"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
امروز با خود تکرار کنیم

اکنون هزاران هزار نیکی، از هزاران هزار راه به سویم می آید.
زمانی که حضرت موسی علیه السلام به مدین رسید
نه خانه داشت
نه شغل
ونه همسر
یه کار خیری انجام داد و رفت زیر سایه
و دستانش را به سمت آسمان بلند کرد و گفت :

'' رب اني لما أنزلت الي من خير فقیر'

آفتاب آن روز غروب نکرد
مگر اینکه خانه شغل و همسر داشت
این دعا را پس از انجام کار خیر امتحان کنید.

صبح بخیر ❤️

@adelehz
آیه ای در قرآن ست که میگوید خدایا من به هر خیری از جانب تو برسد سخت نیازمندم.
من فکر میکنم با همین آیه میتوان سالها عشق بازی کرد.شما فکرش را بکن که به پادشاه بگویی هرچه از گنجینه ات به من برسد به آن راضی ام اگر یک سکه باشد یا یک‌گنج بزرگ‌
همین که از خزانه ی تو باشد و دست تو به آن بخورد مرا کافی ست .
یعنی میخواهم بگویم مقدار مهم نیست همان که از تو می رسد عالیست .
من عاشق این آیه هستم هر روز در زمانهایی که خوشم یا ناخوش زیر لب زمزمه اش میکنم .
من به هر خیری که از جانب تو باشد سخت نیازمندم،سخت محتاجم.
چرا این آیه را دوست دارم؟ چون فکر میکنم عشق همین ست .
در واقع رابطه با خدا باید همین باشد اینکه بپذیری از او فقط خیر برمی آید و مقدارش هرچه باشد بازهم خوب ست و خیر
پس هر روز که از خواب بیدار شدی منتظر رسیدن وعده ی خیرت باشی.
#عادله_زمانی
@adelehz
از زبان مردم می شنویم:
«باید پولی برای روز بیماری کنار بگذارم.» آن ها با پای خود به استقبال بیماری می روند.

قانون تدارک در هر دو جهت کار می کند. اگر برای آنچه که از آن می ترسید یا نمی پسندید تدارک ببینید، همان را به سوی خود جذب خواهید کرد.
مشیت الهی برای هر انسان، وفور نعمت و فراوانی است.
باید یاد بگیریم که درست بطلبیم.
مثلا این عبارت را تکرار کنید:
«روزی من از جانب خدا است و هم اکنون در پرتو فیض فرو می بارد و انبوه می گردد.»
هر روز هشیاری خود را بیازمایید تا ببینید که برای چه تدارک می بینید.
آیا از تنگدستی می هراسید و به پول خود می چسبید و از این رو، تنگدستی بیشتری را به سوی خود می کشانید؟
یا آنچه را که دارید خردمندانه به کار می گیرید تا راه را برای دارایی هر چه بیشتر بگشایید؟

اسکاول شین

@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
میدانم که در تاریخ نام من به عنوان ملکه ای عمارت کننده ثبت نخواهدشد.
من نه ممتاز محلم و نه حتی خرم سلطان .. من خودم هستم اگرچه نتوانم کاخی را بنا کنم یا عمارتی به نامم بسازنند اما تلاشم را خواهم کرد که دلی را عمارت کنم ..که از صد کاخ ماندگارتر خواهد بود...
#عادله_زمانی
@adelehz
از من پرسید که میتوانم دوباره در دنیا شاد زندگی کنم؟
میدانستم طوفانهای زیادی را از سر گذرانده
دستش را گرفتم و اورا کنار پنجره بردم .
گفتم چه میبینی؟
گفت خورشید را که کم کمک از پشت کوهها طلوع میکند.
پاسخ دادم آفرین .تا روزی که خورشید می تابد بهانه ای برای شادی خواهی داشت .❤️
#عادله_زمانی
@adelehz
از من استخوان هایی میماند که تورا دوست داشتند...

الیاس علوی
@adelehz
💔1
اگر بدانیم و مطمئن باشیم با همان دستی که دادیم با همان دست پس خواهیم گرفت، شاید کم تر نامهربان باشیم.
یعنی وقتی بدانی که رفتارت قرارست به خودت برگردد،یحتمل بهترین رفتارت را ارائه خواهی داد.چه کسی ست که موافق رسیدن خوبی به خودش نباشد؟
میخواهم بگویم فرمول زندگی خوب به همین سادگی ست .این را هر صبح و هرشب تکرار کن آنچه برای خودت نمیپسندی برای دیگران نپسند.
بهمین سادگی
#عادله_زمانی
صبح به خیر
@adelehz
خُب بهتره به چیزایی که ندارم فکر نکنم.
به جاش به چیزهایی که دارم فکر میکنم،
من یه عالمه امید دارم. بهتره به امیدم فکر کنم...

