وقتی بچه بودم هیچکس در فامیل اجازه نداشت با من دعوا کند .هیچ کس نمیتوانست بالاتر از گل به من بگوئید چون من دختر مادرم بودم.
مادرم نمیتوانست تحمل کند که کسی مرا برنجاند
این باعث نشده بود که من تبدیل به دخترکی لوس بشوم .بلکه باعث شده بود که مطمئن شوم اگر کسی آزارم بدهد کسی وجود دارد که حمایتم کند و جایی که دستم نرسد حقم را پس بگیرد یا حداقل تلاش کند که حق مرا پس بگیرد..
بعدها مدرسه رفتم و همین وضعیت ادامه داشت مادرم از آزردن من سخت آزرده میشد انگار کسی او را اذیت کرده باشد ..مادرم طوری رفتار میکرد که انگار دردم را با تمام وجودش حس میکند .شاید هم واقعا حس میکرد.
شاید واقعا درد مرا حس میکرد اگر این طور نبود چرا وقتی دکتر می رفتیم و دکتر میپرسید کجایت درد میکند ؟ من به او نگاه میکردم ؟؟
چرا هروقت من خوشحال بودم مادرم میخندید و چرا هر وقت بی حوصله و کم غذا بودم او بود که غذا نمی خورد؟
مادرم توقع مرا از جهان بالا برد..روزی که از خانه بیرون رفتم تصور میکردم همه ی آنهایی که دوستم دارند مثل مادرم دوستم خواهند داشت اما...اما چیزی نگذشت که فهمیدم هیچ کس ، هیچ کس در دنیا نمی تواند مثل او مرا دوست داشته باشد .
من و مادرم تا به امروز سفر درازی را پشت سر گذاشتیم ..روزهای عجیب و سخت و آسان
شادی ها و گریه ها ...اما چیزی که باعث شد هر روز این سفر خاص باشد این بود که هیچ چیز عشق مادرم را نسبت به من عوض نکرد .
میخواهم بدانید که او تنها کسی در زندگی تان است که با هر بیش و کم با هر عیب و نقص تان دوستتان خواهد داشت .
مادرتان هرگز از شما خسته نمی شود .شما ایده آل ترین فرزند دنیا نیستید ولی او با تمام آن مشکلات به ایده آل ترین شکل ممکن دوستتان دارد.
نمازهای مادرتان را دعاهایش را دست کم نگیرید .خسته از دنیا که به خانه رسیدید.وقتی در حال نماز خواندن بود بروید روی جا نمازش دراز بکشید خودتان را در خود جمع کنید و بگوید تا به خدا بگوید هوایتان را داشته باشد..
خدا به حرف مادرها گوش می دهد ..اصلا خدا خدای مهربان مادرهاست ...
روز مادر مبارک .
روز مادرهای خوب، خسته اما قوی مادرهای کم ادعا مادرهای برو برات دعا کردم خیالت راحت مادرهای برو که خوشبخت شی مادرهای هنوز مادر نشدی بفهمی چی میگم مادرهای بیست تا میس کال روی تلفن مادرهای یک ساعت تایپ کردن و نوشتن حالت خوبه؟ مادرهای برات غذایی که دوست داشتی و پختم
روز مادرهای خوب مهربانمان مبارک .
روز مادرهای پاک آسمانی مبارک
#عادله_زمانی
@adelehz
مادرم نمیتوانست تحمل کند که کسی مرا برنجاند
این باعث نشده بود که من تبدیل به دخترکی لوس بشوم .بلکه باعث شده بود که مطمئن شوم اگر کسی آزارم بدهد کسی وجود دارد که حمایتم کند و جایی که دستم نرسد حقم را پس بگیرد یا حداقل تلاش کند که حق مرا پس بگیرد..
بعدها مدرسه رفتم و همین وضعیت ادامه داشت مادرم از آزردن من سخت آزرده میشد انگار کسی او را اذیت کرده باشد ..مادرم طوری رفتار میکرد که انگار دردم را با تمام وجودش حس میکند .شاید هم واقعا حس میکرد.
