"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
بمیرد آنکه خواهان غمت باشد .
@adelehz
مگه بهمنی ها چیکارت کردن بی لیاقت 😒
@adelehz
ما اینجاییم❤️

برای استفاده از پستها و مطالب جدید کانال در اینستاگرام با ما همراه باشید .

Instagram.com/adeleh.z7
لازم است گاهی از آدمها نپرسیم فلانی حالت خوب است؟
بلکه بگوئیم فلانی میدانی آغوشم همیشه بروی خستگی هایت باز است ؟
چرا که آدمی زاد به جای حرف گاهی به عمل نیاز دارد..
#عادله_زمانی
@adelehz
میخواهم طوری زندگی کنم که از زندگی لذت ببرم. اگر در کنارش موفقیتی هم حاصل شد، چه بهتر. ولی اگر نشد، لااقل خوب زندگی کرده‌ام و همین کافی است. من موفقيت را بخودی خود هدف نمی‌دانم. خیلی از مردم این را نمی‌فهمند.

✍🏻 برایان مگی
@adelehz
‍ من پزشکم. مردان زیادی را دیده ام که گاهی زن اول را برای معاینه می آورند، گاهی هم زن دوم را... مردانی را هم دیده ام که گاهی زنشان را می آورند و گاهی معشوقه شان را...
اما هیچکدام مثل آقای قدیری نیستند... آقای قدیری مرد چشم روشن باریک اندامی است که سالهاست هم مادرزنش که از پدرزن جدا شده را برای معاینه می آورد و هم زن دوم پدرزنش را...
ساکت، مثل یک درخت کویری ِ در معرض ِ باد، گوشه ای کز می کند و خیره می شود...
گاهی هم داماد زنش را می آورد که مشکل روحی دارد و پیش خودش کار می کند و هی خرجش می کند و دوا و درمانش می کند... زنش از شوهر اول دو دختر دارد که دومی تازه نامزد کرده و چشم های عسلی مه گرفته ای دارد...
امروز هم شوهر اول زنش را آورده بود که مردک معتاد شصت و چند ساله ی بی چاک و دهنی است و آنقدر زشت حرف می زند و رفتار می کند که حال آدم بد می شود... آورده بود که ترکش بدهد... هر چه باشد پدر دخترهاست و روز عقد باید امضایی بکند و خیر دعایی بدهد... خوبیت ندارد که دختر جلوی فامیل شوهر کنفت بشود...
نه مسیح است نه قدیس و پاکباز... فقط از تنهایی و بی کسی فرار کرده و برای خودش کس و کار و فامیلی درست کرده...
قبلا برایم تعریف کرده که تمام کس و کارش با زلزله ی طبس رفته اند و خیلی زمان برده تا توانسته برای خودش آدم و کس و کار درست کند... همین است که هر طور شده به دندان می کشدشان... همین است که به تمام قوانین و قاعده ها بی اعتناست...
درخت نازک کویری، گنجشک ها و شب پره هایش را جسته و آب و دان و پناهشان داده تا در میان هوهوی باد و هوار تنهایی، دور و برش را پر کنند....
امید مرجمکی
@adelehz
😢1
این و بخونید یکم حالتون و قشنگ کنید ❤️
@adelehz
ساعت را میتوان خرید
ولی زمان را نه

مقام را میتوان خرید
ولی احترام را نه

کتاب را میتوان خرید
ولی دانش را نه

آدم را می توان خرید
ولی دل را هرگز

چارلی چاپلین

@adelehz
از عکسهایِ قدیمی تان خیلی مراقبت کنید!
بگذاریدش در یک گاوصندوقی، کُمدی، جایی که یک چِفت و بَست درست و حسابی داشته باشد

دنیا خیلی پیشرفت کرده است !

شاید چند وقت دیگر، عینکی، دوربینی، چیزی اختراع شد که بتوانی با آن وارد عکس هایت بشوی
برای چند لحظه کودکی ات را دوباره زندگی کنی
آبنبات هایِ رنگارنگ لیس بزنی

توی کوچه های خاکی با دوستان قَد و نیم قدت بازی کنی

جایت را بیندازی تویِ حیاط
کنار خواهر و برادرت روبروی یک تلویزیون سیاه و سفید زانو بزنی!

