"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
خوش برآمد آن ڪَل صدبرڪَ من
سبزتر شد سبـــزه زارم اندڪی
صبحدم آن صبح من زد یڪ نفس
زان نفس من برقرارم اندڪی...

مولانای جان
@adelehz
این جواب «خوبم» را معمولاً وقتی نمی‌خواهیم تمارض کنیم، به عنوان عادت می‌گوییم. حتی اگر از شدت ضعف رو به موت هم باشیم، وقتی حالمان را می‌پرسند می‌گوییم خوبیم. به این کار معمولاً می‌گویند آبروداری و فقط در نسل بشر مشاهده شده است.
ژوزه ساراماگو
@adelehz
آدمها
آرزوها
باورها
تلاشها
و هر آنچه شبها با آن سر به بالین میگذارند.
گاه با یک آرزو حتی محال حتی دور از دسترس
گاه با یک رویا گرچه دور از دست گرچه خیلی دور
گاه با یک یاد گرچه نامهربان گرچه دل آزار
گاه با یک بغض گرچه کهنه گرچه بی دلیل
آدمها هنگام خواب بقچه هایی زیر بغل شان دارند و آنچنان محکم در آغوش میکشندشان که خوابشان ببرد
در واقع بقچه های هر آدمی در خواب همان چیزهایی ست که در بیداری از دستش دور مانده ست‌.
دلم میخواهد دعا کنم برای همه ی آدمهای دنیا که شبی نیمه شبی خدا بقچه های خوابشان را بگشاید و آنچه در آرزویش هستند را بیرون بیاورد و برفراز بسترشان بگذارد و صبحی شود که آدمها برخیزند از دیدن بقچه ی خالی بغض شان بگیرد ولی وقتی چشم برگردانند آرزویشان را برفراز بسترشان ببینند که به آنها لبخند میزند...
و این چنین دنیا پر شود از خنده های الماس نشان و از ته دل...
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
1
گاهی وقتها هم بجای اینده به گذشته نگاه کنیم ببینیم چه روزهایی رو پشت سرگذاشتیم و هنوز اینجایم..❤️
صبح به خیر ❤️
@adelehz
اگر هر موجودی را شی در نظر بگیریم بنظرم زن ها میتوانند کهکشان باشند.
احتمالا به خاطر اینکه هزاران جرم کوچک و بزرگ نورانی و خاموش ساکت و پرسروصدا را درون قلبشان نگاه می دارند و از بیرون با شکوه بنظر برسند.
چنین چیز زیبایی فقط میتواند یک کهکشان تعبیر شود.
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دعای صبح استاد با این جمله شروع می‌شد: «خداوندا ممنون که دوباره زنده هستم.»
وقتی روز را این گونه آغاز می‌کنید، بقیه‌ی آن هدیه‌ای است از جانب خداوند.
اگر کسی می‌خواهد بار خود را برای بهشت ببندد، باید همین کار را کند؛ لمس همه چیز و نبردن چیزی با خود...

میچ البوم
@adelehz
روزی که خداوند،مشغول ساخت آدمیزاد بود یحتمل باخودگفت:چه چیز میتواند این کوچک اندوهگین را شادکند؟پس رویا را با چاشنی امید آفرید و از آن روز آدمها در هرشرایط سخت ته دلشان کمی نور،کمی لبخند پس انداز دارند.
#عادله_زمانی
📸ساناز جان گرجیان
نوشهر
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ببخشيد، سكه داريد؟
می خواهم به گذشته ها زنگ بزنم
به آن روزها
به دل های بزرگ
به محل كار پدرم
به جوانی مادرم
به کوچه هاى كودكى
به هم بازيهاى بچگى
می خواهم زنگ بزنم
به دوچرخه خسته ام
به مسیر مدرسه ام
که خنده های مرا فراموش کرده
به نیمکت های پر از یادگاری
به زنگ هاى تفريح مدرسه
به زمستانی که با زمین قهر نبود
به كرسى و بخارى نفتى
که همه ی ما را
با عشق دور هم جمع می کرد...
می دانم
آن خاطره ها کوچ کرده اند
می دانم
تو هم دنبال سكه ميگردى
افسوس...
هیچ سکه ای
در هیچ گوشی تلفنی
دیگر ما رابه آن روزها وصل نخواهد کرد...

@adelehz
سالهای نوجوانی ما یعنی دهه هشتاد نسل خاصی از فوتبالیست ها روی کار بودند.قیافه های مردانه داشتند اصلا شبیه فوتبالیست های امروزی نبودند.
کم کم گذشت و سالها پشت سر هم طی شد یک روز به خودمان آمدیم دیدیم فوتبالیست هایی که یک روز برای دیدنشان پای تلوزیون می نشستیم و فردا هم در مدرسه باذوق تحلیل شان میکردیم ، پیر شدند‌...انقدر که مربی میشوند و در هیچ کدام از تیم های لیگ بازی نمیکنند .
ولی راستش هنوز خیلی کوچکیم که بشنویم فوتبالیست هایی که روزی دنبالشان میکردیم فوت کردند.‌.
از شنیدن خبر فوت مهرداد میناوند بی نهایت متاثر شدم برای مرگ نوستالژی هایی که هنوز برای از دست دادنشان زود است.
امیدوارم خداوند در یک آرامش خاص غرقش کند و به بازماندگانش صبر بدهد‌.
قدیمی ترها وقتی بچه بودیم می گفتند نباید به این دنیای فانی دل بست و ما ریز ریز می خندیدیم چون باور نداشتیم‌..
متاسفم ما خیلی زود فهمیدیم قدیمی ها راست می گفتند که عجیب راست می گفتند..همین
#عادله_زمانی
@adelehz
بعدها در برگهای تاریخ خواهند نوشت
کسی چای می ریخت و کسی غصه هایش را به باد می سپرد و می خندید ..
راستش را بخواهی من میخواهم آنی باشم که برایش چای می ریزند ..می خندد و با باد دست به یکی می شود.
زندگی فرصت کوتاهی برای شادی ست ..اگر چه همیشه شاد نیست اما چیزی جز شادی سزاوارش نیست ..
#عادله_زمانی
صبح به خیر ❤️
@adelehz
خدا، گاهی به صورت لیوانی آب خنک است، گاهی به صورت پسرکی که به روی زانوان شما می جهد، یا زنی افسونگر و یا فقط به صورت یک گردش کوتاه سحری. خوشا به سعادت کسی که بتواند او را در زیر هر نقابی بشناسد!


✍🏻 نیکوس کازانتزاکیس

@adelehz
بر گوش دلم ز غیب آواز رسان
مرغ دل خسته را به پرواز رسان
یا رب که به دوستی مردان رهت
این گمشدهٔ مرا به من باز رسان

ابوسعید ابوالخیر
@adelehz
تلگرام اعلام کرد که شرکت اپل بدون اطلاع مشترک خود اپ تلگرام را از روی گوشی های آنها حذف می کند. تلگرام اعلام کرد برای جلوگیری از این کار تنظیمات ذکر شده را اعمال کنید.


@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
در حُسن بی‌نظیری، در لطف بی‌نهایت
در مِهر بی‌ثباتی، در عهد بی‌دوامی

سعدی
@adelehz
ما اینجاییم❤️

برای استفاده از پستها و مطالب جدید کانال در اینستاگرام با ما همراه باشید .

Instagram.com/adeleh.z7