"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
صبح ازشب عبور میکند و به شهر می رسد.
خورشید به یاد باور کودکی مان از خواب بیدارمیشود و از پشت کوه بیرون می آید ..
خیابان سکوت را توی کیفش میگذارد و غرق صدای قدمها میشود..
و این چنین یک اتفاق بزرگ رخ می دهد
روز آغاز میگردد...
#عادله_زمانی
#دلبرانه_های_پاییز
سارا
فیروزآباد فارس
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
کلاغ لکه ای بود بر دامن آسمان و وصله ای ناجور بر لباس هستی. صدای ناهموار و ناموزونش، خراشی بود بر صورت احساس.با صدایش نه گلی می شکفت و نه لبخندی بر لبی می نشست. صدایش اعتراضی بود که در گوش زمین می پیچید. کلاغ خودش را دوست نداشت. بودنش را هم. کلاغ از کائنات گله داشت. کلاغ فکر می کرد در دایره قسمت نازیبایی تنها سهم اوست. کلاغ غمگین بود و با خودش گفت: " کاش خداوند این لکه زشت را از هستی می زدود." پس بالهایش را بست و دیگر آواز نخواند. خدا گفت:" عزیز من! صدایت ترنمی است که هر گوشی شنوای آن نیست. اما فرشته ها با صدای تو به وجد می آیند. سیاه کوچکم!بخوان فرشته ها منتظرند." ولی کلاغ هیچ نگفت. خدا گفت:" تو سیاهی. سیاه چونان مرکب که زیبایی را از آن می نویسند. و زیباییت را بنویس. اگر تو نباشی،آبی من چیزی کم خواهد داشت. خودت را از آسمانم دریغ نکن." و کلاغ باز خاموش بود. خدا گفت:" بخوان، برای من بخوان، این منم که دوستت دارم.سیاهیت را و خواندنت را." و کلاغ خواند. این بار عاشقانه ترین آوازش را. خدا گوش داد و لذت برد و جهان زیبا شد.  
👤عرفان نظر آهاری


سارا
فیروزآباد فارس

@adelehz
بی بی های ما پای دار قالی حرف هایی می زدند. می گفتند تار و پودی که زن آبستن ابزار زده باشد شل و وارفته است. فرشی که پیرزن بافته باشد گرم است و برای زمستان خوب است. فرش دختر مجرد تیز رنگ است و چشم را می زند. اما همان ها می گفتند که امان از قالی نوعروس و دختر عاشق...
نقشش هزار راه می برد آدم را. نقشش غلط است. مرغش سر می کند توی گل و گلش می رود زیر بال و پر مرغ... اما عوضش تا بخواهی جان دارد...

رضا امیرخانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
غازها و ما از یک تباریم!
به پیشواز و وداع هم می رویم و بسیار از دیدن و از جدا شدن هم سر و صدای شادی و یا گریه و مویه می کنیم.
همزمان از کوچ شاد و غمگینیم و امروز کوچ غازهای محله برایم تمام خاطرات کوچ خودم را زنده کرد. شاید بر همین اساس است که من هر روز بدیدنشان می روم و البته امروز با چه نظمی بترتیب و با احترام با هم خدا حافظی کردند و دسته دسته رفتند و دل خورشید هم شکست و خیلی زودتر از دیروز غروب کرد.
بروید که خدا پشت و پناهتان که هنرتان وطن کردن هر غربتخانه ای است. 🙏
پریسا راغیان
#دلبرانه_های_پاییز
@adelehz
در زمان های قدیم موی زنان را فر میکشیدند چون بر این باور بودند اگر مو صاف باشد دل عاشق از توی آن می لغزد و می افتد اما دل توی موی فر گیر میکند...

در هر شكن از زلف گره گير تو داميست
اين سلسله يك حلقه ى بيكار ندارد

پ.ن بعد اون وقت ماهایی که موهامون صافه رو یعنی دوست ندارن؟🥺

@adelehz
و اگر خداوند اراده خیر درباره تو داشته باشد، هیچ‌کس قادر نیست مانع فضل او گردد.

