"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
اصلی در زندگی وجود دارد به نام" اصل رها کردن به موقع "
فکر میکنم‌تابحال به گوش شما نخورده باشد البته طبیعی ست چون این اولین بار ست که خودم در مورد این اصل می نویسم. و اصلا خودم نام گذاری کردمش پس باید موجود جدیدی باشد که بتوان در موردش حرف زد.
اصل رها کردن به موقع تقریبا در مورد تمام موضوعات زندگی صدق میکند این میتواند شامل آدمها،موقعیت ها،رفتارها،مکان ها و خیلی چیزهای دیگر باشد .
این اصل در واقع به آدم میگوید که در چه زمانی دیگر تلاش و اصرار بیشتر بی فایده ست و باید آن موضوع را رها کرد و گذشت .
در طول زندگی اصولا به کودکانمان می آموزیم که تلاش کنند و تلاش کنند و تلاش کنند .
در واقع با کاشتن تخم چنین تفکری به کودکان آنها را از موهبت آرامش بعد از رها کردن به موقع بی نصیب می سازیم.
اگر میگویید چگونه می گویم بسیار آسان.
بعد از اینکه آدمیزاد تمامش را برای کسی و یا چیزی صرف کرد و آن کس،آن چیز،آن موقعیت یا آن خواسته را بدست نیاورد اگر بیاموزد که دیگر در نقطه ای تلاش و اصرار را متوقف کند و خودش را همان گونه که هست بپذیرد . به آرامشی خاص دست پیدا خواهد کرد.
وقتی شما چیزی را میخواهید که بشما نمیدهند یا شما را لایق تصاحب کردن آن موهبت ،حالا هرچیزی که باشد نمی دانند در هم میشکنید. بسیاری از ما با وجود این درهم شکستن بازهم به اصرار و تلاش مان ادامه میدهیم اما دقیقا زمانی که یاد میگیریم و یا حتی تصمیم میگیریم اصل رها کردن به موقع را کلید بزنیم آرامش دوباره به سوی ما باز می گردد.
در زندگی بیاموزیم که دنیا بسیار فراخ تر از تصور ماست گاهی اگر آن ‌چیزی که آن را برای خودمان بهترین میدانیم رها کنیم.
چه بسا شانسی بهتر منتظر خالی شدن دستمان باشد تا در دست ما قرار گیرد.
اصل رها کردن به موقع را در مورد آدمها و خواسته ها از یاد نبریم .
#عادله_زمانی
@adelehz
این یک دو دَم که مهلت دیدار ممکن است
دریاب کار ما که نه پیداست کار عمر

#حافظ

@adelehz
مادر بزرگ می گفت هرگز به خاطر چیزهای کوچک قسم نخور.
میگفت قسم سنگین است می افتد میشکند روی سرت و تکه هایش زندگیت را زخمی میکند.
و من چنین میکردم
تا اینکه تورا دیدم و بخاطر تو قسم خوردم چون تو موضوع کوچکی نبودی
اما بنظرم مادربزرگ فراموش کرده بود که بگوید قسم های بزرگ محکمتر میشکنند این را وقتی فهمیدم که زندگی ام زخم شد ....
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
با فرشته ی دریا آشنا بشین😍

این زیبای کوچولو فرشتۀ دریاست (sea angle) با ابعاد ۲-۵ سانتیمتر و در آب‌های قطبی و استوائی زندگی میکنه.

@adelehz
بهترین اتفاقات زمانی رخ می دهند که منتظرشان نیستید.دقیقا زمانی که از آنها قطع امید کرده اید .
چرا ؟چون معمولا آفتاب پس از تاریک ترین نقطه ی شب شروع به طلوع می کند.
#عادله_زمانی

درخت در سیلوی رها شده
@adelehz
گفتارت فرش ایرانی‌ست
و چشمان‌ات گنجشککان دمشقی
که می‌پرند از دیواری به دیواری
و دل‌ام در سفر است چون کبوتری بر فراز آب‌های دستان‌ات
و خستگی در می‌کند در سایه‌ی دیوارها…
و من دوست‌ات دارم
اما می‌ترسم که با تو باشم
می‌ترسم که با تو یکی شوم
می‌ترسم که در تو مسخ شوم
تجربه یادم داده که از عشق زنان دوری کنم
و از موج‌های دریا
اما با عشق‌ات نمی‌جنگم…
که عشق تو روز من است
با خورشید روز نمی‌جنگم
با عشق‌ات نمی‌جنگم


