دیروز مطمئن شدم که ماسک زدن خیلی هم ربطی به شعور نداره!!
سر شب تو هوای سرد، تو تاکسی که سه نفر رو بیشتر سوار نمی کنه، نشسته بودم، آقایی هم بیرون تاکسی ایستاده بود، دیرم شده بود، به راننده گفتم بگو سوار بشه تا بریم دیگه...گفت ماسک نزده، سوارش نمی کنم، بعد اضافه کرد: خیلی وقته وایستاده، بدون ماسک کسی سوارش نمی کنه، اتوبوس هم نیست!
تو کیفم ماسک اضافه داشتم، بهش دادم و سوار شد.
کلی تشکر کرد و همش خودشو گوشه ی تاکسی جمع می کرد تا فاصله رو بیشتر رعایت کرده باشه، سر صحبت رو باز کردم و گفتم: اگه ماسک بزنین خودتون سلامت می مونین...
گفت: کارگرم، هزینه ی زندگی نمی رسه که بخوام ماسک و اسپری ضد عفونی هم بخرم، بعد به یه روسری که دور گردنش بود اشاره کرد و گفت، همینو می زنم، هر شب هم می شورمش.
گفتم: خوب به خانمت بگو از همین روسری برات ماسک درست کنه!
با تعجب گفت: مگه می شه؟ چجوری؟
تو دلم گفتم اینهمه کلیپ تو فضای مجازی که طرز تهیه ی ماسک رو آموزش داده، یعنی به اینها هم دسترسی نداره، بعد من براش نسخه ی بی فرهنگی و بی شعوری می پیچم!
با دستمال و نایلونی که همراهم بود، طرز درست کردن ماسک رو بهش یاد دادم، خیلی دقت کرد و خودش هم امتحان کرد تا مطمئن بشه یاد گرفته.
نزدیکای میدون، پولشو در اورد و به راننده گفت: کرایه ی این آبجی رو من حساب می کنم.
شوکه شدم، گفتم دلیلی نداره که شما کرایه ی منو حساب کنین...
گفت: درسته انسانیت شما رو نمی شه با کرایه ماشین جبران کرد، ولی من بیشتر از نیم ساعت زیر آفتاب وایستاده بودم، خیلی ها فهمیدن که به خاطر ماسک کسی سوارم نمی کنه، شایدم ماسک اضافی داشتن، اما به خاطر قیافه و ظاهرم بهم ندادن، تنها کاری که می تونم براتون بکنم، دعا کردن و حساب کردن کرایتونه.
خلاصه از او اصرار و از من انکار که تیر خلاص رو راننده زد که کرایه ی هر کسی رو از خودش می گیرم.
وقتی پیاده شدم دلم سوخت، شاید پول ماسک برای من پول خرد بود، اما برای خیلی ها بار اضافه است، شرمنده بودم از قضاوت زود هنگامم و خوشحال از این که ماسک اضافی داشتم.
شاید صدقه ی این روزهامون، دادن ماسک به افراد بدون ماسک و دو تا پیس کوچک، اسپری ضد عفونی کف دستاشون باشه...
بياييم سفير مهربانىِ او باشيم❤️
#شما_فرستادین
@adelehz
سر شب تو هوای سرد، تو تاکسی که سه نفر رو بیشتر سوار نمی کنه، نشسته بودم، آقایی هم بیرون تاکسی ایستاده بود، دیرم شده بود، به راننده گفتم بگو سوار بشه تا بریم دیگه...گفت ماسک نزده، سوارش نمی کنم، بعد اضافه کرد: خیلی وقته وایستاده، بدون ماسک کسی سوارش نمی کنه، اتوبوس هم نیست!
تو کیفم ماسک اضافه داشتم، بهش دادم و سوار شد.
کلی تشکر کرد و همش خودشو گوشه ی تاکسی جمع می کرد تا فاصله رو بیشتر رعایت کرده باشه، سر صحبت رو باز کردم و گفتم: اگه ماسک بزنین خودتون سلامت می مونین...
گفت: کارگرم، هزینه ی زندگی نمی رسه که بخوام ماسک و اسپری ضد عفونی هم بخرم، بعد به یه روسری که دور گردنش بود اشاره کرد و گفت، همینو می زنم، هر شب هم می شورمش.
گفتم: خوب به خانمت بگو از همین روسری برات ماسک درست کنه!
با تعجب گفت: مگه می شه؟ چجوری؟
تو دلم گفتم اینهمه کلیپ تو فضای مجازی که طرز تهیه ی ماسک رو آموزش داده، یعنی به اینها هم دسترسی نداره، بعد من براش نسخه ی بی فرهنگی و بی شعوری می پیچم!
