"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
صبح چون خورشیدرخشان رخ نمود از ڪوهسار
ماه من از در درآمد با رخی خورشید وار

قاآنی
@adelehz
خوش به حالت مریم‌جان!
اعتقادات خاص خودت را داری. هم از اعماقِ قلبت برای دیگران دعا می‌کنی، هم یکی را آن بالا‌ها می‌شناسی که می‌دانی و معتقدی به حرفهایت گوش می‌دهد و این عالی‌ست. فکر کن کسی را داشته باشی که بخواهد و بتواند تو را بشنود. فکر کن کسی را داشته باشی که بتواند آرامت کند.

من همیشه به باورهای تو که آن‌همه با باورهای من فاصله دارند غبطه خورده‌ام. گرچه معتقدم هر انسانی باید به چنان پایه‌ای از رشد و بلوغ برسد که قادر باشد به تنهایی و حداقل در حد قابل قبول و موجهی، از پس نیازهای روحی خودش بربیاید و دائم آویزانِ این و آن نباشد، با این حال نمی‌دانی چقدر خوب است آدم بتواند گاهی خودش را رها کند. برود بنشیند روبه‌روی کسی که هم وقت دارد و هم حوصله، هی حرف بزند، هی حرف بزند، هی حرف بزند و از هیچ قضاوتی هم نترسد، حرفهایش را هم بعدا جای دیگری نشنود، هیچ سخنرانی پر از پند و نصیحتی هم حالش را خراب‌تر از آنی که هست نکند. نمی‌دانی چقدر این سبک شدن و سبک بودن خوب است. نمی‌دانی آدم گاهی از اینکه همه کس خودش باشد، چقدر خسته می‌شود!

به اعتقاداتت بچسب عزیزم!
به آرامشی که در این دنیای شلوغ و ازهم‌گسیخته، آنقدر پُرت می‌کند که می‌نشینی و ساعتها برای آدمهای دور و برت دعا می‌کنی. به آن لحظه‌هایی که وقت برای روح خودت می‌گذاری تا با آن رفیق بالایی خلوت کنی. به شبهایی که پلک‌هایت را هم می‌گذاری و فکر می‌کنی چقدر سبک شدن و سبک بودن خوب است.


👤 نیکی فیروزکوهی
📚 ساعت هشت و چهل و پنج دقیقه صبح
@adelehz
اشتباه نکن‌
عشق مثل برگهای زرد خزان نیست که از بین برود و در بهار بعد دوباره جوانه زده سبز گردد.
عشق چیزی شبیه گلی کوچک‌ ست که وقتی به آن بی توجهی میشکند و دوباره هرگز زیبا نمیشود..
حواست به گل کوچکت هست ؟
#عادله_زمانی
#دلبرانه_های_پاییز
هامبورگ طلایی
@adelehz
به رفتن ها نیست
به ماندن ها ست..
رفتن را هرکسی بلد است،از کوچک تابزرگ انگار خلق شده ایم برای رفتن..
اما هنر ماندن است وهنرمند کسی که ماندن بلدباشد.
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
هر روز چیزی رو بخون که هیچکس دیگه نمیخونه؛
به چیزی فکر کن که کس دیگه ای بهش فکر نمی کنه
و کاری رو بکن که هیچکس جرات انجام دادنش رو نداشته باشه.
خوب نیست که ذهنتون دائما با آدمها هم عقیده باشه ...

کریستفر مورلی

@adelehz
تخصصی هم دارید ؟
بله،تخصص من دوست داشتن آدمهای نادرست ست .
یعنی این آدمها در ذات بد نیستند ها
نه خیر،اشتباه نفرمایید .اینها آدمهای خوبی هستند ولی بدرد بنده نمی خورند.
شما اینطور تصور کن که یک‌تکه مخمل سرخ را بدوزند وسط یک حریر خاکستری !!!
چه خواهد شد ؟
فاجعه :))))
#عادله_زمانی
@adelehz
در زندگی همیشه غمگین بودن آسان تر از شاد بودن ست اما
بنظرم افراد شاد شهامت بیشتری از باقی آدمها دارند.
#عادله_زمانی
@adelehz
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
کلاسهای ساعت چهار
حال سرد پاییزی وقتی میان این درختان و خیابانهای ساکت قدم میزدم
وقتی با بهترین دوستانم تریاهای دانشکده ها را تست میکردیم .
استاد مهربان و صبور دانشکده ادبیات
صدای کلاغ های دانشگاه که هر غروب به خانه می آمدند
خنده هایی که جز در همان جا تکرار نشد
فندوق و کلاسهای خوب ساعت ۱۰ صبحش
من بهترین سالهای عمرم را در این خیابانها و میان برها گذراندم.
بهترین لحظه های زندگیم
چیزها و حس ها و خنده هایی که هرگز تکرار نشد
آدمهای مهربان و صادقی که دیگر جایی شبیه شان ندیدم
دغدغه های مهمی که این روزها خنده دار ست
من در میان پاییز و زمستان و بهار این خیابانها چیزی را جا گذاشتم که هرگز دوباره پیدا نشد...
#عادله_زمانی
کلیپ از محمد حسین سمندری مقدم
با تشکر از طیبه ی عزیزم به خاطر ارسال این کلیپ❤️
@adelehz
تو که کیمیا فروشی نظری به قلب ما کن

