من تورا شاها خطاب میکنم و قوت قلبم این است که گدای درب خانه ات باشم ...
که بگویم مرا ببین شاها چه چشمی بسته ام به دستانت
که بدانم آن کرمی که تو داری ممکن نیست دست هواخواه و بنده ی ناتوان محتاج به لطفت را خالی برگردانی .
شاها
از این خانه نروم و پیوسته این در بزنم
و دست از صدا کردنت نکشم
و ناامید از رحمتت نشوم ولو که هزاربار بخواهم و نشود..
که تو معشوقی و من عاشق و عاشق باید که ناز معشوق همواره بکشد...
شاها
مرا ببین
هزار بار جواب ندهی بازهم جایی نمی روم
همین جا نشسته ام همین جا نشسته ام
که تو شاه ِ من ِ گدای محتاج ِنگاهت هستی
و لاغیر
برایم چنان بساز که احدی نتواند خرابش کند.
همین
#عادله_زمانی
شب در پناه حق❤️
@adelehz
که بگویم مرا ببین شاها چه چشمی بسته ام به دستانت
که بدانم آن کرمی که تو داری ممکن نیست دست هواخواه و بنده ی ناتوان محتاج به لطفت را خالی برگردانی .
شاها
از این خانه نروم و پیوسته این در بزنم
و دست از صدا کردنت نکشم
و ناامید از رحمتت نشوم ولو که هزاربار بخواهم و نشود..
که تو معشوقی و من عاشق و عاشق باید که ناز معشوق همواره بکشد...
شاها
مرا ببین
هزار بار جواب ندهی بازهم جایی نمی روم
همین جا نشسته ام همین جا نشسته ام
که تو شاه ِ من ِ گدای محتاج ِنگاهت هستی
و لاغیر
برایم چنان بساز که احدی نتواند خرابش کند.
همین
#عادله_زمانی
شب در پناه حق❤️
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
محبوبم
فرصت برای غصه خوردن همواره هست .
بیا دمی را به شادی بگذرانیم
شاید جادوی زندگی را بیابیم..
#عادله_زمانی
@adelehz
فرصت برای غصه خوردن همواره هست .
بیا دمی را به شادی بگذرانیم
شاید جادوی زندگی را بیابیم..
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
لحظه جدایی روباه گریه اش گرفت.
شهریارگفت:تقصیرخودت است.من که بدت را نمیخواستم،خودت خواستی اهلی ات کنم.
شازده کوچلو
@adelehz
شهریارگفت:تقصیرخودت است.من که بدت را نمیخواستم،خودت خواستی اهلی ات کنم.
شازده کوچلو
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
نه عاشق ترین زن جهانم نه دیوانه ترین..
من فقط یک دوستم
یک فنجان چای هل دار ..ته دوستی من است
البته با یک گوش شنوا ویک لبخندمحونشدنی
برای شنیدن دلگیری هایت..
#عادله_زمانی
صدا :دکتر ملیکا محمدی ❤️
ویدیو : #_gol_ii ❤️
@adelehz
من فقط یک دوستم
یک فنجان چای هل دار ..ته دوستی من است
البته با یک گوش شنوا ویک لبخندمحونشدنی
برای شنیدن دلگیری هایت..
#عادله_زمانی
صدا :دکتر ملیکا محمدی ❤️
ویدیو : #_gol_ii ❤️
@adelehz
کودکی از من پرسیده بود زندگی چه معنایی دارد؟
و من به او گفته بودم شکلات خوشمزه ای است که فقط یک بار می توانی آن را بخوری اما این انتخاب توست که آن را با لذت بخوری و دیگران را در لذتش شریک سازی .یا به تنهایی و با افسوس آن را تمام کنی.
شکلاتت در دستان توست .
#عادله_زمانی
صبح بخیر ❤️
@adelehz
و من به او گفته بودم شکلات خوشمزه ای است که فقط یک بار می توانی آن را بخوری اما این انتخاب توست که آن را با لذت بخوری و دیگران را در لذتش شریک سازی .یا به تنهایی و با افسوس آن را تمام کنی.
شکلاتت در دستان توست .
#عادله_زمانی
صبح بخیر ❤️
@adelehz
اون روزا خونه ی ما ته یه کوچه ی بن بست بود. همسایه ی آخر کوچه همونجایی که دیگه کوچه تموم میشد با حضورش کل کوچه رو زیبا کرده بود، جونم براتون بگه که یه در آهنی سبز تیره داشت که گلای رونده از دور و برش سقوط کرده بودن روو در و دیوار. از انتهای کوچمون طبقه دوم خونه که یه تراس آهنی سرتاسری پر از شمعدونی داشت پیدا بود، تابستونا کل کوچه گرم و خشک ولی به اونجا که می رسیدی بوی خاک نم خورده دیوونت می کرد. صاحب خونه یه خانوم و اقای سن بالا بودن که تموم دلخوشیاشون خلاصه میشد به انتظار برای آخر هفته که نوه ها بهشون سر بزنن، حاج اقا یه صندلی داشت که از صبح تکیه میداد به دیوار و زیر گلا مینشست تا ظهر که حاجیه خانوم که ما بهش می گفتیم ننه نقلی (انقد که ریزه میزه بود) صداش می زد برای ناهار. تووی حیاطشون یه حوض آبی بود که توش میوه و ماهی میزاشتن و یه تخت چوبی کنار حیاط که گوشش یه سماور ذغالی بود و همیشه چاییش به راه بود. ننه نقلی و حاجی بابا بزرگای کوچه و محل بودن البته نه از نظر سن و سال، کلا میگم حرفشون برو داشت و کل محل دوسشون داشتن. اونموقع ها ما کوچیک بودیم ولی خوب یادمه عصرا مامانا با چادرای گل گلیشون می رفتن بهشون سر میزدن. چند سالی گذشت خونه ویلاییها آپارتمان شدن و دل کوچه گرفت یه شب حاجی بابا قلبش وایساد ، بچه ها سر سال ننه نقلی و بردن و خونه رو ساختن، کی یه کوچه ی بن بست پر از خونه های پنج طبقه رو کنار کسایی که نمیشناستشون دوست داره؟؟ ماهم نتونستیم دووم بیاریم ما رفتیم البته نه فقط ما همه رفتن کسایی که اون روزا رو دیده بودن کوچه براشون شبیه قبرستون شده بود...
کیاندخت صادق
#شما_فرستادین
@adelehz
کیاندخت صادق
#شما_فرستادین
@adelehz
هربار خواستم فراموش کنم دوستت دارم .
چیزی مانع شد
نوشته ای، عطری ، یک خط شعر
حتی مردی غریبه که در خیابان شبیه تو لباس پوشیده بود.
هربار خواستم بیاد نیاورم که چقدر دلم برایت تنگ شده است .چیزی رخ داد که مانع شد .
شب باران بارید .خواننده ای انگار با بغض آواز خواند.حتی پرنده ی کوچکی آن شب مرد..
همه چیز دست در دست هم دادند تا زیر گریه بزنم و از اعماق قلب اشک بریزم و نتوانم قبول کنم که دلم برایت تنگ نشده است.
این راز عجیب و بی رحمی ست اما جهان در لحظه ای که میخواهی کسی را دوست نداری بیکار نمی نشیند و با تمام قوت اورا بیادت می آورد.
تا بدانی عشق گاهی زخمی میشود که تا همیشه نمی توانی از آن رها شوی.
#عادله_زمانی
@adelehz
چیزی مانع شد
نوشته ای، عطری ، یک خط شعر
حتی مردی غریبه که در خیابان شبیه تو لباس پوشیده بود.
هربار خواستم بیاد نیاورم که چقدر دلم برایت تنگ شده است .چیزی رخ داد که مانع شد .
شب باران بارید .خواننده ای انگار با بغض آواز خواند.حتی پرنده ی کوچکی آن شب مرد..
همه چیز دست در دست هم دادند تا زیر گریه بزنم و از اعماق قلب اشک بریزم و نتوانم قبول کنم که دلم برایت تنگ نشده است.
این راز عجیب و بی رحمی ست اما جهان در لحظه ای که میخواهی کسی را دوست نداری بیکار نمی نشیند و با تمام قوت اورا بیادت می آورد.
تا بدانی عشق گاهی زخمی میشود که تا همیشه نمی توانی از آن رها شوی.
#عادله_زمانی
@adelehz
بعد از مدتها پژوهشگران متوجه شدند که هرچقدر لحاف سنگین تر باشد خواب راحت ترِ
حالا فهمیدید چرا خواب خونه ی مادربزرگ ها تکرار نشدنی بود ؟؟ :))
@adelehz
حالا فهمیدید چرا خواب خونه ی مادربزرگ ها تکرار نشدنی بود ؟؟ :))
@adelehz
دیوانگی را نمیشود از میان آدمها برداشت، مهم این است. اگر از کوچه و خیابان فراریاش دهی، از صومعه سر در میآورد. اگر از صومعه بیرونش بیندازی، توی مدرسه، یا سربازخانه، یا چه میدانم کجا پیدایش میشود.
این را از من داشته باش: دنیا بدون دیوانه نمیماند.
✍🏻 اینیاتسیو سیلونه
@adelehz
این را از من داشته باش: دنیا بدون دیوانه نمیماند.
✍🏻 اینیاتسیو سیلونه
@adelehz
محبوب دل خواه من !
