"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
اسفند مظلوم ترین ماه سال ست .تصور کن باشی اما کسی نبیندت چون همه منتظر پایانت هستند.هیچ کس نخواهد که طولانی شوی..
اما واقعیت این ست که لذتی در اسفند وجود دارد در هیچ نوروزی نیست چون انتظار شیرینی در اسفند هست که حتی در خود بهار نیست.
#عادله_زمانی
پ.ن جادوی رنگ
@adelehz
کاروانی شکر از مصر به شیراز آید
اگر آن یار سفر کرده ما باز آید
سعدی

ردپای بهار در شیراز
۲۸روز تا بهار
صبح بخیر❤️
#شما_فرستادین
@adelehz
خواستم بگویمت
غصه نخور
این جهان معطل غصه خوردن تو نمی ماند .اگر ببینی که جهان با نظم خودش پیش می رود و هرچه باید بیاید در زمان مناسبش می آید.
خوب نگاه کن .
زمستان که برود بهار می آید اگر کاکلی کوچک تمام زمستان را گریه کند یا نکند فرقی نمی کند .بهار خواهد آمد .
حالا تو هم یاد بگیر غصه خوردن را رها کنی آنچه باید نصیبت شود در زمان مناسب در خانه ات را خواهد زد .
تا ان‌زمان از زندگی لذت ببر
#عادله_زمانی
@adelehz
منتظر اتفاقات خوب زندگیت باش❤️
@adelehz
جهان را باید مثل کتابی ببینی، مثل کتابی که در انتظار خواننده‌اش است.
هر روزش را باید جداگانه خواند.
نه روی گذشته باید تمرکز کنی، نه روی آینده
اصل این لحظه است.
باید صفحه به صفحه پیش بروی.
✍🏻 الیف شافاک
@adelehz
"زنی که‌گم کردم "
داستان این شکوفه های بادوم شیراز داستان جالبیه چهار سال قبل من این موقع های سال توی کانال نوشتم دلم بهار میخواد .بعد یه دوست مهربونی برام‌عکسهای شکوفه های نورس بادوم شیراز و فرستاد و گفت جات خالی ما اینجا بهار داریم 😍و این کار سال بعدهم تکرار شد❤️ گذشت و…
اینجا دشت گلهای زرد در نقطه مرزی ایران و آذربایجان هست .خوشحالم که برای من نوشتید نوشته های من در تمام جاده و دشتها پرواز کرده و به گفته ی خودتون حتی بر دل مرزنشین های عزیز نشسته و روزشون رو ساخته و چه خوشحالی بالاتر از این برای من؟
ردپای بهار در آن دشت گلهای زرد امید تمام شدن هر زمستانی را تداعی میکند .بارها به خاطر مهربونی شما ممنونم❤️
هر لحظه زندگی تون مملو از بهار
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
اینجا مریخ است.
چهارمین سیاره منظومه شمسی ،هزاران سال دور از ما
ولی بشدت شبیه به زمین ماست .
من این جدیدترین فیلم مریخ را که دیدم به عظمت هزاران سیاره ی دیگر آن کهکشانهای بی انتها فکر کردم و بعد به خودم در آینه نگاهی انداختم تا بدانم در برابر عظمت این هستی چقدر کوچک و ناچیزم .
آن گاه خنده ام گرفت به خاطر تمام روزهایی که روی زمین راه رفتم و فکر کردم کسی هستم !تمام وقتهایی که مغرور شدم و تصور کردم میتوانم جهان را تغییر دهم !
به این فیلم بارها نگاه کنید و هربار به خدا فکر کنید و هربار از خودتان بپرسید خدایی که اینقدر عظمت در خلقتش دارد ولی به منِ ناچیز میگوید مرا بخوان تا اجابتت کنم چقدر میتواند مهربان باشد ؟؟

که ما قطره ای ناچیز در اقیانوس بی انتهای خلقت هستیم باشد که خیال ِبزرگ بودن برمان ندارد .

