"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
دلم همیشه به معجزه ها خوش ست .
به آنچه یک باره می اید بی سرو صدا و خوشحال کننده
به تمام میشودها میان نشده ها
خلاصه دلم به سبزی میان سیاهی خوش ست ....
#عادله_زمانی


صبح به خیر ❤️
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
فصل چایی های گرم و دستهای سرد رسیده😍
@adelehz
زمانی که من بچه بودم، مادرم علاقه داشت گهگاهی غذای صبحانه را برای شب درست کند. و من به خاطر می آورم شبی را بخصوص وقتی که او صبحانه ای، پس از گذراندن یک روز سخت و طولانی در سر کار، تهیه کرده بود.

در آن شب مدت زمان خیلی پیش، مادرم یک بشقاب تخم مرغ، سوسیس و بیسکویت های بی نهایت سوخته در جلوی پدرم گذاشت. یادم می آید منتظر شدم که ببینم آیا هیچ کسی متوجه شده است!

با این وجود، همه ی کاری که پدرم انجام داد این بود که دستش را به سوی بیسکویت دراز کرد، لبخندی به مادرم زد و از من پرسید که روز ام در مدرسه چطور بود. خاطرم نیست که آن شب چه چیزی به پدرم گفتم، اما کاملاً یادم هست که او را تماشا می کردم که داشت کره و ژله روی آن بیسکویت سوخته می مالید و هرلقمه آن را می خورد.

وقتی من آن شب از سر میز غذا بلند شدم، به یادم می آید که شنیدم صدای مادرم را که برای سوزاندن بیسکویت ها از پدرم عذر خواهی می کرد. و هرگز فراموش نخواهم کرد چیزی را که پدرم گفت: ((عزیزم، من عاشق بیسکویت های سوخته هستم.))

بعداً همان شب، رفتم که بابام را برای شب بخیر ببوسم و از او سوال کنم که آیا واقعاً دوست داشت که بیسکویت هایش سوخته باشد. او مرا در آغوش کشید و گفت:

((مامان تو امروز روز سختی را در سرکار گذرانده و او خیلی خسته است. و بعلاوه، بیسکویت کمی سوخته هرگز هیچ کسی را نمی کشد!))

زندگی مملو از چیزهای ناقص... و افراد دارای کاستی هست. من اصلاً در هیچ چیزی بهترین نیستم، و روز های تولد و سالگرد ها را درست مثل هر کسی دیگر فراموش می کنم. اما چیزی که من در طی سال ها پی برده ام این است که یاد گیری پذیرفتن عیب های همدیگر و انتخاب جشن گرفتن تفاوت های یکدیگر، یکی از مهمترین را ه حل های ایجاد روابط سالم، فزاینده و پایدار می باشد.

و امروز دعای من برای تو این است که یاد بگیری که قسمت های خوب، بد، و ناخوشایند زندگی خود را بپذیری و آن ها را به خدا واگذار کنی. چرا که در نهایت، او تنها کسی است که قادر خواهد بود رابطه ای را به تو ببخشد که در آن یک بیسکویت سوخته موجب قهر نخواهد شد.

ما می توانیم این را به هر رابطه ای تعمیم دهیم. در واقع، تفاهم اساس هر روابطی است، شوهر-همسر یا والدین-فرزند یا برادر-خواهر یا دوستی!

((کلید دستیابی به شادی تان را در جیب کسی دیگر نگذارید- آن را پیش خودتان نگهدارید.))

بنابراین، لطفاً یک بیسکویت به من بدهید، و آره، از نوع سوخته حتماً خیلی خوب خواهد بود.

@adelehz
در سر من هزاران جنگل درهم تنیده و آشفته ی استوایی انگار ایستاده ست...
به تو که فکر میکنم بوی کاج باران خورده در سرم به پا میشود..
#عادله_زمانی
#دلبرانه_های_پاییز
🌌مریم
اراک
@adelehz
بابا لنگ دراز عزیزم
بعضی آدم ها را نمی‌شود داشت
فقط می‌شود يک جور خاصی دوستشان داشت
بعضی آدم ها اصلا برای اين نيستند
که براي تو باشند يا تو برای آن ها ...