خودت بهتر از هرکس باید بدانی
که از هرچیز نو وتازه اش پسندیده تر است.
مگر عشق و شراب
که هرچه قدیمی تر و کهنه تر
گیراتر..
و تو چنین می نمایی
گویا شرابی هستی که عاشقانه کهنه می شود
دلخواهم !
پس می توانی تصور کنی چه لذتی در دوست داشتنت نهفته است؟
#عادله_زمانی
@adelehz
خودت بهتر از هرکس باید بدانی
که از هرچیز نو وتازه اش پسندیده تر است.
مگر عشق و شراب
که هرچه قدیمی تر و کهنه تر
گیراتر..
و تو چنین می نمایی
گویا شرابی هستی که عاشقانه کهنه می شود
دلخواهم !
پس می توانی تصور کنی چه لذتی در دوست داشتنت نهفته است؟
#عادله_زمانی
@adelehz
لکه ی ننگی که می بینی به دامان من است
چون خط و خال پلنگان جزئی از جان من است
در مصاف دلبری های مدامت دیده ام
آنکه هر دفعه سپر انداخت ایمان من است
شهر بعد از تو بلایی بر سرم آورده که
آنچه نوح آن را بلا خوانده است باران من است
عشق حتی با تماشا هم سرایت می کند
من پریشان تو و جمعی پریشان من است
مثل قلیانی که می سوزاند آرامت کند
آنکه زخمم می زند خود نیز درمان من است
هیچ چشمی لایق دیدار گیسوی تو نیست
من محمد خان ام و این شهر کرمان من است
حسین زحمتکش
@adelehz
چون خط و خال پلنگان جزئی از جان من است
در مصاف دلبری های مدامت دیده ام
آنکه هر دفعه سپر انداخت ایمان من است
شهر بعد از تو بلایی بر سرم آورده که
آنچه نوح آن را بلا خوانده است باران من است
عشق حتی با تماشا هم سرایت می کند
من پریشان تو و جمعی پریشان من است
مثل قلیانی که می سوزاند آرامت کند
آنکه زخمم می زند خود نیز درمان من است
هیچ چشمی لایق دیدار گیسوی تو نیست
من محمد خان ام و این شهر کرمان من است
حسین زحمتکش
@adelehz
روزی که قلب بفهمد مغز بهخاطرش چه افکاری را تحمل کرده...به احترامش تمامقد میایستد!!
ناشناس
@adelehz
ناشناس
@adelehz
دقیقا از آن لحظه ای که یاد می گیری
جهان را به حال خودش رها کنی .خوشبختی آغاز می شود
وقتی بچه تر بودم مادرم به من آموخته بود که اگر کسی دوست نداشت با تو بازی کند به او اصرار نکن . فقط برو و با لذت به تنهایی بازی کن بعد ببین چه می شود .و من چنین کردم.جالب این بود که آن کودک بعد از مدتی جذب بازی من می شد و خودش برای هم بازی شدن با من پیش قدم می شد.
به نظرم زندگی در جهان بشدت شبیه همان بازی کودکانه است . دست از اصرار به جهان بردار فقط بر خودت متمرکز شو و به بازی و ساختن شادی برای خودت بپرداز خودت خواهی دید که به زودی جهان برای همراهی تو پیش قدم خواهد شد .
#عادله_زمانی
@adelehz
جهان را به حال خودش رها کنی .خوشبختی آغاز می شود
وقتی بچه تر بودم مادرم به من آموخته بود که اگر کسی دوست نداشت با تو بازی کند به او اصرار نکن . فقط برو و با لذت به تنهایی بازی کن بعد ببین چه می شود .و من چنین کردم.جالب این بود که آن کودک بعد از مدتی جذب بازی من می شد و خودش برای هم بازی شدن با من پیش قدم می شد.
به نظرم زندگی در جهان بشدت شبیه همان بازی کودکانه است . دست از اصرار به جهان بردار فقط بر خودت متمرکز شو و به بازی و ساختن شادی برای خودت بپرداز خودت خواهی دید که به زودی جهان برای همراهی تو پیش قدم خواهد شد .
#عادله_زمانی
@adelehz
آن زمانها تلفن کم بود..
اما ادمهای زیادی بودند که دلمان میخواست
بهشان زنگ بزنیم و یک دل سیرحرف برنیم.
حالا تلفن ها زیاداست اماآدمهای معدودی هستندکه دلمان حرفهایشان رامیخواهد...
#عادله_زمانی
@adelehz
اما ادمهای زیادی بودند که دلمان میخواست
بهشان زنگ بزنیم و یک دل سیرحرف برنیم.
حالا تلفن ها زیاداست اماآدمهای معدودی هستندکه دلمان حرفهایشان رامیخواهد...
#عادله_زمانی
@adelehz