هرگز از زندگی طلبکار نباشید .
کسی به شما تعهد نداده که بهترین ها نصیب تان شود.و دلیلی هم وجود ندارد که هرچیزی میخواهید به شما داده شود.
این حس طلبکار بودن از زندگی باعث میشود که همیشه یک بغض نهانی همراه آدم و نفس به نفس با او زندگی کند.
این به معنی انفعال نیست اما واقعیت این ست که زندگی بشما قول نداده تا همیشه بهترین ها را در دست تان بگذارد.
از آنچه دارید لذت ببرید .
به همین سادگی
#عادله_زمانی
@adelehz
کسی به شما تعهد نداده که بهترین ها نصیب تان شود.و دلیلی هم وجود ندارد که هرچیزی میخواهید به شما داده شود.
این حس طلبکار بودن از زندگی باعث میشود که همیشه یک بغض نهانی همراه آدم و نفس به نفس با او زندگی کند.
این به معنی انفعال نیست اما واقعیت این ست که زندگی بشما قول نداده تا همیشه بهترین ها را در دست تان بگذارد.
از آنچه دارید لذت ببرید .
به همین سادگی
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
این آموزش مجازی برای بچه ها عجب داستانی شده از دیروز ویدیو های آزمایش هاشون میبینم و ریسه میرم.
یاد کاردستی درست کردن خودمون افتادم
مامان بنده ی خدا من تا ساعت دوی شب می نشست کار دستی درست میکرد ببرم مدرسه😂
الانم مادرها نشستن و این آزمایشهای کتاب علوم😄
@adelehz
یاد کاردستی درست کردن خودمون افتادم
مامان بنده ی خدا من تا ساعت دوی شب می نشست کار دستی درست میکرد ببرم مدرسه😂
الانم مادرها نشستن و این آزمایشهای کتاب علوم😄
@adelehz
تو مگو همه به جنگند و ز صلح من چه آید
تو یکی نهای هزاری تو چراغ خود برافروز
مولانای جان
صبح بخیر❤️
#دلبرانه_های_پاییز
زهرا مقصدی
تهران
@adelehz
تو یکی نهای هزاری تو چراغ خود برافروز
مولانای جان
صبح بخیر❤️
#دلبرانه_های_پاییز
زهرا مقصدی
تهران
@adelehz
همه ی " زنهای " درون من !
زنهای زیادی در من زندگی می کنند.
اقدس خانم چادری است و سر وقت نمازش را می خواند.
لباس های گشاد به تن می کند و رویش را از غریبه ها می پوشاند.
بقیه زنها مسخره اش می کنند، می گویند فکرش بسته است.
من لبم را گاز می گیرم که:« چکارش دارید کاری به کارش نداشته باشید.»
اقدس خانم کوتاه نمی آید، بحث می کند و با دلایل خودش قصد راهنمایی دارد، می خواهد بقیه زنهای وجودم را به راه راست هدایت کند.
فتانه خانم ناخن هایش را سوهان می کشد و به سر انگشتانش فوت می کند، می گوید:« به تو چه! مگر ما را با تو توی یک قبر می گذارند؟ عیسی به دین خود، موسی به دین خود!...»
اقدس خانم زیر لب استغفراللهی می گوید و دانه های تسبیح را لای انگشتانش می گرداند. من نگاهشان می کنم، خودکار را بین دو انگشتم تکان می دهم.
پروانه خانم ِهمیشه محجوب، سوزن را آرام توی پارچه فرو می کند و می پرسد:« عصبی هستی؟ از صبح ساکتی!...»
مونس خانم هم همیشه ساکت است اما کسی نگران او نمی شود، از صبح می سابد و می شوید و می روبد، لاکلام حرفی نمی زند مگر وقتی از او سوال کنند.
شکوه خانم اما برعکس او صبح تا شب حرف می زند، به قول فتانه خانم فک می زند، گاهی حتی صندلی می گذارد دم در خانه می نشیند و به عابرها نگاه می کند، گاهی به آنها سلام می کند.
شهلا خانم دم توت فرنگی ها را می گیرد و آنها را توی قابلمه می ریزد، از روی کتاب رزا منتظمی به اندازه شکر می پاشد. شراره اما اهل کار خانه نیست، هر روز به خودش می رسد و از خانه بیرون می رود، توی هر آینه ایی خودش را نگاه می کند، توی شیشه ی مغازه حتی.