نزار قبانی
@adelehz
برایت چای بریزم از کوچه بگذری به خانه برسی
خسته باشی ولی لبخند بزنی .
بگویی چایی های من هنوز هم بعد از سالها معجزه میکند..
بنظرت خوشبختی بالاتر از این برای هیچ زنی وجود دارد ؟
به گمانم که نه ...
#عادله_زمانی
عکس
ساناز گرجیان
@adelehz
شاید آن سالها ،مثلا دویست سال یا سیصد سال پیش من یک قاصد بودم.اسبی داشتم و از درباری به درباری دیگر پیغام می رساندم.
شهر ها را پشت سر میگذاشتم و از بیابانها عبور میکردم آن وقت شبها به مساجد و کاروانسراهای بین راه می رسیدم .اطراق میکردم و حین عبور نسیم گرم تابستانی نیمه شب از لابلای دستانم به تو فکر میکردم که در یکی از آن شهرها زیر نور چراغ کم سوی اتاقت به خواب رفته ای .
کاش من آن قاصد خسته نشسته بر شبستان آن مسجد شهر دور بودم.
#عادله_زمانی
@adelehz
کجاست پاسخ سوالات ما؟
@adelehz
پسری ، دختری را که قرار بود تمام زندگی اش شود برای اولین بار به کافی شاپ دعوت کرد ،
تا به او اعلام کند که قصد ازدواج با او را دارد ،
در حال نشستن پشت میز پسر سفارش قهوه داد ،
سپس رو به پیشخدمت کرد و گفت لطفا نمک هم بیاور ،

اسم نمک که آمد تمام افراد حاضر یک مرتبه به پسر خیره شدند ،
پسر نمک را در قهوه ریخت و آرام خورد ، دختر با تعجب گفت قهوه شور میخوری؟

پسر جواب داد بچه که بودم خانه مان کنار دریا بود ، در ماسه ها بازی میکردم و طعم شور دریا را میچشیدم ،
حالا دلتنگ خانه ی کودکی شده ام ، قهوه شور مرا یاد کودکی ام می اندازد ،

ازدواج انجام شد و چهل سال تمام هر وقت دختر قهوه درست میکرد ، داخل فنجان شوهرش نمک میریخت ،

پس از چهل سال عاشقونه زندگی کردن ، مرد فوت کرد و نامه ای خطاب به همسرش برجای گذاشت:

همسر عزیزم ببخش که چهل سال تمام به تو دروغ گفتم ، آن روز آنقدر از دیدنت خوشحال و هیجان زده شده بودم که به اشتباه به جای شکر درخواست نمک کردم ، چهل سال تمام قهوه شور خوردم و نتوانستم به تو بگویم ، بدترین چیز در دنیا قهوه شور است اما اگر بار دیگر به دنیا بازگردم و باز هم داشتن تو وابسته به خوردن قهوه شور باشد تمام عمر شورترین قهوه دنیا را به خاطر چشمان پر از مهر و محبت تو خواهم خورد.

#شما_فرستادین
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
تو شعری عاشقانه بودی و من کودکی بودم دبستانی ..
یک روز آمدی ..تورا خواندم و استاد شدم.
استاد اشعار عاشقانه ی ناتمام.
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
به معشوقان سنگ دل برسانید
اگر میدانستند کسی جایی چگونه منتظرشان ست.
هرگز به بازنگشتن فکر نمی کردند...
اگر میدانستند ...
#عادله_زمانی
شب خوش
@adelehz
صبح که از خواب بیدار می‌شوی، در نظر بیاور چه سعادتی است زنده بودن، فکر کردن، لذت بردن و دوست داشتن...

مارکوس اورلیوس
صبح بخیر ❤️
@adelehz
👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM