"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
کاش میتوانستم یک بار در زندگی شیشه ی رنگی خانه ی دوست باشم .
نور را بی رنگ از خورشید بگیرم و به صد جلوه آراسته به درون خانه اش بپاشم‌.
میخواستم حوض آبی خانه شان باشم .هر صبح جلوه ی فیروزه ای خود را به او نشان دهم تا دلش آبی شود .
کاش اُرسی پنجره اش بودم تا در بهار وقتی بالا می رفتم عطر شکوفه ها به درون اتاقش می رسید.
اما افسوس که وقتی رسیدم او ساکن آپارتمانی کوچک و بی روح شده بود تنها توانستم گلدانی باشم کنار پنجره رو به خیابانی شلوغ که گاهی به آن لبخند می زد.
#عادله_زمانی
@adelehz
گل صحرا
واریس دیری

پیشنهادی برای درک بهتر اهمیت منع خشونت علیه زنان ...

#چی_بخوانیم
@adelehz
طبیعت، یک عاشق کامل واقعی است
چرا که هرگز خود را تکرار نمی‌کند
دو پاییز همرنگ، دو بهار همسان، دو تابستان همگون، دو زمستان مثل هم، هرگز، در تمام طول حیات انسان پیش نیامده است.

نادر ابراهیمی
#دلبرانه_های_پاییز
کرانه ی زاینده رود چهارمحال و بختیاری
باران

@adelehz
بسیاری از دختران ما به احساسات مردانی اهمیت می‌ دهند که بدترین صدمه را از آن‌ها خورده‌ اند.
همهٔ این‌ها ، پیامدهای فاجعه ‌بارِ دوست‌داشتنی بودن است
پس به جای اینکه به دخترت یاد بدهی که دلبر و دوست‌داشتنی باشد، به او یاد بده که صادق و مهربان باشد.
یاد بده که شجاع باشد

او را ترغیب کن که افکارش را به زبان بیاورد، حقایق وجودی‌اش را بیرون بریزد و وقتی این‌گونه شد، او را مدح و ستایش کن.

به او یاد بده که دوست ‌داشتنی بودن را فراموش کند.
وظیفهٔ او این نیست که خودش را دوست ‌داشتنی کند، بلکه وظیفه دارد که خودِ خودش باشد
خودی که صادق است و نسبت به مساوات همهٔ انسان‌ها حساس است.

چیمامانداآدیشی
@adelehz
‌- آنا گاوالدا
- من او را دوست داشتم

باید یک بار به خاطر همه چیز گریه کرد ، آنقدر که اشک‌ها خشک شوند !
باید این تنِ اندوهگین را چلاند و بعد دفتر زندگی را ورق زد، به چیز دیگری فکر کرد، باید پاها را حرکت داد و همه چیز را از نو شروع کرد ...


#چی_بخوانیم
@adelehz
می شد تو این خونه ها زندگی کنی و عاشق نباشی ؟
@adelehz
شمع باشی یا چراغ فانوس
فرقی ندارد
اگر دلی را روشن کنی
بی شک خود خورشیدی.
#عادله_زمانی
#دلبرانه_های_پاییز
اسما
کرمان
@adelehz
تو
مثل خنده ی گل ،
مثل خواب پروانه
تو
مثل آن چه که نا گفتنی است ، زیبایی
چگونه سیر شود چشمم از تماشایت ؟
که جاودانه ترین
لحظه ی تماشایی

حسین منزوی

@adelehz
معجزه ی شکرگزاری
راندا برن


من به هر کسی که کتاب میخونه
این کتاب رو معرفی میکنم
و به شما هم توصیه میکنم این کتاب رو مطالعه کنید و حتما و حتما تمرینهاش و انجام بدید
می‌بینید که معجزه اتفاق می‌افته
در دنیایی که همه ما این روزها شاهد سیاهی های بی‌شماری هستیم.
این کتاب مثل نوری ست در تاریکی

#چی_بخوانیم
@adelehz
پنجره
راز نگفته ی بین من و تو پنجره بود.
پنجره در شادی
پنجره در غم
پنجره در نبودت
پنجره در حضورت
در هرحال پنجره بود تا بتوانیم‌کنارش بایستیم.
از عشق لذت ببریم یا درد نبودن را با نگاه به جاده آرام تر کنیم.
راز بین من و تو پنجره ای بود که برویمان باز نشد.
#عادله_زمانی
@adelehz
استاد عشق
ایرج حسابی

زندگی نامه پربار و بسیار زیبا و آموزنده ی پروفسور حسابی..

#چی_بخوانیم
@adelehz
محبوب من؛
تمام چیزی که ذهنم را مشغول کرده
این است که حال تو و حال چشم‌هایت
خوب باشد..

[نزار قبانی]

@adelehz
1
ما اینجاییم❤️

برای استفاده از پستها و مطالب جدید کانال در اینستاگرام با ما همراه باشید .

Instagram.com/adeleh.z7
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ادمیزاد
گاهی نیاز دارد که دیوانه باشد.
ونیازی بالاتر ازان یافتن دیوانه ای چون خودش دراین هستی ست.
که بتواند اسوده کنارش دیوانگی کند...
#عادله_زمانی
@adelehz
سینه ام دُکانِ عطاری‌‌ست، دردت چیست؟

محمد‌صالح علا
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بی تعارف بگویم، زنی که رقصیدن بلد است
شش بر صفر از بقیه جلوتر است!
زنی که رقصیدن بلد است،
میتواند یک زندگی را گرم کند
رقصیدن دلبری و ظرافت را می آموزد
کدامتان زنی را میشناسید
که بعد از چند بار قر دادن و رقصیدن
خنده روی لبانش نباشد؟!
رقصیدن، عادت به خندیدن را می آموزد
رقصیدن، شبیه عاشقی کردن است
میان عاشقی، شبیه بوسیدن است
خودتان را میان غمزه های رقص، رها کنید...

👤سیما امیرخانی
@adelehz
جنایت و مکافات
داستایوفسکی

اگر بخواهم کسی را دعوت به اندیشیدن کنم به او این کتاب را معرفی میکنم .

کلاویژ
#چی_بخوانیم
@adelehz
شفای کودک درون
لوسیا کاپاچیونه


این کتاب جستجو برای یافتن کودکی است که سالها قبل در گیر و دار بزرگ شدن او را فراموش کردیم و جا گذاشتیم!
همچنین این کتاب به ما می آموزد که گاهی باید امید به داشتن گذشته ای بهتر را رها کرد تا بتوان شادمانه در لحظه حال حضور پیدا کرد.

#چی_بخوانیم
هانیه محمدی
@adelehz