قران کریم
یونس ایه 107


شب زیبا
@adelehz
شب به شب رویاهایتان را در کاغذی بنویسید و درجایی دورازدسترس بگذارید .در واقع کاغذ را به خدابسپارید و به سراغ جای خوابتان بروید.
یادتان باشد که رویاهای مختلف بگذارید کوچک وبزرگ رنگارنگ اما به سراغ کاغذها نروید ومرتب پیگیر نباشید .
خواهید دید که خدا بعدازبه خواب رفتنتان کاغذتان را پیدا میکند و رویاهایتان را به لیست آرزوها اضافه میکند و در زمان مخصوص خودش بشما پاسخ خواهد داد.
پس به او فرصت دهید.وبه خواب بروید او ازهرچه میشناسید تواناترست والبته مهربان تر.
#عادله_زمانی
شب زیبا
@adelehz
چونان درخت زمستان زده
بی برگ و بی بال
بدون آواز گنجشک ها و حتی قارقار سیاه کلاغان
چونان درختی که در باغ بی برگی نشسته است .
خسته ام و غمگین..
اما در انتهای آوندهایم هنوز باوری به بهار وجود دارد ...بهار که بیاید سبز خواهم شد.‌.
#عادله_زمانی
#دلبرانه_های_پاییز
کیمیا
اصفهان
@adelehz
دلتنگ خواندنت هستم
مثل اولین رمان عاشقانه ای که آدم در نوجوانی میخواند .با همان شوق و ذوق بکر و دست نخورده با همان باور شیشه ای و شفاف به عشق و دوست داشتن
کجایی کتاب عاشقانه ی روزهای دور؟!
#عادله_زمانی
@adelehz
25نوامبر روز جهانی منع خشونت علیه زنان.
خشونت علیه زنان در چهار دسته طبقه بندی می شود:
خشونت جسمی:شامل ازارهای جسمی،کتک زدن،قطع عضو ویا قتل
خشونت روانی:شامل توهین،تحقیر،تهدید،تهمت و حتی ازارهای زبانی .
خشونت جنسی:برقراری رابطه های جنسی پرخطر و یا خشن و مجبورساختن زن به برقراری رابطه جنسی برخلاف میل او
خشونت اقتصادی:محروم کردن زن از کارکردن دربیرون ازخانه،تامین نکردن وی ازنظر مالی و یا به زور اخذ کردن حقوق و پول شخصی وی
#عادله_زمانی
#روانشناسی
@adelehz
👍1
امروز اومدم ماشینو روشن کردم دیدم این خانوم خوشگله اومد رو کاپوت و زل زد تو چشام، بعد از ۵دقیقه دیدم انگار نمیخواد تکون بخوره، پیاده شدم رفت سمت چرخ ماشین و دیدم بچش رفته روی لاستیک و از ترسش تکون نمیخوره.. با بدبختی بچه رو درآوردیم و تحویل مامانش دادیم.
قبل از حرکت به فکر باشید
از پیج کاف

😿لطفا شیر کنید تا همه متوجه این فرشته های کوچلو و بی دفاع باشند.

@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
از جمله اقشاری که من همیشه دوسشون داشتم که بی حاشیه هستند و حامی و نجات دهنده همین آتش نشان های فداکارند.
یادمه وقتی پلاسکو آتیش گرفته بود روبروی ایستگاه آتشنشانی نزدیک خونه مون یه میز سیاه گذاشته بودند و مردم غمگینانه میومدند شمع روشن میکردند و گل میگذاشتن.😔
یه روز غروب وقتی داشتم میرفتم خونه ازکنار اون میز که گذشتم توی اون سوز غروب و با دیدن عکسهای آتش نشان ها یه دفعه زدم زیر گریه و چنان با هق هق اشک ریختم که خودمم باورم نمیشد .
این صدای قشنگ و بشنوید با تشکر از این مهربونهای بی ادعا
#عادله_زمانی
@adelehz
Stop violence against women

@adelehz
لحظه جدایی روباه گریه اش گرفت.
شهریارگفت:تقصیرخودت است.من که بدت را نمیخواستم،خودت خواستی اهلیت کنم.

آنتوان دوسنت اگزوپری
@adelehz
شب زیبا ❤️
@adelehz
ما اینجاییم❤️

برای استفاده از پستها و مطالب جدید کانال در اینستاگرام با ما همراه باشید .

Instagram.com/adeleh.z7
اگر شانس معرفی یک کتاب به دیگران داشتید اون کتاب چی بود؟وچرا ؟
برام بنویسید :
@aydel7
اگر عکسی از اون کتاب دارید هم لطفا ارسال کنید.

آغاز هشتگ
#چی_بخوانیم
به من از روزهای خوب بگو از رویاهای آبی از فرداهای درخشان
به من از شیرینی یک آبنبات چوبی ارزان بگو از یک بادکنک قرمز رها شده در باد
به من از گلهای یاس توی کوچه بگو از قاصدک های خودرو درمیان جاده ها
به من از هرچیز زیبایی که میبینی بگو ولو که کوچک باشد و ناقابل..
بگذار دنیایم را اینگونه ببینم و تو مگر منجی حالهای خوب نیستی؟
#عادله_زمانی

#دلبرانه_های_پاییز
📷رضا
سوئد

@adelehz
یکی از دلخوشی های کوچکم همین ست که گاهی به یک عطاری قدیمی سر میزنم
ریه هایم را پر از هوای خوب و خوش عطر درون عطاری میکنم.
نگاهم را روی رنگهای قشنگ میچرخانم...
دارچین و فلفل سیاه را میخرم .در زردی اغوا گر زردچوبه غرق میشوم ..چنددانه هل برای چای عصر من و تو بر میدارم ...
دلخوشی ها کم نیست
و هر دلخوشی الزاما نباید بزرگ و نیازمند به ثروت باشد...
#عادله_زمانی
@adelehz