"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
تسلاى این جهان این است که
رنجِ مُدام و پیوسته وجود ندارد.
غمی می‌رود و شادی‌ای باز زاده می‌شود.
این‌ها همه در تعادل‌اند.
این جهان جهانِ جبران‌هاست...


آلبر کامو
#دلبرانه_های_پاییز
پریسا جان راغیان
@adelehz
امروز روز جهانی مجردهاست .
روز آدمهایی که هنوز فرصت زیادی برای رسیدن به رویاهایشان دارند .
هنوز درگیر خوب و بدهای یک ازدواج نیستند.فکر وام و قسط و آینده هیچ فرزندی درگیرشدن نکرده .نباید بخاطر رفت و امدهایشان به کسی پاسخ بدهند.
مجبور به پوشیدن هیچ حلقه ای نیستند .
خواهر شوهر یا باجناق کابوس شان نیست .
و قرار نیست از عقوبت درگیری با مادر زن و مادرشوهر بترسند .
و از همه چیز مهم تر این که مجردها میتوانند هرکس را که دلشان بخواهد دوست داشته باشند .
این ها را نگفتم که بگویم دنیای متاهلی بد است .نه متاهل ها هم خوشبختی های خودشان را دارند یحتمل
خواستم بگویم دنیای امروز دنیای متفاوتی از دیروزست امروز موفقیت افراد تنها با ازدواجشان ارزشیابی نمی شود و اصولا بسیاری اصلا تاهل را شرط موفق بودن نمی دانند با این وجود حتی اگر تاهل را شاخص مهمی در نظر بگیریم بازهم تاهلی ارزشمند و باعث به کمال رسیدن ست که در ان هر دو طرف شاد و راضی و عاشق باشند.حالا این ازدواج موفق در چه سنی رخ دهد آنقدرها بنظرم مهم نیست.
صرفا متاهل شدن یک موفقیت به حساب نمی آید. بلکه تاهلی که بتواند سالها به طول انجامد و در آن هیچ کدام از طرفین احساس بازنده بودن نداشته باشند ، ارزشمند ست.
بهر روی روز مجردها مبارک
قدر خانه های پدری را بدانید
هیچ جای دیگر دنیا خانه ی پدری نمی شود ...
همین...
#عادله_زمانی
@adelehz
فرزندان مهاجران مسلمان کاشف واکسن کرونا😍👏🏻

صاحبان اصلی شرکت داروسازی بیون تک؛ شریک آلمانی شرکت فایزر آمریکا را دو آلمانی ترک تبار تشکیل می‌دهند که در ساخت نخستین واکسن مؤثر مقابله با ویروس کرونا مشارکت داشته‌اند.

مالک شرکت بیون تک را "اوگور شاهین" و "اوزلام توریجی" زن و شوهر ۵۵ و ۵۳ ساله تشکیل می‌دهند که اصالت آنان ترکیه‌ای است.

شاهین و اوزلام شرکت بیون تک را در سال ۲۰۰۸ با حمایت مالی مؤسسه بیل گیتس و به ارزش ۵۵ میلیون دلار تأسیس کردند.

این دومین تجربه موفق دو زوج آلمانی ترک تبار است، آنها در سال ۲۰۰۱ نیز شرکت دارویی را تأسیس کردند که سرانجام در سال ۲۰۱۶ به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار به یک شرکت ژاپنی فروخته شد.

از پیج ویدلش
@adelehz


لا تعشقني بعينك،
ربما تجد أجمل مني..
إعشقني بقلبك
فالقلوب لا تتشابه أبداً...

با چشمانت عاشقم نشو
ممکن است زیباتر از من پیدا کنی
با قلبت عاشقم شو
چون قلب ها هيچ شباهتي ندارند...


[نزار قبانی]


@adelehz
امروز چون زنبورها پران شویم از گل به گل
تا در عسل خانه جهان شش گوشه آبادان کنیم

صبح بخیر❤️

#دلبرانه_های_پاییز
زهرا دادرس
@adelehz
نمیدانم برای چه کاری به دنیا آمده‌ام!

اگر نمی‌دانید چه می‌خواهید، نترسید. کافی است خیلی ساده به خودتان تعهد بدهید که "با تمام ظرفیت‌هایتان" زندگی کنید. در لحظه زندگی کنید و جهان استعدادهای بی‌همتایتان را به شما نشان خواهد داد.

همین تعهد شما را به‌سوی جاهایی که باید بروید راهنمایی خواهد کرد، کتاب‌هایی را که باید بخوانید نشان‌ِتان خواهد داد و افرادی را سر راهتان قرار میدهد که شما را کمک می‌کنند و آموزش‌های لازم را در اختیارتان قرار میدهند.

دبی فورد
@adelehz
‏نامزدی دخترداییم بود یکی از اقوام که دو تا پسر مجرد خیلی خوشتیپ داشت اومد به همه تبریک میګفت..
نمیدونم چرا وقتی میخواستم بگم قربون شما ایشالا قسمت پسرای شما. قاطی کردم گفتم ایشالا قربون پسرای شما 😌

چرا گاهی لال نمیشم🤦‍♀

@adelehz
دست و دل ما
‏هرچه تهی تر
‏خوش تر...!

