"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دلم نامه ای می خواهد که از راهی دور برسد ..
برایم بنویس
در یک غبارآلود تابستانی پستچی در خانه ام را بزند و نامه ات را به دستم دهد .
در را پشت سر ببندم و از حیاطی که سرشار بوی یاس است بگذرم در حالی که سعی در بازکردن نامه دارم .یعنی این اندازه برای خواندنت عجولم؟
برایم بنویس بگذار عصری تابستانی که عطر یاس در خانه پیچیده من دوباره عاشق شوم
بگذار این بار پستچی پیر را بخاطر رساندن نامه هایت دوست داشته باشم .
بگذار جهان برای من معنا پیدا کند .
فقط برایم بنویس ...

#عادله_زمانی
@adelehz
‍به عقیده خیام هر کس که در این دنیا بتواند شاد زندگی کند و از زندگیش لذت ببرد، بطور حتم بعد از مرگش نیز در بهشت خواهد بود.
زیرا کسی که زندگی شادی داشته باشد به طور طبیعی نه به کسی ظلم می کند و نه تفکرات منفی نسبت به دیگران دارد.
پس دنیا و آخرتش برای او بهشت خواهد بود.
بنابراین نباید زندگی را به خود سخت گرفت و به خود وعده فردایی بهتر داد..



گردون نگری ز قد فرسوده ماست
جیحون اثری ز اشک پالوده ماست
دوزخ شرری ز رنج بیهوده ماست
فردوس دمی ز وقت آسوده ماست
@adelehz
عکسهای قدیمی مدفن خاطرات تکرار نشدنی هستند .خوب یا بد زشت یا زیبا
چه فرقی میکند.وقتی چیزی دوباره تکرار نشود عزیز میشود .
آن آدمهای داخل عکسها هرگز گمان نمی کردند روزی نباشند و هرگز گمان نمی کردند روزی دلتنگ روزگاران عکسی شوند .
اگر می دانستی خاطراتت روزی دفن در عکسها خواهد بود هرگز از کنارشان به سادگی عبور نمی کردی.
#عادله_زمانی
@adelehz
کم یاب نیست ایشون در دنیای شوهرها نایابِ😒
@adelehz
"زنی که‌گم کردم "
Photo
اینجا نقطه صفر مرز سه جانبه ی ایران عراق و ترکیه ست
خواستم بگم دل نوشته های زیبا و دلنشتینت
تا اینجا هم رفته😍❤️
پ. ن چه آدم خوشبختی هستم من با وجود شما مهربان ها 😍❤️

عکس : یارای عزیز
@adelehz
در ادبيات فارسی داريم:
اندک اندک به هم شود بسيار
دانه دانه است غله در انبار

در رياضيات هم فصلی داريم بنام تصاعد و لگاريتم كه مي گويد اگر روزی تصميم بگيريد با يک تومان (فقط ده ريال!) پس اندازی را شروع كنيد و هر روز آن را دو برابر كنيد؛ بعد از يك ماه يك ميليون تومان و بعد از يك سال بيش از هفت ميليارد تومان پس انداز خواهيد داشت!

واقعاً متعجب خواهيد شد!
اما اين اثر را صاحب مجله موفقيت در آمريكا بنام دارن هاردی، "اثر مركب" ناميد.
اين قانون در تمام ابعاد زنگی جاريست

اگر روزی يك قاشق برنج كمتر بخوريد و چند دانه برنج خام آن را در يك كيسه جداگانه بريزيد، پس از يک سال، مصرف دو سال ديگر برنج ذخيره كرده ايد!



اگر روزی يك دقيقه تمرين كششی انجام دهيد بعد از سه ماه، بدنی به نرمی ژيمناستيك كاران خواهيد داشت.

اگر شبی يك صفحه كتاب مربوط به شغل يا علايقتان بخوانيد بعد از دو سال به اندازه يك دكترای تخصصی سواد خواهيد داشت:

رهرو آن نيست گهی تند و گهی خسته رود
رهرو آنست كه آهسته و پيوسته رود!

عبارات تاكيدی هم همين كار را با سلامت جسم و روان شما خواهند كرد

تا يكی دو ماه اثر قابل توجهی نشان نمی دهند، اما بعد از شش ماه اثر شگفت انگيزشان پديدار مي شود و در تمام ابعاد زندگی شما متجلی می شود:

من هر روز يك قدم كوچك به جلو بر ميدارم
يك ريال پس انداز، يک دقيقه ورزش، يك قاشق غذا كمتر، يک كلمه محبت آميز بيشتری به اطرافيانم به زبان می آورم.

من به اثر تصاعدی استمرار و پيوستگی عبارات تاكيدی ايمان دارم

فاطمه محمدی

@adelehz
#شما_فرستادین
بهار که بیاید دوباره عاشقت خواهم شد .
مثل بذری که تمام زمستان در خاک مانده و بهار جوانه می زند .
بهار که بیاید دوباره برخواهم گشت .
مثل باران گاه و بی گاه و بی خبر
بهار که بیاید دوباره تو را خواهم دید
مثل خواب که بعضی شب ها می بینم و بعضی شبها نه ..
بهار که بیاید ..
#عادله_زمانی
@adelehz
خوب ست که بهار می آید
خوب ست که نرگس های شیراز در راهند
بین تمام اخبار بد
چه خبری خوب تر از این ؟
#عادله_زمانی
@adelehz
‏همه‌چیز را به‌حال خود بگذار و فقط همین
چند اندرز حقیقی را آویزهِ گوش کن:

به یاد داشته باش که انسان فقط
در زمان حال می‌زید، در این لحظه‌ی گذرا
باقی عمرش یا گذشته است
یا هنوز فرا نرسیده است

این زندگی فانی کوتاه است.
هرکس در گوشه‌ی کوچکی از زمین زندگی میکند؛
و حتی دیرپاترین شهرت‌ها نیز زودگذر است،
زیرا منوط به سلسله انسان‌هایی است که زود می‌میرند و حتی خود را نمی‌شناسند،
تا چه رسد به این که کسی را بشناساند
که مدت‌ها پیش مرده و از دنیا رفته است.

مارکوس اورلیوس
@adelehz
آدمهای زیبا
هرکجا که بروند را زیبا می کنند .
و خودشان اولین کسی هستند که از آن زیبایی لذت می برند.
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
@adelehz
یعنی چقدر یه بشر میتونه خوب باشه🥺
وقتی بچه بودم یکی از بزرگترین دلخوشی های روزانه ام رسیدن پدرم از کار به خانه بود .
خانه ی ما یک آپارتمان دوطبقه بود در طبقه ی دوم زندگی میکردیم .مادرم‌ از آن دسته مادرهایی بود که اجازه نمیدهند بچه ها توی کوچه بگردند بنابراین بعدازظهر که دلم برای پدرم تنگ میشد یک صندلی کوچک زیر پنجره ی اتاق رو به کوچه می گذاشت و مرا هم رویش می نشاند تا چشمم به کوچه باشد و منتظر پدرم بنشینم.
راستش بعد از سالها هنوزهم آن انتظار شیرین ترین انتظار عمرم بود...
وقتی به خانه می رسید انگار دنیا مال من میشد پاهای پدرم را محکم بغل میکردم و از پایین نگاهش میکردم انگار داشتم از دامنه به به قله ی یک کوه سرافراز نگاه میکردم.
پدرم ،کوه سرافراز زندگی من ست .
هرسال که میگذرد کوه زندگی ام محکمتر میشود در زندگی من

پدر ،واژه غریبی ست راستش باباها مثل مادرها نیستند .مادرها وقتی عصبی میشوند طاقت نمی آوردند دلشان پاک ست ولی خوب هم بلدند در وقتی که لازم ست پوستت را قلفتی بکنند :)
اما پدرها خدای سکوتند حتی وقتی میدانی خبطی کردی که از تو ناراحت ست چنان در سکوت مردانه اش غرق ست که با هربار رفتن و امدن از کنارش هم دلت می لرزد
شاید بخاطر همین ست که ما همیشه در حال کل کل با مادرها هستیم ولی با یک تشر پدرانه کاسه ی اشکمان لبریز میشود :)
پدر
تکیه گاه ست ،همیشه وقتی به مشکل برمیخوری قبل از هرچیزی برای کمک به او فکر میکنی ...
به پدرم میگویم حتما کمکم میکند...
پدر
آخرین سنگرست،وقتی از تمام دنیا خوردی میتوانی به او امید داشته باشی که حمایتت کند .
پدرانمان همیشه همراه مان نخواهند ماند این غم بزرگی ست
بنظرم بزرگترین غصه دنیا این ست که میدانی روزی پدر و مادرت ترکت میکنند ....
ولی هربار که به چهره شان نگاه میکنیم باید باور کنیم که حضورشان منتی ست که خدا بر سر این بنده ی کوچکش گذارده ست..
روز پدر مبارک
بر پدران مهربانی که این روزها بیشتر از هر وقت دیگر زیر بار آسایش خانواده کمرشان خم شده ست.
بر پدرانی که بدون حرف همیشه غصه ی پر و خالی بودن یخچال خانه را خوردند.
بر پدرانی که فکر شهریه ی دانشگاه بچه ها خواب از چشمشان ربود
روز پدر مبارک
بر پدری که دستش خالی بود اما آرزو داشت بهترین جهیزیه را برای دخترش بچیند
بر تمام پدرانی که این روزها سکوتشان بیشتر شده ست ...
روز پدر بر پدران آسمانی آنها که نیستند اما هنوز چشمانشان بروی آینده ی فرزندانشان باز مانده ست مبارک...
پدر حتی اگر روی زمین نباشد برای فرزندش دلتنگ ست
برای ان‌موجود کوچکی که هرچقدر بزرگ باشد بازهم به بابا نیاز دارد...
روز پدر مبارک
#عادله_زمانی
@adelehz
وقتی پدری می میرد
مثل این ست که خانه ای فرو می ریزد
درختی از کمر قطع میشود
و دریایی دل به طوفان می سپارد
کاش میشد قانونی وضع کرد که در آن هیچ پدری دست کودکش را رها نکند و نرود‌‌‌‌‌...
و یادت نرود که همه ی آدمها برای پدرشان همیشه کودک باقی می مانند...

#عادله_زمانی
تقدیم به پدران خوب آسمانی...
روز پدر مبارک
@adelehz
گفته ام بارها و میگویم:
بی وجودش، حیات مکروه است
همه ی عمر تکیه گاهم بود
پدرم نام کوچکش کوه است ...
امید صباغ نو
@adelehz
پدر
آرون افشار
هوای باباهای قشنگ تون و این روزها خیلی داشته باشید .
آخه هر بابایی قشنگ ترین و مهربون ترین بابای دنیاست .
این روزها مشکلات شون زیاد شده ولی پدرها هیچ وقت پشت بچه هاشون و خالی نمی کنند.

روح پدرای قشنگ آسمونی شاد
عمر پدرای قشنگ‌زمینی طولانی
@adelehz
1
دوست داشتم صحبت یکی از اعضای خوب کانال و اینجا بذارم و بگم روح تمام پدران عزیز از دنیا رفته شاد. ❤️
@adelehz
برای مادرانی که در نبود پدر
پدرانه مادری کردند .
زنانی که زنانه مرد بودند.
#عادله_زمانی



#شما_فرستادین
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
+بگو زندگی
+پدر
+گفتم بگو زندگی
+پدرم زندگی منه.
@adelehz