Forwarded from "زنی کهگم کردم "
در تاریخ ،شعر زادگاه عشق به زن ست .کمتر میبینی که شاعری زن برای معشوق مرد بنویسید .از جلوه ی مویش گپی بزند و یا از شور نگاهش سخن بیاراید .اکثرا این مردان هستند که غرق زیبایی زنها میشوند و برایشان عاشقانه قلم می زنند .شعر و هنر و موسیقی هرکدامشان را که پی میگیری ردپای یک زن را میبینی که احتمالا با پاشنه های بلند سرخش در جاده ی فکر و حال مردی می خرامد .
مردها با تمام قدرتشان این یکی بار بدجور مغلوب شده اند . اما حقیقتی که ما زنها سالها نادیده گرفتیمش و یا هم با همان شیطنت های زنانه مان پشت گوش انداختیم این بود که مردان یک پایه ی قدرتمند عشق هستند .این قوی های کم حرف که دلتنگی هایشان را گه گاهی قدم می زنند و گهگاهی دود میکنند لابلای سیگارشان اگر نباشند،پای تمام شعرها لنگ می ماند .
موسیقی که برای عشوه های زنانه نواخته میشود اگر نوازنده نداشته باشد مفت نمی ارزد .
و یا حتی همین گلهایی که به شوق دیدن ما زنهای سیاره ی عشق می کارند و می چینند و خریداری شان می کنند اگر خودشان نباشند هرگز به دستمان نمی رسند .
بین تمام برگهای تاریخ مردان ،این مردان عاشق اما کم توان در بیان کردن این مردانی که بعضی هایشان خیلی خوب بلد نیستند شعر بگویند و در عوض دوستت دارم هایشان را در قالب باز کردن در شیشه مربا نشان می دهند،نادیده گرفته شده اند .
اما حقیقت این ست که مردان پایه قوی عشق هستند و اصلا دنیا برای ما زنها بدون این بی نظم های گاهی غرغرو اما دوست داشتنی چه معنی می تواند داشته باشد؟
و اصلا اگر همین ها با تمام معمولی بودن ها با ته ریش ها و چهره های خسته از ساعتها کارشان نباشند تا برایمان وقت بگذارند و به ما گوش بدهند دنیا چه بی رنگ خواهد بود .
این پسر بچه های گاهی لوس گاهی مهربان گاهی غیر قابل تحمل گرچه که در هیچ شعری یافت نمی شوند اما اگر نباشند قطعا پای زنانگی ما لنگ خواهد ماند.
#عادله_زمانی
@adelehz
مردها با تمام قدرتشان این یکی بار بدجور مغلوب شده اند . اما حقیقتی که ما زنها سالها نادیده گرفتیمش و یا هم با همان شیطنت های زنانه مان پشت گوش انداختیم این بود که مردان یک پایه ی قدرتمند عشق هستند .این قوی های کم حرف که دلتنگی هایشان را گه گاهی قدم می زنند و گهگاهی دود میکنند لابلای سیگارشان اگر نباشند،پای تمام شعرها لنگ می ماند .
موسیقی که برای عشوه های زنانه نواخته میشود اگر نوازنده نداشته باشد مفت نمی ارزد .
و یا حتی همین گلهایی که به شوق دیدن ما زنهای سیاره ی عشق می کارند و می چینند و خریداری شان می کنند اگر خودشان نباشند هرگز به دستمان نمی رسند .
بین تمام برگهای تاریخ مردان ،این مردان عاشق اما کم توان در بیان کردن این مردانی که بعضی هایشان خیلی خوب بلد نیستند شعر بگویند و در عوض دوستت دارم هایشان را در قالب باز کردن در شیشه مربا نشان می دهند،نادیده گرفته شده اند .
اما حقیقت این ست که مردان پایه قوی عشق هستند و اصلا دنیا برای ما زنها بدون این بی نظم های گاهی غرغرو اما دوست داشتنی چه معنی می تواند داشته باشد؟
و اصلا اگر همین ها با تمام معمولی بودن ها با ته ریش ها و چهره های خسته از ساعتها کارشان نباشند تا برایمان وقت بگذارند و به ما گوش بدهند دنیا چه بی رنگ خواهد بود .
این پسر بچه های گاهی لوس گاهی مهربان گاهی غیر قابل تحمل گرچه که در هیچ شعری یافت نمی شوند اما اگر نباشند قطعا پای زنانگی ما لنگ خواهد ماند.
#عادله_زمانی
@adelehz
👍1
در داشتن و به دست آوردن به دنبال شادى نباشيد، شادى فقط در بخشيدن به ديگران به دست مىآيد ...