‏مولانای جان

@adelehz
من نشاطی را نمی‌جویم به جز اندوه عشق
من بهشتی را نمی‌خواهم به غیر از کوی دوست

👤 فروغی بسطامی

شب زیبا
@adelehz
همین که آقاجان از دهان لقِ خواهر کوچکم شنید که من با فروختن گوشواره ام یک ساز خریده ام
کمربندش را برداشت و توی حیاط دنبالم افتاد که
گیس بریده کدام عاقلی طلا را می‌دهد و دادار دودور می خرد؟
ننه جان هم پشت آقام درآمد و همین طور که چنگ می انداخت به صورتش گفت
به جای این غلطی که کردی می رفتی کلاس احکامی، صوتی، چیزی
نه این که مطرب بشوی که فردا توی محل اسمت بپیچد و هیچ احمقی در این خانه را نزند

آقاجان تخس شد و گفت:
جای این تکه چوب می رفتی کلاس خیاطی، که فردا بلد باشی جوراب شوهرت را بدوزی
زورم که به آن ها نرسید زدم زیر گریه
دست آخر هم یک سیلی از آقاجان خوردم و توی اتاق حبس شدم

صبح فردا خواهر کوچکم آمد و گفت که ننه جان سازت را داد سمساری و عوضش آینه شمعدان خرید، بیا ببین چقدر خوشگل است
حالا سال ها از آن روزگار می‌گذرد
ازدواج کرده ام و بلدم جوراب شوهرم را بدوزم
از احکام هم حسابی سرم می شود
اما به آینه ام که نگاه می‌کنم دختری را می‌بینم که در دوردست ها ساز می‌زند.

نسرین قنواتی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
خوشگل واقعی اینا بودن بدون فیلتر و فتوشاپ🤦‍♀🤦‍♀
@adelehz
‏یاکریم دیدید؟
نزدیکش میشین تا حس خطر نکنه پرواز نمیکنه
خنگ نیست که
مهربونه! فک میکنه همه مثل خودشن و قصد ندارن
بهش آسیب بزنن
یاکریمای زندگیتونو اذیت نکنید، خنگ نیستن مهربونن

@adelehz
یادت
چراغ روشن این خانه ست
خودت هم که نباشی
چراغ خانه روشن می ماند.
#عادله_زمانی
@adelehz
یه دوستی داشتم تو اوجِ حالِ خوب و بگو بخندهامون یهو ساکت میشد و هیچی نمیگفت؛
گاهی ام روزها جواب تلفن و پیامِ مارو نمیداد و وقتی نگرانش میشدیم برامون فقط یه نقطه می فرستاد که یعنی فعلا هستم ؛
زنده ام ولی کاری به کارم نداشته باشید
پاپیچَم نشید ....لطفاً!
دیگه این حالِ شو میشناختیم و خریدارش بودیم.
میدونستیم نباید کاریش داشته باشیم پیگیرش بشیم.
با گِله و شکایت هامون حوصله شو سَر نبریم و
بابتِ جواب ندادن تلفن و پیامهامون ازش توضیح نخوایم همین که به فکرِمونه و یه نقطه برای دل نگرانیهامون میفرسته کافیه!
وقتی حالش خوب میشد ازش میپرسیدیم
فلانی چت بود؟
میگُفت:
یه وقتایی تو زندگیه که خودم نمیدونم چِم شده؛
تو چه حالی ام ؛
دوست ندارم جواب کسی و بدم با کسی حرف بزنم ؛
یا توضیح بدم چون خودمم نمیدونم.
ولی تو تمام اون مدّتی که بی دلیل حوصله کسی و چیزی و ندارم ذره ای از دوست داشتنم کم نمیشه.
گفتیم یعنی چی؟
گفت: یعنی " نِمی چِمه "
دقیقا حال و احوالِ خیلی هامون

فرگل مشتاقی
@adelehz
بۆ گەڵای زەردی پاییزی،
باسی بەهار ئەفسانەیه🍂
‌‌مارف ئاغایی

برای برگ های زرد پاییزی
سخن گفتن از بهار افسانە است...🍂

#دلبرانه_های_پاییز
نگین
سنندج
@adelehz
این من هستم در راه بازگشت به خانه بعد از شرکت در آزمون بازیگری در فیلم «کینگ کنگ» که به من گفته شد برای بازی در این فیلم بیش از اندازه «زشت» هستم.
این یک لحظه‌ی سرنوشت ساز برای من بود. این نظر بی‌رحمانه می‌توانست رویاهایم برای بازیگر شدن را نابود کند و یا اینکه من را وادار کند که خودم را بالا بکشم و به خودم ایمان داشته باشم،
من نفس عمیقی کشیدم و در جواب گفتم «متاسفم که شما من را برای بازی در فیلم‌تان زشت می‌دانید، اما شما تنها یک نظر هستید در دریایی از هزاران نظر و حالا منتظر یک جذر و مد مهربانتر در این دریا می‌مانم.»

👤 مریل استریپ

@adelehz
ساز خودت را بزن
به ساز غم نرقص
غم،نمیخواهد شاد باشی .
با تمام سختی به جنگ غم برو
ساز خودت را بزن
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
میان رویش گلها در بهار و ریختن برگها در خزان جایی را برای خودت خالی بگذار

برای حال خودت و دل خودت برای رسیدن به آنچه که لایقش هستی و آن نه الزاما ثروت قارون یا عمر نوح ست بلکه تنها آرامشی ست که سزاوارش هستی ..
@adelehz
#عادله_زمانی

@MER30TV 👈💯