"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بنظرم مادر هدیه ی بزرگ خدا به بندگانش بود .نمیدانم اگر مادر نبود چه کسی حرفها را میشنید،چه کسی غصه ها را میخورد چه کسی همیشه دل نگران می ماند.
میدانی مادر مفهوم خاصی ست من نمیتوانم تصور کنم که با تمام بدی های احمقانه ام هنوز کسی مرا اینچنین دوست داشته باشد و میفهمم که همه ی مادرها احمق های کوچولوی گاهی غیرقابل تحملشان را همین قدر دوست دارند .
وقتی بچه بودم همیشه از دور شدن از مادرم می ترسیدم حالا که بزرگم هنوز هم همینطور ست .طبیعی ست که بخواهم همیشه نزدیک کسی باشم که نه ماه با یک بند خونی به وجودش،قلبش و حیاتش وصل بودم‌.
اگر مادرها هرگز خلق نمیشدند خداوند چه چیزی داشت تا با آن عشق عمیقش را به بندگانش نشان دهد؟
نمیدانم.
#عادله_زمانی
از فیلم مادر اثر مرحوم علی حاتمی
@adelehz
وقتی بچه بودم هیچکس در فامیل اجازه نداشت با من دعوا کند .هیچ کس نمیتوانست بالاتر از گل به من بگوئید چون من دختر مادرم بودم‌.
مادرم نمیتوانست تحمل کند که کسی مرا برنجاند
این باعث نشده بود که من تبدیل به دخترکی لوس بشوم .بلکه باعث شده بود که مطمئن شوم اگر کسی آزارم بدهد کسی وجود دارد که حمایتم کند و جایی که دستم نرسد حقم را پس بگیرد یا حداقل تلاش کند که حق مرا پس بگیرد..
بعدها مدرسه رفتم و همین وضعیت ادامه داشت مادرم از آزردن من سخت آزرده میشد انگار کسی او را اذیت کرده باشد ..مادرم طوری رفتار میکرد که انگار دردم را با تمام وجودش حس میکند .شاید هم واقعا حس میکرد.
شاید واقعا درد مرا حس میکرد اگر این طور نبود چرا وقتی دکتر می رفتیم و دکتر میپرسید کجایت درد میکند ؟ من به او نگاه میکردم ؟؟
چرا هروقت من خوشحال بودم مادرم میخندید و چرا هر وقت بی حوصله و کم غذا بودم او بود که غذا نمی خورد؟
مادرم توقع مرا از جهان بالا برد..روزی که از خانه بیرون رفتم تصور میکردم همه ی آنهایی که دوستم دارند مثل مادرم دوستم خواهند داشت اما...اما چیزی نگذشت که فهمیدم هیچ کس ، هیچ کس در دنیا نمی تواند مثل او مرا دوست داشته باشد .
من و مادرم تا به امروز سفر درازی را پشت سر گذاشتیم ..روزهای عجیب و سخت و آسان
شادی ها و گریه ها ...اما چیزی که باعث شد هر روز این سفر خاص باشد این بود که هیچ چیز عشق مادرم را نسبت به من عوض نکرد .
میخواهم بدانید که او تنها کسی در زندگی تان است که با هر بیش و کم با هر عیب و نقص تان دوستتان خواهد داشت .
مادرتان هرگز از شما خسته نمی شود .شما ایده آل ترین فرزند دنیا نیستید ولی او با تمام آن مشکلات به ایده آل ترین شکل ممکن دوستتان دارد.
نمازهای مادرتان را دعاهایش را دست کم نگیرید .خسته از دنیا که به خانه رسیدید.وقتی در حال نماز خواندن بود بروید روی جا نمازش دراز بکشید خودتان را در خود جمع کنید و بگوید تا به خدا بگوید هوایتان را داشته باشد..
خدا به حرف مادرها گوش می دهد ..اصلا خدا خدای مهربان مادرهاست ...
روز مادر مبارک .
روز مادرهای خوب، خسته اما قوی مادرهای کم ادعا مادرهای برو برات دعا کردم خیالت راحت مادرهای برو که خوشبخت شی مادرهای هنوز مادر نشدی بفهمی چی میگم مادرهای بیست تا میس کال روی تلفن مادرهای یک ساعت تایپ کردن و نوشتن حالت خوبه؟ مادرهای برات غذایی که دوست داشتی و پختم
روز مادرهای خوب مهربانمان مبارک .
روز مادرهای پاک آسمانی مبارک
#عادله_زمانی
@adelehz
تو مرد روز هاي سخت و بوران زمستاني
نبينم ساده با فصل خزان سازش كني مادر


حسين زحمتكش
@adelehz
خدایا به برکت دعای مادرهایمان
برایمان بساز....
دست خالی بر نگردان مارا
نظری یا الهی، به برکت اشک مادرهای دل سوخته ی بی ادعایمان

#عادله_زمانی
شب زیبا ❤️
@adelehz
آنی که ز صبح خنده بر لب دارد
بر قلب کسان بذر محبت کارد
هر روز بخند و شادمان باش ای دوست
بگذار جهان بر تو محبت آرد

مولانای جان

@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
نمیدونم بخدا تو این دنیا ما آدمها به چی دلمون خوشِ که اینقدر بدی میکنیم بهم ...
سر یه ماه دوتا رفیق الکی الکی پرکشیدن رفتن
دل نشکنیم، ظلم نکنیم، بدی به بقیه روا نداریم
بخدا اصلا نمی ارزهِ
بخدا چهارصباح بیشتر نیست....
@adelehz
اگر می دانستی که جهان چقدر کوتاه است هرگز به جز دوست داشتن به هیچ کار دیگری مشغول نمی شدی .
و اگر می دانستی چقدر زود به انتها می رسد هرگز نگران فرداها باقی نمی ماندی.
و اگر می دانستی هیچ چیز ماندنی نیست هرگز برای ماندن مادیاتت دیگران را آزار نمی دادی.
چقدر ساده بازیچه ی جهان، این‌عجوزه پیر می شوی ، بدون اینکه بدانی
هیچ کداممان ماندنی نیستیم.


#عادله_زمانی
@adelehz
گذشته به درد ما نمی خورد
آینده پر از دلواپسی ست
فقط حال واقعی ست، این جا و اکنون
دم را دریاب.

📕مرد معلق
✍🏻 سال بلو
@adelehz
راستش این خیلی مهم است که دقیقا در زمانی درست دوستت دارم ها را گفت و خیلی مهم است که از دوستت دارم هایی که می شنوی ساده عبور نکنی و خیلی مهم است که دوستت دارم گفتن را به بعدها موکول نکنی .
خسته از این رازهای مگویی که هر روز کشف میکنیم .
من دلم‌میخواهد همین لحظه و همین امروز بتو بگویم دوستت دارم .
چون هیچکس نمیداند بعدها چه خواهد شد...
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دلفریبان نباتی همه زیور بستند
دلبر ماست که با حسنِ خداداد آمد.

حافظ
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بی تعارف بگویم، زنی که رقصیدن بلد است
شش بر صفر از بقیه جلوتر است!
زنی که رقصیدن بلد است،
میتواند یک زندگی را گرم کند
رقصیدن دلبری و ظرافت را می آموزد
کدامتان زنی را میشناسید
که بعد از چند بار قر دادن و رقصیدن
خنده روی لبانش نباشد؟!
رقصیدن، عادت به خندیدن را می آموزد
رقصیدن، شبیه عاشقی کردن است
میان عاشقی، شبیه بوسیدن است
خودتان را میان غمزه های رقص، رها کنید...

👤سیما امیرخانی
@adelehz