جمیله خانم توی سرم لزگی می رقصد، زنها دوره اش می کنند و دست می زنند، فتانه خانم می گوید:« تن جمیله استخوان ندارد از بس نرم است، نرم می رقصد...» اقدس خانم را صدا می کند، اقدس خانم از همان دور دست می زند. من به شمعدانی هایم آب می دهم و برایشان آواز می خوانم.
مریم سمیع زادگان
@adelehz
زنهای زیادی در من زندگی می کنند.
اقدس خانم چادری است و سر وقت نمازش را می خواند.
لباس های گشاد به تن می کند و رویش را از غریبه ها می پوشاند.
بقیه زنها مسخره اش می کنند، می گویند فکرش بسته است.
من لبم را گاز می گیرم که:« چکارش دارید کاری به کارش نداشته باشید.»
اقدس خانم کوتاه نمی آید، بحث می کند و با دلایل خودش قصد راهنمایی دارد، می خواهد بقیه زنهای وجودم را به راه راست هدایت کند.
فتانه خانم ناخن هایش را سوهان می کشد و به سر انگشتانش فوت می کند، می گوید:« به تو چه! مگر ما را با تو توی یک قبر می گذارند؟ عیسی به دین خود، موسی به دین خود!...»
اقدس خانم زیر لب استغفراللهی می گوید و دانه های تسبیح را لای انگشتانش می گرداند. من نگاهشان می کنم، خودکار را بین دو انگشتم تکان می دهم.
پروانه خانم ِهمیشه محجوب، سوزن را آرام توی پارچه فرو می کند و می پرسد:« عصبی هستی؟ از صبح ساکتی!...»
مونس خانم هم همیشه ساکت است اما کسی نگران او نمی شود، از صبح می سابد و می شوید و می روبد، لاکلام حرفی نمی زند مگر وقتی از او سوال کنند.
شکوه خانم اما برعکس او صبح تا شب حرف می زند، به قول فتانه خانم فک می زند، گاهی حتی صندلی می گذارد دم در خانه می نشیند و به عابرها نگاه می کند، گاهی به آنها سلام می کند.
شهلا خانم دم توت فرنگی ها را می گیرد و آنها را توی قابلمه می ریزد، از روی کتاب رزا منتظمی به اندازه شکر می پاشد. شراره اما اهل کار خانه نیست، هر روز به خودش می رسد و از خانه بیرون می رود، توی هر آینه ایی خودش را نگاه می کند، توی شیشه ی مغازه حتی.
جمیله خانم توی سرم لزگی می رقصد، زنها دوره اش می کنند و دست می زنند، فتانه خانم می گوید:« تن جمیله استخوان ندارد از بس نرم است، نرم می رقصد...» اقدس خانم را صدا می کند، اقدس خانم از همان دور دست می زند. من به شمعدانی هایم آب می دهم و برایشان آواز می خوانم.
مریم سمیع زادگان
@adelehz
"زنی کهگم کردم "
این آموزش مجازی برای بچه ها عجب داستانی شده از دیروز ویدیو های آزمایش هاشون میبینم و ریسه میرم. یاد کاردستی درست کردن خودمون افتادم مامان بنده ی خدا من تا ساعت دوی شب می نشست کار دستی درست میکرد ببرم مدرسه😂 الانم مادرها نشستن و این آزمایشهای کتاب علوم😄 @adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
در ادامه ی هنرنمایی های امسال دانش آموزان 😂
@adelehz
@adelehz
@adelehz
پریود،عادت ماهیانه یا هر اسم دیگری که برای نامیدن این سیکل طبیعی و ماهانه ی بدن زنانه استفاده میشود ،امری طبیعی ست به جهت آگاهی هر چه بیشتر زنان در مورد این روند طبیعی باید به برخی سوالات اساسی پاسخ داد:
پرسش اول: آیا استفاده از محصولات بهداشتی دوران قاعدگی خوب است؟
شستشوی واژن با استفاده از محصولات بهداشتی در روزهای عادی خوب است اما در طول دوران قاعدگی ابدا توصیه نمی شود. استفاده از این محصولات در دورن قاعدگی میتواند باعث از بین رفتن باکتری های مفید شود و در نتیجه احتمال ایجاد عفونت را بالا ببرد. در عوض توصیه می شود که بعد از استفاده از توالت و ادرار کردن، با استفاده از آب گرم واژن خود را بشویید.
