Forwarded from "زنی کهگم کردم "
من اينجا بس دلم تنگ است
و هر سازی كه میبينم بد آهنگ است
بيا ره توشه برداريم
قدم در راه بیبرگشت بگذاريم
ببينيم آسمان هر كجا آيا همين رنگ است؟
مهدى اخوان ثالث
@adelehz
و هر سازی كه میبينم بد آهنگ است
بيا ره توشه برداريم
قدم در راه بیبرگشت بگذاريم
ببينيم آسمان هر كجا آيا همين رنگ است؟
مهدى اخوان ثالث
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
همه زنها ..در زندگیشان دارند شبی را که درآن سخت مرده اند.نفسشان قطع شده دلشان از حرکت ایستاده و تمام شده اند...
اما صبح همان زنها ازخواب برخاسته اند دوش گرفته اند ارایش کرده اند و رفته اند پی کار و زندگیشان ..
این است که زنها بلدند بمیرند.تمام کنند...و کتابی را ببندند ...ولی بازهم زندگی کنند.
#عادله_زمانی
با صدای دکتر ملیکا محمدی❤️❤️
@adelehz
اما صبح همان زنها ازخواب برخاسته اند دوش گرفته اند ارایش کرده اند و رفته اند پی کار و زندگیشان ..
این است که زنها بلدند بمیرند.تمام کنند...و کتابی را ببندند ...ولی بازهم زندگی کنند.
#عادله_زمانی
با صدای دکتر ملیکا محمدی❤️❤️
@adelehz
۹۷۶ روز در پس کوچه های اروپا
محمد دلاوری
با توجه به خبرنگار بودن نویسنده و بعنوان خبرنگار اعزام شدنش به بلژیک، از زوایای جدیدی ویژگیهای اروپا و تفاوتهایی از ایران و کشورهای اروپایی رو ذکر کرده ست.
اگر میخواید حس مجازی زندگی در کشورهایی از اروپا رو داشته باشید کتاب مناسبیه برای خواندن.
بیان طنز و گفتگوهایی با دولتمردان و مردم عادی، این کتاب رو از خستهکننده بودن درآورده.
#چی_بخوانیم
@adelehz
محمد دلاوری
با توجه به خبرنگار بودن نویسنده و بعنوان خبرنگار اعزام شدنش به بلژیک، از زوایای جدیدی ویژگیهای اروپا و تفاوتهایی از ایران و کشورهای اروپایی رو ذکر کرده ست.
اگر میخواید حس مجازی زندگی در کشورهایی از اروپا رو داشته باشید کتاب مناسبیه برای خواندن.
بیان طنز و گفتگوهایی با دولتمردان و مردم عادی، این کتاب رو از خستهکننده بودن درآورده.
#چی_بخوانیم
@adelehz
کدام عاشق
عشق را زیر درخت بید مجنون گم کرده ست .
که شاخه های درخت سالهاست در پی یافتن آن ،سر به زمین انداخته اند؟
#عادله_زمانی
#دلبرانه_های_پاییز
تهران
بوستان ابریشم
@adelehz
عشق را زیر درخت بید مجنون گم کرده ست .
که شاخه های درخت سالهاست در پی یافتن آن ،سر به زمین انداخته اند؟
#عادله_زمانی
#دلبرانه_های_پاییز
تهران
بوستان ابریشم
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
جوانه می زند از لابلای شب گل نور
و آنچه را ساعتی قبل سیاه و ترسناک بوده زیبا و دلپذیر میکند.
کاش خداوند در زندگی همه ی ما آدمهای دلتنگش کمی صبح بریزد که روشن کند هر زاویه ی خانه مان را
#عادله_زمانی
صبح بخیر ❤
#دلبرانه_های_پاییز
تهران
غلامنجاتی
@adelehz
و آنچه را ساعتی قبل سیاه و ترسناک بوده زیبا و دلپذیر میکند.
