"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
دنیا هنوز به خاطر دلخوشی های کوچک ست که زیباست.
دلخوشی های رایگان و دم دستی
دلخوشی هایی مثل عطر بدن نوزاد،خنده های بی دلیل کودکانه،بوی خاکِ باران خورده،بوی غذای تازه سر ظهر توی کوچه،پیدا کردن شکلات مورد علاقه ات درون کیف یا جیبت،حس گرمای آفتاب کم توان زمستان رو پوستت،رد شدن از جلوی مغازه ی عطر فروشی....
میبینی خوشحالی ها الزاما هم گران نیستند کافیست قدری زاویه دیدت را تغییر دهی...
#عادله_زمانی
@adelehz
" شعار معروف انقلاب کبیر فرانسه "


اگر 1جلد کتاب بخوانید ممکن است به کتاب خواندن علاقه مند شوید.
- اگر 2 جلد کتاب بخوانید حتما به کتاب خواندن علاقه مند می شوید.
- اگر 3 جلد کتاب بخوانید به فکر فرو می روید.
- اگر 4 جلد کتاب بخوانید در خلوت با خودتان حرف می زنید.
- اگر 5 جلد کتاب بخوانید سیاهی ها را سفید و سفیدی ها را سیاه می بینید.
- اگر 6 جلد کتاب بخوانید نسبت به خیلی عقاید و نظرات بی باور میشوید و به توده های مردم و باورهایشان خشم می گیرید.
- اگر 7 جلد کتاب بخوانید کم کم عقاید و نظرات جدید پیدا می کنید.
- اگر 8 جلد کتاب بخوانید در مورد عقاید جدیدتان با دیگران بحث می کنید.
- اگر 9 جلد کتاب بخوانید در بحث ها یتان کار به مجادله می کشد.
- اگر 10 جلد کتاب بخوانید کم کم یاد می گیرید که با کسانی که کمتر از ده جلد کتاب خوانده اند بحث نکنید.
- اگر 100 جلد کتاب بخوانید دیگر با کسی بحث نمی کنید و سکوت پیشه می گیرید.
- اگر 1000 جلد کتاب بخوانید آن وقت است که یاد گرفته اید دیگر تحت تاثیر مکتوبات قرار نگیرید و با مهربانی در کنار دیگر مردمان زندگی می کنید و اگر کمکی از دستتان بر بیاید در حق دیگران و جامعه انجام می دهید و در فرصت مناسب سراغ کتاب هزار و یکم می روید ...

@adelehz
همه‌ی زنان با حضور زنی دیگر فراموش نمی‌شوند!
زنی وجود دارد که اگر گم شد،
تمام زندگی‌ات را برای جمع کردن چهره‌اش
از صدها زن دیگر،می‌گذرانی و پیدایش نمی‌کنی!

نزار قبانی

@adelehz
دورتان را با آدمهایی که دوستتان دارند
پرکنید.دوست داشتن معنای فراخی دارد
حتی آن کسی که بیشترازهمه از او ناراحتید شاید به گونه ای دوستتان داشته باشد که هیچ کس نتواند...
#عادله_زمانی
@adelehz
عاشقانه‌ای از ۴۵ سال قبل 😍

دوچرخه دو نفره که با یه ایده جالب باعث میشه دو نفر کنار هم قرار بگیرند.

@adelehz
زندگی برای ما آدمها بطرز غم انگیزی همیشه سخت بوده ست .
مثل معروفی ست که میگوید هرکس در آن لحظه که چیزی بیشتر دارد چیزی هم کمتر دارد،قانونی ست نانوشته
بدنبال داشتن همزمان همه چیز نباش چون این اتفاق هرگز رخ نمیدهد .
عاقلانه ست اگر شاکر داشته ها باشی و نعمت هایت را نادیده نگیری
زندگی بازی غم انگیزی ست که کسی دلش نمیخواهد ترکش کند.
#عادله_زمانی
#دلبرانه_های_پاییز
طاهره خادمی
مشهد
@adelehz
چیزی که سبب شده است زنده بودن را تقریبا با ارزش بدانم و بگویم زندگی احتمالا به زیستن‌اش می‌ارزد، بعد از موسیقی، دیدار با انسان‌هاست. انسان‌هایی که همه جا حضور دارند.

مقصودم از انسانها، مردمانی است که در جامعه‌ای که به شکل تکان دهنده‌ایی بی‌آبروست، آبرومندانه رفتار می‌کنند.

