"زنی که‌گم کردم "
4.41K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
یکی نوشته ‏اوایل آشنایی با همسرم خواستم یه حرف رمانتیک بزنم، بهش گفتم، "همه را بیازمودم، ز تو خوشترم نیامد" جنگ به پا شد :))))))

@adelehz
رازی که من میتوانم برایت برجا بگذارم این ست که هیچ کس بی دلیل وارد زندگیت نمی شود .هیچ چیز اتفاقی رخ نمیدهد .هرچیزی براساس حکمتی ست که رخ میدهد حکمتی که تو شاید بفهمی شاید زود شاید دیر شایدهم هرگز نفهمی ...اما سعی کن که نگاهت را فراخ کنی و به حوادث زندگیت از بالا نگاه کنی تا بفهمی خداوند هنرمندی ست که پازل زندگیت را به بهترین نحو ممکن میچیند .شاید گاهی از یک قطعه از این پازل راضی نباشی اما درنظر بگیر که قطعات کلیت را میسازند اگر آن قطعه حذف شود تو هرگز به تمامیت نخواهی رسید .
بله عزیزترینم ! هیچ چیز دنیا اتفاقی نیست.
#عادله_زمانی
#دلبرانه_های_پاییز
ساناز
مازندران
@adelehz
در زندگی، همیشه غمگین بودن،
از شاد بودن آسان تر است،
ولی من اصلا از آدم هایی خوشم نمی آید که
آسان ترین راه را انتخاب می کنند.
تو را به خدا شاد باش و برای آن که شاد شوی،
هر کاری از دستت بر می آید،
انجام بده ...

✍🏻آنا گاوالدا
صبح به خیر ❤️
@adelehz
هیچوقت امیدت را از دست نده، شاید آن زمان که امیدت را از دست می دهی دو ثانیه قبل از خوشبختی باشد ...

نیس لودیگ
@adelehz
من هم از دیدن این پیام کم خوشحال نشدم😍
ممنون محبت تون هستم❤️
@adelehz
چه خوش صید دلم کردی بنازم چشم مستت را
که کس مرغان وحشی را از این خوشتر نمی‌گیرد

حافظ
@adelehz
از روز دستبرد به باغ و بهار تو 
دارم غنیمت از تو گلی یادگار تو
تقویم را معطل پاییز کرده است 
در من مرور باغ همیشه بهار تو

حسین منزوی

#دلبرانه_های_پاییز
محدثه
تبریز
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
عشقید عشق 😍
@adelehz
خاطرات بقیه توی راه پله ها و خاطرات من :)))
@adelehz
ما با تو به صلحیم و تو را با ما جنگ
آخر بنگویی که دلست این یا سنگ؟
سعدي
#دلبرانه_های_پاییز
سپیده مسعودی
مشهد
@adelehz
گیریم تا آخر عُمر تنها بمانی و شریکی برای زندگیت پیدا نکنی!
تحمل این موضوع، بسیار آسان‌تر از آنست که شب و روزباکسی
سر وکارداشته باشی،که حتی یکی ازهزاران حرف تو را نمی‌فهمد...!


جورج اُورول
@adelehz
این یک نمونه ار نامه های عاشقانه زمان قاجار هست. نثر در عین ثقیل بودن به شدت زیباست .
احساسات به خوبی با تشبیهات خیلی خاص منتقل میشوند تا جایی که شما احساس میکنید مخاطب نامه اید و حظ وافر میبرید.❤️



​هوالغفور

جان‌پناهم! آقا سید محمود جانم!
امیدوارم که در کمال صحت و سلامت باشید. دوبار مِن قبل از این، کاغذ قلمی کردم، دادم عیسی خان معین التجار که به اسلامبول عازم بود، برایتان ارسال کند که گویا نرسیده. دلشوره افتاده به جانم. بهار رسید و شما هنوز نیامدید. در فقره‌ی فراق، لاعلاج است زن جماعت.
در عجبم از خلقت این مخلوقه که گوشت از استخوان در دیزی قلقل به انگشت جدا می‌کند و نمی‌سوزد و فراق، بگو پلک به هم زدنی، کبابش می‌کند.
بی دل و دماغم سید جان! دل که به قاعده نباشد، تو بگو جنت اعلی، به ولای علی که خوش نمی‌گذرد. شما هم که انگار نه انگار. گله ندارم، قربانت شوم؛ اما به خدا، حواستان به دل ما نیست. دورت بگردم! دل خمره‌ی سیر ترشی نیست که به بندش کنی و هفت سال بگذاری برسد و عمل بیاید، پیازداغ است؛ شش دانگ حواس می‌خواهد. رو برگردانی، جزغاله شده است و آه از دل جزغاله‌ی ما. برایتان یک مشت ماش خیس داده‌ام، سبزه سبز کنم. جایتان در دل که سبز هست، در عمارت هم سبز باشد.
شما را به جدتان آقا سید! حواستان به دل ما باشد. سه روز پیش با بیگم باجی خیاط خانه رفتیم، لباس عیدمان را به قاعده کنیم؛ نیکو بود. برگشتنا بیگم باجی دستمان را گرفت و به عکاسی سرکیسیان برد و با لباس جدید، فوتوی یادگار انداختیم. یک نسخه‌اش را پشت نویسی کرده‌ام، خدمتتان ارسال می‌کنم بماند. شما که نیستید، ما اصلا دست و دلمان به رخت نو و آراگیرا نمی‌رود. مگر نه که رسول صل الله علیه و آله فرمود:(زن، گل است) گل رسیدگی می‌خواهد. نیستید، رسیدگی به دل ما هم نیست. فی النهایه اینکه علاج کام تلخ ما شمایید؛ نه از دست نوروز کاری بر می‌آید، نه موزیکانچی و مطرب و نه رخت و لباس نو و نه سرخاب و سفیدآب.
یحتمل، آن زمان که این نامه را می‌خوانید، سال در وطن نو شده است. تبریکمان را آغوش بگشایید.
شرح دلتنگی، فرصت به شرح اوضاع وطن نداد؛ اما مختصراً عارضیم که وطن، پریدخت است و پریدخت، وطن؛ زخمی بر زخمی و رنجی بر رنجی.