شاید واقعا درد مرا حس میکرد اگر این طور نبود چرا وقتی دکتر می رفتیم و دکتر میپرسید کجایت درد میکند ؟ من به او نگاه میکردم ؟؟
چرا هروقت من خوشحال بودم مادرم میخندید و چرا هر وقت بی حوصله و کم غذا بودم او بود که غذا نمی خورد؟
مادرم توقع مرا از جهان بالا برد..روزی که از خانه بیرون رفتم تصور میکردم همه ی آنهایی که دوستم دارند مثل مادرم دوستم خواهند داشت اما...اما چیزی نگذشت که فهمیدم هیچ کس ، هیچ کس در دنیا نمی تواند مثل او مرا دوست داشته باشد .
من و مادرم تا به امروز سفر درازی را پشت سر گذاشتیم ..روزهای عجیب و سخت و آسان
شادی ها و گریه ها ...اما چیزی که باعث شد هر روز این سفر خاص باشد این بود که هیچ چیز عشق مادرم را نسبت به من عوض نکرد .
میخواهم بدانید که او تنها کسی در زندگی تان است که با هر بیش و کم با هر عیب و نقص تان دوستتان خواهد داشت .
مادرتان هرگز از شما خسته نمی شود .شما ایده آل ترین فرزند دنیا نیستید ولی او با تمام آن مشکلات به ایده آل ترین شکل ممکن دوستتان دارد.
نمازهای مادرتان را دعاهایش را دست کم نگیرید .خسته از دنیا که به خانه رسیدید.وقتی در حال نماز خواندن بود بروید روی جا نمازش دراز بکشید خودتان را در خود جمع کنید و بگوید تا به خدا بگوید هوایتان را داشته باشد..
خدا به حرف مادرها گوش می دهد ..اصلا خدا خدای مهربان مادرهاست ...
روز مادر مبارک .
روز مادرهای خوب، خسته اما قوی مادرهای کم ادعا مادرهای برو برات دعا کردم خیالت راحت مادرهای برو که خوشبخت شی مادرهای هنوز مادر نشدی بفهمی چی میگم مادرهای بیست تا میس کال روی تلفن مادرهای یک ساعت تایپ کردن و نوشتن حالت خوبه؟ مادرهای برات غذایی که دوست داشتی و پختم
روز مادرهای خوب مهربانمان مبارک .
روز مادرهای پاک آسمانی مبارک
#عادله_زمانی
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
خدایا به برکت دعای مادرهایمان
برایمان بساز....
دست خالی بر نگردان مارا
نظری یا الهی، به برکت اشک مادرهای دل سوخته ی بی ادعایمان
#عادله_زمانی
شب زیبا ❤️
@adelehz
برایمان بساز....
دست خالی بر نگردان مارا
نظری یا الهی، به برکت اشک مادرهای دل سوخته ی بی ادعایمان
#عادله_زمانی
شب زیبا ❤️
@adelehz
آنی که ز صبح خنده بر لب دارد
بر قلب کسان بذر محبت کارد
هر روز بخند و شادمان باش ای دوست
بگذار جهان بر تو محبت آرد
مولانای جان
@adelehz
بر قلب کسان بذر محبت کارد
هر روز بخند و شادمان باش ای دوست
بگذار جهان بر تو محبت آرد
مولانای جان
@adelehz
"زنی کهگم کردم "
به علی انصاریان نگفتند دوستش فوت کرده ، این مدت خبر دردناک زیاد شنیدم این اما دلم و آب کرد...😔 @adelehz
خوب دیگه لازم نیست بهش چیزی راجع به دوستش بگن....😔 رفت پیش دوستش..
@adelehz
@adelehz
نمیدونم بخدا تو این دنیا ما آدمها به چی دلمون خوشِ که اینقدر بدی میکنیم بهم ...
سر یه ماه دوتا رفیق الکی الکی پرکشیدن رفتن
دل نشکنیم، ظلم نکنیم، بدی به بقیه روا نداریم
بخدا اصلا نمی ارزهِ
بخدا چهارصباح بیشتر نیست....
@adelehz
سر یه ماه دوتا رفیق الکی الکی پرکشیدن رفتن
دل نشکنیم، ظلم نکنیم، بدی به بقیه روا نداریم
بخدا اصلا نمی ارزهِ
بخدا چهارصباح بیشتر نیست....