کورت ونه گات

@adelehz
کسی نمیتواند چیزی از سکوتِ زن ها بفهمد
اما من حدس میزنم،پشتِ سکوتِ زن ها یک دنیا جستجو پنهان شده باشد.
یعنی درست همان لحظه که از صمیم قلب به دوست داشتنشان اعتراف میکنیم،ممکن است تمامِ جستجو های گذشته شان را به یاد بیاورند.
کسی چه میداند، شاید در دلشان به این اعتراف پوزخند میزنند و پیش خودشان میگویند:لطفاً نگو،بارها این را با گوش هایم شنیده ام،اما چشم هایم دارند حسرتِ دیدنِ کسی که پای حرفش بایستد را به گور میبرند.
کسی نمیتواند از سکوت زن ها چیزی بفهمد اما من حدس میزنم
زن ها سکوت میکنند تا همان ابتدای رابطه سخت ترین شرایط ممکن را فراهم کنند که ببینند این احساس میتواند مثلِ عشقِ موج به صخره عمیق باشد؟
کسی از سکوت زن ها نمیتواند چیزی بفهمد،اما من خوب میدانم که
آن ها بهتر از ما میدانند
«ارزش یک احساس به شدت آن نیست،به مدت آن است»
آن ها سکوت میکنند تا مردِ روزهای سختشان،تکیه گاه مطمئنشان را پیدا کنند و فقط کافی است چیزی که از یافتنش نا امید شده بودند را بیابند،آنگاه چنان عاشقت میشوند وعاشقی میکنند که هیچوقت آرزو نکنی زندگی ات تمام شود.
کسی از سکوت زن ها چیزی نمیداند اما همه خوب میدانند زن ها چقدر دوست
داشتنی اند...

👤حامد رجب پور
@adelehz
داریم وارد این روزها میشیم :)))
@adelehz
می‌گویند: فیل را که می‌خواهند با هواپیما از جایی به جایی ببرند، برای حفظ تعادل، زیر دست و پایش جوجه مرغ‌هایی می‌ریزند!

فیل ساعت‌ها تکان نمی‌خورد، نمی‌خوابد، نمی‌آشامد، تا به مقصد برسد. فکر می‌کند اگر پا از پا بردارد، تکان بخورد جوجه‌ای یا مادرش را زیر دست و پای سنگین‌اش له کند.
فکر میکنم: این هیکل گنده و قدرتمند، به جای قلب، پروانه‌ای زیبا و ظریف دارد که در سینه‌اش می‌تپد.

قاشق چای‌خوری_هوشنگ مرادی

@adelehz
دیدید پیتزا هم که اینقدر عاشقش بودید تنهاهاتون گذاشت؟
ولی اونی که هیچ وقت پشت تون و خالی نکرد چایی بود چایی😀
@adelehz
اناستازیا
داستان شاهدختی گمشده بود که باوجود فقر و بی کسی هرگز باور نمی کرد که متعلق به آن جایی ست که حضور دارد.انقدر براین باور اصرار ورزید تا اینکه فکرش به حقیقت پیوست و به کاخ شاهی برگشت .
گاهی احساس میکنی متعلق به جایی که حضور داری نیستی ناامید نشو باورت را دنبال کن شاید تو هم اناستازیا باشی...
#عادله_زمانی
@adelehz
آیه ای در قرآن ست که میگوید
خدایا، من به هر خیری از جانب تو برسد سخت نیازمندم.
من فکر میکنم با همین آیه میتوان سالها عشق بازی کرد.شما فکرش را بکن که به پادشاه بگویی هرچه از گنجینه ات به من برسد به آن راضی ام اگر یک سکه باشد یا یک‌گنج بزرگ‌
همین که از خزانه ی تو باشد
و دست تو به آن بخورد مرا کافی ست
یعنی میخواهم بگویم مقدارمهم نیست همان که از تو می رسد عالیست
من عاشق این آیه هستم هر روز در زمانهایی که خوشم یا ناخوش زیر لب زمزمه اش میکنم

من به هر خیری که از جانب تو باشد سخت نیازمندم،سخت محتاجم.
چرا این آیه را دوست دارم؟
چون فکر میکنم عشق همین است
در واقع رابطه با خدا باید همین باشد اینکه بپذیری از او فقط خیر برمی آید
و مقدارش هرچه باشد بازهم خوب ست و خیر
پس هر روز که از خواب بیدار شدی منتظر رسیدن وعده ی خیرت باشی.

#عادله_زمانی

@MER30TV 👈💯
دلِ ما همیشه شکسته‌ست فرزند
اما امیدواری
هیچوقت
از جیب چپ پیراهنمان
کم نشد.

ناظم حکمت

صبح بخیر

@adelehz
برات آرزو میکنم :
خدا سرنوشتت رو انقدر قشنگ بنویسه
که مادرت از ته دِل بخنده
آمین
@adelehz
چای بریزم
یک گوشه ی دنج بنشینم .
زبان شوم...
گوش شدن بلدی؟
گفتن شوم
شنیدن بلدی ؟
#عادله_زمانی
#چای_تایم
@adelehz
زنها را از رقصیدن منع کردند
از آواز خواندن
بوسیدن. خندیدن!
زنها در پیله های خود فرو رفتند
و در شعرهایشان وحشیانه رقصیدند
آواز خواندند
عشق ورزیدند
بوسیدند
اما خنده نه
فقط گریستند..
این همه تکرار بس نیست...

👤سیمین بهبهانی

@adelehz