کاش خداوند در زندگی همه ی ما آدمهای دلتنگش کمی صبح بریزد که روشن کند هر زاویه ی خانه مان را
#عادله_زمانی
صبح بخیر ❤
#دلبرانه_های_پاییز
تهران
غلامنجاتی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
نپرس چرا به دیوانگی با تو دلخوش هستم.
بدان که زندگی موهبتی ست که فقط دیوانه های بیخیال ارزش واقعی اش را میدانند.
#عادله_زمانی
@adelehz
بدان که زندگی موهبتی ست که فقط دیوانه های بیخیال ارزش واقعی اش را میدانند.
#عادله_زمانی
@adelehz
زنان تلاش می کنند
تا با مردان برابر شوند!
و چه تلاش بیهوده و مبهمی است
برابری با مردانی که
دنیا را به آشوب و جنگ کشیده اند
و کلید انفجار جهان را در دست دارند
اینطور نمی شود!
باید فکر دیگری کرد...
شاید بهتر باشد
مردان تلاش کنند
تا با زنان برابر شوند!
برابری با زنانی که
تمام شب های جنگ زده ی تاریخ را
با رویای صلح خوابیده اند!
سیمون دوبوار
📚 کتاب "جنس دوم"
@adelehz
تا با مردان برابر شوند!
و چه تلاش بیهوده و مبهمی است
برابری با مردانی که
دنیا را به آشوب و جنگ کشیده اند
و کلید انفجار جهان را در دست دارند
اینطور نمی شود!
باید فکر دیگری کرد...
شاید بهتر باشد
مردان تلاش کنند
تا با زنان برابر شوند!
برابری با زنانی که
تمام شب های جنگ زده ی تاریخ را
با رویای صلح خوابیده اند!
سیمون دوبوار
📚 کتاب "جنس دوم"
@adelehz
چقدر خوب شد زن شدیم!
کمد و اتاقمان را به هم میریزیم و همه چیز را از اول سرجایش مرتب میگذاریم آن وقت فکر میکنیم آمادهایم برای گرفتن تصمیمات بزرگ!
وسط غمبادهای روزانه شروع میکنیم به شستن ظرفها و بازی کردن با کف روی سینک ظرفشویی، تمام غمهایمان را همراه سرامیکها آشپزخانه میساییم و میساییم و با قدرتتر میسایم، جارو را محکمتر روی فرش میکشیم و فکر میکنیم تمام خورههای فکریمان از لوله جارو بالا میرود، دست به ساختن میزنیم، شیرینی و کیک و غذاهای عجیب غريب میپزیم و از خلق کردنهایمان حس بهتری میگیریم،
مینشینم برای مرتب کردن فکرهایمان رج به رج کامواها را همراه فکرها میبافیم!
دکور خانه را عوض میکنیم و تنهایی با کشیدن مبلها خودمان را ازنفس میاندازیم و فکر میکنیم چه انتقامی! بعد به جان خودمان و صورتمان و دستهایمان می افتیم.
داشتم فکر میکردم چه خوب است به جز پیاده رفتن و سیگار کشیدنهای معمول مردها ما کارهای متنوع تری داریم برای مقابله با مشکلات.
چقدر خوب شد که زن شدیم.
ناشناس
@adelehz
کمد و اتاقمان را به هم میریزیم و همه چیز را از اول سرجایش مرتب میگذاریم آن وقت فکر میکنیم آمادهایم برای گرفتن تصمیمات بزرگ!
وسط غمبادهای روزانه شروع میکنیم به شستن ظرفها و بازی کردن با کف روی سینک ظرفشویی، تمام غمهایمان را همراه سرامیکها آشپزخانه میساییم و میساییم و با قدرتتر میسایم، جارو را محکمتر روی فرش میکشیم و فکر میکنیم تمام خورههای فکریمان از لوله جارو بالا میرود، دست به ساختن میزنیم، شیرینی و کیک و غذاهای عجیب غريب میپزیم و از خلق کردنهایمان حس بهتری میگیریم،
مینشینم برای مرتب کردن فکرهایمان رج به رج کامواها را همراه فکرها میبافیم!
