائیم که بیهیچ سرانجام خوشیم
مولانای جان
@adelehz
وقتی یکی از دانشجویان از "مارگارت مید" پرسید نخستین نشانهی تمدن در یک فرهنگ چیست؟ دانشجو انتظار داشت تا "مید" دربارهی سفال یا سنگ آسیاب حرف بزند، ولی "مید" گفت نخستین نشانهی تمدن در یک فرهنگِ باستانی استخوان رانی بوده که شکسته شده و دوباره جوش خورده. "مید" توضیح داد که چنانچه پای شما در یک قلمروی حیوانی بشکند، شما میمیرید. نمیتوانید از خطر فرار کنید، برای نوشیدن به رودخانه بزنید یا برای غذا شکار کنید. شما خوراکی هستید برای جانوران پرسهزن. هیچ حیوانی با پای شکسته آنقدر دوام نمیآورد تا استخوانش جوش بخورد. استخوان شکستهی رانی که جوش خورده است گواهیست بر اینکه کسی زمان صرف کرده تا با شخص پاشکسته همراهی کند. محل جراحت را بسته، شخص را نگهداری و تیمار کرده تا سلامت و بهبودی پیدا کند. "مید" گفت: کمک به دیگری در عین دشواری، همان جاییست که تمدن آغاز میشود. ما وقتی در اوج شکوفایی خود هستیم که به دیگران یاری میرسانیم.
پ.ن:
مارگارت مید استاد برجستهی انسانشناس آمریکاییست که در حوزهی تخصصش کتابهای مطرح و ماندگاری دارد.
@adelehz
پ.ن:
مارگارت مید استاد برجستهی انسانشناس آمریکاییست که در حوزهی تخصصش کتابهای مطرح و ماندگاری دارد.
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
ما اینجاییم❤️
برای استفاده از پستها و مطالب جدید کانال در اینستاگرام با ما همراه باشید .
Instagram.com/adeleh.z7
برای استفاده از پستها و مطالب جدید کانال در اینستاگرام با ما همراه باشید .
Instagram.com/adeleh.z7
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
هشت ساله ام
از مدرسه به خانه رسیده ام.بوی بهار را در کوچه های اطراف مدرسه و خانه نفس کشیده ام.مادرم فرش بزرگ وسط هال را جمع کرده است .مرا گوشه ای از آشپزخانه ای می نشاند که تمام ظرف هایش شسته و دمر روی حوله ها چیده شده اند تا خشک شوند .
غذایم را دیرتر از بقیه روزها می خورم آخر مادرم میگوید دارد خانه تکانی میکند .
بخاری انگار دارد روزهای آخر حکومتش را می گذراند مادرم بی محابا پنجره ها را باز میگذارد انگار دیگر از سوز سرد نمی ترسد .
من به آن تعطیلی ۱۳ روزه ی پیش رو فکر میکنم و ته دلم قند آب میشود هرچند هنوز مانده اما فکر کردن به شیرینی هم کام آدم را شیرین میکند مگر نه ؟...
#عادله_زمانی
#روزشمار_بهار
ده روز تا بهار
@adelehz
از مدرسه به خانه رسیده ام.بوی بهار را در کوچه های اطراف مدرسه و خانه نفس کشیده ام.مادرم فرش بزرگ وسط هال را جمع کرده است .مرا گوشه ای از آشپزخانه ای می نشاند که تمام ظرف هایش شسته و دمر روی حوله ها چیده شده اند تا خشک شوند .
غذایم را دیرتر از بقیه روزها می خورم آخر مادرم میگوید دارد خانه تکانی میکند .
بخاری انگار دارد روزهای آخر حکومتش را می گذراند مادرم بی محابا پنجره ها را باز میگذارد انگار دیگر از سوز سرد نمی ترسد .
من به آن تعطیلی ۱۳ روزه ی پیش رو فکر میکنم و ته دلم قند آب میشود هرچند هنوز مانده اما فکر کردن به شیرینی هم کام آدم را شیرین میکند مگر نه ؟...
#عادله_زمانی
#روزشمار_بهار
ده روز تا بهار
@adelehz
😢1