پرسش دوم: در یک روز چند مرتبه باید نوار بهداشتی را تعویض کرد؟
توصیه این است که روزانه بین ۴ تا ۵ مرتبه خانم ها نوار بهداشتی را تعویض کنند چراکه این قاعده اصلی برای حفظ بهداشت قاعدگی است. وقتی خون قاعدگی از بدن خارج می شود اوگانیزم های مختلف را از بدن به خود جذب می کند که این مساله باعث ایجاد راش های پوستی یا عفونت ادراری می شود. بنابراین تعویض سریع و به موقع نوار بهداشت در بازه های زمانی مشخص و دقیقا (بسته به جریان خون خروجی) رشد این اورکانیسم ها را متوقف می کند و مانع از ایجاد عفونت در زنان می شود.
پرسش سوم: آیا بوی بد واژن در دوران قاعدگی عادی است؟
عادی است که زنان در دوران قاعدگی یک بوی بد ملایم را احساس کنند اما اگر این بو برای چندین روز ادامه پیدا کرد باید سریع تر به پزشک مراجعه کنید. هر گونه بوی تند و زننده غیرقابل تحمل میتواند نشانه رشد باکتری در بدن باشد و بهتر است در این باره با پزشک معالج صحبت کنید.
پرسش چهارم: آیا استفاده همزمان از دو محصول بهداشتی در دوران قاعدگی خوب است؟
در طول روزهای اول قاعدگی که جریان خون شدید است خانم ها معمولا به طور همزمان از تامپون و نوار بهداشتی استفاده می کنند یا همزمان دو عدد نوار بهداشتی را به کار می برند که این تکنیکی کاربردی است. با این روش البته از لکه دار شدن لباس هایتان جلوگیری می کنید اما باید بدانید که این اقدام میتواند شانس عفونت را هم بالا ببرد. در واقع وقتی از دو نوار بهداشتی یا نوار بهداشتی و تامپون به صورت همزمان استفاده کنید قدرت جذب ین پدها بالا می رود و شما نیازی به تعویض آنها نمی بینید که این مساله باعث تجمع خون و ایجاد عفونت می شود. بنابراین توصیه این است که یکی از اینها را به کار ببرید و مرتبا تعویض نمایید./روزیاتو
@adelehz
#زنان
#بهداشت_زنان
پریود،عادت ماهیانه یا هر اسم دیگری که برای نامیدن این سیکل طبیعی و ماهانه ی بدن زنانه استفاده میشود ،امری طبیعی ست به جهت آگاهی هر چه بیشتر زنان در مورد این روند طبیعی باید به برخی سوالات اساسی پاسخ داد:
پرسش اول: آیا استفاده از محصولات بهداشتی دوران قاعدگی خوب است؟
شستشوی واژن با استفاده از محصولات بهداشتی در روزهای عادی خوب است اما در طول دوران قاعدگی ابدا توصیه نمی شود. استفاده از این محصولات در دورن قاعدگی میتواند باعث از بین رفتن باکتری های مفید شود و در نتیجه احتمال ایجاد عفونت را بالا ببرد. در عوض توصیه می شود که بعد از استفاده از توالت و ادرار کردن، با استفاده از آب گرم واژن خود را بشویید.
پرسش دوم: در یک روز چند مرتبه باید نوار بهداشتی را تعویض کرد؟
توصیه این است که روزانه بین ۴ تا ۵ مرتبه خانم ها نوار بهداشتی را تعویض کنند چراکه این قاعده اصلی برای حفظ بهداشت قاعدگی است. وقتی خون قاعدگی از بدن خارج می شود اوگانیزم های مختلف را از بدن به خود جذب می کند که این مساله باعث ایجاد راش های پوستی یا عفونت ادراری می شود. بنابراین تعویض سریع و به موقع نوار بهداشت در بازه های زمانی مشخص و دقیقا (بسته به جریان خون خروجی) رشد این اورکانیسم ها را متوقف می کند و مانع از ایجاد عفونت در زنان می شود.