📕 عشق وراى ايمان
✍🏻 پائولو كوئليو
@adelehz
📕 عشق وراى ايمان
✍🏻 پائولو كوئليو
@adelehz
صبح است و دلم به مهر باور دارد
آبان که گذشت دل به آذر دارد
پاییز برای من شده این تعبیر:
"فصلی که فقط خاطره در سر دارد"
@adelehz
آبان که گذشت دل به آذر دارد
پاییز برای من شده این تعبیر:
"فصلی که فقط خاطره در سر دارد"
@adelehz
چون تو را می نگرم
مثل این است که از پنجرهای
تک درختم را...سرشار از برگ ،
در تبِ زردِ خزان مینگرم!
فروغ
#دلبرانه_های_پاییز
هانا
کردستان
@adelehz
مثل این است که از پنجرهای
تک درختم را...سرشار از برگ ،
در تبِ زردِ خزان مینگرم!
فروغ
#دلبرانه_های_پاییز
هانا
کردستان
@adelehz
کمتر پیش میاید که زندگی فرصت دوباره ای برای جبران خنده ای که از دست دادی به تو بدهد.اما درعوض زندگی همیشه فرصت برای افسوس و حسرت دارد که به بقیه بدهد .
پس اگر یک روز زندگی آنقدر سخاوت مند شد که به تو خنده بدهد ابدا دستش را رد نکن.
بخند
فرصت را از دست نده.
#عادله_زمانی
@adelehz
پس اگر یک روز زندگی آنقدر سخاوت مند شد که به تو خنده بدهد ابدا دستش را رد نکن.
بخند
فرصت را از دست نده.
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
شاد کن جان من، که غمگین است
رحم کن بر دلم، که مسکین است
روز اول که دیدمش گفتم:
آنکه روزم سیه کند این است
عراقی
@adelehz
رحم کن بر دلم، که مسکین است
روز اول که دیدمش گفتم:
آنکه روزم سیه کند این است
عراقی
@adelehz
من عاشق حرف زدن با تو هستم
حتی اگه هیچی برای گفتن نداشته باشم 😊
کسی هست که اینجوری دوسش داشته باشید ؟
@adelehz
حتی اگه هیچی برای گفتن نداشته باشم 😊
کسی هست که اینجوری دوسش داشته باشید ؟
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
وقتی خدا با ان عظمت در قلب کوچک کودکی سه ساله جا میگیرد .
چه جانانه معشوقی برای دوست داشتن
#عادله_زمانی
@adelehz
چه جانانه معشوقی برای دوست داشتن
#عادله_زمانی
@adelehz
در اين سياره يك حقيقت بزرگ وجود دارد:
هركه باشي و هر كاري كني،
وقتي چيزي را از ته دل طلب مي كني،
از اين رو است كه اين خواسته در روح جهان
متولد شده.
اين ماموريت تو بر روي زمين است.
👤 پائولو كوئليو
@adelehz
هركه باشي و هر كاري كني،
وقتي چيزي را از ته دل طلب مي كني،
از اين رو است كه اين خواسته در روح جهان
متولد شده.
اين ماموريت تو بر روي زمين است.
👤 پائولو كوئليو
@adelehz
اگه دلتون خواست عکسهای پاییز آلودی که این روزها از شهرهای پاییز دیده، گرفتید و برای انتشار تو کانال برام بفرستید .
❤️🍁🍂
#دلبرانه_های_پاییز
@aydel7
❤️🍁🍂
#دلبرانه_های_پاییز
@aydel7
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
ما اینجاییم❤️
برای استفاده از پستها و مطالب جدید کانال در اینستاگرام با ما همراه باشید .
Instagram.com/adeleh.z7
برای استفاده از پستها و مطالب جدید کانال در اینستاگرام با ما همراه باشید .
Instagram.com/adeleh.z7
از این شهری که من هستم
تا آن خانه ای که تو در آن زندگی میکنی
هزاران فرسنگ فاصله ست .
اما ببین که پاییز همه را به یک چشم میبیند .
هرکجای دنیا که باشی سرت را این وقت سال از پنجره که بیرون بیاوری پاییز را ایستاده میبینی که سلامت میکند.
پاییز سخاوتمند
#عادله_زمانی
#دلبرانه_های_پاییز
الهام
کانادا
@adelehz
تا آن خانه ای که تو در آن زندگی میکنی
هزاران فرسنگ فاصله ست .
اما ببین که پاییز همه را به یک چشم میبیند .
هرکجای دنیا که باشی سرت را این وقت سال از پنجره که بیرون بیاوری پاییز را ایستاده میبینی که سلامت میکند.
پاییز سخاوتمند
#عادله_زمانی
#دلبرانه_های_پاییز
الهام
کانادا
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
محبوبم!
