"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
سرخ پوستان اعتقادداشتنداین
حلقه وپرهای اویخته برآن توانایی
شکارخوابهای بدرادارند.
واگربردرخانه ای اویخته بشود کابوسهاراشکارمیکننداینومیذارم به امید شکارکابوس هاتون❤️
شب تون آرام و دلخواه🌙⭐️
@adelehz
من به چشم‌های بی‌قرار تو قول می‌دهم
ریشه‌های ما به آب
شاخه‌های ما به آفتاب می‌رسد
ما دوباره سبز می‌شویم

قیصر امین پور

صبح بخیر ❤️
@adelehz
‏سپیده که سر بزند
در این بیشه‌زار خزان زده شاید گلی بروید
شبیه آنچه در بهار بوئیدیم 
پس به نام زندگی
هرگز ، نگو هرگز

پل الوار

🌌پریسا جان راغیان
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
نگار من که به مکتب نرفت و خط ننوشت
به غمزه مسئله اموز صد مدرس شد..
حافظ

#دلبرانه_های_پاییز
شهرزاد اسدالهی
❤️
@adelehz
من مدتها در مورد عشق فکر کردم .
و در مورد تو
واینکه آیا عشق و تو بهم مرتبط خواهند بود و یا نه ...
گاهی به نتیجه ی مثبت می رسیدم و با خودم میگفتم تو خودت معنای عشقی
و گاهی صد درصد قانع میشدم که عشق به تو ارتباطی ندارد .
اما هربار کلافه تر از همیشه سرخانه ی اول برمی گشتم.
نمیدانم تو ارتباطی به عشق داری و یا نه
اما این را میدانم که دلم میخواست تو خود عشق باشی میان زندگیم...
#عادله_زمانی
@adelehz
مرا عهدیست با جانان که تا جان در بدن دارم..
هواداران کویش را چو جان خویشتن دارم..

#حافظ
@adelehz
دوباره جمعه رسیده ست .
خلائی نامرئی میان اتاق نشسته ست .انگار چیزی و یا شاید هم کسی کم آمده ست .عکسهای قدیمی در ظاهر میخندند ولی در درونشان طوفان ست .
و ظرفهای چینی خیلی قدیمی دیگر برای ناهار جمعه از گنجه ها بیرون نمی آیند. به آن دلیل که توهم میدانی به دلیل اینکه بسیاری از مهمانان آن سالها حالا دیگر نیستند...یا برای همیشه رفته اند یا آنچنان در زمانه گم شده اند که به این اسانی ها پیدا نخواهند شد...
بازهم جمعه رسید...
#عادله_زمانی
@adelehz
یک راز پنهان در هر دوست داشتن و یا عشقی وجود دارد که باید به آن توجه کرد و نادیده نگرفتش
میانه ی حال خوب یک رابطه شاید خیلی ها از ترس بدشگون بودن به این راز فکر نکنند و با خودشان بگویند که ای بابا چرا فکرهای بد بکنم وقتی همه چیز اینقدر زیباست.
اما واقعیت این ست که حتی زمانی که همه چیز زیباست بازهم باید این راز را نادیده نگرفت .
راز داستان ما ساده اما تلخ ست .واقعی ست هرچقدر بخواهی انکارش کنی بازهم از یک گوشه ی رابطه ات بیرون می زند و میگوید سلااام من آمدم.
و تو متحیر میمانی که چه کنی ...
وقتی کسی به تو میگوید دوستت دارد و عمیقا عاشقت هست و تو تنها رنگ دنیای او هستی بدیهی ست که شاد میشوی و دلت میخواهد این ها را باور کنی و اصلا شاید هم تمام این حرفها واقعی باشد و عقل حکم بر باور کردن شان نماید اما .....
اما راز کوچک ما این ست که حتی عقل هم نمی تواند تضمین کند که تو همیشه دوست داشته خواهی شد و یا همیشه معشوق باقی خواهی ماند .
احساس میکنم این راز چیز آزار دهنده ای ست .
یعنی وقتی یک روزی در خلوت خودت وقتی همه چیز عادی بنظر می رسد از خودت می پرسی چرا رفتارش با آن روزها فرق میکند؟و آن اولین جوابی که به ذهنت می رسد ...
بله،همان اولین جواب لعنتی
انتحار روان و روحت خواهد بود .
اینکه شاید دیگر آن قدر که قبلا عاشقم بود نیست و انقدر که میگفت این عشق ابدی نبود .
خصوصا اگر کسی بوده باشی که به سختی و او اطمینان کرده باشی مثل بچه گربه ی زخم خورده ای که از هر آدمی می ترسد چون یکی از آدمها او را با سنگ زده ست.اما بازهم با تمام سختی به یکی از آنها که به طرفش آمده اطمینان کرده و تصور کن چه درد بدی دارد اگر از همان آدم زخمی تازه دریافت کند.
باری،این راز خیلی کوچک ست اما واقعی ست .در نقطه ای از زندگی به این نتیجه میرسی که دیگر آن طوری که فکر میکردی عزیز نیستی تو همان آدمی تغییر نکردی ولی طرفت شاید دیگر به بودنت یا به آرامشت نیازی ندارد .
من اگر به این راز پی ببرم دلم هیچ چیز نمی خواهد نه انتقام،نه کینه،نه مقابله به مثل ...من اگر بفهمم که دیگر آنقدر مهم نیستم که بودم خواهم رفت .
نه با دلخوری یا حتی قهر می روم چون دلم نمی خواهد تکرارِ مکرر یک صحنه ی دراماتیک فیلمی قدیمی باشم
می روم چون دلم میخواهد همیشه فیلم تازه اکران شده ی زندگیش به حساب بیایم با همان زیبایی با همان اشتیاق برای کشفم...
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
آمدی قصه ببافی که مُوَجَهْ بروی؟ در نزن، رفته ام از خویش، کسی منزل نیست...


