"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
وقتی کسی از چیزی ناراحت است.وقتی دلش عجیب گرفته،وقتی بغضهایش لای گلو نم خورده اماده ترکیدن است ..با مسخره ترین دلداری دنیا به او نگویید که خودت را ناراحت نکن.نگوید غصه نخور ...
این مسخره ترین و مزخرف ترین شکل دلداری دادن در جهان است ..
بگذارید گریه کند به او بگوید که هق هق اشک بریزد بگوید غمگین ترین اهنگ ممکن را گوش دهد..ساعتها راه برود ..واگر دوست دارد بگذارید لباس تیره بپوشد به اواجازه دهید عمیق ترین عزاداری روحی ممکن را انجام دهد..این بهترین کمکی ست که میتونید به دوستتان به رفیقتان به کسی که برایتان مهم است بکنید ...
به او اجازه دهید دوره فراغش را با تمام متانت و زیبایی به پایان برساند...هیچ بغضی راکهنه نکند ..هیچ اشکی را در چشمهایش محبوس نکند درنهایت او خواهد توانست بر اندوهش غلبه کند...
بهترین دوست باشید و شانه تان را برای گریه کردن به دوستتان قرض بدهید...
#عادله_زمانی
@adelehz
من اينجا بس دلم تنگ است
و هر سازی كه می‌بينم بد آهنگ است
بيا ره توشه برداريم
قدم در راه بی‌برگشت بگذاريم
ببينيم آسمان هر كجا آيا همين رنگ است؟

مهدى اخوان ثالث
@adelehz
و تو خوب باش بی توجه به دیگران
خوبی نوری ست که در اتاق آیینه تابیده میشود هرکجای اتاق که ایستاده باشی
نور به تو برخواهد گشت .
#عادله_زمانی

صبح زیبا تون پرنور

#دلبرانه_های_پاییز
📷 پریسا جان راغیان
@adelehz
مادربزرگ
همیشه میگفت
دوختن کار زنانه ای ست !
میپرسیدیم یعنی چه؟
میگفت ساده ست ، زن باید بدوزد عروس را به پسر، دختر را به داماد ، نوه ها را به پدر بزرگ ، خوشی ها را به ظهر جمعه در خانه
زن کارش دوختن ست .
وصله ها را به هم می دوزد
گاهی این وصله ها ناجورند اما بازهم زن خانه آنها را بهم می دوزد .
این لحاف چهل تکه ی خانواده همیشه هم شکل نیست ولی زیباست .
و امان از روزی که خانه ای مادر و زن برای دوختن اعضای خانواده بهم نداشته باشد.
#عادله_زمانی
@adelehz
چه مبارک است این غم که تو در دلم نهادی
به غمت که هرگز این غم ندهم به هیچ شادی


@adelehz
آشپزخونه ی مامان موشِ❤️
#موش_موشی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
شاهکار کلاسهای مجازی هنوز ادامه دارد :))))
خدا معلمها رو حفظ کنه ❤️
@adelehz
هیچوقت امیدت را از دست نده، شاید آن زمان که امیدت را از دست می دهی دو ثانیه قبل از خوشبختی باشد ...


📕 کمی قبل از خوشبختی
✍🏻 انیس لودیگ
@adelehz
روز جهانی بدون سوتین برای جلب توجه زنان به سرطان مهیب پستان..
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
تغییرات در سینه ها را جدی بگیرید و از کنار هر نشانه ی کوچک به راحتی عبور نکنید .
@adelehz
سرطان سینه
برای هر زنی چالش و بیماری بزرگی ست .
تنها بحث درد و سرو کله زدن با یک بیماری سمج نیست .سرطان سینه مستقیما زنانگی هر زنی را هدف میگیرد بخشی از چیزی که هویت جنسیتی یک زن بر آن اساس ساخته شده ست .
این ست که بر همه ماست تا آگاهی بخش باشیم و در تلاش برای چند چیز
اول اینکه با هر سنی که هستیم از علائم ساده عبور نکنیم و فراموش نکنیم هرکدام از ما میتوانیم درگیر این بیماری شویم سرطان سینه همیشه برای دیگران نیست .هوشیار باشیم.
دوم اینکه دانش مان را در برخورد با آن بالا ببریم
سوم در برخورد با زنانی که غول سرطان سینه به آنها حمله کرده اند هوشمند عمل کنیم .بفهمیم که چه میگوییم و باید چه کنیم که او باور کند از سرطان قوی تر ست .
شاید سالها بعد علم آنقدر پیشرفت کند که سرطان سینه یا هر سرطان دیگری چون یک سرماخوردگی ساده درمان شود ولی تا آن روز راه درازی در پیش ست.
برای تمام زنانی که درگیر این چالش نفس گیر هستند آرزو میکنیم که هر چه زودتر پیروز میدان نبرد با سرطان سینه باشند .
#عادله_زمانی
#بهداشت_زنان
#زنان
@adelehz
رسالت تو
پیمودن آن مسیر درخشان است.
چه باک از تاریکنای شب در پیرامونت.

