ما فکر میکنیم که خدا ما را از بالا میبیند
امّا حقیقت این است که او ما را از درون میبیند!
شب زیبا ❤️
@adelehz
امّا حقیقت این است که او ما را از درون میبیند!
شب زیبا ❤️
@adelehz
انسان هرگز نمیتواند از رویاهای خود دست بکشد. رویا خوراک روح است.
همانطور که غذا خوراک تن است.
در زندگی بارها رویاهامان را فرو ریخته، و تمناهامان را ناکام می بینیم،
اما باید به دیدن رویا بپردازیم.
اگرنه، روحمان میمیرد ...
✍🏻 پائولو کوئلیو
@adelehz
همانطور که غذا خوراک تن است.
در زندگی بارها رویاهامان را فرو ریخته، و تمناهامان را ناکام می بینیم،
اما باید به دیدن رویا بپردازیم.
اگرنه، روحمان میمیرد ...
✍🏻 پائولو کوئلیو
@adelehz
اگر روزگاری کسی از من بپرسد که چه چیز دنیا بیشتر آزارت داد؟ خواهم گفت که دلم می خواست جهان با من کمی، فقط کمی مهربان تر می بود.
و در دادن چیزهایی که آن ها را از قلبم میخواستم به من اندکی سخاوت مند تر می بود.
خواهم گفت که هرگز آدم ضعیفی نبودم ولی دلم می خواست جهان بعضی وقتها که من از به ساز او رقصیدن خسته می شدم و گوشه ای می افتادم کمی فقط کمی به ساز دلم می رقصید .
کاش گاهی جهان با من با ما با تمام ما کسانی که قوی بودیم ولی گاهی کم می آوردیم ،مهربان تر بود.
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
و در دادن چیزهایی که آن ها را از قلبم میخواستم به من اندکی سخاوت مند تر می بود.
خواهم گفت که هرگز آدم ضعیفی نبودم ولی دلم می خواست جهان بعضی وقتها که من از به ساز او رقصیدن خسته می شدم و گوشه ای می افتادم کمی فقط کمی به ساز دلم می رقصید .
کاش گاهی جهان با من با ما با تمام ما کسانی که قوی بودیم ولی گاهی کم می آوردیم ،مهربان تر بود.
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
ما در تاریکی بیشتر همدیگر را تماشا می کردیم تا در روشنایی روز. من همیشه هوای گرگ و میش را دوست دارم.
فقط در این لحظه هاست که احساس می کنم می خواهد اتفاق مهمی روی دهد. در گرگ و میش همه چیز زیبا جلوه می کند.
خیابان ها، میادین و عابرین. من حتا در این لحظه احساس جوانی و خوش تیپی می کنم و همیشه دوست دارم که به آینه نگاه کنم و از خیابان ها که رد می شوم در ویترین ها خودم را تماشا کنم و دست به صورتم که می زنم، چین و چروکی در پیشانی و صورتم نمی بینم.."
بهومیل هرابال
@adelehz
فقط در این لحظه هاست که احساس می کنم می خواهد اتفاق مهمی روی دهد. در گرگ و میش همه چیز زیبا جلوه می کند.
خیابان ها، میادین و عابرین. من حتا در این لحظه احساس جوانی و خوش تیپی می کنم و همیشه دوست دارم که به آینه نگاه کنم و از خیابان ها که رد می شوم در ویترین ها خودم را تماشا کنم و دست به صورتم که می زنم، چین و چروکی در پیشانی و صورتم نمی بینم.."
بهومیل هرابال
@adelehz
ما اینجاییم❤️
برای استفاده از پستها و مطالب جدید کانال در اینستاگرام با ما همراه باشید .
Instagram.com/adeleh.z7
برای استفاده از پستها و مطالب جدید کانال در اینستاگرام با ما همراه باشید .
