Forwarded from "زنی کهگم کردم "
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
کلاسهای ساعت چهار
حال سرد پاییزی وقتی میان این درختان و خیابانهای ساکت قدم میزدم
وقتی با بهترین دوستانم تریاهای دانشکده ها را تست میکردیم .
استاد مهربان و صبور دانشکده ادبیات
صدای کلاغ های دانشگاه که هر غروب به خانه می آمدند
خنده هایی که جز در همان جا تکرار نشد
فندوق و کلاسهای خوب ساعت ۱۰ صبحش
من بهترین سالهای عمرم را در این خیابانها و میان برها گذراندم.
بهترین لحظه های زندگیم
چیزها و حس ها و خنده هایی که هرگز تکرار نشد
آدمهای مهربان و صادقی که دیگر جایی شبیه شان ندیدم
دغدغه های مهمی که این روزها خنده دار ست
من در میان پاییز و زمستان و بهار این خیابانها چیزی را جا گذاشتم که هرگز دوباره پیدا نشد...
#عادله_زمانی
کلیپ از محمد حسین سمندری مقدم
با تشکر از طیبه ی عزیزم به خاطر ارسال این کلیپ❤️
@adelehz
حال سرد پاییزی وقتی میان این درختان و خیابانهای ساکت قدم میزدم
وقتی با بهترین دوستانم تریاهای دانشکده ها را تست میکردیم .
استاد مهربان و صبور دانشکده ادبیات
صدای کلاغ های دانشگاه که هر غروب به خانه می آمدند
خنده هایی که جز در همان جا تکرار نشد
فندوق و کلاسهای خوب ساعت ۱۰ صبحش
من بهترین سالهای عمرم را در این خیابانها و میان برها گذراندم.
بهترین لحظه های زندگیم
چیزها و حس ها و خنده هایی که هرگز تکرار نشد
آدمهای مهربان و صادقی که دیگر جایی شبیه شان ندیدم
دغدغه های مهمی که این روزها خنده دار ست
من در میان پاییز و زمستان و بهار این خیابانها چیزی را جا گذاشتم که هرگز دوباره پیدا نشد...
#عادله_زمانی
کلیپ از محمد حسین سمندری مقدم
با تشکر از طیبه ی عزیزم به خاطر ارسال این کلیپ❤️
@adelehz
پدرم عاشقِ مادرم بود
ولے هرگز بہ او نگفت..
اما وقتے ڪہ مادرم بیمار بود؛
دکتر درجہ تب را ،
در دهانِ پدرم مےگذاشت.
@adelehz
پدرم عاشقِ مادرم بود
ولے هرگز بہ او نگفت..
اما وقتے ڪہ مادرم بیمار بود؛
دکتر درجہ تب را ،
در دهانِ پدرم مےگذاشت.
@adelehz
حکایت حضور بعضی آدمها در زندگی ،حکایت وجود نور در تاریکی ست .پیام آور روشنایی و برکت هستند .
آدمهای خیلی خاص و ویژه ای نیستند اتفاقا ممکن ست جز آدم معمولی ها باشند اما آنقدر زیبا حضور دارند که زندگی بدون وجودشان سخت و سرد می گذرد .
این آدمهای نور آور نعمت های زندگی هر شخصی هستند .آیا قدر نعمت های زندگی ات را می دانی ؟
#عادله_زمانی
@adelehz
آدمهای خیلی خاص و ویژه ای نیستند اتفاقا ممکن ست جز آدم معمولی ها باشند اما آنقدر زیبا حضور دارند که زندگی بدون وجودشان سخت و سرد می گذرد .
این آدمهای نور آور نعمت های زندگی هر شخصی هستند .آیا قدر نعمت های زندگی ات را می دانی ؟
#عادله_زمانی
@adelehz
روباه پرسید چطور از زندگی لذت ببرم ؟
گنجشک کوچولو جواب داد از هرچی داری راضی باش
روباه باز پرسید مگه میشه؟
گنجشک خندید و گفت خوشبختی راز کوچکی ست که در دست خودت قرار دارد
#عادله_زمانی
@adelehz
گنجشک کوچولو جواب داد از هرچی داری راضی باش
روباه باز پرسید مگه میشه؟
گنجشک خندید و گفت خوشبختی راز کوچکی ست که در دست خودت قرار دارد
#عادله_زمانی
@adelehz
در واقع سخت ترین قسمت زندگی توضیح دادن نگرانی هایت به کسانی ست که فقط میتوانند تورا سرزنش کنند.
اصلا فکر کن چطور میتوانی دردت را برای کسی توضیح بدهی که اصلا نمی تواند درکت کند و صرفا انگشتی برای متهم کردنت به ناشکری برای نشانه رفتن به سویت دارد.