پرسش سوم: آیا بوی بد واژن در دوران قاعدگی عادی است؟
عادی است که زنان در دوران قاعدگی یک بوی بد ملایم را احساس کنند اما اگر این بو برای چندین روز ادامه پیدا کرد باید سریع تر به پزشک مراجعه کنید. هر گونه بوی تند و زننده غیرقابل تحمل میتواند نشانه رشد باکتری در بدن باشد و بهتر است در این باره با پزشک معالج صحبت کنید.
پرسش چهارم: آیا استفاده همزمان از دو محصول بهداشتی در دوران قاعدگی خوب است؟
در طول روزهای اول قاعدگی که جریان خون شدید است خانم ها معمولا به طور همزمان از تامپون و نوار بهداشتی استفاده می کنند یا همزمان دو عدد نوار بهداشتی را به کار می برند که این تکنیکی کاربردی است. با این روش البته از لکه دار شدن لباس هایتان جلوگیری می کنید اما باید بدانید که این اقدام میتواند شانس عفونت را هم بالا ببرد. در واقع وقتی از دو نوار بهداشتی یا نوار بهداشتی و تامپون به صورت همزمان استفاده کنید قدرت جذب ین پدها بالا می رود و شما نیازی به تعویض آنها نمی بینید که این مساله باعث تجمع خون و ایجاد عفونت می شود. بنابراین توصیه این است که یکی از اینها را به کار ببرید و مرتبا تعویض نمایید./روزیاتو
@adelehz
#زنان
#بهداشت_زنان
نیشوکنایهزنها و زودرنجها مرگ را فرا میخوانند
مطالعهای که بروی ۲۳۰۰ نجاتیافته بیمار قلبی در آمریکا انجام شد نشان داد افرادی که ویژگیهای شخصیتی خصمانه – مانند نیشوکنایهزدن، بدبینی، خشم، ناشکیبایی یا زودرنجی - داشتند بیشتر احتمال داشت که ۲ سال بعد از یک حمله قلبی دچار حمله قلبی دوم شوند و جان خود را از دست بدهند.
محققان باور دارند علت این مسئله احتمالاً آن است که وضعیت عاطفی افراد میتواند بر سلامتی آنها اثر بگذارد.
دانشمندان از دانشگاه تنسی در آمریکا وضعیت سلامتی ۲۳۲۱ تن از نجاتیافتگان از یک سکته قلبی را بررسی کردند. میزان خصمانه بودن افراد در ابتدای مطالعه با کمک آزمونهای استاندارد شخصیت بررسی شد و سپس این افراد طی ۲۴ ماه بعدی تحت کنترل قرار گرفتند.
در پایان سال دوم نرخ بقای مشارکتکنندگان با امتیازی که در آزمون شخصیت به دست آورده بودند، مقایسه شد و به این نتیجه رسیدند که ویژگی شخصیتی خصمانه بودن میتواند احتمال مرگ از سکته دوم قلبی را به درستی پیشبینی کند.
محققان در نشریه اروپایی کاردیووسکولار نرسینگ، نوشتند شخصیتِ یک فرد از هر دو طریق رفتاری و سازوکارهای روانی میتواند بر قلب او اثر بگذارد.
«افرادی که خصمانه برخورد کرده بودند مدت زمانی بیشتری دچار گرفتگی عروق بودند، آدرنالین، کلسترول و آدرنالین، کلسترول و تریگیلیسیرید و واکنش قلبی بالاتر از نرمال داشتند.»
«اینها عوامل التهابی هستند که میتوانند آغازکننده سکتههای قلبی و افت وضعیت بالینی بیمار شوند.»
تحقیقات قبلی نشان داده بودند که خوشبینی اثر مستقیمی بر سلامتی قلبی دارد، زیرا باعث کاهش هورمون استرس در بدن، میزان ضربان نبض و فشار خون میشود.
همچنین افرادی که چشمانداز مثبتتری دارند تغذیه سالمتری دارند، بیشتر ورزش میکنند و کمتر احتمال دارد که به سراغ مواد مخدر بروند.
افراد با خلقیات گرم و مطبوع کمتر احتمال دارد سیگار بشکند و اگر هماکنون سیگاری باشند بیشتر احتمال دارد که سیگار را ترک کنند.
دانشمندان همچنین باور دارند که خلق عمومی افراد سطح هورمونهای مضر و مفید را در بدن تغییر میدهد.