Instagram.com/adeleh.z7
لازم است گاهی از آدمها نپرسیم فلانی حالت خوب است؟
بلکه بگوئیم فلانی میدانی آغوشم همیشه بروی خستگی هایت باز است ؟
چرا که آدمی زاد به جای حرف گاهی به عمل نیاز دارد..
#عادله_زمانی
@adelehz
بلکه بگوئیم فلانی میدانی آغوشم همیشه بروی خستگی هایت باز است ؟
چرا که آدمی زاد به جای حرف گاهی به عمل نیاز دارد..
#عادله_زمانی
@adelehz
میخواهم طوری زندگی کنم که از زندگی لذت ببرم. اگر در کنارش موفقیتی هم حاصل شد، چه بهتر. ولی اگر نشد، لااقل خوب زندگی کردهام و همین کافی است. من موفقيت را بخودی خود هدف نمیدانم. خیلی از مردم این را نمیفهمند.
✍🏻 برایان مگی
@adelehz
✍🏻 برایان مگی
@adelehz
من پزشکم. مردان زیادی را دیده ام که گاهی زن اول را برای معاینه می آورند، گاهی هم زن دوم را... مردانی را هم دیده ام که گاهی زنشان را می آورند و گاهی معشوقه شان را...
اما هیچکدام مثل آقای قدیری نیستند... آقای قدیری مرد چشم روشن باریک اندامی است که سالهاست هم مادرزنش که از پدرزن جدا شده را برای معاینه می آورد و هم زن دوم پدرزنش را...
ساکت، مثل یک درخت کویری ِ در معرض ِ باد، گوشه ای کز می کند و خیره می شود...
گاهی هم داماد زنش را می آورد که مشکل روحی دارد و پیش خودش کار می کند و هی خرجش می کند و دوا و درمانش می کند... زنش از شوهر اول دو دختر دارد که دومی تازه نامزد کرده و چشم های عسلی مه گرفته ای دارد...
امروز هم شوهر اول زنش را آورده بود که مردک معتاد شصت و چند ساله ی بی چاک و دهنی است و آنقدر زشت حرف می زند و رفتار می کند که حال آدم بد می شود... آورده بود که ترکش بدهد... هر چه باشد پدر دخترهاست و روز عقد باید امضایی بکند و خیر دعایی بدهد... خوبیت ندارد که دختر جلوی فامیل شوهر کنفت بشود...
نه مسیح است نه قدیس و پاکباز... فقط از تنهایی و بی کسی فرار کرده و برای خودش کس و کار و فامیلی درست کرده...
قبلا برایم تعریف کرده که تمام کس و کارش با زلزله ی طبس رفته اند و خیلی زمان برده تا توانسته برای خودش آدم و کس و کار درست کند... همین است که هر طور شده به دندان می کشدشان... همین است که به تمام قوانین و قاعده ها بی اعتناست...
درخت نازک کویری، گنجشک ها و شب پره هایش را جسته و آب و دان و پناهشان داده تا در میان هوهوی باد و هوار تنهایی، دور و برش را پر کنند....
✍امید مرجمکی
@adelehz
اما هیچکدام مثل آقای قدیری نیستند... آقای قدیری مرد چشم روشن باریک اندامی است که سالهاست هم مادرزنش که از پدرزن جدا شده را برای معاینه می آورد و هم زن دوم پدرزنش را...
ساکت، مثل یک درخت کویری ِ در معرض ِ باد، گوشه ای کز می کند و خیره می شود...
گاهی هم داماد زنش را می آورد که مشکل روحی دارد و پیش خودش کار می کند و هی خرجش می کند و دوا و درمانش می کند... زنش از شوهر اول دو دختر دارد که دومی تازه نامزد کرده و چشم های عسلی مه گرفته ای دارد...
امروز هم شوهر اول زنش را آورده بود که مردک معتاد شصت و چند ساله ی بی چاک و دهنی است و آنقدر زشت حرف می زند و رفتار می کند که حال آدم بد می شود... آورده بود که ترکش بدهد... هر چه باشد پدر دخترهاست و روز عقد باید امضایی بکند و خیر دعایی بدهد... خوبیت ندارد که دختر جلوی فامیل شوهر کنفت بشود...