@adelehz
اگر می دانستی که جهان چقدر کوتاه است هرگز به جز دوست داشتن به هیچ کار دیگری مشغول نمی شدی .
و اگر می دانستی چقدر زود به انتها می رسد هرگز نگران فرداها باقی نمی ماندی.
و اگر می دانستی هیچ چیز ماندنی نیست هرگز برای ماندن مادیاتت دیگران را آزار نمی دادی.
چقدر ساده بازیچه ی جهان، اینعجوزه پیر می شوی ، بدون اینکه بدانی
هیچ کداممان ماندنی نیستیم.
#عادله_زمانی
@adelehz
و اگر می دانستی چقدر زود به انتها می رسد هرگز نگران فرداها باقی نمی ماندی.
و اگر می دانستی هیچ چیز ماندنی نیست هرگز برای ماندن مادیاتت دیگران را آزار نمی دادی.
چقدر ساده بازیچه ی جهان، اینعجوزه پیر می شوی ، بدون اینکه بدانی
هیچ کداممان ماندنی نیستیم.
#عادله_زمانی
@adelehz
گذشته به درد ما نمی خورد
آینده پر از دلواپسی ست
فقط حال واقعی ست، این جا و اکنون
دم را دریاب.
📕مرد معلق
✍🏻 سال بلو
@adelehz
آینده پر از دلواپسی ست
فقط حال واقعی ست، این جا و اکنون
دم را دریاب.
📕مرد معلق
✍🏻 سال بلو
@adelehz
راستش این خیلی مهم است که دقیقا در زمانی درست دوستت دارم ها را گفت و خیلی مهم است که از دوستت دارم هایی که می شنوی ساده عبور نکنی و خیلی مهم است که دوستت دارم گفتن را به بعدها موکول نکنی .
خسته از این رازهای مگویی که هر روز کشف میکنیم .
من دلممیخواهد همین لحظه و همین امروز بتو بگویم دوستت دارم .
چون هیچکس نمیداند بعدها چه خواهد شد...
#عادله_زمانی
@adelehz
خسته از این رازهای مگویی که هر روز کشف میکنیم .
من دلممیخواهد همین لحظه و همین امروز بتو بگویم دوستت دارم .
چون هیچکس نمیداند بعدها چه خواهد شد...
#عادله_زمانی
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بی تعارف بگویم، زنی که رقصیدن بلد است
شش بر صفر از بقیه جلوتر است!
زنی که رقصیدن بلد است،
میتواند یک زندگی را گرم کند
رقصیدن دلبری و ظرافت را می آموزد
کدامتان زنی را میشناسید
که بعد از چند بار قر دادن و رقصیدن
خنده روی لبانش نباشد؟!
رقصیدن، عادت به خندیدن را می آموزد
رقصیدن، شبیه عاشقی کردن است
میان عاشقی، شبیه بوسیدن است
خودتان را میان غمزه های رقص، رها کنید...
👤سیما امیرخانی
@adelehz
شش بر صفر از بقیه جلوتر است!
زنی که رقصیدن بلد است،
میتواند یک زندگی را گرم کند
رقصیدن دلبری و ظرافت را می آموزد
کدامتان زنی را میشناسید
که بعد از چند بار قر دادن و رقصیدن
خنده روی لبانش نباشد؟!
رقصیدن، عادت به خندیدن را می آموزد
رقصیدن، شبیه عاشقی کردن است
میان عاشقی، شبیه بوسیدن است
خودتان را میان غمزه های رقص، رها کنید...
👤سیما امیرخانی
@adelehz
اصلی در زندگی وجود دارد به نام" اصل رها کردن به موقع "
فکر میکنمتابحال به گوش شما نخورده باشد البته طبیعی ست چون این اولین بار ست که خودم در مورد این اصل می نویسم. و اصلا خودم نام گذاری کردمش پس باید موجود جدیدی باشد که بتوان در موردش حرف زد.
اصل رها کردن به موقع تقریبا در مورد تمام موضوعات زندگی صدق میکند این میتواند شامل آدمها،موقعیت ها،رفتارها،مکان ها و خیلی چیزهای دیگر باشد .