#عادله_زمانی
@adelehz
"زنی که‌گم کردم "
@AhanghayeArosi – علی مولاییتولدت مبارککانال آهنگهای عروسی
تولد همه ی اسفندی های عزیز
ته تغاری های زمستان❤️
به خصوص تولد دوست عزیز من
سمانه ی زیبا،مهربون و خوش قلب مبارک .
امیدوارم همیشه بدرخشی ❤️
حَسْبُنَا اللَّهُ وَنِعْمَ الْوَكِيلُ

«خدا ما را کافی است؛
و او بهترین حامی ماست.»

|آل عمران ۱۷۳|
شب زیبا❤️

@adelehz
هر کس که باشی یا هر کاری که انجام دهی وقتی واقعا از صمیم قلب چیزی را بخواهی، آنگاه این خواسته‌ی تو از روح جهان سرچشمه می‌گیرد و تو مأمور انجام آن بر روی زمین می‌شوی.

پائولو کوئیلو
صبح به خیر ❤️

@adelehz
پیر شویم
دستانم بلرزد
چشمانت کم سو شود
گاهی وقت ها بعضی چیزها را فراموش کنیم.
اما ...اما
یادم نرود با دست لرزان برایت چای بریزم
یادت نرود با چشم کم سو از رنگش تعریف کنی.
عشق مگر همین نخواهد بود ؟؟؟
#عادله_زمانی
@adelehz
من در حال رژیم و مامانم در حالی که سعی داره وسوسه ام کنه غذا بخورم 🤦‍♀ واقعا چرا ؟😁
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دلم نامه ای می خواهد که از راهی دور برسد ..
برایم بنویس
در یک غبارآلود تابستانی پستچی در خانه ام را بزند و نامه ات را به دستم دهد .
در را پشت سر ببندم و از حیاطی که سرشار بوی یاس است بگذرم در حالی که سعی در بازکردن نامه دارم .یعنی این اندازه برای خواندنت عجولم؟
برایم بنویس بگذار عصری تابستانی که عطر یاس در خانه پیچیده من دوباره عاشق شوم
بگذار این بار پستچی پیر را بخاطر رساندن نامه هایت دوست داشته باشم .
بگذار جهان برای من معنا پیدا کند .
فقط برایم بنویس ...

#عادله_زمانی
@adelehz
‍به عقیده خیام هر کس که در این دنیا بتواند شاد زندگی کند و از زندگیش لذت ببرد، بطور حتم بعد از مرگش نیز در بهشت خواهد بود.
زیرا کسی که زندگی شادی داشته باشد به طور طبیعی نه به کسی ظلم می کند و نه تفکرات منفی نسبت به دیگران دارد.
پس دنیا و آخرتش برای او بهشت خواهد بود.
بنابراین نباید زندگی را به خود سخت گرفت و به خود وعده فردایی بهتر داد..



گردون نگری ز قد فرسوده ماست
جیحون اثری ز اشک پالوده ماست
دوزخ شرری ز رنج بیهوده ماست
فردوس دمی ز وقت آسوده ماست
@adelehz
عکسهای قدیمی مدفن خاطرات تکرار نشدنی هستند .خوب یا بد زشت یا زیبا
چه فرقی میکند.وقتی چیزی دوباره تکرار نشود عزیز میشود .
آن آدمهای داخل عکسها هرگز گمان نمی کردند روزی نباشند و هرگز گمان نمی کردند روزی دلتنگ روزگاران عکسی شوند .
اگر می دانستی خاطراتت روزی دفن در عکسها خواهد بود هرگز از کنارشان به سادگی عبور نمی کردی.
#عادله_زمانی
@adelehz
کم یاب نیست ایشون در دنیای شوهرها نایابِ😒
@adelehz
"زنی که‌گم کردم "
Photo
اینجا نقطه صفر مرز سه جانبه ی ایران عراق و ترکیه ست
خواستم بگم دل نوشته های زیبا و دلنشتینت
تا اینجا هم رفته😍❤️
پ. ن چه آدم خوشبختی هستم من با وجود شما مهربان ها 😍❤️

عکس : یارای عزیز
@adelehz