"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
محبوبِ دل خواه من
به یاد داری روزی از من پرسیدی چه چیز را بیش از همه دوست دارم ؟
به گمانم انتظار داشتی که بگویم تورا
و به یاد داری که سکوت کردم و آزرده شدی؟
نگفتم تورا چون چیزی وجود داشت که از تو هم بیشتر دوست داشتم و آن انتظار آمدنت بود.مثل کسی که هوای ابری را بیش از باران دوست دارد چون نوید بخش باران است.
هرچیزی که نوید بخش تو بود دوست داشتم آنقدر که گاهی از دوست داشتن خودت پیشی می گرفت..
#عادله_زمانی
@adelehz
میتوانم به جرات بگویم که هنوز هم دلم میخواهد که کودکانه از خواب برخیزم.همان طور که میخواهم کودکانه به خواب بروم‌.
دوست دارم مثل یک کودک از خواب برخیزم سرشار از امید ،لبخند من فکر میکنم قلبهای طلایی در تقسیم خوشبختی ها به کودکان تعلق گرفته ست .اما حیف که نمیتوان آن قلبهای طلایی را برای همیشه نگاه داشت .
کاش مثل یک کودک از خواب برخیزم.
#عادله_زمانی
@adelehz
وقتی اس ام اسي از مادرم مي رسد غمگین ميشوم؛ از شکل اس ام اس دادنش حتي.
چشمهايش را ریز مي كند و دکمه ها را سخت مي فشارد. اس ام اس هایش همیشه جاافتادگي دارند. چند حرف را از قلم مي اندازد یا کلمه ای را به شکلي غیر معمول مي نويسد؛ یک شکل ِ ویژه که یادآوری مي كند او با زحمت اینها را نوشته. انگار از درون یک زندان در فرصتي کوتاه با هزار بدبختي فرستاده شده باشند. در اغلب موارد اس ام اس مي دهد و مي پرسد برای شام برميگردم یا نه؛ با کلمه های خودش، با حروفي که یادآوری میکند او مادر است نه هر کس دیگر. مادری که عمق ِعشق به او را نمي شود سنجید.
با دیدن اس ام اس هایش فقط گلویم فشرده مي شود. آخ مادر! مي خواستم بگویم اس ام اس هایت عاقبت دیوانه ام میکند.

پدرم... او ميگويد: این کارت شارژ را وارد کن. ميگويم: بزن ستاره صد و چهل... و او مقاومت مي كند. برایش ساده است؛ اما نمي خواهد بازی ِجدید را بپذیرد. اینباکسش به شکللي بي رحمانه لبریز ِ اس ام اس های ِ بي احساس ِ ایرانسل است. هیچ کس به او اس ام اس نمي دهد و او نیز به کسي. ولي فقط یک بار، بله فقط یک بار به من اس ام اس داد. او همیشه به خاطر آلرژی ِ تنفسي آدامس میجود. میگوید گلویش را مرطوب مي كند و بهتر نفس مي كشد. در اس ام اس اش نوشته بود: "آدامس". همین!
فقط همین یک کلمه.
ننوشته بود آدامس بخر يا آدامس ميخواهم . نه، فقط آدامس!
وقتي خواندمش توی ِ خیابان راه میرفتم. یادم مي آيد که ایستادم. فروریختم. یک کلمه و او چطور این را نوشته بود!؟
چقدر کم، چقدر کوتاه، چقدر غریب...
آدامس...

📽اسماعیل دلخموش

از پیج کاف
@adelehz
محمد کودکی افغان است. در یک میوه فروشی در تهران کار می‌کند. معلمی بازنشسته، چند بار در هفته به میوه‌فروشی می‌رود و به محمد در لابه‌لای کارها، درس می‌دهد. حالا این کودک افغان، سواد خواندن و نوشتن یاد گرفته است.

آقای معلم تهرانی بقول افغان ها
خانه ات آباد مردِ خدا❤️

@adelehz
دراین پایان ظلمت بار
خداوندا...تویارم باش..
شب شیرین❤️🌙🌛
@adelehz
ْْْ
کنم دعای تو هر گاه روی خوب تو بینم
که وقت صبح محل اجابت است دعا را...