دکور خانه را عوض میکنیم و تنهایی با کشیدن مبلها خودمان را ازنفس میاندازیم و فکر میکنیم چه انتقامی! بعد به جان خودمان و صورتمان و دستهایمان می افتیم.
داشتم فکر میکردم چه خوب است به جز پیاده رفتن و سیگار کشیدنهای معمول مردها ما کارهای متنوع تری داریم برای مقابله با مشکلات.
چقدر خوب شد که زن شدیم.
ناشناس
@adelehz
هر چیزی در عالم دوبار خلق میشود,یکبار در ذهنتان و بار دیگر در واقعیت. درزندگی هیچ اشتباهی وجود ندارد.در زندگی تنها درس هایی وجود دارند که باید از آنها بیاموزیم.چیزی به عنوان یک خاطره ی منفی و بد وجود ندارد
🎧 راهبی که فراری اش را فروخت
اثر:رابین اس شارما
#چی_بخوانیم
@adelehz
🎧 راهبی که فراری اش را فروخت
اثر:رابین اس شارما
#چی_بخوانیم
@adelehz
استاد ادبیات با نگاهی مطمئن به دانشجویانش گفت: عشق چیست؟!
کلاس در همهمه ای فرو رفت.
استاد از آنها خواست نظرات خود را بر روی کاغذ بنویسند و به او تحویل دهند.
دختر جوانی بر روی آخرین صندلی کلاس بی آنکه چیزی بنویسد استاد خود را می نگریست.
استاد پوزخندی زد و با طعنه گفت:
حضور در کلاس برای نمره آوردن در این درس کافی نیست.اگر تنبلی را کنار بگذارید و کمی تلاش کنید مجبورم نمی شوید برای چندمین بار این درس را بردارید!
دانشجویان همه به دختر نگاه کردند و خنده ای کردند.
دختر شرمنده و خجالت زده نگاهش را از استاد بر گرفت و مشغول نوشتن شدو بعد از مدتی کاغذ را روی میز خود گذاشت و از کلاس خارج شد.
بعد از جمع شدن تمام برگه ها استاد شروع به خواندن آنها با صدای بلند کرد و هر جمله ای که از نظرش جای بحث داشت روی تخته می نوشت.
ناگهان نگاهش بر روی برگه ای ثابت ماند و حالت چهره اش دگرگون شد و کنار تخته رفت و روی تمام جملات خط کشید و نوشت:
''عشق وسیع تر از قضاوت ماست''
و بعد خیره شد به صندلی خالی آخر کلاس.
هیچ کدام از دانشجویان متوجه علت رفتار استاد نشدند.
اما بر روی کاغذی که دست استاد بود چنین نوشته شده بود:
''عشق برگه امتحان سفیدی است که هر ترم خطی از غرور بر رویش کشیدی و نخواندی اش!
عشق امروز روی صندلی آخر کلاس مُرد! ''
ناشناس
@adelehz
کلاس در همهمه ای فرو رفت.
استاد از آنها خواست نظرات خود را بر روی کاغذ بنویسند و به او تحویل دهند.
دختر جوانی بر روی آخرین صندلی کلاس بی آنکه چیزی بنویسد استاد خود را می نگریست.
استاد پوزخندی زد و با طعنه گفت:
حضور در کلاس برای نمره آوردن در این درس کافی نیست.اگر تنبلی را کنار بگذارید و کمی تلاش کنید مجبورم نمی شوید برای چندمین بار این درس را بردارید!
دانشجویان همه به دختر نگاه کردند و خنده ای کردند.
دختر شرمنده و خجالت زده نگاهش را از استاد بر گرفت و مشغول نوشتن شدو بعد از مدتی کاغذ را روی میز خود گذاشت و از کلاس خارج شد.
بعد از جمع شدن تمام برگه ها استاد شروع به خواندن آنها با صدای بلند کرد و هر جمله ای که از نظرش جای بحث داشت روی تخته می نوشت.
ناگهان نگاهش بر روی برگه ای ثابت ماند و حالت چهره اش دگرگون شد و کنار تخته رفت و روی تمام جملات خط کشید و نوشت:
''عشق وسیع تر از قضاوت ماست''
و بعد خیره شد به صندلی خالی آخر کلاس.