شما طعم چای چین اول دشتهای لاهیجاناید، یک قندان قند که حبه حبه کامم را شیرین میکند...
محمدصالحعلاء
صبح بخیر ❤️
@adelehz
شما طعم چای چین اول دشتهای لاهیجاناید، یک قندان قند که حبه حبه کامم را شیرین میکند...
محمدصالحعلاء
صبح بخیر ❤️
@adelehz
وقتی 15 سالت بود و من بهت گفتم که دوستت دارم
صورتت از شرم قرمز شد و سرت رو به زير انداختی و لبخند زدی...
وقتی که 20 سالت بود و من بهت گفتم که دوستت دارم
سرت رو روی شونه هام گذاشتی و دستم رو تو دستات گرفتی انگار از اين که منو از دست بدی وحشت داشتی !
وقتی که 25 سالت بود و من بهت گفتم که دوستت دارم
صبحانه مو آماده کردي و برام آوردي، پيشونيم رو بوسيدي
گفتي بهتره عجله کني ، داره ديرت مي شه...
وقتي 30 سالت شد و من بهت گفتم دوستت دارم
بهم گفتي اگه راستي راستي دوستم داري
بعد از کارت زود بيا خونه!
وقتي 40 ساله شدي و من بهت گفتم که دوستت دارم
تو داشتي ميز شام رو تميز مي کردي و گفتي باشه عزيزم ولي الان وقت اينه که بري تو درسها به بچه مون کمک کني...
وقتي که 50 سالت شد و من بهت گفتم که دوستت دارم
تو همونجور که بافتني مي بافتي بهم نگاه کردي و خنديدي!
وقتي 60 سالت شد بهت گفتم که چقدر دوستت دارم و تو به من لبخند زدي...
وقتي که 70 ساله شدي و من بهت گفتم دوستت دارم
در حالي که روي صندلي راحتيمون نشسته بوديم من نامه هاي عاشقانه ات رو که 50 سال پيش براي من نوشته بودي رو مي خوندم و دستامون تو دست هم بود!
وقتي که 80 سالت شد ، اين تو بودي که گفتي که من رو دوست داري نتونستم چيزي بگم فقط اشک در چشمام جمع شد
اون روز بهترين روز زندگي من بود، چون تو هم گفتي که منو دوست داري!
به کسي که دوستش داري بگو که چقدر بهش علاقه داري
و چقدر در زندگي براش ارزش قائل هستي
چون زماني که از دستش بدي
مهم نيست که چقدر بلند فرياد بزني
اون ديگر صدايت را نخواهد شنيد !
پابلو نرودا
@adelehz
صورتت از شرم قرمز شد و سرت رو به زير انداختی و لبخند زدی...
وقتی که 20 سالت بود و من بهت گفتم که دوستت دارم
سرت رو روی شونه هام گذاشتی و دستم رو تو دستات گرفتی انگار از اين که منو از دست بدی وحشت داشتی !
وقتی که 25 سالت بود و من بهت گفتم که دوستت دارم
صبحانه مو آماده کردي و برام آوردي، پيشونيم رو بوسيدي
گفتي بهتره عجله کني ، داره ديرت مي شه...
وقتي 30 سالت شد و من بهت گفتم دوستت دارم
بهم گفتي اگه راستي راستي دوستم داري
بعد از کارت زود بيا خونه!
وقتي 40 ساله شدي و من بهت گفتم که دوستت دارم
تو داشتي ميز شام رو تميز مي کردي و گفتي باشه عزيزم ولي الان وقت اينه که بري تو درسها به بچه مون کمک کني...
وقتي که 50 سالت شد و من بهت گفتم که دوستت دارم
تو همونجور که بافتني مي بافتي بهم نگاه کردي و خنديدي!
وقتي 60 سالت شد بهت گفتم که چقدر دوستت دارم و تو به من لبخند زدي...
وقتي که 70 ساله شدي و من بهت گفتم دوستت دارم
در حالي که روي صندلي راحتيمون نشسته بوديم من نامه هاي عاشقانه ات رو که 50 سال پيش براي من نوشته بودي رو مي خوندم و دستامون تو دست هم بود!
وقتي که 80 سالت شد ، اين تو بودي که گفتي که من رو دوست داري نتونستم چيزي بگم فقط اشک در چشمام جمع شد
اون روز بهترين روز زندگي من بود، چون تو هم گفتي که منو دوست داري!
به کسي که دوستش داري بگو که چقدر بهش علاقه داري
و چقدر در زندگي براش ارزش قائل هستي
چون زماني که از دستش بدي
مهم نيست که چقدر بلند فرياد بزني
اون ديگر صدايت را نخواهد شنيد !
پابلو نرودا
@adelehz