نه مسیح است نه قدیس و پاکباز... فقط از تنهایی و بی کسی فرار کرده و برای خودش کس و کار و فامیلی درست کرده...
قبلا برایم تعریف کرده که تمام کس و کارش با زلزله ی طبس رفته اند و خیلی زمان برده تا توانسته برای خودش آدم و کس و کار درست کند... همین است که هر طور شده به دندان می کشدشان... همین است که به تمام قوانین و قاعده ها بی اعتناست...
درخت نازک کویری، گنجشک ها و شب پره هایش را جسته و آب و دان و پناهشان داده تا در میان هوهوی باد و هوار تنهایی، دور و برش را پر کنند....
✍امید مرجمکی
@adelehz
😢1
ساعت را میتوان خرید
ولی زمان را نه
مقام را میتوان خرید
ولی احترام را نه
کتاب را میتوان خرید
ولی دانش را نه
آدم را می توان خرید
ولی دل را هرگز
چارلی چاپلین
@adelehz
ولی زمان را نه
مقام را میتوان خرید
ولی احترام را نه
کتاب را میتوان خرید
ولی دانش را نه
آدم را می توان خرید
ولی دل را هرگز
چارلی چاپلین
@adelehz
از عکسهایِ قدیمی تان خیلی مراقبت کنید!
بگذاریدش در یک گاوصندوقی، کُمدی، جایی که یک چِفت و بَست درست و حسابی داشته باشد
دنیا خیلی پیشرفت کرده است !
شاید چند وقت دیگر، عینکی، دوربینی، چیزی اختراع شد که بتوانی با آن وارد عکس هایت بشوی
برای چند لحظه کودکی ات را دوباره زندگی کنی
آبنبات هایِ رنگارنگ لیس بزنی
توی کوچه های خاکی با دوستان قَد و نیم قدت بازی کنی
جایت را بیندازی تویِ حیاط
کنار خواهر و برادرت روبروی یک تلویزیون سیاه و سفید زانو بزنی!
از معلمت کارتِ هزار آفرین بگیری
با رفیق هایِ جون جونى ات بروی اردوهای دسته جَمعی و هندوانه بیندازی تویِ آبِ سرد!
عشقت را ببوسی
لباس عروس بپوشی
کت و شلوارِ دامادی به تن کنی
دوباره چهار دست و پارفتنِ بچه ات را ببینی
پدربزرگ و مادربزرگت را بغل کنی
کنار آن عزیزِ از دست رفته بایستی و دست بیندازی دورِ گردنش
شاید بتوانی در یکی از عکس ها
بنشینی روی زانویِ پدرت که حتی یک نخ مویِ سفید هم ندارد
بچسبی به آغوشِ مادر جوانت و بوی خوب بگیری از گردنبندِ میخکِ بلندِ تویِ سینه اش
عکس های قدیمی ات را نگه دار !
خدا را چه دیدی ...
شاید چیزی اختراع شد که ما دیگر مجبور نبودیم با یک دنیا حسرت و یک دل غمباد گرفته و یک جفت چشم خیس وسط صفحه های آلبوم بنشینیم و خشکمان بزند از عمری که مثل برق و باد گذشت !
ناشناس
#شما_فرستادین
@adelehz
بگذاریدش در یک گاوصندوقی، کُمدی، جایی که یک چِفت و بَست درست و حسابی داشته باشد
دنیا خیلی پیشرفت کرده است !
شاید چند وقت دیگر، عینکی، دوربینی، چیزی اختراع شد که بتوانی با آن وارد عکس هایت بشوی
برای چند لحظه کودکی ات را دوباره زندگی کنی
آبنبات هایِ رنگارنگ لیس بزنی
توی کوچه های خاکی با دوستان قَد و نیم قدت بازی کنی
جایت را بیندازی تویِ حیاط
کنار خواهر و برادرت روبروی یک تلویزیون سیاه و سفید زانو بزنی!
