"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دعای صبح استاد با این جمله شروع می‌شد: «خداوندا ممنون که دوباره زنده هستم.»
وقتی روز را این گونه آغاز می‌کنید، بقیه‌ی آن هدیه‌ای است از جانب خداوند.
اگر کسی می‌خواهد بار خود را برای بهشت ببندد، باید همین کار را کند؛ لمس همه چیز و نبردن چیزی با خود...

میچ البوم
@adelehz
روزی که خداوند،مشغول ساخت آدمیزاد بود یحتمل باخودگفت:چه چیز میتواند این کوچک اندوهگین را شادکند؟پس رویا را با چاشنی امید آفرید و از آن روز آدمها در هرشرایط سخت ته دلشان کمی نور،کمی لبخند پس انداز دارند.
#عادله_زمانی
📸ساناز جان گرجیان
نوشهر
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ببخشيد، سكه داريد؟
می خواهم به گذشته ها زنگ بزنم
به آن روزها
به دل های بزرگ
به محل كار پدرم
به جوانی مادرم
به کوچه هاى كودكى
به هم بازيهاى بچگى
می خواهم زنگ بزنم
به دوچرخه خسته ام
به مسیر مدرسه ام
که خنده های مرا فراموش کرده
به نیمکت های پر از یادگاری
به زنگ هاى تفريح مدرسه
به زمستانی که با زمین قهر نبود
به كرسى و بخارى نفتى
که همه ی ما را
با عشق دور هم جمع می کرد...
می دانم
آن خاطره ها کوچ کرده اند
می دانم
تو هم دنبال سكه ميگردى
افسوس...
هیچ سکه ای
در هیچ گوشی تلفنی
دیگر ما رابه آن روزها وصل نخواهد کرد...

@adelehz
سالهای نوجوانی ما یعنی دهه هشتاد نسل خاصی از فوتبالیست ها روی کار بودند.قیافه های مردانه داشتند اصلا شبیه فوتبالیست های امروزی نبودند.
کم کم گذشت و سالها پشت سر هم طی شد یک روز به خودمان آمدیم دیدیم فوتبالیست هایی که یک روز برای دیدنشان پای تلوزیون می نشستیم و فردا هم در مدرسه باذوق تحلیل شان میکردیم ، پیر شدند‌...انقدر که مربی میشوند و در هیچ کدام از تیم های لیگ بازی نمیکنند .
ولی راستش هنوز خیلی کوچکیم که بشنویم فوتبالیست هایی که روزی دنبالشان میکردیم فوت کردند.‌.
از شنیدن خبر فوت مهرداد میناوند بی نهایت متاثر شدم برای مرگ نوستالژی هایی که هنوز برای از دست دادنشان زود است.
امیدوارم خداوند در یک آرامش خاص غرقش کند و به بازماندگانش صبر بدهد‌.
قدیمی ترها وقتی بچه بودیم می گفتند نباید به این دنیای فانی دل بست و ما ریز ریز می خندیدیم چون باور نداشتیم‌..
متاسفم ما خیلی زود فهمیدیم قدیمی ها راست می گفتند که عجیب راست می گفتند..همین
#عادله_زمانی
@adelehz
بعدها در برگهای تاریخ خواهند نوشت
کسی چای می ریخت و کسی غصه هایش را به باد می سپرد و می خندید ..
راستش را بخواهی من میخواهم آنی باشم که برایش چای می ریزند ..می خندد و با باد دست به یکی می شود.
زندگی فرصت کوتاهی برای شادی ست ..اگر چه همیشه شاد نیست اما چیزی جز شادی سزاوارش نیست ..
#عادله_زمانی
صبح به خیر ❤️
@adelehz
خدا، گاهی به صورت لیوانی آب خنک است، گاهی به صورت پسرکی که به روی زانوان شما می جهد، یا زنی افسونگر و یا فقط به صورت یک گردش کوتاه سحری. خوشا به سعادت کسی که بتواند او را در زیر هر نقابی بشناسد!


✍🏻 نیکوس کازانتزاکیس

@adelehz
بر گوش دلم ز غیب آواز رسان
مرغ دل خسته را به پرواز رسان
یا رب که به دوستی مردان رهت
این گمشدهٔ مرا به من باز رسان

ابوسعید ابوالخیر
@adelehz
تلگرام اعلام کرد که شرکت اپل بدون اطلاع مشترک خود اپ تلگرام را از روی گوشی های آنها حذف می کند. تلگرام اعلام کرد برای جلوگیری از این کار تنظیمات ذکر شده را اعمال کنید.


