ای روزهای خوب که در راهید
ای جاده های گمشده در مه
ای روزهای سخت ادامه
از پشت لحظه ها به در آیید
قیصر امین پور
#دلبرانه_های_پاییز
🌠ساناز جان
ماسوله
@adelehz
ای جاده های گمشده در مه
ای روزهای سخت ادامه
از پشت لحظه ها به در آیید
قیصر امین پور
#دلبرانه_های_پاییز
🌠ساناز جان
ماسوله
@adelehz
چقدر خوب شد زن شدیم!
کمد و اتاقمان را به هم میریزیم و همه چیز را از اول سرجایش مرتب میگذاریم آن وقت فکر میکنیم آمادهایم برای گرفتن تصمیمات بزرگ!
وسط غمبادهای روزانه شروع میکنیم به شستن ظرفها و بازی کردن با کف روی سینک ظرفشویی، تمام غمهایمان را همراه سرامیکها آشپزخانه میساییم و میساییم و با قدرتتر میسایم، جارو را محکمتر روی فرش میکشیم و فکر میکنیم تمام خورههای فکریمان از لوله جارو بالا میرود، دست به ساختن میزنیم، شیرینی و کیک و غذاهای عجیب غريب میپزیم و از خلق کردنهایمان حس بهتری میگیریم،
مینشینم برای مرتب کردن فکرهایمان رج به رج کامواها را همراه فکرها میبافیم!
دکور خانه را عوض میکنیم و تنهایی با کشیدن مبلها خودمان را ازنفس میاندازیم و فکر میکنیم چه انتقامی! بعد به جان خودمان و صورتمان و دستهایمان می افتیم.
داشتم فکر میکردم چه خوب است به جز پیاده رفتن و سیگار کشیدنهای معمول مردها ما کارهای متنوع تری داریم برای مقابله با مشکلات.
چقدر خوب شد که زن شدیم.
ناشناس
@adelehz
کمد و اتاقمان را به هم میریزیم و همه چیز را از اول سرجایش مرتب میگذاریم آن وقت فکر میکنیم آمادهایم برای گرفتن تصمیمات بزرگ!
وسط غمبادهای روزانه شروع میکنیم به شستن ظرفها و بازی کردن با کف روی سینک ظرفشویی، تمام غمهایمان را همراه سرامیکها آشپزخانه میساییم و میساییم و با قدرتتر میسایم، جارو را محکمتر روی فرش میکشیم و فکر میکنیم تمام خورههای فکریمان از لوله جارو بالا میرود، دست به ساختن میزنیم، شیرینی و کیک و غذاهای عجیب غريب میپزیم و از خلق کردنهایمان حس بهتری میگیریم،
مینشینم برای مرتب کردن فکرهایمان رج به رج کامواها را همراه فکرها میبافیم!
دکور خانه را عوض میکنیم و تنهایی با کشیدن مبلها خودمان را ازنفس میاندازیم و فکر میکنیم چه انتقامی! بعد به جان خودمان و صورتمان و دستهایمان می افتیم.
داشتم فکر میکردم چه خوب است به جز پیاده رفتن و سیگار کشیدنهای معمول مردها ما کارهای متنوع تری داریم برای مقابله با مشکلات.
چقدر خوب شد که زن شدیم.
ناشناس
@adelehz
❤1
هیچکس نمیتواند معنای زندگی را برای دیگری بیابد، هرکس باید معنای زندگیِ خود را خود پیدا کند و مسئولیت آنرا نیز پذیرا باشد. اگر موفق شود، با وجود همهی تحقیرها به زندگی خویش ادامه میدهد. کسی که چرایی برای زندگی کردن بیابد با هر چگونهای خواهد ساخت.
📕 انسان در جستجوی معنا
✍🏻 ویکتور فرانکل
@adelehz
📕 انسان در جستجوی معنا
✍🏻 ویکتور فرانکل
@adelehz
امید جوانه میزند
از میان خاک سیاه ِ مشکلات
همچون تک گلی در دشت
گاهی میخواهم از خستگی بگریزم
شکست را بپذیرم و تمام
اما باز امید چون گلی جوانه میزند ..
#عادله_زمانی
#دلبرانه_های_پاییز
ساناز
نمک ابرود
@adelehz
از میان خاک سیاه ِ مشکلات
همچون تک گلی در دشت
گاهی میخواهم از خستگی بگریزم
شکست را بپذیرم و تمام
اما باز امید چون گلی جوانه میزند ..
#عادله_زمانی
#دلبرانه_های_پاییز
ساناز
نمک ابرود
@adelehz
از هر ۱۰۰ سگ توی خیابون ۹۹ سگ دمشان را به نشانه دوستی برای انسان تکان میدهند . اگر یک سگ یک انسان را گاز بگیرد ، هر ۱۰۰ تا سگ را میکشد !!
از ۱۰۰ انسان توی خیابان ۹۹ نفر به سگها سنگ میزنند . اگر یک انسان به یک سگ غذا بدهد ، آن سگ به هر صد انسان دوباره اعتماد میکند !!
@adelehz
از ۱۰۰ انسان توی خیابان ۹۹ نفر به سگها سنگ میزنند . اگر یک انسان به یک سگ غذا بدهد ، آن سگ به هر صد انسان دوباره اعتماد میکند !!