✍🏻ریچارد_باخ

@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
چشم و ابروش و کمال الملک کشیده❤️
@adelehz
زندگی همچو طولانی نیست، تنها یک بار هم هست. من حق دارم؛ من وظیفه دارم که آن را به هدر ندهم و سرسری از آن نگذرم ...


✍🏻رومن رولان
📷پریسا جان راغیان
صبح به خیر❤️
@adelehz
حتی عکسشم عطر زندگی داره😍
@adelehz
این عکس مربوط به چند روز قبل و تولد یک‌ نوزاد ست که در بدو ورود به جهان سعی در کشیدن ماسک از صورت پزشک داره
شاید قصد دارد به جهانیان بگوید
دنیای بدون ماسک را دوباره به زودی خواهیم دید .❤️
@adelehz
غذا خوردن یک رفتار است، دعوا کردن یک رفتار است، دیر سر قرار رفتن یک رفتار است، خشمگین شدن یک رفتار است، غمگین و افسرده شده یک رفتار است، نگران و مضطرب شدن یک رفتار است، هذیان یک بیمار سایکوز نیز یک رفتار است.

و همه رفتارها:
از درون ما برانگیخته می‌شوند و معطوف به هدفی‌اند.
هدف هر رفتار، ارضای یکی از پنج نیاز اساسی ماست:
عشق و احساس تعلق
قدرت
تفریح
آزادی
بقا و زنده ماندن.

📙 تئوری انتخاب
✍🏻 ویلیام گلسر
@adelehz
همخواب رقیبانی و من تاب ندارم ..
@adelehz
"زنی که‌گم کردم "
آشپزخونه ی مامان موشِ❤️ #موش_موشی @adelehz
چه شبهای کودکانه ای با این تصویرها و خیالات قشنگ زندگی موش موشی ها به خواب رفتیم❤️
#موش_موشی
@adelehz
شهرها مصداق بارزی برای عشق هستند و دلواپسی های پیش و پس از آن ، میدانی وقتی وارد شهری غیر از شهری که من و تورا روزی باهم درونش جا داده بود میشوم نوعی آرامش و فراموشی عجیب مرا در برمیگیرد وقتی وارد شهری بی خاطره میشوم.اما امان از روزی که بازهم به شهر برمیگردم به شهر من به شهر تو به شهری که نه مال من ست و نه تو ولی روزی چشمش به بودن ما دریک پیاده رو و کنارهم باز شده بود.همین شهر به ظاهر ساکت و مهربان مرا در خود می بلعد ...و خودت بهتر میدانی وقتی شهری کسی را ببلعد چه حال عجیبی ست ..دلم برایت تنگ شده ست اما میدانم که این دلتنگی برای کسی ست که روزی از تو در دلم ساخته بودم ..برای مردی که روزی باور میکردم از آن من ست ولی این در حد همان باور باقی ماند و باقی ماند و باقی ماند هرکجا هستی در هر شهری از دنیا هر زمان فرصت کردی کمی بخند ...بیاد روزهای زیبایی که با این همقدم قدیمی داشتی و هرگز تکرار نخواهد شد ...بخند فقط همین ...

#عادله_زمانی
@adelehz
اگر شما بهترین آدم دنیا باشید ولی برای کسی که دوستش دارید وقت نگذارید بازنده اید.
کسی برنده میشود که در تمام لحظاتش کنارش باشد نه الزاما بهترین آدم..
برای عزیزانتان وقت بگذارید.

#عادله_زمانی
@adelehz