این اصل در واقع به آدم میگوید که در چه زمانی دیگر تلاش و اصرار بیشتر بی فایده ست و باید آن موضوع را رها کرد و گذشت .
در طول زندگی اصولا به کودکانمان می آموزیم که تلاش کنند و تلاش کنند و تلاش کنند .
در واقع با کاشتن تخم چنین تفکری به کودکان آنها را از موهبت آرامش بعد از رها کردن به موقع بی نصیب می سازیم.
اگر میگویید چگونه می گویم بسیار آسان.
بعد از اینکه آدمیزاد تمامش را برای کسی و یا چیزی صرف کرد و آن کس،آن چیز،آن موقعیت یا آن خواسته را بدست نیاورد اگر بیاموزد که دیگر در نقطه ای تلاش و اصرار را متوقف کند و خودش را همان گونه که هست بپذیرد . به آرامشی خاص دست پیدا خواهد کرد.
وقتی شما چیزی را میخواهید که بشما نمیدهند یا شما را لایق تصاحب کردن آن موهبت ،حالا هرچیزی که باشد نمی دانند در هم میشکنید. بسیاری از ما با وجود این درهم شکستن بازهم به اصرار و تلاش مان ادامه میدهیم اما دقیقا زمانی که یاد میگیریم و یا حتی تصمیم میگیریم اصل رها کردن به موقع را کلید بزنیم آرامش دوباره به سوی ما باز می گردد.
در زندگی بیاموزیم که دنیا بسیار فراخ تر از تصور ماست گاهی اگر آن چیزی که آن را برای خودمان بهترین میدانیم رها کنیم.
چه بسا شانسی بهتر منتظر خالی شدن دستمان باشد تا در دست ما قرار گیرد.
اصل رها کردن به موقع را در مورد آدمها و خواسته ها از یاد نبریم .
#عادله_زمانی
@adelehz
فکر میکنمتابحال به گوش شما نخورده باشد البته طبیعی ست چون این اولین بار ست که خودم در مورد این اصل می نویسم. و اصلا خودم نام گذاری کردمش پس باید موجود جدیدی باشد که بتوان در موردش حرف زد.
اصل رها کردن به موقع تقریبا در مورد تمام موضوعات زندگی صدق میکند این میتواند شامل آدمها،موقعیت ها،رفتارها،مکان ها و خیلی چیزهای دیگر باشد .
این اصل در واقع به آدم میگوید که در چه زمانی دیگر تلاش و اصرار بیشتر بی فایده ست و باید آن موضوع را رها کرد و گذشت .
در طول زندگی اصولا به کودکانمان می آموزیم که تلاش کنند و تلاش کنند و تلاش کنند .
در واقع با کاشتن تخم چنین تفکری به کودکان آنها را از موهبت آرامش بعد از رها کردن به موقع بی نصیب می سازیم.
اگر میگویید چگونه می گویم بسیار آسان.
بعد از اینکه آدمیزاد تمامش را برای کسی و یا چیزی صرف کرد و آن کس،آن چیز،آن موقعیت یا آن خواسته را بدست نیاورد اگر بیاموزد که دیگر در نقطه ای تلاش و اصرار را متوقف کند و خودش را همان گونه که هست بپذیرد . به آرامشی خاص دست پیدا خواهد کرد.
وقتی شما چیزی را میخواهید که بشما نمیدهند یا شما را لایق تصاحب کردن آن موهبت ،حالا هرچیزی که باشد نمی دانند در هم میشکنید. بسیاری از ما با وجود این درهم شکستن بازهم به اصرار و تلاش مان ادامه میدهیم اما دقیقا زمانی که یاد میگیریم و یا حتی تصمیم میگیریم اصل رها کردن به موقع را کلید بزنیم آرامش دوباره به سوی ما باز می گردد.
در زندگی بیاموزیم که دنیا بسیار فراخ تر از تصور ماست گاهی اگر آن چیزی که آن را برای خودمان بهترین میدانیم رها کنیم.
چه بسا شانسی بهتر منتظر خالی شدن دستمان باشد تا در دست ما قرار گیرد.
اصل رها کردن به موقع را در مورد آدمها و خواسته ها از یاد نبریم .
#عادله_زمانی
@adelehz