حافظ
@adelehz
ای دل به سرد مهری دوران صبور باش

صبح به خیر ❤️
@adelehz
‌‌

پدرم عاشقِ مادرم بود
ولے هرگز بہ او نگفت..
اما وقتے ڪہ مادرم بیمار بود؛
دکتر درجہ تب را ،
در دهانِ پدرم مےگذاشت.
@adelehz
حکایت حضور بعضی آدمها در زندگی ،حکایت وجود نور در تاریکی ست .پیام آور روشنایی و برکت هستند .
آدمهای خیلی خاص و ویژه ای نیستند اتفاقا ممکن ست جز آدم معمولی ها باشند اما آنقدر زیبا حضور دارند که زندگی بدون وجودشان سخت و سرد می گذرد .
این آدمهای نور آور نعمت های زندگی هر شخصی هستند .آیا قدر نعمت های زندگی ات را می دانی ؟
#عادله_زمانی
@adelehz
روباه پرسید چطور از زندگی لذت ببرم ؟
گنجشک کوچولو جواب داد از هرچی داری راضی باش
روباه باز پرسید مگه میشه؟
گنجشک خندید و گفت خوشبختی راز کوچکی ست که در دست خودت قرار دارد
#عادله_زمانی
@adelehz
در واقع سخت ترین قسمت زندگی توضیح دادن نگرانی هایت به کسانی ست که فقط میتوانند تورا سرزنش کنند.
اصلا فکر کن چطور میتوانی دردت را برای کسی توضیح بدهی که اصلا نمی تواند درکت کند و صرفا انگشتی برای متهم کردنت به ناشکری برای نشانه رفتن به سویت دارد.
مدتهاست نمی توانیم راجع به نگرانی هایمان با کسی حرف بزنیم صرفا بخاطر ترس از سرزنش شدن
باید کسی روبرویمان بنشیند که همه چیز را در موردمان بداند و فقط سعی کند ناراحتی مان را درک کند .
میدانی شاید آدمی نه ناشکر باشد نه آدم بدی، نه بدنبال گلایه و تلخ کردن زندگی به کام بقیه
حتی در خیلی از مواقع آدم قانعی هم باشد که سعی میکند با چیزهای کوچک خوشحال باشد .
اما هر فرد هم مثل هزاران آدم دیگر دل نگرانی هایی دارد ،دل دارد،دلش میگیرد،میشکند ،خسته میشود
احساس تنهایی میکند.
میانه ی راه خسته میشود و یک گوشه می نشیند
و دلش هوای ۲ قطره اشک میکند .
اگر سراغت امد و گفت خسته ام سرزنشش نکن،سرش فریاد نزن،دردش را اضافه نکن
فقط به او این باور را بده که اشتباه نکرده اگر با تو حرف زده ست.
این کار سختی نیست.
#عادله_زمانی
@adelehz
ناز کن شیرین غزل بس ناز دارد چشم تو

شهریار
@adelehz
کتاب بادبادک باز
خالدحسینی

او گفت: خیلی می‌ترسم. و من گفتم: چرا؟
و او گفت: چون از ته دل خوشحالم دکتر رسول. خوشحالی این شکلی وحشتناک است؛ ازش پرسیدم: چرا؟ و او گفت: وقتی دست سرنوشت بخواهد چیزی را ازت بگیرد، می‌گذارد این طور خوشحال باشی!

#چی_بخوانیم
@adelehz
زندگی مثل یک معشوقه ی ناسازگار، سخت اما خواستنی ست .
#عادله_زمانی
صبح به خیر ❤️
@adelehz
چرا خونه قدیمی آرامش داره؟

هر وسیله‌ای رو که به خونه میبری، به همون اندازه از روح و روان سازندگان و تاثیرگذراندگان بر اونو هم به خونه‌ات بردی! یک سالک اطراف خودش رو از اشیاء و اسباب و زینت‌آلات بیهوده پر نمی‌کنه.
اگر چنین کنی خونه‌ات رو پر از احساسات و افکار مختلف و شلوغ و پر سر و صدا هم کردی.
اگرچه گوش‌هات به ظاهر اون صداها رو نشنون، اما روحت قطعاً می‌شنوه.
تو با هر شیء اضافی و غیر ضروری که وارد خونه‌ات می‌کنی، ناخواسته بخشی از روح و روان و احساسات چندین نفر رو هم، بدون اینکه بدونی به خونه بردی!
نشونه‌اش هم اینه که در اون خونه، راحتی و آرامش‌ات به مرور کمتر و کمتر می‌شه.
گاه این عدم آرامش رو با هجومی از افکار و احساسات غریبه و بازدارنده تجربه می‌کنی، پس تا میتونی خلوت زندگی کن.

ساده زندگی کن. بذار خونه‌ات همونطور که قرآن میگه جای «سَکَن» باشه، محل آرامش و سکوت و مراقبه باشه.

#شما_فرستادین
@adelehz
مگر به سینه بخوابانی‌ام که این شب‌ ها
خیالِ خواب ندارم مگر در آغوشت...

امیرحسین الهیاری
@adelehz