برای مثال، خوشبینی، هورمونهای استرس و اضطراب مانند آدرنالین و کورتیزول را کاهش میدهد. این هورمونها بار زیادی بر قلب وارد میکنند و میتوانند فشار خون را افزایش دهند.
نویسنده این مقاله، تریسی ویتوری از دانشگاه تنسی، میگوید:
«خصمانهبودن یک ویژگی شخصیتی است که شامل نیشوکنایهزدن، بدبینبودن، ناشکیبا بودن یا زودرنج بودن است.»
«ویژگی شخصیتی شیوهای است که افراد با دیگران تعامل میکنند؛ پس منظور این نیست که خصمانه بودن یکبار اتفاق بیفتد.»
«ما میدانیم که کنترل کردن عادات زندگی میتواند چشمانداز بیماران قلبی را بهبود ببخشد و اکنون میدانیم یکی از مواردی که میتواند نقش مفید داشته باشد بهبود بخشیدن به رفتارهای خصمانه است.»
منبع: The Daily Mail
ترجمه: سایت فرادید
#شما_فرستادین
@adelehz
مطالعهای که بروی ۲۳۰۰ نجاتیافته بیمار قلبی در آمریکا انجام شد نشان داد افرادی که ویژگیهای شخصیتی خصمانه – مانند نیشوکنایهزدن، بدبینی، خشم، ناشکیبایی یا زودرنجی - داشتند بیشتر احتمال داشت که ۲ سال بعد از یک حمله قلبی دچار حمله قلبی دوم شوند و جان خود را از دست بدهند.
محققان باور دارند علت این مسئله احتمالاً آن است که وضعیت عاطفی افراد میتواند بر سلامتی آنها اثر بگذارد.
دانشمندان از دانشگاه تنسی در آمریکا وضعیت سلامتی ۲۳۲۱ تن از نجاتیافتگان از یک سکته قلبی را بررسی کردند. میزان خصمانه بودن افراد در ابتدای مطالعه با کمک آزمونهای استاندارد شخصیت بررسی شد و سپس این افراد طی ۲۴ ماه بعدی تحت کنترل قرار گرفتند.
در پایان سال دوم نرخ بقای مشارکتکنندگان با امتیازی که در آزمون شخصیت به دست آورده بودند، مقایسه شد و به این نتیجه رسیدند که ویژگی شخصیتی خصمانه بودن میتواند احتمال مرگ از سکته دوم قلبی را به درستی پیشبینی کند.
محققان در نشریه اروپایی کاردیووسکولار نرسینگ، نوشتند شخصیتِ یک فرد از هر دو طریق رفتاری و سازوکارهای روانی میتواند بر قلب او اثر بگذارد.
«افرادی که خصمانه برخورد کرده بودند مدت زمانی بیشتری دچار گرفتگی عروق بودند، آدرنالین، کلسترول و آدرنالین، کلسترول و تریگیلیسیرید و واکنش قلبی بالاتر از نرمال داشتند.»
«اینها عوامل التهابی هستند که میتوانند آغازکننده سکتههای قلبی و افت وضعیت بالینی بیمار شوند.»
تحقیقات قبلی نشان داده بودند که خوشبینی اثر مستقیمی بر سلامتی قلبی دارد، زیرا باعث کاهش هورمون استرس در بدن، میزان ضربان نبض و فشار خون میشود.
همچنین افرادی که چشمانداز مثبتتری دارند تغذیه سالمتری دارند، بیشتر ورزش میکنند و کمتر احتمال دارد که به سراغ مواد مخدر بروند.
افراد با خلقیات گرم و مطبوع کمتر احتمال دارد سیگار بشکند و اگر هماکنون سیگاری باشند بیشتر احتمال دارد که سیگار را ترک کنند.
دانشمندان همچنین باور دارند که خلق عمومی افراد سطح هورمونهای مضر و مفید را در بدن تغییر میدهد.
برای مثال، خوشبینی، هورمونهای استرس و اضطراب مانند آدرنالین و کورتیزول را کاهش میدهد. این هورمونها بار زیادی بر قلب وارد میکنند و میتوانند فشار خون را افزایش دهند.