مدتهاست نمی توانیم راجع به نگرانی هایمان با کسی حرف بزنیم صرفا بخاطر ترس از سرزنش شدن
باید کسی روبرویمان بنشیند که همه چیز را در موردمان بداند و فقط سعی کند ناراحتی مان را درک کند .
میدانی شاید آدمی نه ناشکر باشد نه آدم بدی، نه بدنبال گلایه و تلخ کردن زندگی به کام بقیه
حتی در خیلی از مواقع آدم قانعی هم باشد که سعی میکند با چیزهای کوچک خوشحال باشد .
اما هر فرد هم مثل هزاران آدم دیگر دل نگرانی هایی دارد ،دل دارد،دلش میگیرد،میشکند ،خسته میشود
احساس تنهایی میکند.
میانه ی راه خسته میشود و یک گوشه می نشیند
و دلش هوای ۲ قطره اشک میکند .
اگر سراغت امد و گفت خسته ام سرزنشش نکن،سرش فریاد نزن،دردش را اضافه نکن
فقط به او این باور را بده که اشتباه نکرده اگر با تو حرف زده ست.
این کار سختی نیست.
#عادله_زمانی
@adelehz
اصلا فکر کن چطور میتوانی دردت را برای کسی توضیح بدهی که اصلا نمی تواند درکت کند و صرفا انگشتی برای متهم کردنت به ناشکری برای نشانه رفتن به سویت دارد.
مدتهاست نمی توانیم راجع به نگرانی هایمان با کسی حرف بزنیم صرفا بخاطر ترس از سرزنش شدن
باید کسی روبرویمان بنشیند که همه چیز را در موردمان بداند و فقط سعی کند ناراحتی مان را درک کند .
میدانی شاید آدمی نه ناشکر باشد نه آدم بدی، نه بدنبال گلایه و تلخ کردن زندگی به کام بقیه
حتی در خیلی از مواقع آدم قانعی هم باشد که سعی میکند با چیزهای کوچک خوشحال باشد .
اما هر فرد هم مثل هزاران آدم دیگر دل نگرانی هایی دارد ،دل دارد،دلش میگیرد،میشکند ،خسته میشود
احساس تنهایی میکند.
میانه ی راه خسته میشود و یک گوشه می نشیند
و دلش هوای ۲ قطره اشک میکند .
اگر سراغت امد و گفت خسته ام سرزنشش نکن،سرش فریاد نزن،دردش را اضافه نکن
فقط به او این باور را بده که اشتباه نکرده اگر با تو حرف زده ست.
این کار سختی نیست.
#عادله_زمانی
@adelehz
کتاب بادبادک باز
خالدحسینی
او گفت: خیلی میترسم. و من گفتم: چرا؟
و او گفت: چون از ته دل خوشحالم دکتر رسول. خوشحالی این شکلی وحشتناک است؛ ازش پرسیدم: چرا؟ و او گفت: وقتی دست سرنوشت بخواهد چیزی را ازت بگیرد، میگذارد این طور خوشحال باشی!
#چی_بخوانیم
@adelehz
خالدحسینی
او گفت: خیلی میترسم. و من گفتم: چرا؟
و او گفت: چون از ته دل خوشحالم دکتر رسول. خوشحالی این شکلی وحشتناک است؛ ازش پرسیدم: چرا؟ و او گفت: وقتی دست سرنوشت بخواهد چیزی را ازت بگیرد، میگذارد این طور خوشحال باشی!
#چی_بخوانیم
@adelehz
چرا خونه قدیمی آرامش داره؟
هر وسیلهای رو که به خونه میبری، به همون اندازه از روح و روان سازندگان و تاثیرگذراندگان بر اونو هم به خونهات بردی! یک سالک اطراف خودش رو از اشیاء و اسباب و زینتآلات بیهوده پر نمیکنه.
اگر چنین کنی خونهات رو پر از احساسات و افکار مختلف و شلوغ و پر سر و صدا هم کردی.
اگرچه گوشهات به ظاهر اون صداها رو نشنون، اما روحت قطعاً میشنوه.
تو با هر شیء اضافی و غیر ضروری که وارد خونهات میکنی، ناخواسته بخشی از روح و روان و احساسات چندین نفر رو هم، بدون اینکه بدونی به خونه بردی!
نشونهاش هم اینه که در اون خونه، راحتی و آرامشات به مرور کمتر و کمتر میشه.
گاه این عدم آرامش رو با هجومی از افکار و احساسات غریبه و بازدارنده تجربه میکنی، پس تا میتونی خلوت زندگی کن.