از معلمت کارتِ هزار آفرین بگیری
با رفیق هایِ جون جونى ات بروی اردوهای دسته جَمعی و هندوانه بیندازی تویِ آبِ سرد!
عشقت را ببوسی
لباس عروس بپوشی
کت و شلوارِ دامادی به تن کنی
دوباره چهار دست و پارفتنِ بچه ات را ببینی
پدربزرگ و مادربزرگت را بغل کنی
کنار آن عزیزِ از دست رفته بایستی و دست بیندازی دورِ گردنش
شاید بتوانی در یکی از عکس ها
بنشینی روی زانویِ پدرت که حتی یک نخ مویِ سفید هم ندارد
بچسبی به آغوشِ مادر جوانت و بوی خوب بگیری از گردنبندِ میخکِ بلندِ تویِ سینه اش
عکس های قدیمی ات را نگه دار !
خدا را چه دیدی ...
شاید چیزی اختراع شد که ما دیگر مجبور نبودیم با یک دنیا حسرت و یک دل غمباد گرفته و یک جفت چشم خیس وسط صفحه های آلبوم بنشینیم و خشکمان بزند از عمری که مثل برق و باد گذشت !
ناشناس
#شما_فرستادین
@adelehz
💔2
فراموش کردنت کار من نیست .
گفتم تا بدانی
حالا باید بروی
یا به جاده می زنی و می روی به راهی دیگر
یا به فکر می روی و از خودت می پرسی مگر چند نفر در دنیا پیدا خواهند شد که تورا از عمیق ترین نقطه ی قلب شان بخواهند.
انتخاب با توست .
#عادله_زمانی
@adelehz
گفتم تا بدانی
حالا باید بروی
یا به جاده می زنی و می روی به راهی دیگر
یا به فکر می روی و از خودت می پرسی مگر چند نفر در دنیا پیدا خواهند شد که تورا از عمیق ترین نقطه ی قلب شان بخواهند.
انتخاب با توست .
#عادله_زمانی
@adelehz
بعضی آدم ها در زندگی هر آدمی هستند که عطر گلابند.
یعنی بوی خوب هستند.مایه آرامش، انتهای حس های خوب دو عالم
بین همه ی بوی های آشغالی که ممکن است بزند به دماغت تو سرت را میبری دم شیشه ی گلاب زندگیت و عطر آن یک سری آدمهای گلابی زندگی خودت را می بلعی.
اصلا این آدمگلابی ها اگر نباشند کار دنیا لنگ است آقا بدجور لنگ است.
هرکاری می کنی بکن ولی هوای آدم گلابی های خانه ات ، زندگی ات را داشته باش
همین.
#عادله_زمانی
@adelehz
یعنی بوی خوب هستند.مایه آرامش، انتهای حس های خوب دو عالم
بین همه ی بوی های آشغالی که ممکن است بزند به دماغت تو سرت را میبری دم شیشه ی گلاب زندگیت و عطر آن یک سری آدمهای گلابی زندگی خودت را می بلعی.
اصلا این آدمگلابی ها اگر نباشند کار دنیا لنگ است آقا بدجور لنگ است.
هرکاری می کنی بکن ولی هوای آدم گلابی های خانه ات ، زندگی ات را داشته باش
همین.
#عادله_زمانی
@adelehz
زندگی مثل یک کتاب است
بعضی فصلها ناراحت کننده و بعضی فصلها شاد
بعضی هیجان انگیزند
اگرفصلی را ورق نزنی هرگز نمیفهمی که درفصل بعدی چه چیزی
انتظارت را میکشید.
الدوس هاکسلی
@adelehz
بعضی فصلها ناراحت کننده و بعضی فصلها شاد
بعضی هیجان انگیزند
اگرفصلی را ورق نزنی هرگز نمیفهمی که درفصل بعدی چه چیزی
انتظارت را میکشید.
الدوس هاکسلی
@adelehz