با دستمال و نایلونی که همراهم بود، طرز درست کردن ماسک رو بهش یاد دادم، خیلی دقت کرد و خودش هم امتحان کرد تا مطمئن بشه یاد گرفته.
نزدیکای میدون، پولشو در اورد و به راننده گفت: کرایه ی این آبجی رو من حساب می کنم.
شوکه شدم، گفتم دلیلی نداره که شما کرایه ی منو حساب کنین...
گفت: درسته انسانیت شما رو نمی شه با کرایه ماشین جبران کرد، ولی من بیشتر از نیم ساعت زیر آفتاب وایستاده بودم، خیلی ها فهمیدن که به خاطر ماسک کسی سوارم نمی کنه، شایدم ماسک اضافی داشتن، اما به خاطر قیافه و ظاهرم بهم ندادن، تنها کاری که می تونم براتون بکنم، دعا کردن و حساب کردن کرایتونه.
خلاصه از او اصرار و از من انکار که تیر خلاص رو راننده زد که کرایه ی هر کسی رو از خودش می گیرم.
وقتی پیاده شدم دلم سوخت، شاید پول ماسک برای من پول خرد بود، اما برای خیلی ها بار اضافه است، شرمنده بودم از قضاوت زود هنگامم و خوشحال از این که ماسک اضافی داشتم.
شاید صدقه ی این روزهامون، دادن ماسک به افراد بدون ماسک و دو تا پیس کوچک، اسپری ضد عفونی کف دستاشون باشه...
بياييم سفير مهربانىِ او باشيم❤️
#شما_فرستادین
@adelehz
در صبحی که قلبم یاد گرفت به خاطر جاری شدن دوباره ی نور در شهر لبخند بزند ،زندگی آغاز شد.
خنکای نسیم بین کوچه های خلوت شهر وقتی هنوز نیمی از چراغ خانه ها خاموش ست و گاهی روشن
زندگی دوباره از سکوت رخوت بار نیمه شبی گریخته و صبح اورده ست ..چه مبارک لحظه ای .
#عادله_زمانی
#دلبرانه_های_پاییز
ساناز
نوشهر
@adelehz
خنکای نسیم بین کوچه های خلوت شهر وقتی هنوز نیمی از چراغ خانه ها خاموش ست و گاهی روشن
زندگی دوباره از سکوت رخوت بار نیمه شبی گریخته و صبح اورده ست ..چه مبارک لحظه ای .
#عادله_زمانی
#دلبرانه_های_پاییز
ساناز
نوشهر
@adelehz
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
هوا میتوانست هرچه دلش میخواست باشد: سرد یا گرم، بارانی یا پرباد، برفی یا آفتابی! همهشان خیلی خوب بود. هریک از دیگری بهتر. زیرا زمانی که خوشبختی رو به شکوفایی است، زیباترین روز همیشه همین امروز است.
رومن رولان
پریسا جان راغیان
@adelehz
رومن رولان
پریسا جان راغیان
@adelehz
سرگذشت ندیمه
مارگارت اتوود
در این داستان، خشونت فقط از طریق مردان نبود، ما گاهی با خشونت زنی که با همسرش همراه هستیم تا زنی دیگه مورد آزار قرار بگیره
اینکه ما زن ها گاهی چقدر توسط خودمون مورد آزار قرار میگیریم و کم نمیبینیم این رفتارها رو، خیانت دوستان دختر به هم سر دوست پسر یا همسرشون، سر مسائل مالی، سر بچه داشتن و خیلی چیزهای دیگه..
البته موضوع کتاب این نیست ولی تاثیر کتاب میتونه امید و تلاش برای رهایی و فرار از چنگ ظلم باشه حتی اگر ناجی وجود داشته باشه، همیشه خودمون باید بهر طریقی که شده گره های سفت رو یکی یکی باز کنیم و راهی برای رهایی پیدا کنیم، این کتاب قصه ی رنجه، قصه ی درده..
#چی_بخوانیم
@adelehz
مارگارت اتوود
در این داستان، خشونت فقط از طریق مردان نبود، ما گاهی با خشونت زنی که با همسرش همراه هستیم تا زنی دیگه مورد آزار قرار بگیره
اینکه ما زن ها گاهی چقدر توسط خودمون مورد آزار قرار میگیریم و کم نمیبینیم این رفتارها رو، خیانت دوستان دختر به هم سر دوست پسر یا همسرشون، سر مسائل مالی، سر بچه داشتن و خیلی چیزهای دیگه..
