۱۱ فوریه روز رضایت از مجردی است. هدف این روز یادآوری خوشحال بودن از سبک زندگی است که دارید و اینکه درگیر مفاهیم از پیش تعریف شده اطرافمان نباشیم
@adelehz
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
ما اینجاییم❤️
برای استفاده از پستها و مطالب جدید کانال در اینستاگرام با ما همراه باشید .
Instagram.com/adeleh.z7
برای استفاده از پستها و مطالب جدید کانال در اینستاگرام با ما همراه باشید .
Instagram.com/adeleh.z7
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
✨
یا کیست که دعای درمانده را چون بخواندش، اجابت می کند، و بلا را می گرداند...
سوره نمل
آیه 62
شب زیبا...
@adelehz
یا کیست که دعای درمانده را چون بخواندش، اجابت می کند، و بلا را می گرداند...
سوره نمل
آیه 62
شب زیبا...
@adelehz
من در طول تحصیلم با معلمهای زیادی سرو کار داشتم .معلمهایی که با آنها درس خواندم هرگز هیچ چیزی شبیه تبعیض نژادی علیه دانش آموزانشان از خود نشان ندادند.
ما دانش آموزانی از مناطق مختلف بودیم ،در یک کلاس دختری افغان،دختری که بخاطر شغل پدرش از تبریز آمده بود،یک دختر کرد، یک دختر مشهدی و ...معلمهای ما به ما در آن کلاس های درس می آموختند که همدیگر را فارغ از جایی که از آن می آمدیم دوست داشته باشیم.
به خودم می بالم که این شانس را داشتم که با بهترین معلمانی که میتوانستند وجود داشته باشند،درس خواندم..
امروز که خبر دکتر حسن گلچین را شنیدم که خیابانهای دزفول را تبدیل به مدرسه کودکان کار افغان کردند و حتی موتور شان را فروختند تا برای آن ها لوازم التحریر بخرند یاد تک تک آن معلمهای خاص افتادم .
خانه ات آباد آقای معلم
معلم آمد و با خود انسانیت آورد.
نقطه سر خط
#عادله_زمانی
@adelehz
ما دانش آموزانی از مناطق مختلف بودیم ،در یک کلاس دختری افغان،دختری که بخاطر شغل پدرش از تبریز آمده بود،یک دختر کرد، یک دختر مشهدی و ...معلمهای ما به ما در آن کلاس های درس می آموختند که همدیگر را فارغ از جایی که از آن می آمدیم دوست داشته باشیم.
به خودم می بالم که این شانس را داشتم که با بهترین معلمانی که میتوانستند وجود داشته باشند،درس خواندم..
امروز که خبر دکتر حسن گلچین را شنیدم که خیابانهای دزفول را تبدیل به مدرسه کودکان کار افغان کردند و حتی موتور شان را فروختند تا برای آن ها لوازم التحریر بخرند یاد تک تک آن معلمهای خاص افتادم .
خانه ات آباد آقای معلم
معلم آمد و با خود انسانیت آورد.
نقطه سر خط
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
کاشکی من دایناسورت بودم😔
@adelehz
@adelehz
صبح ما خیر است ای یاران ز پیغام شما
جان مامست است دائم از می جام شما
کام ما هر صبح شیرین گردد از پیغامتان
چون عسل شیرین کند یزدان ما کام شما
اقبال لاهوری
صبحتون دل انگیز و زیبا❤️
@adelehz
جان مامست است دائم از می جام شما
کام ما هر صبح شیرین گردد از پیغامتان
چون عسل شیرین کند یزدان ما کام شما
اقبال لاهوری
صبحتون دل انگیز و زیبا❤️
@adelehz
زن ها برای نوشتن
به کلمات زیادی احتیاج ندارند
تمام حرف های اضافه را
لابلای رخت های کهنه
چادر پیچ میکنند
می سپارند به رهگذری غمگین...
زنها
شاعران بزرگی نمیشوند
فروغ یک اشتباه بود!
ندیدی چقدر زود رفت!
زن ها بلد نیستند شعرهایشان را
بلند بلند بخوانند
بغض میکنند،
دار و ندارشان:
یک چمدان بسته است
گلدانی که کنار پنجره خاک می خورد
اجاقی که زرد میسوزد
و آینه ای که همیشه
کسی در آن گم شده ...
هنگامه درخشان
@adelehz
به کلمات زیادی احتیاج ندارند
تمام حرف های اضافه را
لابلای رخت های کهنه
چادر پیچ میکنند
می سپارند به رهگذری غمگین...
زنها
شاعران بزرگی نمیشوند
فروغ یک اشتباه بود!
ندیدی چقدر زود رفت!