نویسنده این مقاله، تریسی ویتوری از دانشگاه تنسی، میگوید:
«خصمانهبودن یک ویژگی شخصیتی است که شامل نیشوکنایهزدن، بدبینبودن، ناشکیبا بودن یا زودرنج بودن است.»
«ویژگی شخصیتی شیوهای است که افراد با دیگران تعامل میکنند؛ پس منظور این نیست که خصمانه بودن یکبار اتفاق بیفتد.»
«ما میدانیم که کنترل کردن عادات زندگی میتواند چشمانداز بیماران قلبی را بهبود ببخشد و اکنون میدانیم یکی از مواردی که میتواند نقش مفید داشته باشد بهبود بخشیدن به رفتارهای خصمانه است.»
منبع: The Daily Mail
ترجمه: سایت فرادید
#شما_فرستادین
@adelehz
در غریو سنگين ماشينها
و اختلاط اذان و جاز
آوازِ قُمری کوچکی را شنيدم
چنانکه از پس پردهای
آميزهی ابر و دود
تابشِ تک ستارهای...
احمد شاملو
صبح به خیر ❤️
#دلبرانه_های_پاییز
نسیم
لرستان
@adelehz
و اختلاط اذان و جاز
آوازِ قُمری کوچکی را شنيدم
چنانکه از پس پردهای
آميزهی ابر و دود
تابشِ تک ستارهای...
احمد شاملو
صبح به خیر ❤️
#دلبرانه_های_پاییز
نسیم
لرستان
@adelehz
ابر بارنده به دریا می گفت:
گر نبارم تو کجا دریایی؟
در دلش خنده کنان دریا گفت:
ابر بارنده
تو هم از مایی
حمید مصدق
@adelehz
گر نبارم تو کجا دریایی؟
در دلش خنده کنان دریا گفت:
ابر بارنده
تو هم از مایی
حمید مصدق
@adelehz
👎1
شرکت پنتون رنگ جدیدی از طیف قرمز را به نام رنگ پریود رونمایی کرد!
این شرکت اخیرا یک رنگ قرمز پررنگ را رونمایی کرده و امیدوار است که با نامگذاری این رنگ، خجالت و شرم را در زنان جهان به دلیل دوره قاعدگی از بین ببرد.
جیلیان پوپکینز، مدیر سیاستهای شرکت گفت:
امروز در سراسر جهان، میلیونها زن و دختر هنوز به دلیل دورههای قاعدگی با مشکلاتی روبرو هستند و از این ماجرا رنج میبرند.
در واقع باید بگوییم که قاعدگی در بسیاری از نقاط جهان همچنان یک تابو است که بر سلامت، تحصیلات و وضعیت اقتصادی و اجتماعی زنان تأثیر میگذارد.
به عنوان مثال، در هند، زنان گاهی اوقات از پخت و پز یا لمس شخصی در طول دوره قاعدگی خود منع میشوند، زیرا در هند فرد پریود را نجس یا کثیف میدانند. همچنین یک مطالعه در سال 2019 نشان داد که در یک منطقه غربی نپال، در دوران پریود، دختران را در کلبههای قاعدگی قرنطینه میکنند.
#زنان
#بهداشت_زنان
@adelehz
این شرکت اخیرا یک رنگ قرمز پررنگ را رونمایی کرده و امیدوار است که با نامگذاری این رنگ، خجالت و شرم را در زنان جهان به دلیل دوره قاعدگی از بین ببرد.
جیلیان پوپکینز، مدیر سیاستهای شرکت گفت:
امروز در سراسر جهان، میلیونها زن و دختر هنوز به دلیل دورههای قاعدگی با مشکلاتی روبرو هستند و از این ماجرا رنج میبرند.
در واقع باید بگوییم که قاعدگی در بسیاری از نقاط جهان همچنان یک تابو است که بر سلامت، تحصیلات و وضعیت اقتصادی و اجتماعی زنان تأثیر میگذارد.
به عنوان مثال، در هند، زنان گاهی اوقات از پخت و پز یا لمس شخصی در طول دوره قاعدگی خود منع میشوند، زیرا در هند فرد پریود را نجس یا کثیف میدانند. همچنین یک مطالعه در سال 2019 نشان داد که در یک منطقه غربی نپال، در دوران پریود، دختران را در کلبههای قاعدگی قرنطینه میکنند.
#زنان
#بهداشت_زنان
@adelehz