البته موضوع کتاب این نیست ولی تاثیر کتاب میتونه امید و تلاش برای رهایی و فرار از چنگ ظلم باشه حتی اگر ناجی وجود داشته باشه، همیشه خودمون باید بهر طریقی که شده گره های سفت رو یکی یکی باز کنیم و راهی برای رهایی پیدا کنیم، این کتاب قصه ی رنجه، قصه ی درده..
#چی_بخوانیم
@adelehz
پری بودی و با من راز کردی
به ناز و عشوه عشق آغاز کردی
مرا آواز دادی، چون رسیدم
کبوتر گشتی و پرواز کردی
هوشنگ ابتهاج
@adelehz
به ناز و عشوه عشق آغاز کردی
مرا آواز دادی، چون رسیدم
کبوتر گشتی و پرواز کردی
هوشنگ ابتهاج
@adelehz
Forwarded from مرسی تی وی🌿🌺
@adelehz
دنیا هنوز به خاطر دلخوشی های کوچک ست که زیباست.
دلخوشی های رایگان و دم دستی
دلخوشی هایی مثل عطر بدن نوزاد،خنده های بی دلیل کودکانه،بوی خاکِ باران خورده،بوی غذای تازه سر ظهر توی کوچه،پیدا کردن شکلات مورد علاقه ات درون کیف یا جیبت،حس گرمای آفتاب کم توان زمستان رو پوستت،رد شدن از جلوی مغازه ی عطر فروشی....
میبینی خوشحالی ها الزاما هم گران نیستند کافیست قدری زاویه دیدت را تغییر دهی...
#عادله_زمانی
@MER30TV 👈💯
دنیا هنوز به خاطر دلخوشی های کوچک ست که زیباست.
دلخوشی های رایگان و دم دستی
دلخوشی هایی مثل عطر بدن نوزاد،خنده های بی دلیل کودکانه،بوی خاکِ باران خورده،بوی غذای تازه سر ظهر توی کوچه،پیدا کردن شکلات مورد علاقه ات درون کیف یا جیبت،حس گرمای آفتاب کم توان زمستان رو پوستت،رد شدن از جلوی مغازه ی عطر فروشی....
میبینی خوشحالی ها الزاما هم گران نیستند کافیست قدری زاویه دیدت را تغییر دهی...
#عادله_زمانی
@MER30TV 👈💯
چیزی در دنیا وجود ندارد که بتواند تورا بکشد .
به شبهایی فکر کن که با گریه صبح شد
هرچه باشد باعث میشود قوی تر شوی و قوی تر
القصه اینکه مبادا به خاطر چیزی خودت را شکست خورده بدانی نه امکان ندارد که باران همیشه بماند خورشید بلاخره طلوع خواهد کرد پس تا طلوع دوباره ی خورشید از دیدن باران لذت ببر.
#عادله_زمانی
صبح به خیر ❤️
@adelehz
به شبهایی فکر کن که با گریه صبح شد
هرچه باشد باعث میشود قوی تر شوی و قوی تر
القصه اینکه مبادا به خاطر چیزی خودت را شکست خورده بدانی نه امکان ندارد که باران همیشه بماند خورشید بلاخره طلوع خواهد کرد پس تا طلوع دوباره ی خورشید از دیدن باران لذت ببر.
#عادله_زمانی
صبح به خیر ❤️
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
من اينجا بس دلم تنگ است
و هر سازی كه میبينم بد آهنگ است
بيا ره توشه برداريم
قدم در راه بیبرگشت بگذاريم
ببينيم آسمان هر كجا آيا همين رنگ است؟
مهدى اخوان ثالث
@adelehz
و هر سازی كه میبينم بد آهنگ است
بيا ره توشه برداريم
قدم در راه بیبرگشت بگذاريم
ببينيم آسمان هر كجا آيا همين رنگ است؟
مهدى اخوان ثالث
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
همه زنها ..در زندگیشان دارند شبی را که درآن سخت مرده اند.نفسشان قطع شده دلشان از حرکت ایستاده و تمام شده اند...
اما صبح همان زنها ازخواب برخاسته اند دوش گرفته اند ارایش کرده اند و رفته اند پی کار و زندگیشان ..
این است که زنها بلدند بمیرند.تمام کنند...و کتابی را ببندند ...ولی بازهم زندگی کنند.
#عادله_زمانی
با صدای دکتر ملیکا محمدی❤️❤️
@adelehz
اما صبح همان زنها ازخواب برخاسته اند دوش گرفته اند ارایش کرده اند و رفته اند پی کار و زندگیشان ..