ناظم هروی

صبح تون بخیر❤️
@adelehz
لازم است گاهی در زندگی،
بعضی آدم‌ها را گم کنید، تا خودتان را پیدا کنید ..


ژان پل سارتر

@adelehz
دل خواهِ من
آیا هرگز فرصت راه رفتن با هم زیر یک چتر را داشتیم؟
آیا با هم ساعتها کنار ساحل راه رفتیم؟
آیا فرصتی برای خوردن یک بستنی شریکی پیدا کردیم؟
آیا برایم گلهای وحشی چیدی؟
به گمانم نه
شاید به خاطر همین بود که احساس کردیم به اندازه ی کافی عاشقی نکردیم.
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دلم برف می خواهد
نه از آن برف های بی حس وحال
دلم یک برف روزهای بچگی میخواهد ،یک خواب دوران بچگی میخواهد که شب روی دفترهایم خوابم ببرد و گیج خواب باشم .صبح تا کمر برف بیاید و تا بیدار بشوم مادرم بگوید بخواب مادرجان رادیو گفت مدرسه تعطیل است.
همین قدر آرام
همین قدر دور

عادله زمانی

@MER30TV 👈💯
همه ی ما حسرت های زیادی در زندگی مان داریم ،حسرت های دور یا نزدیک
حسرت چیزهایی که نتوانستیم به دست شان بیاوریم یا حسرت چیزهایی که از دست دادیم .
من فکر میکنم که حسرت بخش بزرگی از زندگی ست بخشی که قابل حذف نیست و گه گاهی یقه ی صاحب زندگی را سفت می چسبد.
اما بزرگترین حسرتهای زندگی آن هایی ست که خودمان در آن نقش داریم یا داشته ایم .
معمولا وقتی چیزی را از دست میدهیم که اجبارا بوده ست حسرت زیادی نمی خوریم و فقط دلتنگش میشویم .ما برای از دست دادن کودکی حسرت خیلی زیادی شاید نخوریم چون میدانیم خواهی نخواهی تا ابد کودک نمیماندیم.
اما برای نامهربانی با دوستی که بعدها از دستش دادیم حسرت میخوریم چون خودمان میدانیم که میتوانستیم با او مهربان تر باشیم .
حسرت ها معلم های بزرگی هستند آن ها به شما به خوبی می آموزند که همیشه قبل از هر تصمیم و واکنشی باید به آخرش فکر کنید .وقتی خشمگین میشویم ،وقتی میخواهیم در برابر کسی جبهه بگیریم وقتی میخواهیم تصمیم بزرگی بگیریم حتی وقتی دهانمان را باز میکنیم و میخواهیم چیزی بگوییم حالا این می تواند هرچیزی باشد .خواه یک حرف تنفر آمیز خواه کلام مقدس دوستت دارم..
زندگی فرصت جولان حسرتهای زیادی گاه تلخ و عمیق و گاه گذر است اما اگر هرقدر بیشتر تلاش کنیم تا بعدها حسرت نخوریم بیشتر زندگی را زندگی کردیم .
#عادله_زمانی
@adelehz
در دنیای درختان ،غمگین ترین شان درختی ست که پنجره میشود ...نه پای رفتن در جاده دارد و نه توان ماندن در دیوار...سرنوشتش انتظار است وانتظار..
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
همیشه از زن گفتیم یک بار هم از مردها بگیم و بشنویم .
@adelehz
ما اینجاییم❤️

برای استفاده از پستها و مطالب جدید کانال در اینستاگرام با ما همراه باشید .

Instagram.com/adeleh.z7
چیزی در زندگی وجود دارد که آن را با وجود تمام ناملایمات هایش خواستنی میکند .
یک نوع تمایل به زندگی
این ست که وقتی زندگی مهربان نیست ،وقتی مشکلات حضور پررنگی دارند وقتی روزها شاد نمی گذرد بازهم آدمیزاد دل خوش به آمدن روزهای بهتر ست .
بنظرم این جادوی زندگی است .فرصتی که فقط یک بار به شما داده می شود اما بینهایت ارزشمند ست.
#عادله_زمانی
صبح بخیر ❤️
@adelehz