"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
فدای این سلیقه😍
وقتی خدا دست به قلم میشود😍😍
@adelehz
زن‌های معمولی را بیشتر درک کنید!
یک زن معمولی نمیتواند هفت قلم آرایش کند تا به چشم شما بیاید!
یا کفش 7سانتی پا کند، او معمولی است
با کتانی و تنها رژ قرمز هم جذاب میشود!
زن های معمولی را بیشتر دوست بدارید

آنها دلشان را هرجایی جا نمیگذارند
شاید سال‌ها عاشقتان باشند؛ اما به زبان نمی آورند تا به عشقشان اعتراف کنید!
معمولی ها بهترند، بدون حاشیه،
آن‌ها بلد نیستند یک چیپس را با ده گاز بخورند،
در عوض پایه ی صبحانه های روز جمعه تان هستند!

این زن ها موی سرشان را خودشان میبافند،
نه از سر دلبری و دلدادگی،
از سر آراسته بودن ظاهرشان!
زنی که ناخن های لاک زده ندارد،
اما رنگین کمان دلش را برای روز های مهتابی با تو بودن کنار گذاشته است!
این زن ها خیلی دوست داشتنی اند،
چون تو را برای خودت میخواهند
نه عاشق جیبتان میشوند،
نه دلباخته لکسوز زیر پایتان!
اینها همان هایی هستند که حاضرند زیر باران بی چتر با معشوقشان قدم زنند! زن های معمولی، ساده اند و دوست‌داشتنی...
ناشناس
#شما_فرستادین
@adelehz
بادصبا بیا وازمن بگذر
گلی از فرش دلم بردار و بعداز گذشتن ازهر کوی وبرزن وباغ وبستان بدست اوبرسان.شاید این بار معجزه ای رخ دادو بایک گل بهارشد!
#عادله_زمانی

صبح بخیر
@adelehz
زیبایی در سادگی ❤️
@adelehz
هیچ‌چیز فوری‌تر و کامل‌تر از حس بویایی نیست. در یک لحظه، قدرت دارد تو را به هرجایی انتقال دهد.
حس بویایی‌ات، نه با حافظه خودت، بلکه با احساساتی که وقتی آن خاطره را میسازی و حس میکنی ارتباط دارد.

خلق دوبارهٔ حافظهٔ بویایی یکی از چالش‌انگیزترین و فصیح‌ترین حرفه‌های ممکن است؛ شعر است، در فوری‌ترین شکل ممکن.

📙 کلکسیونر عطر
✍🏻 کتلین تسارو
@adelehz
بخاطر تصمیم جدید واتساپ و تهدید به حذف اکانت های مردم طی ۷۲ ساعت ۲۵ میلیون نفر وارد تلگرام شدند .
و حالا تلگرام ۵۰۰میلیونی شده شاهد نوع جدیدی از مهاجرت هستیم :)))
@adelehz
چیزی وجود دارد که من گاهی بی اراده به آن فکر میکنم.هیچ قصد و تصمیمی برای اندیشیدن به آن ندارم.دلیلش قصور جهان بینی من نیست درست است که این چند سال اخیر نتوانستم چیزهای زیادی را تجربه کنم ولی عمیق شدن روحم همچنان بی وقفه به پیشرفت ادامه داد.
ناخودآگاه میان یک کار روزانه میان نوشیدن یک لیوان چای میان حرف زدن با مادرم سر برمیگردانم و یاد خاطراتی می افتم که مثل فیلمی صامت در برابرم رژه می روند .
خاطرات دختر دبیرستانی کوچه ی درختهای توت قدیمی ..با فرم سرمه ای و یک عکس سه در چهار ناشناس بین کتابش ...ناگهان نسیم کمی سرد اوایل تابستان می وزد .عطر یاس می پیچد و کتاب ادبیات سال سوم انسانی با تمام اشعارش باز میشود ‌.ناگهان همه چیز برمیگردد به آن سالها به جز من..
منی که دیگر نه دبیرستانی هستم نه عکسی ناشناس بین کتابم دارم و نه حتی دلم یاس می خواهد .
در تمام این سالها روح من با من بزرگ شده است .قد کشیده است پخته شده است ولی هنوز نمیدانم چرا گاهی ناخودآگاه مغزم مرا به همان دختر دبیرستانی آن سالها تبدیل میکند و باعث میشود عمیقا ترین آه ممکن را از انتهای سینه ام بیرون بدهم‌.
زندگی ،زندگی این جادوگر گاهی مهربان و گاهی بی رحم دیگر چه جادوهایی برای غافلگیر کردن ما خواهد داشت .
کسی چه می داند.
#عادله_زمانی
@adelehz
بسیار مهم است که بگذارید بعضی چیزها از بین بروند. خودتان را از آنها رها سازید و از دستشان خلاص شوید. منتظر نباشید تا قدر تلاش هایتان را بشناسند و عشق تان را بفهمند. در را ببندید، آهنگ را عوض کنید، خانه تکانی کنید، گرد و غبارها را بتکانید، از آنچه هستید دست بردارید و به آنچه که واقعا هستید روی آورید.