این است که زنها بلدند بمیرند.تمام کنند...و کتابی را ببندند ...ولی بازهم زندگی کنند.
#عادله_زمانی
با صدای دکتر ملیکا محمدی❤️❤️
@adelehz
۹۷۶ روز در پس کوچه های اروپا
محمد دلاوری
با توجه به خبرنگار بودن نویسنده و بعنوان خبرنگار اعزام شدنش به بلژیک، از زوایای جدیدی ویژگیهای اروپا و تفاوتهایی از ایران و کشورهای اروپایی رو ذکر کرده ست.
اگر میخواید حس مجازی زندگی در کشورهایی از اروپا رو داشته باشید کتاب مناسبیه برای خواندن.
بیان طنز و گفتگوهایی با دولتمردان و مردم عادی، این کتاب رو از خستهکننده بودن درآورده.
#چی_بخوانیم
@adelehz
محمد دلاوری
با توجه به خبرنگار بودن نویسنده و بعنوان خبرنگار اعزام شدنش به بلژیک، از زوایای جدیدی ویژگیهای اروپا و تفاوتهایی از ایران و کشورهای اروپایی رو ذکر کرده ست.
اگر میخواید حس مجازی زندگی در کشورهایی از اروپا رو داشته باشید کتاب مناسبیه برای خواندن.
بیان طنز و گفتگوهایی با دولتمردان و مردم عادی، این کتاب رو از خستهکننده بودن درآورده.
#چی_بخوانیم
@adelehz
کدام عاشق
عشق را زیر درخت بید مجنون گم کرده ست .
که شاخه های درخت سالهاست در پی یافتن آن ،سر به زمین انداخته اند؟
#عادله_زمانی
#دلبرانه_های_پاییز
تهران
بوستان ابریشم
@adelehz
عشق را زیر درخت بید مجنون گم کرده ست .
که شاخه های درخت سالهاست در پی یافتن آن ،سر به زمین انداخته اند؟
#عادله_زمانی
#دلبرانه_های_پاییز
تهران
بوستان ابریشم
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
جوانه می زند از لابلای شب گل نور
و آنچه را ساعتی قبل سیاه و ترسناک بوده زیبا و دلپذیر میکند.
کاش خداوند در زندگی همه ی ما آدمهای دلتنگش کمی صبح بریزد که روشن کند هر زاویه ی خانه مان را
#عادله_زمانی
صبح بخیر ❤
#دلبرانه_های_پاییز
تهران
غلامنجاتی
@adelehz
و آنچه را ساعتی قبل سیاه و ترسناک بوده زیبا و دلپذیر میکند.
کاش خداوند در زندگی همه ی ما آدمهای دلتنگش کمی صبح بریزد که روشن کند هر زاویه ی خانه مان را
#عادله_زمانی
صبح بخیر ❤
#دلبرانه_های_پاییز
تهران
غلامنجاتی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
نپرس چرا به دیوانگی با تو دلخوش هستم.
بدان که زندگی موهبتی ست که فقط دیوانه های بیخیال ارزش واقعی اش را میدانند.
#عادله_زمانی
@adelehz
بدان که زندگی موهبتی ست که فقط دیوانه های بیخیال ارزش واقعی اش را میدانند.
#عادله_زمانی
@adelehz
زنان تلاش می کنند
تا با مردان برابر شوند!
و چه تلاش بیهوده و مبهمی است
برابری با مردانی که
دنیا را به آشوب و جنگ کشیده اند
و کلید انفجار جهان را در دست دارند
اینطور نمی شود!
باید فکر دیگری کرد...
شاید بهتر باشد
مردان تلاش کنند
تا با زنان برابر شوند!
برابری با زنانی که
تمام شب های جنگ زده ی تاریخ را
با رویای صلح خوابیده اند!
سیمون دوبوار
📚 کتاب "جنس دوم"
@adelehz
تا با مردان برابر شوند!
و چه تلاش بیهوده و مبهمی است
برابری با مردانی که
دنیا را به آشوب و جنگ کشیده اند
و کلید انفجار جهان را در دست دارند
اینطور نمی شود!
باید فکر دیگری کرد...
شاید بهتر باشد
مردان تلاش کنند
تا با زنان برابر شوند!
برابری با زنانی که
تمام شب های جنگ زده ی تاریخ را
با رویای صلح خوابیده اند!
سیمون دوبوار
📚 کتاب "جنس دوم"
@adelehz