"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
بهار که بیاید دوباره عاشقت خواهم شد .
مثل بذری که تمام زمستان در خاک مانده و بهار جوانه می زند .
بهار که بیاید دوباره برخواهم گشت .
مثل باران گاه و بی گاه و بی خبر
بهار که بیاید دوباره تو را خواهم دید
مثل خواب که بعضی شب ها می بینم و بعضی شبها نه ..
بهار که بیاید ..
#عادله_زمانی
@adelehz
خوب ست که بهار می آید
خوب ست که نرگس های شیراز در راهند
بین تمام اخبار بد
چه خبری خوب تر از این ؟
#عادله_زمانی
@adelehz
‏همه‌چیز را به‌حال خود بگذار و فقط همین
چند اندرز حقیقی را آویزهِ گوش کن:

به یاد داشته باش که انسان فقط
در زمان حال می‌زید، در این لحظه‌ی گذرا
باقی عمرش یا گذشته است
یا هنوز فرا نرسیده است

این زندگی فانی کوتاه است.
هرکس در گوشه‌ی کوچکی از زمین زندگی میکند؛
و حتی دیرپاترین شهرت‌ها نیز زودگذر است،
زیرا منوط به سلسله انسان‌هایی است که زود می‌میرند و حتی خود را نمی‌شناسند،
تا چه رسد به این که کسی را بشناساند
که مدت‌ها پیش مرده و از دنیا رفته است.

مارکوس اورلیوس
@adelehz
آدمهای زیبا
هرکجا که بروند را زیبا می کنند .
و خودشان اولین کسی هستند که از آن زیبایی لذت می برند.
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
@adelehz
یعنی چقدر یه بشر میتونه خوب باشه🥺
وقتی بچه بودم یکی از بزرگترین دلخوشی های روزانه ام رسیدن پدرم از کار به خانه بود .
خانه ی ما یک آپارتمان دوطبقه بود در طبقه ی دوم زندگی میکردیم .مادرم‌ از آن دسته مادرهایی بود که اجازه نمیدهند بچه ها توی کوچه بگردند بنابراین بعدازظهر که دلم برای پدرم تنگ میشد یک صندلی کوچک زیر پنجره ی اتاق رو به کوچه می گذاشت و مرا هم رویش می نشاند تا چشمم به کوچه باشد و منتظر پدرم بنشینم.
راستش بعد از سالها هنوزهم آن انتظار شیرین ترین انتظار عمرم بود...
وقتی به خانه می رسید انگار دنیا مال من میشد پاهای پدرم را محکم بغل میکردم و از پایین نگاهش میکردم انگار داشتم از دامنه به به قله ی یک کوه سرافراز نگاه میکردم.
پدرم ،کوه سرافراز زندگی من ست .
هرسال که میگذرد کوه زندگی ام محکمتر میشود در زندگی من