هیچ کدام از دانشجویان متوجه علت رفتار استاد نشدند.
اما بر روی کاغذی که دست استاد بود چنین نوشته شده بود:
''عشق برگه امتحان سفیدی است که هر ترم خطی از غرور بر رویش کشیدی و نخواندی اش!
عشق امروز روی صندلی آخر کلاس مُرد! ''
ناشناس
@adelehz
اتفاق نادر دیگری در ماه پایانی سال ۲۰۲۰ در شرف وقوع است؛ ظهور "ستاره کریسمس" در آسمان ۲۱ دسامبر، اول دی ماه.
به گزارش همشهری آنلاین، در آستانه پایان سال عجیب ۲۰۲۰ که تجربههای بیمانند و غریب زیادی با خود داشت، یک همخطی سیارهای که در طول ۸۰۰ سال گذشته رویت نشده رخ خواهد داد.
نیوزویک نوشت در اواخر ماه دسامبر، منجمان و دوستداران آسمان میتوانند انتظار دیدن نقطهای بینظیر و درخشان را در آسمان شب داشته باشند.
در ۲۱ دسامبر (اول دی) ستاره کریسمس قابل مشاهده خواهد بود، هرچند که در واقع یک ستاره نیست.
این اتفاق اشارهای به تاریخ تولد حضرت مسیح دارد که ستارهای درخشان، سه مرد خردمند را به آخوری که محل تولد عیسی (ع) بوده راهنمایی کرده است و به همین دلیل این اقتران را "ستاره تولد مسیح" نامیدهاند.
این ایده که البته منتقدانی دارد، نقلی تاریخی است از درخشش ستارهای به نام بیتاللحم که قابل بررسی است.
درخشش آسمان شب در سال ۲۰۲۰ در واقع از قرار گرفتن دو سیاره در یک خط ایجاد خواهد شد. مشتری و زحل آنقدر به زمین نزدیک شده و در یک خط مداری قرار خواهند گرفت به طوری که به نظر میرسد یک "ستاره" به شدت روشن ایجاد میکنند.به گزارش فوربس، هم خطی مشتری و زحل تقریبا هر ۲۰ سال یکبار رخ میدهد اما آنچه در سال ۲۰۲۰ غیر معمول است این است که بسیار به زمین نزدیک هستند و یک "سیاره مضاعف" ایجاد میکنند که از قرون وسطی تا کنون قابل رویت نبوده است.
پاتریک هارتیجن، منجم، به فوربس گفت برای دیدن چنین درخششی باید به سحرگاه ۴ مارس ۱۲۲۶ بازگردیم. این دو سیاره چند هفته است که همتراز شدهاند اما به دلیل چرخش سریع زمین به دور خورشید، در تاریخ ۲۱ دسامبر با زمین همخط خواهند شد.
ستارهشناس افسانهای آلمانی، یوهانس کپلر تصور میکرد که ستاره بیت اللحم در داستان "سه انسان خردمند" میتواند یک اقتران سهگانه نادر از مشتری، زحل و زهره باشد.
برخی اعراب بادیهنشین بر این باورند که چنین اقترانهای نجومی، زمانی برای برآورده شدن آرزوها هستند.
امسال این اتفاق همزمان با شب یلدا در تقویم شمسی رخ خواهد داد که هیجان نجومی آن را مضاعف میکند.
به گزارش نویزویک، اقتران بعدی در سال ۲۰۸۰ و البته اینبار در ماه می، اردیبهشت، رخ خواهد داد، بنابراین، این تنها ستاره کریسمس زندگی ما خواهد بود.
همشهری آنلاین
@adelehz
به گزارش همشهری آنلاین، در آستانه پایان سال عجیب ۲۰۲۰ که تجربههای بیمانند و غریب زیادی با خود داشت، یک همخطی سیارهای که در طول ۸۰۰ سال گذشته رویت نشده رخ خواهد داد.