✍🏻 پائولو كوئلیو
@adelehz
صبح بخیر حضرت عشق❤️
@adelehz
گویا شبها میاد اینجا با این دخترک دست فروش درس کار میکنه معلمی میکنه...
قشنگه
خیلی قشنگ
پرتوی مهربونی مادرانه از وجود دخترانه اش به جهان کوچک اطرافش تابیده شده
زیباست
هرچند که کوچک باشه .
#عادله_زمانی
#حال_خوب
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
با مردی ازدواج کنید که اینطوری از دیدن تون ذوق کنه 😍
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
جانم
در پس روزهای ابری
خورشیدک من
آیا روزی خواهی فهمید که وقتی عادی و بی توجه در جاده ها قدم میزنی چقدر وجودت برای یک نفر حیاتی و ضروری ست ؟
آه تصور میکنم خودت نمی دانی چقدر مهمی
خورشیدک کوچک من در پس ابرها
تو بزرگترین چیزی هستی که میتوانی به جهان من مفهومی تازه بخشی...
#عادله_زمانی

📽پریناز
مهاباد کردستان
@adelehz
دختر دانش آموزی صورتی زشت داشت. دندان هایی نامتناسب با گونه هایش، موهای کم پشت و رنگ چهره ای تیره روز اولی که به مدرسه جدیدی آمد، هیچ دختری حاضر نبود کنار او بنشیند.

نقطه مقابل او دختر زیبارو و پولداری بود که مورد توجه همه قرار داشت. او در همان روز اول مقابل تازه وارد ایستاد و از او پرسید:
میدونی زشت ترین دختر این کلاسی؟
یک دفعه کلاس از خنده ترکید...
بعضی ها هم اغراق آمیزتر می خندیدند.

اما تازه وارد با نگاهی مملو از مهربانی و عشق در جوابش جمله ای گفت که موجب شد در همان روز اول، احترام ویژه ای درمیان همه و از جمله من پیدا کند اما بر عکس من، تو بسیار زیبا و جذاب هستی.

او با همین یک جمله نشان داد که قابل اطمینان ترین فردی است که می توان به او اعتماد کرد و لذا کار به جایی رسید که برای اردوی آخر هفته همه می خواستند با او هم گروه باشند.
او برای هر کسی نام مناسبی انتخاب کرده بود. به یکی می گفت چشم عسلی و به یکی ابرو کمانی و...
به یکی از دبیران، لقب خوش اخلاق ترین معلم دنیا و به مستخدم مدرسه هم محبوب ترین یاور دانش آموزان را داده بود.
آری ویژگی برجسته او در تعریف و تمجید هایش از دیگران بود که واقعاً به حرف هایش ایمان داشت و دقیقاً به جنبه های مثبت فرد اشاره می کرد
مثلاً به من می گفت بزرگترین نویسنده دنیا و به خواهرم می گفت بهترین آشپز دنیا! و حق هم داشت.

آشپزی خواهرم حرف نداشت و من از این تعجب کرده بودم که او توی هفته اول چگونه این را فهمیده بود
سالها بعد وقتی او به عنوان شهردار شهر کوچک ما انتخاب شده بود به دیدنش رفتم و بدون توجه به صورت ظاهری اش احساس کردم شدیداً به او علاقه مندم.
پنج سال پیش وقتی برای خواستگاری اش رفتم، دلیل علاقه ام را جذابیت سحر آمیزش میدانستم و او با همان سادگی و وقار همیشگی اش گفت:
برای دیدن جذابیت یک چیز، باید قبل از آن جذاب بود!
در حال حاضر من از او یک دختر سه ساله دارم. دخترم بسیار زیبا ست و همه از زیبایی صورتش در حیرتند

روزی مادرم از همسرم سؤال کرد که راز زیبایی دخترمان در چیست؟
همسرم جواب داد: من زیبایی چهره دخترم را مدیون خانواده پدری او هستم.
و مادرم روز بعد نیمی از دارایی خانواده را به ما بخشید.

👤تئودور داستایوفسکی

عظمت در دیدن نیست
عظمت در چگونگی دیدن است...

@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
همه ی ما
همه ی ما آدمهایی که گاهی اصلا قوی نیستیم
موجب افتخاریم چون ...
@adelehz
ای باده نوشین نگشایی دل مارا
مشکل که کسی چاره کند مشکل مارا
رهی معیری
#چای_تایم
📷ساناز گرجیان
@adelehz
افغان ها برای بیان تعجب شان نمی گویند تعجب کردم میگویند والله که حیران ماندم .
من این کلمه را دوست دارم بنظرم عمق تعجب و بهت را به خوبی نشان میدهد و اصولا هم آدمی زاد بعضی وقتها فقط تعجب نمی کند بلکه واقعا واقعا حیران می ماند.
مثلا من وقتی دوستی که سالها به خودم از خودم نزدیک تر می دیدم در یک ثانیه با من بیگانه شد حیران ماندم.
وقتی دیدم کسی که به او اعتماد کرده بودم چشم در چشمم دروغ گفت و خجالت نکشید حیران ماندم .
از مهربانی مادرم و صبر پدرم حیران ماندم.
وقتی خدا بی آنکه دعا کنم چیزی که میخواستم را به دستم رساند حیران ماندم .
وقتی که دعای سالهای درازم برآورده نشد هم حیران ماندم.
از دیدن عشق های اشتباه از دیدن آدمهای درست در زمانهای نادرست از دیدن راه های رفته شده و به مقصد نرسیده از دیدن وجدان های خاموش از دیدن هرچیزی که مرا تکان می داد حیران ماندم.

نمیدانم اما بنظرم تعجب کردن برای بیان حسی که آن لحظه داشتم اصلا مناسب و مکفی نبود من باید چیزی بگویم که نشان دهد چگونه چشمانم گشاد شد و آهی از فغانم برخاست من نیاز دارم که اعلام کنم در بازی های عجیب و غریب این دهر این روزگار، واقعا حیران ماندم.
بنظرم انتخاب واژه ها هنر ضروری و زیرکانه ای است .بعضی واژه ها گویا برای بیان آنچه حقیقتا رخ داده است قوی تر و پرتوان تر هستند .
راستی تابحال فکر کرده اید که از چه حیران ماندید؟
#عادله_زمانی
@adelehz