از معلمت کارتِ هزار آفرین بگیری

با رفیق هایِ جون جونى ات بروی اردوهای دسته جَمعی و هندوانه بیندازی تویِ آبِ سرد!
عشقت را ببوسی
لباس عروس بپوشی
کت و شلوارِ دامادی به تن کنی
دوباره چهار دست و پارفتنِ بچه ات را ببینی
پدربزرگ و مادربزرگت را بغل کنی

کنار آن عزیزِ از دست رفته بایستی و دست بیندازی دورِ گردنش

شاید بتوانی در یکی از عکس ها

بنشینی روی زانویِ پدرت که حتی یک نخ مویِ سفید هم ندارد
بچسبی به آغوشِ مادر جوانت و بوی خوب بگیری از گردنبندِ میخکِ بلندِ تویِ سینه اش
عکس های قدیمی ات را نگه دار !
خدا را چه دیدی ...

شاید چیزی اختراع شد که ما دیگر مجبور نبودیم با یک دنیا حسرت و یک دل غمباد گرفته و یک جفت چشم خیس وسط صفحه های آلبوم بنشینیم و خشکمان بزند از عمری که مثل برق و باد گذشت !
ناشناس

#شما_فرستادین
@adelehz
💔2
فراموش کردنت کار من نیست .
گفتم تا بدانی
حالا باید بروی
یا به جاده می زنی و می روی به راهی دیگر
یا به فکر می روی و از خودت می پرسی مگر چند نفر در دنیا پیدا خواهند شد که تورا از عمیق ترین نقطه ی قلب شان بخواهند.
انتخاب با توست .
#عادله_زمانی
@adelehz
بعضی آدم ها در زندگی هر آدمی هستند که عطر گلابند.
یعنی بوی خوب هستند.مایه آرامش، انتهای حس های خوب دو عالم
بین همه ی بوی های آشغالی که ممکن است بزند به دماغت تو سرت را میبری دم شیشه ی گلاب زندگیت و عطر آن یک سری آدمهای گلابی زندگی خودت را می بلعی.
اصلا این آدم‌گلابی ها اگر نباشند کار دنیا لنگ است آقا بدجور لنگ است.
هرکاری می کنی بکن ولی هوای آدم گلابی های خانه ات ، زندگی ات را داشته باش
همین.
#عادله_زمانی
@adelehz
صبح است.
خیر است ❤️
@adelehz
زندگی مثل یک کتاب است
بعضی فصلها ناراحت کننده و بعضی فصلها شاد
بعضی هیجان انگیزند
اگرفصلی را ورق نزنی هرگز نمیفهمی که درفصل بعدی چه چیزی
انتظارت را میکشید.

الدوس هاکسلی
@adelehz
مصرعی بودم و از عشق تو منظومه شدم...

مجتبی خوش‌زبان
@adelehz
دیشب قرمه سبزی خوردم که توی سبزیش شنبلیله نداشت
والان احساس میکنم به خاطرات کودکیم خیانت شده😐
@adelehz
نور خاصیت زیبایی دارد...
او شکافنده ی تاریکی هاست و قاتل سرما،وقتی دل شب در میان سرما وتنهایی نشسته ای هرگز گمان نخواهی کرد که ممکن ست ازاین شب تیره جان به سلامت بری.ولی نور همان معجزه ی لمس شدنی زندگی ست وقتی در صبح به خانه می تابد و شبت را می کشد.
نور باش گاهی برای زندگی خودت گاهی برای زندگی دیگران
شب سیاه زندگی شان را به قهقرا ببر ..
#عادله_زمانی
@adelehz
در آن جهان بیرون از خانه واقعیتی وجود دارد که توجه نکردن ما به آن تغییرش نمی دهد.
آدمها مجموعه ای از خوبی ها و بدی ها هستند .ما همیشه داعی عاشق بودن داریم .می خندیم و میگویم باورت نمیشود ولی من عاشقش شدم .اما آیا راست می گوییم؟
ما عاشق مجموع او شدیم یا فقط عاشق خوبی هایش هستیم. هنگامی که تلخ و غیرقابل تحمل است او را همان اندازه دوست داریم که وقتی شیرین و مهربان است؟
بنظر من آدمهایی که شمارا همیشه و در هر حال دوست دارند جواهر هستند و خبر بد این است که جواهرات در دنیای ما اکثرا کمیاب و گران قیمت هستند.
#عادله_زمانی
@adelehz