نیوزویک نوشت در اواخر ماه دسامبر، منجمان و دوستداران آسمان میتوانند انتظار دیدن نقطهای بینظیر و درخشان را در آسمان شب داشته باشند.
در ۲۱ دسامبر (اول دی) ستاره کریسمس قابل مشاهده خواهد بود، هرچند که در واقع یک ستاره نیست.
این اتفاق اشارهای به تاریخ تولد حضرت مسیح دارد که ستارهای درخشان، سه مرد خردمند را به آخوری که محل تولد عیسی (ع) بوده راهنمایی کرده است و به همین دلیل این اقتران را "ستاره تولد مسیح" نامیدهاند.
این ایده که البته منتقدانی دارد، نقلی تاریخی است از درخشش ستارهای به نام بیتاللحم که قابل بررسی است.
درخشش آسمان شب در سال ۲۰۲۰ در واقع از قرار گرفتن دو سیاره در یک خط ایجاد خواهد شد. مشتری و زحل آنقدر به زمین نزدیک شده و در یک خط مداری قرار خواهند گرفت به طوری که به نظر میرسد یک "ستاره" به شدت روشن ایجاد میکنند.به گزارش فوربس، هم خطی مشتری و زحل تقریبا هر ۲۰ سال یکبار رخ میدهد اما آنچه در سال ۲۰۲۰ غیر معمول است این است که بسیار به زمین نزدیک هستند و یک "سیاره مضاعف" ایجاد میکنند که از قرون وسطی تا کنون قابل رویت نبوده است.
پاتریک هارتیجن، منجم، به فوربس گفت برای دیدن چنین درخششی باید به سحرگاه ۴ مارس ۱۲۲۶ بازگردیم. این دو سیاره چند هفته است که همتراز شدهاند اما به دلیل چرخش سریع زمین به دور خورشید، در تاریخ ۲۱ دسامبر با زمین همخط خواهند شد.
ستارهشناس افسانهای آلمانی، یوهانس کپلر تصور میکرد که ستاره بیت اللحم در داستان "سه انسان خردمند" میتواند یک اقتران سهگانه نادر از مشتری، زحل و زهره باشد.
برخی اعراب بادیهنشین بر این باورند که چنین اقترانهای نجومی، زمانی برای برآورده شدن آرزوها هستند.
امسال این اتفاق همزمان با شب یلدا در تقویم شمسی رخ خواهد داد که هیجان نجومی آن را مضاعف میکند.
به گزارش نویزویک، اقتران بعدی در سال ۲۰۸۰ و البته اینبار در ماه می، اردیبهشت، رخ خواهد داد، بنابراین، این تنها ستاره کریسمس زندگی ما خواهد بود.
همشهری آنلاین
@adelehz
خوش به حالت مریمجان!
اعتقادات خاص خودت را داری. هم از اعماقِ قلبت برای دیگران دعا میکنی، هم یکی را آن بالاها میشناسی که میدانی و معتقدی به حرفهایت گوش میدهد و این عالیست. فکر کن کسی را داشته باشی که بخواهد و بتواند تو را بشنود. فکر کن کسی را داشته باشی که بتواند آرامت کند.
من همیشه به باورهای تو که آنهمه با باورهای من فاصله دارند غبطه خوردهام. گرچه معتقدم هر انسانی باید به چنان پایهای از رشد و بلوغ برسد که قادر باشد به تنهایی و حداقل در حد قابل قبول و موجهی، از پس نیازهای روحی خودش بربیاید و دائم آویزانِ این و آن نباشد، با این حال نمیدانی چقدر خوب است آدم بتواند گاهی خودش را رها کند. برود بنشیند روبهروی کسی که هم وقت دارد و هم حوصله، هی حرف بزند، هی حرف بزند، هی حرف بزند و از هیچ قضاوتی هم نترسد، حرفهایش را هم بعدا جای دیگری نشنود، هیچ سخنرانی پر از پند و نصیحتی هم حالش را خرابتر از آنی که هست نکند. نمیدانی چقدر این سبک شدن و سبک بودن خوب است. نمیدانی آدم گاهی از اینکه همه کس خودش باشد، چقدر خسته میشود!