@adelehz
😢2
میگفتم دلت مثل دریاست ..
ویادم نبود که دریا رسم دارد هرچه ببرد راباز بیارد..
دلت روحم رابرد و دریک غروب سرد بارانی به رسم دریا مرده ،باز آورد ...
#عادله_زمانی
#دلبرانه_های_پاییز
ریحانه جان
@adelehz
ویادم نبود که دریا رسم دارد هرچه ببرد راباز بیارد..
دلت روحم رابرد و دریک غروب سرد بارانی به رسم دریا مرده ،باز آورد ...
#عادله_زمانی
#دلبرانه_های_پاییز
ریحانه جان
@adelehz
گمان میکردم میشود که با صبر همه چیز را درست کنم .من همیشه به رنگین کمان بعد از باران اعتقاد داشتم.اما عزیزم حقیقت زندگی گاهی فرق میکند میخواهم بدانی که بعد از بسیاری از بارانها هیچ رنگین کمانی شکل نمی گیرد .به امید رنگینکمانها زندگی نکن فقط اگر میتوانی تلاش کن از بارانها لذت ببری ...
#عادله_زمانی
@adelehz
#عادله_زمانی
@adelehz
کسی هر روز میگفت فردا روز بهتری ست منتظر فردا می مانم .
او هر صبح و هر غروب این را تکرار میکرد و انگار از شروع کردن می ترسید .
رهگذری به او گفت هیچ میدانی امروز فردای دیروزست؟
و هیچ میدانی که فردایی در واقع وجود ندارد؟
و تنها امروز ست که میتوانی خرجش کنی ؟
و زندگی همین ست منتظر فردا نمان،امروز را زندگی کن.
#عادله_زمانی
@adelehz
او هر صبح و هر غروب این را تکرار میکرد و انگار از شروع کردن می ترسید .
رهگذری به او گفت هیچ میدانی امروز فردای دیروزست؟
و هیچ میدانی که فردایی در واقع وجود ندارد؟
و تنها امروز ست که میتوانی خرجش کنی ؟
و زندگی همین ست منتظر فردا نمان،امروز را زندگی کن.
#عادله_زمانی
@adelehz
در واقع سخت ترین قسمت زندگی توضیح دادن نگرانی هایت به کسانی ست که فقط میتوانند تورا سرزنش کنند.
اصلا فکر کن چطور میتوانی دردت را برای کسی توضیح بدهی که اصلا نمی تواند درکت کند و صرفا انگشتی برای متهم کردنت به ناشکری برای نشانه رفتن به سویت دارد.
مدتهاست نمی توانیم راجع به نگرانی هایمان با کسی حرف بزنیم صرفا بخاطر ترس از سرزنش شدن
باید کسی روبرویمان بنشیند که همه چیز را در موردمان بداند و فقط سعی کند ناراحتی مان را درک کند .
میدانی شاید آدمی نه ناشکر باشد نه آدم بدی، نه بدنبال گلایه و تلخ کردن زندگی به کام بقیه
حتی در خیلی از مواقع آدم قانعی هم باشد که سعی میکند با چیزهای کوچک خوشحال باشد .
اما هر فرد هم مثل هزاران آدم دیگر دل نگرانی هایی دارد ،دل دارد،دلش میگیرد،میشکند ،خسته میشود
احساس تنهایی میکند.
میانه ی راه خسته میشود و یک گوشه می نشیند
و دلش هوای ۲ قطره اشک میکند .
اگر سراغت امد و گفت خسته ام سرزنشش نکن،سرش فریاد نزن،دردش را اضافه نکن
فقط به او این باور را بده که اشتباه نکرده اگر با تو حرف زده ست.
این کار سختی نیست.
#عادله_زمانی
@adelehz
اصلا فکر کن چطور میتوانی دردت را برای کسی توضیح بدهی که اصلا نمی تواند درکت کند و صرفا انگشتی برای متهم کردنت به ناشکری برای نشانه رفتن به سویت دارد.
مدتهاست نمی توانیم راجع به نگرانی هایمان با کسی حرف بزنیم صرفا بخاطر ترس از سرزنش شدن
باید کسی روبرویمان بنشیند که همه چیز را در موردمان بداند و فقط سعی کند ناراحتی مان را درک کند .
میدانی شاید آدمی نه ناشکر باشد نه آدم بدی، نه بدنبال گلایه و تلخ کردن زندگی به کام بقیه
حتی در خیلی از مواقع آدم قانعی هم باشد که سعی میکند با چیزهای کوچک خوشحال باشد .
اما هر فرد هم مثل هزاران آدم دیگر دل نگرانی هایی دارد ،دل دارد،دلش میگیرد،میشکند ،خسته میشود
احساس تنهایی میکند.
میانه ی راه خسته میشود و یک گوشه می نشیند
و دلش هوای ۲ قطره اشک میکند .
اگر سراغت امد و گفت خسته ام سرزنشش نکن،سرش فریاد نزن،دردش را اضافه نکن
فقط به او این باور را بده که اشتباه نکرده اگر با تو حرف زده ست.
این کار سختی نیست.
#عادله_زمانی
@adelehz