"زنی که‌گم کردم "
4.43K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دل
یک گل تازه شکفته ی زیباست
که هروز باید کنارش بنشینی و برایش حرف بزنی و آب بدهی به خاک خشکش...
که اگر اینچنین کردی دل هرروز زیباتر میشود
اما اگر یک روز و دو روز و صد روز سراغش نرفتی و حرفش را نشنیدی و حرفت را به او نگفتی
پژمرده میشود و میمیرد ..
دل گل کم طاقتی ست ..
#عادله_زمانی

@adelehz
چای بنوش
و قندی در دهان بگذار..
طعم گس بغض را با چایت قورت بده
که بقول نیما ازگندم زار من و تو
مشتی کاه می ماند برای بادها...
#عادله_زمانی
#چای_تایم
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
اصلی در زندگی وجود دارد به نام" اصل رها کردن به موقع "
فکر میکنم‌تابحال به گوش شما نخورده باشد البته طبیعی ست چون این اولین بار ست که خودم در مورد این اصل می نویسم. و اصلا خودم نام گذاری کردمش پس باید موجود جدیدی باشد که بتوان در موردش حرف زد.
اصل رها کردن به موقع تقریبا در مورد تمام موضوعات زندگی صدق میکند این میتواند شامل آدمها،موقعیت ها،رفتارها،مکان ها و خیلی چیزهای دیگر باشد .
این اصل در واقع به آدم میگوید که در چه زمانی دیگر تلاش و اصرار بیشتر بی فایده ست و باید آن موضوع را رها کرد و گذشت .
در طول زندگی اصولا به کودکانمان می آموزیم که تلاش کنند و تلاش کنند و تلاش کنند .
در واقع با کاشتن تخم چنین تفکری به کودکان آنها را از موهبت آرامش بعد از رها کردن به موقع بی نصیب می سازیم.
اگر میگویید چگونه می گویم بسیار آسان.
بعد از اینکه آدمیزاد تمامش را برای کسی و یا چیزی صرف کرد و آن کس،آن چیز،آن موقعیت یا آن خواسته را بدست نیاورد اگر بیاموزد که دیگر در نقطه ای تلاش و اصرار را متوقف کند و خودش را همان گونه که هست بپذیرد . به آرامشی خاص دست پیدا خواهد کرد.
وقتی شما چیزی را میخواهید که بشما نمیدهند یا شما را لایق تصاحب کردن آن موهبت ،حالا هرچیزی که باشد نمی دانند در هم میشکنید. بسیاری از ما با وجود این درهم شکستن بازهم به اصرار و تلاش مان ادامه میدهیم اما دقیقا زمانی که یاد میگیریم و یا حتی تصمیم میگیریم اصل رها کردن به موقع را کلید بزنیم آرامش دوباره به سوی ما باز می گردد.
در زندگی بیاموزیم که دنیا بسیار فراخ تر از تصور ماست گاهی اگر آن ‌چیزی که آن را برای خودمان بهترین میدانیم رها کنیم.
چه بسا شانسی بهتر منتظر خالی شدن دستمان باشد تا در دست ما قرار گیرد.
اصل رها کردن به موقع را در مورد آدمها و خواسته ها از یاد نبریم .
#عادله_زمانی
چونان درخت زمستان زده
بی برگ و بی بال
بدون آواز گنجشک ها و حتی قارقار سیاه کلاغان
چونان درختی که در باغ بی برگی نشسته است .
خسته ام و غمگین..
اما در انتهای آوندهایم هنوز باوری به بهار وجود دارد ...بهار که بیاید سبز خواهم شد.‌.
#عادله_زمانی
#دلبرانه_های_پاییز
مهدی پور
کرمان
@adelehz
بخوابیم و بدونیم دنیا که اینجوری نمی مونه عزیزم😍
شب بخیر
@adelehz
خدایا
میدونم حواست به ما تنهاها ، ناتوان ها ،به ماها که دست مون به جایی بند نیست به ما خسته ها، به ما تشنه ها،دورافتاده ها،دل شکسته ها،جواب رد شنیده ها،به ما به تو محتاج ها ، هست...
میدونم مارو میشناسی همون طور که ما تو رو میشناسیم..
میدونم اینجایی ،توی همین لحظه ی شب، توی همین لحظه ی سکوت، توی همین لحظه ی غم آلود...
خدایا حواست به ما تنها ها باشه ما کسی رو جز خودت نداریم....
همین
شب بخیر ❤️
#عادله_زمانی
@adelehz
‏ساوه شهره به انار است... وَ بم به رُطبش
‏يار ما نيز به شيرينیِ مرموز لبش...

حامد عسکری
#دلبرانه_های_پاییز
🎑سمانه
@adelehz
صبحت به خیر خورشید
وقتی که می دمیدی
ماه مرا ندیدی؟؟؟


@adelehz
از پی دیدن رخت همچو صبا فتاده‌ام
خانه به خانه در به در، کوچه به کوچه کو به کو

👤اقبال لاهوری


@adelehz
گاهی دلم برایت تنگ میشود .
انگار ناگهان یک نخ از دل کشیده شود‌میان یک کار عادی بیادم می آیی و چند ثانیه از کار دست می کشم . ناگهان احساس میکنم یک بغض میان گلویم رسوخ میکند اما به خودم می آیم و میگویم به کارت برس ...دلت اگر تنگ شود بین گلوی خودت را می فشارد.
به کارم می رسم در حالی که حس میکنم گوشه ی چشمم خیس تر از قبل شده ست...
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
یعنی خاک بر فرق سرت
تو مثلا عقابی 😂
@adelehz
من بقربان کرم شاهانه ات ...
شب زیبا
@adelehz
ما اینجاییم❤️
برای استفاده از پستها و مطالب جدید در اینستاگرام با ما همراه باشید .
Instagram.com/adeleh.z7
عاشق شکوفه‌هایم شدی نه ریشه‌ها،
وقتی که پاییز رسید
نمی‌دانستی چه کنى.

ناشناس
#دلبرانه_های_پاییز
🎑نسرین
ترکیه
@adelehz
در بهار عاشقت شده بودم و در پاییز دیگر نداشتمت
آن‌پاییزی که تو دیگر نبودی
من انگار تورا میان هر برگ زرد بر زمین افتاده گم میکردم و از دست میدادم.
بهار که بیاید برگها دوباره جوانه خواهند زد اما شاید خودت بهتر بدانی که عشق مثل برگ درختان نیست .
اگر بریزد و گم شود و بادببردش بعیدست دوباره جوانه زند...
#عادله_زمانی
@adelehz