"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
اگر به دنبال آرامش ذهن هستید
به پیشامدهای زندگی
برچسب خوب یا بد نزنید ؛
دیگران را همانگونه كه هستند بپذیرید ...

📘 راز شاد زيستن
✍🏻اندرو متيوس
صبح بخیر ❤️
@adelehz

اندکی از تو
بسیاری‌ از همه چیز است ..

👤محمود درویش

@adelehz
آخرین تلاش یک گل این است که از بین سنگ بیرون بزند.چنین گلی بسیار زیباتر از گلی ست که در باغ می روید.بنظرم این در مورد انسانها نیز صادق است انسانی که با تمام‌موانع دوباره شکوفا می شود بی نهایت قابل احترام و زیباست.
#عادله_زمانی
@adelehz


از من فقط خبر داشت،
همین!
مثل مردمی که می‌دانند
جایی از جهان جنگ است..

رسول ادهمی

@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
این را برسانید به دست آنکه در اوج ناامیدی تصور میکند خدا صدایش را نمی شنود.
@adelehz
بخوابیم
وباور کنیم
آغوش هایی درجهان
هستند که همواره بروی ما
باز میمانند.
#عادله_زمانی
شب زیبا
@adelehz
آن گاه که لیاقت دریافت خدا را در خویش داشته باشی، بدان که او به هزاران شیوه در تو تجلی خواهد کرد.

✍🏻 آندره ژید
صبح بخیر
@adelehz
روزگاری گل کوچکی داشتم که در عین کوچکی درسهای بزرگی به من می آموخت.
من از گل کوچکم یاد گرفته بودم که زیبایی همیشه در انبوه بودن نیست گلم کوچک بود ولی به اندازه یک باغ میتوانست مرا شادکند.
و آموخته بودم که قلب تنها میتواند برای یک گل باغچه شود.سخت میشود دو گل را در یک دل کاشت.
بنظرم همه ی آدمها به گلهای کوچک زیبایی نیاز دارند تا از آنها درس زندگی بیاموزند.
#عادله_زمانی
@adelehz
دست من شاید تهی اما دلم لبریز بود...

امیر شکفته
@adelehz
وَ إِذَا سَأَلَکَ عِبَادِی عَنیّ‌ِ فَإِنیّ‌ِ قَرِیبٌ أُجِیبُ دَعْوَهَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ

و هرگاه بندگان من از تو در باره من بپرسند ، من نزدیکم و دعاى دعاکننده را به هنگامى که مرا بخواند اجابت میکنم.


[سوره بقره | ۸۶]‌

برای خوب شدن حال همدیگر دعا کنیم.
شب زیبا
@adelehz
هر صبح زِ روی تو
هم خانه‌ی خورشیدم...

فروغی بسطامی

@adelehz
من ادم خوبی هستم ولی متاسفانه گاهی دهنم باهام همراهی نمیکنه.
@adelehz
بعضی از دوست داشتن ها شکل خاصی از دلخوشی ها را ببار می آورند.
راستش را بخواهی،در واقع همه ی آدمها توان یکسانی برای خوشحال کردن عزیزانشان ندارند.همه آنقدر ثروتمند نیستند تا بتوانند همه ی نیازهای عزیزانشان را برآورده کنند اما کسانی هستند که تمام آنچه دارند را بکار میگیرند تا بتوانند ذره ای شادی ببار آورند.البته که کار این آدمها هزار مرتبه از ثروت بقیه باارزش تر ست .این را کسی درک میکند که کسی برای خوشحالیش از جوانی و شادی و خودش مایه بگذارد.نه فقط از پول و دارایی اش
#عادله_زمانی
@adelehz
من هرگز به شاغلین مشاغل حسادت نکردم به جز سه پیشه .
عطرفروش ها، گل فروش ها و شیرینی فروش ها
یعنی اصلا مگر میشود آدم بوی خوب ، گل زیبا و طعم خوبِ شیرین بفروشد و خوشحال نباشد ؟
البته که همه ی عطرفروش ها،قنادها و گل فروشان خوشحال نیستند ولی من فکر میکنم این بی انصافی در حق خودشان است .
من اگر عطر فروش بودم هر صبح که بسم الله گویان کرکره ی مغازه را بالا میبردم عمیق نفس می کشیدم و ریه هایم را پر از هوای خوب میکردم .
عطر های آمیخته از چوب صندل، رایحه ی یاس وحشی نت های شیرین پرتغال و هرچیزی شبیه آن را عمیق نفس می کشیدم.

اگر شیرینی فروش بودم مثلا عطر کیک های گردویی تازه یا پای سیب ها یا حتی رولت های خامه ای را با تمام وجود می بلعیدم.

شکلات های قلبی شکل را با شادی برای مشتری های صبور بسته بندی میکردم و گاهی هم چند نون خامه ای کاملا تازه توی پاکت کاغذی از پشت پیشخوان به دست پسرک فال فروش که داخل مغازه شده بود می دادم.

یا اگر گل فروش بودم هر صبح اول مریم ها را بو می کشیدم. دسته گل های سفارشی را با حوصله و آرامش بیشتری آماده می کردم چون آنها قرار بود پیام آور عشق باشند.
و وقتی تاج گل های مراسم ترحیم را می بستم آرام آرام زیر لب فاتحه میخواندم.

میخواهم بگویم چیزهایی در دنیا وجود دارد که ابدا گران نیست ولی زیباست .نه جز زیبایی ها بلکه خود زیبایی هاست .مثل همین لذت بردن از چیزهایی که خوش عطر و خوش رنگ و خوش طعم هستند.
میدانم که تمام قنادها،گل فروش ها و عطر فروش خوشبخت نیستند اما بنظرم همه ی گلفروشی ها شیرینی فروش ها و عطر فروشی ها جز زیباترین مکان های دنیا هستند.
#عادله_زمانی
@adelehz
میدانی
در ناخوداگاه من دخترکی روستایی زندگی میکند . از آن دسته دخترهایی که موهای بلند دارند و هرصبح زیر نور افتاب شانه میکشند برموهایشان
تمام روز را در باغ پدری مشغول کارست و شبانگاهان خودش را در رخت عروسی کنار همان پسرک روستایی که هفته پیش گلی چیده و پیش پایش انداخته بود تصور میکند تا با این رویای شیرین به خواب رود..
در من دخترکی روستایی زنده ست که با بوی کاهگل نم خورده گل از گلش میشکفد و با دیدن بزغاله ی شیرینی که پشت سر مادرش شیطنت میکند غرق شادی میشود.
در من دخترکی روستایی سخت منتظر باران ست برای مزرعه های داغ و سوزان و برای سیراب شدن دلی که مدتهاست می سوزد...
#عادله_زمانی
@adelehz