@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
در حُسن بی‌نظیری، در لطف بی‌نهایت
در مِهر بی‌ثباتی، در عهد بی‌دوامی

سعدی
@adelehz
ما اینجاییم❤️

برای استفاده از پستها و مطالب جدید کانال در اینستاگرام با ما همراه باشید .

Instagram.com/adeleh.z7
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
لا تَخَفْ و َ لا تَحزَن إنّا مُنَجُّوك

نترس ، غمگين مباش ، ما نجاتت ميدهيم

سوره عنكبوت| 33
شب زیبا❤️

@adelehz
پژوهشی خواندم از برخی پژوهشگران بلژیکی. کشف مهمی دارد. اینکه غم، گاهی ۲۴۰ بار بیشتر از بقیه احساسات در وجود آدم‌ها باقی می‌ماند. به ساعت اگر بخواهم بگویم، احساس خجالت، نیم ساعت در آدمی می‌ماند و آرامش کمتر از پنج ساعت و امید ۲۴ ساعت و غم ۱۲۰ ساعت.
می‌دانی؛ فکر می‌کنم پژوهشگران بلژیکی درست می‌گویند. غم می‌ماند در آدمی. ته‌نشین می‌شود. رسوب می‌کند. می‌رود آن پایین پایین و به این راحتی ها نمی‌توانی بیرونش کنی.
این را باید از بچگی می‌فهمیدم البته. از همان وقت که نوشابه‌مان را نگه می‌داشتیم که آخر غذا بخوریم و بعد می‌دیدیم کل شادی‌مان به زور می‌رسد به سر لیوان بلند خانه مامان و خیلی اگر زور بزنیم فقط چند دقیقه دیگر می‌توانیم دل بقیه بچه‌هایی را بسوزانیم که نوشابه‌شان را وسط غذا خورده بودند.
این را باید وقت دبیرستان می‌فهمیدیم. وقتی دفتر اول مثنوی را چپانده بودند توی کتاب‌های درسی‌مان و ما اسیر تفاسیر عرفانی معلم‌های ادبیات شده بودیم که می‌گفتند «از جدایی‌ها شکایت می‌کند» یعنی جدایی ما از خدا. نمی‌گویم این تفسیر درست نبود ولی نگذاشتند به دلمان حالی کنیم که دل‌‌تنگی جدایی یعنی چه. نگذاشتند بفهمیم که فردای بدون او با دیروز با او خیلی فرق دارد. نگذاشتند بفهمیم که بعضی زخم‌ها در زندگی هست که جایش هیچ وقت خوب نمی‌شود.
پژوهشگران بلژیکی درست می‌گویند عزیزم. لذت، چهار ساعت که چه عرض کنم، به اندازه سیگار بعدش می‌ماند توی وجودمان و بعد ما می‌مانیم و خاطره‌ها. پژوهشگران بلژیکی البته نگفتند که خاطره‌ها چقدر می‌مانند در وجود آدمی ولی من می‌دانم. تا همیشه‌. همیشه خیلی کلمه ترسناکی است عزیزم.
پژوهشگران بلژیکی درست می‌گویند. قبل از آن‌ها خدا گفته بود که ما تو را در رنج آفریدیم ولی راستش را بخواهی ما باور نکرده بودیم. ما فکر می‌کردیم که زندگی همیشه مثل شادی شهربازی رفتن است وقتی بالای چرخ و فلک دلت را صابون می‌زنی که آن پایین کتلت داریم توی سفره. ما فکر می‌کردیم که زندگی همیشه مثل فاصله قرار اول تا دوم است وقتی آخر قرار اول نخ داده دستت که «می‌بینمت». ما فکر می‌کردیم که زندگی همیشه مثل چهارشنبه‌هاست که ذوق پنج‌شنبه و جمعه تعطیل را داری ولی راستش را بخواهی پژوهشگران بلژیکی بهتر از ما زندگی را فهمیده بودند.
مصطفی آرانی
@adelehz
درگیر رنگ ها هستیم گرچه زندگی گاهی خاکستری بگذرد ما عاشق غرق شدن در رنگها هستیم .
قلب شرقی مان در رنگ، دلبرانه تر می تپد....
#عادله_زمانی
@adelehz
وقتی کسی که دوستش دارم ازم ناراحت میشه🥺
@adelehz