✍🏻 ارنست‌ همینگوی
@adelehz
نیازی به هالووین نیست
۲۰۲۰ به اندازه ی کافی ترسناک هست 😐
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
قلب دیوانه بهرحال خطا خواهد کرد
رفته‌ای، پشت سرت باز دعا خواهد کرد

محسن نظری
@adelehz
راستش این فضای مجازی به روابط عاشقانه ی ما آتش زد!
اصلا اگر بخواهیم صادق باشیم از روزی که این ماسماسک افتاد دستمان ،برکت از عشق و عاشقی هایمان رفت!
آن وقتها که واتس اپ و تلگرام و اینستا و هزار راه نرفته ی دیگر نبود .اصلا کی میدانست طرف تا ساعت چند بیدار بوده؟
شب با این خیال که الان دارد خواب مرا بین دشتی سبز میبیند به خواب می رفتی و هیچ لست سین ریستنلی هم نبود که گند بزند به خیال خوشت و بذر شک را بکارد وسط زمین دلت...
اگر هم قهری بود،قهری واقعی بود پرو فایل ها و استوری ها با هزار کنایه و زخم زبان دم به دم عوض نمی شد.
اگر نمی خواستی ببینی اش فقط کافی بود که مسیرت را تغییر بدهی و دلیلی نداشت که هر لحظه در یک پنجره ی مجازی با عکسش،خوشیها،ناخوشی ها و احوالاتش روبرو شوی .
بنظرم یکی از علت های مهم این روابط نابسامان عاشقانه ی این روزها همین تمام نشدن های ناکامل ست .
یعنی هربار که میخواهی چیزی را تمام کنی و پرونده ی رابطه ای را ببندی باز هم پنجره ای باز میشود،عکسی پیش رویت قرار میگیرد،خبری به تو می رسد ویا هر نشانه ی دیگری تا ببرتت به انجایی که ساعتها تلاش کردی از آن خارج شوی..
در واقع این دنیای بی در و پیکر مجازی همان قدر که برای آغازها و شروع رابطه ها خوب ست برای پایان دادن به آن مضر ست .
نمیتوانم تکنولوژی را نادیده بگیرم یا سراسر از بدی هایش بگویم فقط اینکه اگر ساعتها با کسی مشغول چت کردن باشی شاید به اندازه ی رسیدن هر چند هفته یک بار،نامه ای به خط خودش
برایت لذت بخش نباشد.

نامه ای که بخشی از اوست نه فقط چند خط مابین صفحه ای دیجیتالی که تنها با یک لمس پاک میشود و به هوا می رود .
#عادله_زمانی
@adelehz
ElnazAbedini-سيمين بري 🌹
@adelehz

سرگشته ی کویت منم
نداری خبر از من ...
لبخند بزن
دنیا به شکفتن زیباترین گلش
هنوز سخت نیازمند است.
#عادله_زمانی
@adelehz
ای عشق تو در دلم سرشته
چون قند و شکر درون حلوا


مولانای جان
@adelehz
عکاس این عکس نوشته بود "این یکی از سخت‌ترین عکسایی بود که گرفتم! چون از یه طرف دوربین رو دستم بود و باید کادر رو تنظیم میکردم و از طرف دیگه خنده امونم رو بریده بود! تازه دوتا رفیقام که کنارم بودم از من بدتر میخندیدن :)

بعد توضیح میده این خرس مادر 5 تا توله‌ است. توله‌ ها رو فرستاد بالای درخت و خودش نشست و شروع کرد شکمش رو با حسرت نگاه کردن و اینور اونور کردن گوشتهای شل شده‌ی شکمش! همینجا یکی از رفیقام گفت این شرایط رو همه مادرا بعد زایمان خیلی خوب درک میکنن و خرس و آدم هم نداره :)"

من همیشه داستان پشت هر عکس رو بیشتر خود عکس دوست دارم...

✍️مجید میرزایی
از پیج عالی جناب
@adelehz
من با مردی که ذوق و علاقه‌اش با من یکی نباشد خوشبخت نمی‌شوم. مردِ من باید شریک احساسات من بشود. هر دو باید از یک جور کتاب و موسیقی خوشمان بیاید.

📕عقل و احساس
جین آستین
@adelehz