"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
هر صبح دو انتخاب پیش روی من ست .
پذیرفتن و نپذیرفتن
پذیرفتن اینکه زندگی گاهی سخاوتمندست گاهی دل آزار
و نپذیرفتن این حقیقت.
زندگی در هر صورت به راه خود ادامه دهد بی آنکه به کسی نگاه کند .اما این سبک فکر من ست که روزم را خواهد ساخت.
به امروز مثل هر روز از زندگی سلام
#عادله_زمانی
@adelehz
هر چه در باغچه هست
زرد و پژمرده می شود
تا جایی که من می دانم
فقط انار سرخ می شود
در برابر پاییز...

رسول یونان
#دلبرانه_های_پاییز
🌌نسیم
لرستان
@adelehz
شازده کوچولو: به نظر میرسه آدم چیزای زیادی برای خوشبخت بودن لازم داره.

گفتم: نه اینطور نیست.
خوشبختی از بودن میاد نه از داشتن؛
از تقدیر و قدردانی بابت هر آنچه الان داری،
نه عجله برای بدست آوردن چیزایی که نداری.

آسون‌ترین و مستقیم‌ترین راهِ خوشبختی خوشحال کردن آدم‌هایی هست که در اطرافمون هستن.
عشق رو باید با عشق ورزیدن یاد گرفت.
همه‌ی ما توانایی عشق ورزیدن داریم، حتی با یه لبخند،
چون این‌کار به همون اندازه به خود ما انرژی میده که به کسی که بهش لبخند زدیم.


بازگشت شازده پسر
الخاندرو گیلرمو روئمز
@adelehz
روز جهانی قلب
مبارک ادمهایی که توی زندگی مون جایگاه شون کمتر از قلب نیست ..
روزت مبارک قلب من ❤️
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
چرا زندگی اینقدر کوچه بن بست داره ؟
@adelehz
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
متن و کلام:عادله زمانی

@adelehz
"زنی که‌گم کردم "
متن و کلام:عادله زمانی @adelehz
سالها بعد اگر عمر یاری کند اگر فرصتی باشد من بازهم بتو فکر میکنم .
نمیدانم دقیقا مشغول چه کاری خواهم بود .شاید مشغول ریختن لیوانی چای دارچینی جهت ارام کردن دردهای عضلانی ام شاید درحال بافتن یک ژاکت جدید برای نوه ام شاید دارم با عینکی ته استکانی کتابی را میخوانم شاید هم هیچ کدام ،نشسته بر نیمکت پارکی خلوت در یک نیم روز پاییزی ...ولی این راخوب میدانم که من دوباره بتو فکر خواهم کرد ..میدانم که در سیاهی دم غروب وقتی صدای اذان همراه بادی خنک در خیابان خلوت مان میپیچد به تو و پیاده روی های دم غروبم فکر خواهم کرد .در تنهایی ام یقین دارم که به انگشتری که سالها قبل در اولین دیدارم به من هدیه دادی دست میکشم و دوباره لمسش میکنم گویی که دست توست همان اندازه نزدیک ..
ممکن ست وقت کیک پختن ترجیح دهم کیک هویج بپزم و به اعضای خانواده بگویم ازخامه روی کیک خبری نیست ..شاید این بی ربط نباشد به همان کیکهایی که همیشه برایت در کافه سفارش میدادم.
شاید مرتب به پسرم بگویم که شیک ترین کت وشلوارش همان کت شلوار مشکی ست وقتی بایک کراوات ابی وپیراهن سفید ست میکندش و خوب میدانم که این جمله برای توهم آشناست..
میبینی حتی تصور پیری من هم با توست گرچه که خودت فیزیکی شاملش نباشی .انگار تو در جایی از روح من جا مانده باشی..انگار کسی تورا میان روح من کنده کاری کرده باشد حتی بعد از سالها از من جدا نمی شوی شبیه حکاکی دیوارهای قصرهای چندصد سال پیش...
#عادله_زمانی
@adelehz
تا تو نقاش دل تنگ منی، دقت کن
برگ ها را نکنی زرد! دلم می گیرد

نجمه زارع
#دلبرانه_های_پاییز
📸طاهره خادمی
مشهد
@adelehz
چه خوب که هستید با مهربونی هاتون 🥰
ممنونم
@adelehz
کار خوبه خدا درست کنه❤️
خدا براتون بسازه 😊❤️❤️
شب زیبا
@adelehz
خرمالوها را دوست دارم خرمالو ها مصداق دوست داشتن واقعی اند ..اگر چیزی را میخواهی باید صبر کنی آنقدر صبر کنی تا دیگر کال نباشد و طعم گسش آزارت ندهد ..
خرمالوها مصداق صبر برای رسیدن هستند.
#عادله_زمانی
#دلبرانه_های_پاییز
📷ساناز
مازندران
@adelehz
Forwarded from عآلیجناب
‏اگر می‌خواهید چهره یک قهرمان را ببینید به تصویر رحیم رحمانی کارگر اهل افغانستان گروه مهندسی مسکن‌سازان‌آتیه بنگرید که امروز در دزفول به دل زبانه‌های آتش زد تا جان یک خانواده را نجات دهد.
فقط چشم‌هایش و دست‌هایش...


محمد مالی

@Aalijnab
پس از درگذشت پدر، پسر مادرش را به خانه سالمندان برد و هر لحظه از او عیادت می کرد.
یکبار از خانه سالمندان تماسی دریافت کرد که مادرش درحال جان دادن است!
پس باشتاب رفت، تا قبل از اینکه مادرش از دنیا برود، او را ببیند.
از مادرش پرسید: مادر چه می خواهی تا برایت انجام دهم؟
مادر گفت: از تو درخواست آخری دارم. می خواهم که برای خانه سالمندان پنکه بگذاری چون آنها پنکه ندارند و در یخچال غذاهای خوب بگذاری، چه شبها که بدون غذا خوابیدم!!
فرزند با تعجب گفت: داری جان می دهی و از من اینها را درخواست میکنی؟
و قبلا به من گلایه نکردی!!..
مادر پاسخ داد: بله فرزندم. من با این گرما و گرسنگی خو گرفتم و عادت کردم. ولی می ترسم که وقتی فرزندانت تو را در پیری به اینجا می آورند، به گرما و گرسنگی عادت نکنی .
@adelehz
تویِ رگ های خداوند تو جریان داری

لایِ موهای خودت قمصر کاشان داری

لنگرودی

@adelehz
فاصله ی کوتاهی ست بین تولد و مرگ ...
اما چیزی مابین تولد و مرگ وجود دارد که هیچ کس نمی تواند از آن بگذرد
و آن زندگی ست .
هیچ کس در دنیا نیست که عاشق زندگی نباشد حتی آنی که آرزوی مرگ میکند هم در لحظه ی آخر دلش برای زندگی تنگ خواهد شد.
#عادله_زمانی
@adelehz