"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
من عاشق حرف زدن با تو هستم
حتی اگه هیچی برای گفتن نداشته باشم 😊
کسی هست که اینجوری دوسش داشته باشید ؟
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
وقتی خدا با ان‌ عظمت در قلب کوچک کودکی سه ساله جا میگیرد .
چه جانانه معشوقی برای دوست داشتن
#عادله_زمانی
@adelehz
در اين سياره يك حقيقت بزرگ وجود دارد:
هركه باشي و هر كاري كني،
وقتي چيزي را از ته دل طلب مي كني،
از اين رو است كه اين خواسته در روح جهان
متولد شده.
اين ماموريت تو بر روي زمين است.


👤 پائولو كوئليو
@adelehz
اگه دلتون خواست عکسهای پاییز آلودی که این روزها از شهرهای پاییز دیده، گرفتید و برای انتشار تو کانال برام بفرستید .
❤️🍁🍂
#دلبرانه_های_پاییز
@aydel7
ما اینجاییم❤️

برای استفاده از پستها و مطالب جدید کانال در اینستاگرام با ما همراه باشید .

Instagram.com/adeleh.z7
از این شهری که من هستم
تا آن خانه ای که تو در آن زندگی میکنی
هزاران فرسنگ فاصله ست .
اما ببین که پاییز همه را به یک چشم میبیند .
هرکجای دنیا که باشی سرت را این وقت سال از پنجره که بیرون بیاوری پاییز را ایستاده میبینی که سلامت میکند.
پاییز سخاوتمند
#عادله_زمانی
#دلبرانه_های_پاییز
الهام
کانادا
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
محبوبم!
شما طعم چای چین اول دشت‌های لاهیجان‌اید، یک قندان قند که حبه حبه کامم را شیرین می‌کند...

محمدصالح‌علاء
صبح بخیر ❤️
@adelehz
وقتی 15 سالت بود و من بهت گفتم که دوستت دارم
صورتت از شرم قرمز شد و سرت رو به زير انداختی و لبخند زدی...

وقتی که 20 سالت بود و من بهت گفتم که دوستت دارم
سرت رو روی شونه هام گذاشتی و دستم رو تو دستات گرفتی انگار از اين که منو از دست بدی وحشت داشتی !

وقتی که 25 سالت بود و من بهت گفتم که دوستت دارم
صبحانه مو آماده کردي و برام آوردي، پيشونيم رو بوسيدي
گفتي بهتره عجله کني ، داره ديرت مي شه...

وقتي 30 سالت شد و من بهت گفتم دوستت دارم
بهم گفتي اگه راستي راستي دوستم داري
بعد از کارت زود بيا خونه!

وقتي 40 ساله شدي و من بهت گفتم که دوستت دارم
تو داشتي ميز شام رو تميز مي کردي و گفتي باشه عزيزم ولي الان وقت اينه که بري تو درسها به بچه مون کمک کني...

وقتي که 50 سالت شد و من بهت گفتم که دوستت دارم
تو همونجور که بافتني مي بافتي بهم نگاه کردي و خنديدي!

وقتي 60 سالت شد بهت گفتم که چقدر دوستت دارم و تو به من لبخند زدي...

وقتي که 70 ساله شدي و من بهت گفتم دوستت دارم
در حالي که روي صندلي راحتيمون نشسته بوديم من نامه هاي عاشقانه ات رو که 50 سال پيش براي من نوشته بودي رو مي خوندم و دستامون تو دست هم بود!

وقتي که 80 سالت شد ، اين تو بودي که گفتي که من رو دوست داري نتونستم چيزي بگم فقط اشک در چشمام جمع شد
اون روز بهترين روز زندگي من بود، چون تو هم گفتي که منو دوست داري!

به کسي که دوستش داري بگو که چقدر بهش علاقه داري
و چقدر در زندگي براش ارزش قائل هستي
چون زماني که از دستش بدي
مهم نيست که چقدر بلند فرياد بزني
اون ديگر صدايت را نخواهد شنيد !

پابلو نرودا
@adelehz
تا تو نقاش دل تنگ منی، دقت کن
برگ ها را نکنی زرد! دلم می گیرد

نجمه زارع
#دلبرانه_های_پاییز
شیما زینلی
کرمان
@adelehz
مغز ما و کهکشان‌ها به طرز عجیبی شبیه به هم هستند!

🔸تصویر سمت چپ یک قسمت از مغز ماست که 400 برابر بزرگ شده و سمت راست تصویر کهکشانهای موجود در عالم است و طول هر ضلع از تصویر برابر 300 میلیون سال نوری است!

🔸مغز حدودا از صد میلیارد سلول عصبی تشکیل شده و حدودا صد میلیارد کهکشان هم در عالم وجود دارد!
فقط 30 درصد مغز از سلول و رشته های عصبی تشکیل شده و مابقی آب است. همین طور تنها 30 درصد از جهان از ماده تشکیل شده است.
ارتباط و توزیع شبکه‌ای سلول‌های مغز و کهکشان‌ها هم در بررسی ها انجام شده شبیه به هم بوده‌اند!

🔸این تحقیقات اعجاب انگیز حاصل همکاری بین دو دانشکده مغز و اعصاب و کیهان شناسی است. آنها معتقدند اگر قاعده‌ای برای این شباهتها پیدا کنند می‌توانند به سوالهای بی جواب درباره‌ی کهکشان‌های یا در مغز انسان پاسخ دهند!

خلاصه اینکه انگار مغز ما از کهکشانها الگو گرفته...