اصلا به آخرش فکر نمی‌کنی
آنها براي اينند که دوستشان بداري!
آن هم نه دوست داشتن معمولي نه حتي عشق؛
يک جور خاصي دوست داشتن که اصلا هم کم نيست.
اين آدم ها حتي وقتي که ديگر نيستند هم در کنج دلت تا ابد يه جور خاص دوست داشته خواهند شد ...

بابا لنگ دراز
جین وبستر
@adelehz
امروز دم دمای غروب یه درخت پیدا کردم
که بی برگ وبار بود ولی پر از گنجشکهایی بود که بعد از یک روز سخت کاری :)
جمع شده بودند اینجا و داشتند آماده ی خواب میشدند.میدونید که پرنده ها عادت دارند شبها زود بخوابند ..
هرازچندگاهی یکی شون یه جیک مختصری میکرد انگار داشت وارد مرحله ی اول خواب میشد و رویا دیدن شروع شده بود ..
حقیقتش نمیدونم داشتند چی می دیدن شاید یه دشت سرسبز و پر دونه خواب می دیدند
شاید هم دلشون برای یه گنجشک دیگه تنگ شده بود و داشتند خواب می دیدن که دارن به همراه اون پرواز میکند...
راستی کی میدونه گنجشکها چه خوابی میبینند؟
#عادله_زمانی
@adelehz
😬
شما هم ؟؟
@adelehz
من واقعا دلم میخواد یه روز صبح با همچین صحنه ای روبرو بشم😍
@adelehz
و خداوند
جلوه میکند در "امید"
آن زمان که درتاریکی محضی
ولی در رویای نور به خواب می روی.
#عادله_زمانی
شب زیبا
@adelehz
هر صبح دو انتخاب پیش روی من ست .
پذیرفتن و نپذیرفتن
پذیرفتن اینکه زندگی گاهی سخاوتمندست گاهی دل آزار
و نپذیرفتن این حقیقت.
زندگی در هر صورت به راه خود ادامه دهد بی آنکه به کسی نگاه کند .اما این سبک فکر من ست که روزم را خواهد ساخت.
به امروز مثل هر روز از زندگی سلام
#عادله_زمانی
@adelehz
هر چه در باغچه هست
زرد و پژمرده می شود
تا جایی که من می دانم
فقط انار سرخ می شود
در برابر پاییز...

رسول یونان
#دلبرانه_های_پاییز
🌌نسیم
لرستان
@adelehz
شازده کوچولو: به نظر میرسه آدم چیزای زیادی برای خوشبخت بودن لازم داره.

گفتم: نه اینطور نیست.
خوشبختی از بودن میاد نه از داشتن؛
از تقدیر و قدردانی بابت هر آنچه الان داری،
نه عجله برای بدست آوردن چیزایی که نداری.

آسون‌ترین و مستقیم‌ترین راهِ خوشبختی خوشحال کردن آدم‌هایی هست که در اطرافمون هستن.
عشق رو باید با عشق ورزیدن یاد گرفت.
همه‌ی ما توانایی عشق ورزیدن داریم، حتی با یه لبخند،
چون این‌کار به همون اندازه به خود ما انرژی میده که به کسی که بهش لبخند زدیم.


بازگشت شازده پسر
الخاندرو گیلرمو روئمز
@adelehz
روز جهانی قلب
مبارک ادمهایی که توی زندگی مون جایگاه شون کمتر از قلب نیست ..
روزت مبارک قلب من ❤️
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
چرا زندگی اینقدر کوچه بن بست داره ؟
@adelehz
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
متن و کلام:عادله زمانی

@adelehz