زن ها بلد نیستند شعرهایشان را
بلند بلند بخوانند
بغض میکنند،
دار و ندارشان:
یک چمدان بسته است
گلدانی که کنار پنجره خاک می خورد
اجاقی که زرد میسوزد
و آینه ای که همیشه
کسی در آن گم شده ...
هنگامه درخشان
@adelehz
تابستان کودکانه ی من
نور را روی فرش های سرخ میان پذیرایی دنبال میکردم .مادرم پنجره های بزرگ را باز کرده بود تا هوای گرفته ی اتاق جایش را به هوای آزاد بیرون بدهد .از آشپزخانه اش بوی خوب کتلت در سالن می پیچید .مادرم سبزی های تمیز را روی ملافه ی سفیدی در گوشه ی اتاقی پهن کرده بود .
و من همچنان می دویدم تا نور را بگیرم ...
چیزی در آن تابستان کودکانه ی گرم وسبز وجود داشت که هرگز تکرار نشد .
نه آن خانه نه نور های فراری نه طعم و عطر آن کتلت ...
بنظرم چیزهایی در کودکی هرکس وجود دارد که هرگز تکرار نمیشود. حالا چه خوب چه بد
کاش کسی به ما آن سالها میگفت با تمام وجودت لذت ببر تو دوباره به اینجا برنمی گردی....
#عادله_زمانی
@adelehz
نور را روی فرش های سرخ میان پذیرایی دنبال میکردم .مادرم پنجره های بزرگ را باز کرده بود تا هوای گرفته ی اتاق جایش را به هوای آزاد بیرون بدهد .از آشپزخانه اش بوی خوب کتلت در سالن می پیچید .مادرم سبزی های تمیز را روی ملافه ی سفیدی در گوشه ی اتاقی پهن کرده بود .
و من همچنان می دویدم تا نور را بگیرم ...
چیزی در آن تابستان کودکانه ی گرم وسبز وجود داشت که هرگز تکرار نشد .
نه آن خانه نه نور های فراری نه طعم و عطر آن کتلت ...
بنظرم چیزهایی در کودکی هرکس وجود دارد که هرگز تکرار نمیشود. حالا چه خوب چه بد
کاش کسی به ما آن سالها میگفت با تمام وجودت لذت ببر تو دوباره به اینجا برنمی گردی....
#عادله_زمانی
@adelehz
اندر احوالات روز عشق
هرسال این حوالی از تقویم همه جای فضای مجازی قرمز میشود.
گلفروشی ها و شکلات فروشی ها و حتی عروسک فروشی های شهر گویای رسیدن ولنتاینِ فرنگی ها یا همان روز عشق ست.
خیلی ها منتقدند و میگوید اصلا چرا باید یک فرهنگ بیگانه را پیروی کرد خیلی ها علاقه مند هستند و دنبال میکنند.خیلی ها هم آنقدر افراط میکنند که خود فرنگی ها کلاه به نشانه ی تسلیم از سر برمیدارند.
اما یک چیز این میان نادیده گرفته میشود وآن هم این ست که؛ عشق بهرشکل زیباست ...
شاید کسی بگوید کلیشه ست، کسی بگوید چرندست کسی بگوید وجود ندارد ، آن یکی بگوید فقط ظاهرش زیباست .
اما عشق با تمام این تفاسیر عوض که نمیشود. عشق به ذات زیباست و شیرین ،به ذات خواستنی ست به ذات آفریننده ی انگیزه ی زندگی ست .
تعبیر از عشق آن عشق الهی مادروفرزندی نیست من دقیقا درمورد عشق بین دو جنس مخالف حرف میزنم نمیتوانیم خودمان را فریب بدهیم و نپذیریم که عشق بین زن ومرد از زیباترین و ملموس ترین حس های جاری در دنیاست .
خیلی وقتها عشق خاطره ی تلخی برجای مانده از معشوقی بی وفا ،گمشده یا حتی رها شده ست .اما نمیتوان فراموش کرد که با هر تلخی عشق حتی برای یک ثانیه حامل شیرینی و لذت و ارامشی بوده ست که هیچ جا نظیرش یافت نمیشود.
بله این میان عشق به بازی گرفته میشود ،خیلی ها نامش را خراب میکنند. خیلی ها وسیله اش میکنند برای رسیدن به هدفی نامبارک،اما واقعیت این ست که عشق، باران ست و اگر هزاران آلودگی هم درهوای شهر پراکنده باشد باران به ذات تمیز ست و لطیف.و کسی نمی تواند بگوید باران زیبا نیست.
میتوان از هرفرصتی برای حفظ و یا گرامی داشت این حس خوبِ زندگی بهره برد حالا فرنگی یا غیرفرنگی بودنش مگر چه تفاوتی دارد؟
مگر نه اینکه نسل بشر در احساسات مشترک است و خوب از عشق چه احساسی مشترک تر بین منِ شرقی و آن فرنگی غربی مآب؟؟
چون حس زیبای عشق و تعلق میان تمام نسل بشر مشترک ست.