قربانت پریدخت
بوسه به پیوست است.

👤 حامد عسکری
📚 پری‌دخت
@adelehz
گل سرخم چرا پژمرده حالی؟
بیا قسمت کنیم دردی که داری
بیا قسمت کنیم بیشش به من ده
که تو کوچک دلی طاقت نداری..
باباطاهر
#دلبرانه_های_پاییز
🌌ف.رحمانی
رامسر
@adelehz
دلم همیشه به معجزه ها خوش ست .
به آنچه یک باره می اید بی سرو صدا و خوشحال کننده
به تمام میشودها میان نشده ها
خلاصه دلم به سبزی میان سیاهی خوش ست ....
#عادله_زمانی


صبح به خیر ❤️
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
فصل چایی های گرم و دستهای سرد رسیده😍
@adelehz
زمانی که من بچه بودم، مادرم علاقه داشت گهگاهی غذای صبحانه را برای شب درست کند. و من به خاطر می آورم شبی را بخصوص وقتی که او صبحانه ای، پس از گذراندن یک روز سخت و طولانی در سر کار، تهیه کرده بود.

در آن شب مدت زمان خیلی پیش، مادرم یک بشقاب تخم مرغ، سوسیس و بیسکویت های بی نهایت سوخته در جلوی پدرم گذاشت. یادم می آید منتظر شدم که ببینم آیا هیچ کسی متوجه شده است!

با این وجود، همه ی کاری که پدرم انجام داد این بود که دستش را به سوی بیسکویت دراز کرد، لبخندی به مادرم زد و از من پرسید که روز ام در مدرسه چطور بود. خاطرم نیست که آن شب چه چیزی به پدرم گفتم، اما کاملاً یادم هست که او را تماشا می کردم که داشت کره و ژله روی آن بیسکویت سوخته می مالید و هرلقمه آن را می خورد.

وقتی من آن شب از سر میز غذا بلند شدم، به یادم می آید که شنیدم صدای مادرم را که برای سوزاندن بیسکویت ها از پدرم عذر خواهی می کرد. و هرگز فراموش نخواهم کرد چیزی را که پدرم گفت: ((عزیزم، من عاشق بیسکویت های سوخته هستم.))

بعداً همان شب، رفتم که بابام را برای شب بخیر ببوسم و از او سوال کنم که آیا واقعاً دوست داشت که بیسکویت هایش سوخته باشد. او مرا در آغوش کشید و گفت:

((مامان تو امروز روز سختی را در سرکار گذرانده و او خیلی خسته است. و بعلاوه، بیسکویت کمی سوخته هرگز هیچ کسی را نمی کشد!))

زندگی مملو از چیزهای ناقص... و افراد دارای کاستی هست. من اصلاً در هیچ چیزی بهترین نیستم، و روز های تولد و سالگرد ها را درست مثل هر کسی دیگر فراموش می کنم. اما چیزی که من در طی سال ها پی برده ام این است که یاد گیری پذیرفتن عیب های همدیگر و انتخاب جشن گرفتن تفاوت های یکدیگر، یکی از مهمترین را ه حل های ایجاد روابط سالم، فزاینده و پایدار می باشد.

و امروز دعای من برای تو این است که یاد بگیری که قسمت های خوب، بد، و ناخوشایند زندگی خود را بپذیری و آن ها را به خدا واگذار کنی. چرا که در نهایت، او تنها کسی است که قادر خواهد بود رابطه ای را به تو ببخشد که در آن یک بیسکویت سوخته موجب قهر نخواهد شد.

ما می توانیم این را به هر رابطه ای تعمیم دهیم. در واقع، تفاهم اساس هر روابطی است، شوهر-همسر یا والدین-فرزند یا برادر-خواهر یا دوستی!

((کلید دستیابی به شادی تان را در جیب کسی دیگر نگذارید- آن را پیش خودتان نگهدارید.))

بنابراین، لطفاً یک بیسکویت به من بدهید، و آره، از نوع سوخته حتماً خیلی خوب خواهد بود.

@adelehz