✍️مجید میرزایی

پ.ن اونی که میگه خالقی وجود نداره و همه چیز از روی تصادف ایجاد شده بهتره یکم بیشتر فکر کنه !!!

@adelehz
صبح ازشب عبور میکند و به شهر می رسد.
خورشید به یاد باور کودکی مان از خواب بیدارمیشود و از پشت کوه بیرون می آید ..
خیابان سکوت را توی کیفش میگذارد و غرق صدای قدمها میشود..
و این چنین یک اتفاق بزرگ رخ می دهد
روز آغاز میگردد...
#عادله_زمانی
#دلبرانه_های_پاییز
سارا
فیروزآباد فارس
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
کلاغ لکه ای بود بر دامن آسمان و وصله ای ناجور بر لباس هستی. صدای ناهموار و ناموزونش، خراشی بود بر صورت احساس.با صدایش نه گلی می شکفت و نه لبخندی بر لبی می نشست. صدایش اعتراضی بود که در گوش زمین می پیچید. کلاغ خودش را دوست نداشت. بودنش را هم. کلاغ از کائنات گله داشت. کلاغ فکر می کرد در دایره قسمت نازیبایی تنها سهم اوست. کلاغ غمگین بود و با خودش گفت: " کاش خداوند این لکه زشت را از هستی می زدود." پس بالهایش را بست و دیگر آواز نخواند. خدا گفت:" عزیز من! صدایت ترنمی است که هر گوشی شنوای آن نیست. اما فرشته ها با صدای تو به وجد می آیند. سیاه کوچکم!بخوان فرشته ها منتظرند." ولی کلاغ هیچ نگفت. خدا گفت:" تو سیاهی. سیاه چونان مرکب که زیبایی را از آن می نویسند. و زیباییت را بنویس. اگر تو نباشی،آبی من چیزی کم خواهد داشت. خودت را از آسمانم دریغ نکن." و کلاغ باز خاموش بود. خدا گفت:" بخوان، برای من بخوان، این منم که دوستت دارم.سیاهیت را و خواندنت را." و کلاغ خواند. این بار عاشقانه ترین آوازش را. خدا گوش داد و لذت برد و جهان زیبا شد.  
👤عرفان نظر آهاری


سارا
فیروزآباد فارس

@adelehz
بی بی های ما پای دار قالی حرف هایی می زدند. می گفتند تار و پودی که زن آبستن ابزار زده باشد شل و وارفته است. فرشی که پیرزن بافته باشد گرم است و برای زمستان خوب است. فرش دختر مجرد تیز رنگ است و چشم را می زند. اما همان ها می گفتند که امان از قالی نوعروس و دختر عاشق...
نقشش هزار راه می برد آدم را. نقشش غلط است. مرغش سر می کند توی گل و گلش می رود زیر بال و پر مرغ... اما عوضش تا بخواهی جان دارد...

رضا امیرخانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
غازها و ما از یک تباریم!
به پیشواز و وداع هم می رویم و بسیار از دیدن و از جدا شدن هم سر و صدای شادی و یا گریه و مویه می کنیم.
همزمان از کوچ شاد و غمگینیم و امروز کوچ غازهای محله برایم تمام خاطرات کوچ خودم را زنده کرد. شاید بر همین اساس است که من هر روز بدیدنشان می روم و البته امروز با چه نظمی بترتیب و با احترام با هم خدا حافظی کردند و دسته دسته رفتند و دل خورشید هم شکست و خیلی زودتر از دیروز غروب کرد.
بروید که خدا پشت و پناهتان که هنرتان وطن کردن هر غربتخانه ای است. 🙏
پریسا راغیان
#دلبرانه_های_پاییز
@adelehz
در زمان های قدیم موی زنان را فر میکشیدند چون بر این باور بودند اگر مو صاف باشد دل عاشق از توی آن می لغزد و می افتد اما دل توی موی فر گیر میکند...

در هر شكن از زلف گره گير تو داميست
اين سلسله يك حلقه ى بيكار ندارد

پ.ن بعد اون وقت ماهایی که موهامون صافه رو یعنی دوست ندارن؟🥺

@adelehz
و اگر خداوند اراده خیر درباره تو داشته باشد، هیچ‌کس قادر نیست مانع فضل او گردد.

قران کریم
یونس ایه 107


شب زیبا
@adelehz
شب به شب رویاهایتان را در کاغذی بنویسید و درجایی دورازدسترس بگذارید .در واقع کاغذ را به خدابسپارید و به سراغ جای خوابتان بروید.
یادتان باشد که رویاهای مختلف بگذارید کوچک وبزرگ رنگارنگ اما به سراغ کاغذها نروید ومرتب پیگیر نباشید .
خواهید دید که خدا بعدازبه خواب رفتنتان کاغذتان را پیدا میکند و رویاهایتان را به لیست آرزوها اضافه میکند و در زمان مخصوص خودش بشما پاسخ خواهد داد.
پس به او فرصت دهید.وبه خواب بروید او ازهرچه میشناسید تواناترست والبته مهربان تر.
#عادله_زمانی
شب زیبا
@adelehz
چونان درخت زمستان زده
بی برگ و بی بال
بدون آواز گنجشک ها و حتی قارقار سیاه کلاغان
چونان درختی که در باغ بی برگی نشسته است .
خسته ام و غمگین..
اما در انتهای آوندهایم هنوز باوری به بهار وجود دارد ...بهار که بیاید سبز خواهم شد.‌.
#عادله_زمانی
#دلبرانه_های_پاییز
کیمیا
اصفهان
@adelehz