اگر بارها در عشق ورزیدن و انتخاب معشوق خطا کردی بازهم ناامید نشو.
و مگر حافظ نگفته است که منم که شهره ی شهرم به عشق ورزیدن؟؟
از این حس خوب جدا نشو گرچه معشوق لایق نباشد تو از دوباره عاشق شدن نهراس ..
روزی نوبت عشق تو میشود و روزی معشوقِ لایق تورا می یابد آنچنان که رود دریا را ..
خلاصه کلام که گرچه روز عشق نامش فرنگی ست ولی تو به رسم و کلام شاعری که فرنگی نیست یادت بماندکه :
بی عشق سر مکن که دلت پیر میشود.
#عادله_زمانی
روز عشق مبارک❤️
@adelehz
هرسال این حوالی از تقویم همه جای فضای مجازی قرمز میشود.
گلفروشی ها و شکلات فروشی ها و حتی عروسک فروشی های شهر گویای رسیدن ولنتاینِ فرنگی ها یا همان روز عشق ست.
خیلی ها منتقدند و میگوید اصلا چرا باید یک فرهنگ بیگانه را پیروی کرد خیلی ها علاقه مند هستند و دنبال میکنند.خیلی ها هم آنقدر افراط میکنند که خود فرنگی ها کلاه به نشانه ی تسلیم از سر برمیدارند.
اما یک چیز این میان نادیده گرفته میشود وآن هم این ست که؛ عشق بهرشکل زیباست ...
شاید کسی بگوید کلیشه ست، کسی بگوید چرندست کسی بگوید وجود ندارد ، آن یکی بگوید فقط ظاهرش زیباست .
اما عشق با تمام این تفاسیر عوض که نمیشود. عشق به ذات زیباست و شیرین ،به ذات خواستنی ست به ذات آفریننده ی انگیزه ی زندگی ست .
تعبیر از عشق آن عشق الهی مادروفرزندی نیست من دقیقا درمورد عشق بین دو جنس مخالف حرف میزنم نمیتوانیم خودمان را فریب بدهیم و نپذیریم که عشق بین زن ومرد از زیباترین و ملموس ترین حس های جاری در دنیاست .
خیلی وقتها عشق خاطره ی تلخی برجای مانده از معشوقی بی وفا ،گمشده یا حتی رها شده ست .اما نمیتوان فراموش کرد که با هر تلخی عشق حتی برای یک ثانیه حامل شیرینی و لذت و ارامشی بوده ست که هیچ جا نظیرش یافت نمیشود.
بله این میان عشق به بازی گرفته میشود ،خیلی ها نامش را خراب میکنند. خیلی ها وسیله اش میکنند برای رسیدن به هدفی نامبارک،اما واقعیت این ست که عشق، باران ست و اگر هزاران آلودگی هم درهوای شهر پراکنده باشد باران به ذات تمیز ست و لطیف.و کسی نمی تواند بگوید باران زیبا نیست.
میتوان از هرفرصتی برای حفظ و یا گرامی داشت این حس خوبِ زندگی بهره برد حالا فرنگی یا غیرفرنگی بودنش مگر چه تفاوتی دارد؟
مگر نه اینکه نسل بشر در احساسات مشترک است و خوب از عشق چه احساسی مشترک تر بین منِ شرقی و آن فرنگی غربی مآب؟؟
چون حس زیبای عشق و تعلق میان تمام نسل بشر مشترک ست.
اگر بارها در عشق ورزیدن و انتخاب معشوق خطا کردی بازهم ناامید نشو.
و مگر حافظ نگفته است که منم که شهره ی شهرم به عشق ورزیدن؟؟
از این حس خوب جدا نشو گرچه معشوق لایق نباشد تو از دوباره عاشق شدن نهراس ..
روزی نوبت عشق تو میشود و روزی معشوقِ لایق تورا می یابد آنچنان که رود دریا را ..
خلاصه کلام که گرچه روز عشق نامش فرنگی ست ولی تو به رسم و کلام شاعری که فرنگی نیست یادت بماندکه :
بی عشق سر مکن که دلت پیر میشود.
#عادله_زمانی
روز عشق مبارک❤️
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
روز عشق مبارک ❤️
@adelehz
@adelehz
۲۴ ساعت هم از روز عشق نگذشته و این وضعیت خرسهای کادو داده شده ست😑
@adelehz
@adelehz
سعی میکنم آن قدر خوب باشم که کسی بتواند با فکر کردن به بودن من، به زندگی امیدوار شود.
بنظرم هدفی والاتر از این برای زندگی پیدا نخواهم کرد.
#عادله_زمانی
@adelehz
بنظرم هدفی والاتر از این برای زندگی پیدا نخواهم کرد.
#عادله_زمانی
@adelehz