به اعتقاداتت بچسب عزیزم!
به آرامشی که در این دنیای شلوغ و ازهمگسیخته، آنقدر پُرت میکند که مینشینی و ساعتها برای آدمهای دور و برت دعا میکنی. به آن لحظههایی که وقت برای روح خودت میگذاری تا با آن رفیق بالایی خلوت کنی. به شبهایی که پلکهایت را هم میگذاری و فکر میکنی چقدر سبک شدن و سبک بودن خوب است.
👤 نیکی فیروزکوهی
📚 ساعت هشت و چهل و پنج دقیقه صبح
@adelehz
اعتقادات خاص خودت را داری. هم از اعماقِ قلبت برای دیگران دعا میکنی، هم یکی را آن بالاها میشناسی که میدانی و معتقدی به حرفهایت گوش میدهد و این عالیست. فکر کن کسی را داشته باشی که بخواهد و بتواند تو را بشنود. فکر کن کسی را داشته باشی که بتواند آرامت کند.
من همیشه به باورهای تو که آنهمه با باورهای من فاصله دارند غبطه خوردهام. گرچه معتقدم هر انسانی باید به چنان پایهای از رشد و بلوغ برسد که قادر باشد به تنهایی و حداقل در حد قابل قبول و موجهی، از پس نیازهای روحی خودش بربیاید و دائم آویزانِ این و آن نباشد، با این حال نمیدانی چقدر خوب است آدم بتواند گاهی خودش را رها کند. برود بنشیند روبهروی کسی که هم وقت دارد و هم حوصله، هی حرف بزند، هی حرف بزند، هی حرف بزند و از هیچ قضاوتی هم نترسد، حرفهایش را هم بعدا جای دیگری نشنود، هیچ سخنرانی پر از پند و نصیحتی هم حالش را خرابتر از آنی که هست نکند. نمیدانی چقدر این سبک شدن و سبک بودن خوب است. نمیدانی آدم گاهی از اینکه همه کس خودش باشد، چقدر خسته میشود!
به اعتقاداتت بچسب عزیزم!
به آرامشی که در این دنیای شلوغ و ازهمگسیخته، آنقدر پُرت میکند که مینشینی و ساعتها برای آدمهای دور و برت دعا میکنی. به آن لحظههایی که وقت برای روح خودت میگذاری تا با آن رفیق بالایی خلوت کنی. به شبهایی که پلکهایت را هم میگذاری و فکر میکنی چقدر سبک شدن و سبک بودن خوب است.
👤 نیکی فیروزکوهی
📚 ساعت هشت و چهل و پنج دقیقه صبح
@adelehz
اشتباه نکن
عشق مثل برگهای زرد خزان نیست که از بین برود و در بهار بعد دوباره جوانه زده سبز گردد.
عشق چیزی شبیه گلی کوچک ست که وقتی به آن بی توجهی میشکند و دوباره هرگز زیبا نمیشود..
حواست به گل کوچکت هست ؟
#عادله_زمانی
#دلبرانه_های_پاییز
هامبورگ طلایی
@adelehz
عشق مثل برگهای زرد خزان نیست که از بین برود و در بهار بعد دوباره جوانه زده سبز گردد.
عشق چیزی شبیه گلی کوچک ست که وقتی به آن بی توجهی میشکند و دوباره هرگز زیبا نمیشود..
حواست به گل کوچکت هست ؟
#عادله_زمانی
#دلبرانه_های_پاییز
هامبورگ طلایی
@adelehz
به رفتن ها نیست
به ماندن ها ست..
رفتن را هرکسی بلد است،از کوچک تابزرگ انگار خلق شده ایم برای رفتن..
اما هنر ماندن است وهنرمند کسی که ماندن بلدباشد.
#عادله_زمانی
@adelehz
به ماندن ها ست..
رفتن را هرکسی بلد است،از کوچک تابزرگ انگار خلق شده ایم برای رفتن..
اما هنر ماندن است وهنرمند کسی که ماندن بلدباشد.
#عادله_زمانی
@adelehz