صنم نافع
@adelehz
زندگی داشتن دوست داشتنی ها نیست
بلکه دوست داشتن داشته هاست .
از آنچه امروز در دستت ست لذت ببر
و هیچ نقدی را به بهای نسیه نفروش ...
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
هر مادری برای یک بار هم شده این دیالوگ و با دخترش رد وبدل کرده😂
@adelehz
دنیا
به من و تو
یک دریای آرام
یک غروب سرشار از سکوت
یک جنگل خیال انگیز و جادویی
یک جاده ی خالی و بی انتها
یک سفر دونفره ی بی سرو صدا بدهکارست
بیا طلبمان را از دنیا وصول کنیم‌.
#عادله_زمانی

📷پریسا جان راغیان
@adelehz
لازم است گاهی در زندگی،
بعضی آدم‌ها را گم کنید، تا خودتان را پیدا کنید ..

✍🏻 ژان پل سارتر
@adelehz
امروز در حال سوار ماشین شدن شروع کردم به توی سر خودم زدن که وای عینک آفتابی را باز کجا جا گذاشتم ؟
که مادرم با نگاه عاقل اندرسفیهی به روی چشمم اشاره کرد و متوجه شدم تمام مدت عینک روی چشمم بوده و در حال داد و فریاد بودم ..
راستش ظاهر قضیه خنده دار ست شاید هم اگر کسی بشنود زیر لب نوچ نوچ کند و دلسوزانه بگوید دختر بیچاره حواس ندارد.
اما واقعیت این ست که زندگی گاهی همین قدر خنده دار و مضحک ست .چیزهای با ارزشی که داریم و پیش روی ماست اما نمی بینمیشان
و گاهی دنبالشان چه جاها که نمی رویم ‌.
در واقع زندگی معادله ی پیچیده ای نیست صرفا چند معادله ی کوچک و ساده ست که کنار هم چیده شده ست و لازم ست کمی با آرامش و دقت به سراغشان برویم .
تا بتوانیم هنرمندِ هنر زندگی باشیم.
بهمین سادگی
#عادله_زمانی
@adelehz
گاهی فکر میکنم سرم حسابی
شلوغ است ...انگار یک گله اسب وحشی
وچموش در سرم رها شده باشند..
و وای از آن هنگامی که اسبهای وحشی
پایشان به دلم بازشود...
#عادله_زمانی
#دلبرانه_های_پاییز
اسماجان
کرمان
@adelehz