پدر ،واژه غریبی ست راستش باباها مثل مادرها نیستند .مادرها وقتی عصبی میشوند طاقت نمی آوردند دلشان پاک ست ولی خوب هم بلدند در وقتی که لازم ست پوستت را قلفتی بکنند :)
اما پدرها خدای سکوتند حتی وقتی میدانی خبطی کردی که از تو ناراحت ست چنان در سکوت مردانه اش غرق ست که با هربار رفتن و امدن از کنارش هم دلت می لرزد
شاید بخاطر همین ست که ما همیشه در حال کل کل با مادرها هستیم ولی با یک تشر پدرانه کاسه ی اشکمان لبریز میشود :)
پدر
تکیه گاه ست ،همیشه وقتی به مشکل برمیخوری قبل از هرچیزی برای کمک به او فکر میکنی ...
به پدرم میگویم حتما کمکم میکند...
پدر
آخرین سنگرست،وقتی از تمام دنیا خوردی میتوانی به او امید داشته باشی که حمایتت کند .
پدرانمان همیشه همراه مان نخواهند ماند این غم بزرگی ست
بنظرم بزرگترین غصه دنیا این ست که میدانی روزی پدر و مادرت ترکت میکنند ....
ولی هربار که به چهره شان نگاه میکنیم باید باور کنیم که حضورشان منتی ست که خدا بر سر این بنده ی کوچکش گذارده ست..
روز پدر مبارک
بر پدران مهربانی که این روزها بیشتر از هر وقت دیگر زیر بار آسایش خانواده کمرشان خم شده ست.
بر پدرانی که بدون حرف همیشه غصه ی پر و خالی بودن یخچال خانه را خوردند.
بر پدرانی که فکر شهریه ی دانشگاه بچه ها خواب از چشمشان ربود
روز پدر مبارک
بر پدری که دستش خالی بود اما آرزو داشت بهترین جهیزیه را برای دخترش بچیند
بر تمام پدرانی که این روزها سکوتشان بیشتر شده ست ...
روز پدر بر پدران آسمانی آنها که نیستند اما هنوز چشمانشان بروی آینده ی فرزندانشان باز مانده ست مبارک...
پدر حتی اگر روی زمین نباشد برای فرزندش دلتنگ ست
برای ان‌موجود کوچکی که هرچقدر بزرگ باشد بازهم به بابا نیاز دارد...
روز پدر مبارک
#عادله_زمانی
@adelehz
وقتی پدری می میرد
مثل این ست که خانه ای فرو می ریزد
درختی از کمر قطع میشود
و دریایی دل به طوفان می سپارد
کاش میشد قانونی وضع کرد که در آن هیچ پدری دست کودکش را رها نکند و نرود‌‌‌‌‌...
و یادت نرود که همه ی آدمها برای پدرشان همیشه کودک باقی می مانند...

#عادله_زمانی
تقدیم به پدران خوب آسمانی...
روز پدر مبارک
@adelehz
گفته ام بارها و میگویم:
بی وجودش، حیات مکروه است
همه ی عمر تکیه گاهم بود
پدرم نام کوچکش کوه است ...
امید صباغ نو
@adelehz
پدر
آرون افشار
هوای باباهای قشنگ تون و این روزها خیلی داشته باشید .
آخه هر بابایی قشنگ ترین و مهربون ترین بابای دنیاست .
این روزها مشکلات شون زیاد شده ولی پدرها هیچ وقت پشت بچه هاشون و خالی نمی کنند.

روح پدرای قشنگ آسمونی شاد
عمر پدرای قشنگ‌زمینی طولانی
@adelehz
1
دوست داشتم صحبت یکی از اعضای خوب کانال و اینجا بذارم و بگم روح تمام پدران عزیز از دنیا رفته شاد. ❤️
@adelehz
برای مادرانی که در نبود پدر
پدرانه مادری کردند .
زنانی که زنانه مرد بودند.
#عادله_زمانی



#شما_فرستادین
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
+بگو زندگی
+پدر
+گفتم بگو زندگی
+پدرم زندگی منه.
@adelehz
‏باباشو آورده بود دکتر
از خستگی خوابش برده بود ...پدرش دست شو تکیه گاهش کرد...
میشه برای این عکس هزار سال مرد و زنده شد.😢

@adelehz
محبوب بی لیاقت من اگه انقد مسخره بازی درنمیاوردی الان داشتیم با دختر دو ساله‌مون "روز پدر مبارک" کار میکردیم که ازش فیلم بگیریم بذاریم تو گروه خانوادگی‌مون.😒😂

@adelehz
نه عاشق ترین زن جهانم نه دیوانه ترین..
من فقط یک دوستم
یک فنجان چای هل دار ..ته دوستی من است
البته با یک گوش شنوا ویک لبخندمحونشدنی
برای شنیدن دلگیری هایت..
#عادله_زمانی
#چای_تایم
@adelehz
"زنی که‌گم کردم "
کاشکی من دایناسورت بودم😔 @adelehz
وقتی دختر ایرج طهماسب می نویسه بهترین بابای دنیا
نسل ما هم میتونه بشکل ضمنی و ملو تایید کنه😊
آقای مرجی دوست داشتنی 😍
@adelehz
و خورشید از گوشه سمت راست صورتت
وقتی چشم می گشایی
طلوع میکند.
قرن هاست خورشید طلوع میکند
اما من تازه فهمیدم که خورشید در جهان من وقتی به اشراق برمیگردد
که تو چشم بگشایی
خورشید من
#عادله_زمانی
@adelehz