ساده زندگی کن. بذار خونهات همونطور که قرآن میگه جای «سَکَن» باشه، محل آرامش و سکوت و مراقبه باشه.
#شما_فرستادین
@adelehz
هر وسیلهای رو که به خونه میبری، به همون اندازه از روح و روان سازندگان و تاثیرگذراندگان بر اونو هم به خونهات بردی! یک سالک اطراف خودش رو از اشیاء و اسباب و زینتآلات بیهوده پر نمیکنه.
اگر چنین کنی خونهات رو پر از احساسات و افکار مختلف و شلوغ و پر سر و صدا هم کردی.
اگرچه گوشهات به ظاهر اون صداها رو نشنون، اما روحت قطعاً میشنوه.
تو با هر شیء اضافی و غیر ضروری که وارد خونهات میکنی، ناخواسته بخشی از روح و روان و احساسات چندین نفر رو هم، بدون اینکه بدونی به خونه بردی!
نشونهاش هم اینه که در اون خونه، راحتی و آرامشات به مرور کمتر و کمتر میشه.
گاه این عدم آرامش رو با هجومی از افکار و احساسات غریبه و بازدارنده تجربه میکنی، پس تا میتونی خلوت زندگی کن.
ساده زندگی کن. بذار خونهات همونطور که قرآن میگه جای «سَکَن» باشه، محل آرامش و سکوت و مراقبه باشه.
#شما_فرستادین
@adelehz
محبوب من!
حرفهایی است همچون لیموشیرین؛
بههنگام نگوییم تلخ میشوند!
مصایبی هم هست که اگر بههنگامِ پریشانی بازی نکنی خندهدار میشوند؛ مثل گفتن از عشق وقتی که مژههایت سفید شده یا هنگامی که رو به آخرین غروب نشستهای ...
محمد صالح علا
@adelehz
حرفهایی است همچون لیموشیرین؛
بههنگام نگوییم تلخ میشوند!
مصایبی هم هست که اگر بههنگامِ پریشانی بازی نکنی خندهدار میشوند؛ مثل گفتن از عشق وقتی که مژههایت سفید شده یا هنگامی که رو به آخرین غروب نشستهای ...
محمد صالح علا
@adelehz
پرتره ای مربوط به دختری از اوایل دهه ۴۰ شمسی در ایران
این حجم از زیبایی طبیعی در کلام نمی گنجد.
@adelehz
این حجم از زیبایی طبیعی در کلام نمی گنجد.
@adelehz
محبوبِ دل خواه من
به یاد داری روزی از من پرسیدی چه چیز را بیش از همه دوست دارم ؟
به گمانم انتظار داشتی که بگویم تورا
و به یاد داری که سکوت کردم و آزرده شدی؟
نگفتم تورا چون چیزی وجود داشت که از تو هم بیشتر دوست داشتم و آن انتظار آمدنت بود.مثل کسی که هوای ابری را بیش از باران دوست دارد چون نوید بخش باران است.
هرچیزی که نوید بخش تو بود دوست داشتم آنقدر که گاهی از دوست داشتن خودت پیشی می گرفت..
#عادله_زمانی
@adelehz
به یاد داری روزی از من پرسیدی چه چیز را بیش از همه دوست دارم ؟
به گمانم انتظار داشتی که بگویم تورا
و به یاد داری که سکوت کردم و آزرده شدی؟
نگفتم تورا چون چیزی وجود داشت که از تو هم بیشتر دوست داشتم و آن انتظار آمدنت بود.مثل کسی که هوای ابری را بیش از باران دوست دارد چون نوید بخش باران است.
هرچیزی که نوید بخش تو بود دوست داشتم آنقدر که گاهی از دوست داشتن خودت پیشی می گرفت..
#عادله_زمانی
@adelehz
میتوانم به جرات بگویم که هنوز هم دلم میخواهد که کودکانه از خواب برخیزم.همان طور که میخواهم کودکانه به خواب بروم.
دوست دارم مثل یک کودک از خواب برخیزم سرشار از امید ،لبخند من فکر میکنم قلبهای طلایی در تقسیم خوشبختی ها به کودکان تعلق گرفته ست .اما حیف که نمیتوان آن قلبهای طلایی را برای همیشه نگاه داشت .
کاش مثل یک کودک از خواب برخیزم.
#عادله_زمانی
@adelehz
دوست دارم مثل یک کودک از خواب برخیزم سرشار از امید ،لبخند من فکر میکنم قلبهای طلایی در تقسیم خوشبختی ها به کودکان تعلق گرفته ست .اما حیف که نمیتوان آن قلبهای طلایی را برای همیشه نگاه داشت .
کاش مثل یک کودک از خواب برخیزم.
#عادله_زمانی
@adelehz