"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
امید جوانه میزند
از میان خاک سیاه ِ مشکلات
همچون تک گلی در دشت
گاهی میخواهم از خستگی بگریزم
شکست را بپذیرم و تمام
اما باز امید چون گلی جوانه میزند ..
#عادله_زمانی
#دلبرانه_های_پاییز
ساناز
نمک ابرود
@adelehz
از هر ۱۰۰ سگ توی خیابون ۹۹ سگ دمشان را به نشانه دوستی برای انسان تکان می‌دهند . اگر یک سگ یک انسان را گاز بگیرد ، هر ۱۰۰ تا سگ را میکشد !!
از ۱۰۰ انسان توی خیابان ۹۹ نفر به سگها سنگ می‌زنند . اگر یک انسان به یک سگ غذا بدهد ، آن سگ به هر صد انسان دوباره اعتماد می‌کند !!

@adelehz
😢2
اندر احوالات روابط عاشقانه ی دو روزه :)))))
@adelehz
میگفتم دلت مثل دریاست ..
ویادم نبود که دریا رسم دارد هرچه ببرد راباز بیارد..
دلت روحم رابرد و دریک غروب سرد بارانی به رسم دریا مرده ،باز آورد ...
#عادله_زمانی
#دلبرانه_های_پاییز
ریحانه جان
@adelehz
نه مرا طاقتِ غربت
نه تو را خاطرِ قربت
دل نهادم به صبوری
که جز این چاره ندانم

سعدی

@adelehz
گمان میکردم میشود که با صبر همه چیز را درست کنم .من همیشه به رنگین کمان بعد از باران اعتقاد داشتم.اما عزیزم حقیقت زندگی گاهی فرق میکند میخواهم بدانی که بعد از بسیاری از بارانها هیچ رنگین کمانی شکل نمی گیرد .به امید رنگین‌کمانها زندگی نکن فقط اگر میتوانی تلاش کن از بارانها لذت ببری ...
#عادله_زمانی
@adelehz
کسی هر روز میگفت فردا روز بهتری ست منتظر فردا می مانم .
او هر صبح و هر غروب این را تکرار میکرد و انگار از شروع کردن می ترسید ‌.
رهگذری به او گفت هیچ میدانی امروز فردای دیروزست؟
و هیچ میدانی که فردایی در واقع وجود ندارد؟
و تنها امروز ست که میتوانی خرجش کنی ؟
و زندگی همین ست منتظر فردا نمان،امروز را زندگی کن.
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
در واقع سخت ترین قسمت زندگی توضیح دادن نگرانی هایت به کسانی ست که فقط میتوانند تورا سرزنش کنند.
اصلا فکر کن چطور میتوانی دردت را برای کسی توضیح بدهی که اصلا نمی تواند درکت کند و صرفا انگشتی برای متهم کردنت به ناشکری برای نشانه رفتن به سویت دارد.
مدتهاست نمی توانیم راجع به نگرانی هایمان با کسی حرف بزنیم صرفا بخاطر ترس از سرزنش شدن
باید کسی روبرویمان بنشیند که همه چیز را در موردمان بداند و فقط سعی کند ناراحتی مان را درک کند .
میدانی شاید آدمی نه ناشکر باشد نه آدم بدی، نه بدنبال گلایه و تلخ کردن زندگی به کام بقیه
حتی در خیلی از مواقع آدم قانعی هم باشد که سعی میکند با چیزهای کوچک خوشحال باشد .
اما هر فرد هم مثل هزاران آدم دیگر دل نگرانی هایی دارد ،دل دارد،دلش میگیرد،میشکند ،خسته میشود
احساس تنهایی میکند.
میانه ی راه خسته میشود و یک گوشه می نشیند
و دلش هوای ۲ قطره اشک میکند .
اگر سراغت امد و گفت خسته ام سرزنشش نکن،سرش فریاد نزن،دردش را اضافه نکن
فقط به او این باور را بده که اشتباه نکرده اگر با تو حرف زده ست.
این کار سختی نیست.
#عادله_زمانی
@adelehz
آب حیات عشق را
در رگ ما روانه کن...


مولانای جان


@adelehz
وقتی گوشی رو شارژِ :(
@adelehz
ممنون مهربونی هاتون هستم ❤️❤️
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
خانواده های عزیز این نتیجه ی تربیت فرزند بجای کتابخانه،اتاق نقاشی یا پای دیدن فیلم های مفهومی در محیط بی دروپیکر فضای مجازی ست.
چالش!!!چالش چی؟؟؟
چالشی که نشان میدهد به عنوان یک شهروند تو اصول اولیه ی شهر نشینی و احترام به حریم شخصی دیگران را نمی دانی و شلوار مردم را در خیابان پایین میکشی !!!!
متاسفم برای آن پدر ومادری که نتیجه ی تربیت فرزندش چنین هیولاهای بی نزاکتی میشود.
@adelehz
میگویند ادمها برای از یاد بردن خیلی چیزها می خوابند...
بگو چند قرن بخوابم تا آغوشت را فراموش کنم ؟
#عادله_زمانی
@adelehz
بچه تر که بودم لق بودن دندان شیری بدجور می رفت روی اعصابم!!
نمیتوانستم باخیال راحت بشینم و سر ظهر کارتون مورد علاقه ام را ببینم .
لق زدنش مرتب در ذهنم تکرار میشد و مرتب زبانم را میکشیدم به تن لرزان و لقش ..
چندبارهم دست بردم و ...
بله من ازهمان بچگی طاقت چیزهای غیراستوار را نداشتم فکرمیکنم همه ما ادمها همینطور هستیم.لق زدن ها مارا عصبی میکند آرامشمان را میگیرد و آنقدر دیوانه مان میکند که یکهو میبینی ما هستیم و آن چیز لق و نا استوار که از ریشه بیرونش کشیده ایم.
یعنی ما آدمها اصولا عادت داریم یکباره یک درد را تحمل کنیم تا اینکه مدام ذره ذره ازآن درد را بچشیم ..
خاصیتمان این است ...
#عادله_زمانی
@adelehz
🕯
زنها وقتى دلتنگ ميشن
دوست دارن داستانى كه هزار بار واسه
كسى تعريف كردن رو باز هم تعريف كنن
تا حالشون خوب بشه...
امّا اگه سكوت كردن،
يعنى نميخوان كه حالشون خوب بشه...

#روزبه_معین
@adelehz