This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
آسید علی میرزا اهل طبس در ایام جوانیاش عاشق دختری به نام مریم میشود. اما خانواده سید علی میرزا با وصلت وی با مریم شدیدا مخالفت میکنند و زندگی را برای میرزا، پوچ و بی معنی میکنند.
مریم نیز که از میرزا ناامید میشود بر حسب اجبار با مرد دیگری ازدواج میکند و زندگی میرزا را به یاس مطلق مبدل میکند. ادامه زندگی بدون مریم به حدی برای میرزا دردآور و غیر قابل تصور میشود که چاره ای جز جنون نمییابد.
آسیدعلی میرزا که فیلم مستند «پ مثل پلیکان» اثر پرویز کیمیاوی بر مبنای زندگی او ساخته شده است، در زلزلهی سال ۵۷ طبس، جان خود را از دست داد.
به دنبال خاکبرداری و بازسازی ارگ طبس، جسد نسبتا سالم «آسیدعلی میرزا» یکی از قربانیان زلزلهی طبس، بعد از بیستوسهسال کشف شد و در یکی از راهروهای ارگ به خاک سپرده شد.❤️
از کانال ژوان
@adelehz
مریم نیز که از میرزا ناامید میشود بر حسب اجبار با مرد دیگری ازدواج میکند و زندگی میرزا را به یاس مطلق مبدل میکند. ادامه زندگی بدون مریم به حدی برای میرزا دردآور و غیر قابل تصور میشود که چاره ای جز جنون نمییابد.
آسیدعلی میرزا که فیلم مستند «پ مثل پلیکان» اثر پرویز کیمیاوی بر مبنای زندگی او ساخته شده است، در زلزلهی سال ۵۷ طبس، جان خود را از دست داد.
به دنبال خاکبرداری و بازسازی ارگ طبس، جسد نسبتا سالم «آسیدعلی میرزا» یکی از قربانیان زلزلهی طبس، بعد از بیستوسهسال کشف شد و در یکی از راهروهای ارگ به خاک سپرده شد.❤️
از کانال ژوان
@adelehz
اگر بخواهید در زندگی به زور کسی یا چیزی را بدست بیاورید، نشانه ی آن است که آن شخص یا آن چیز موهبت شما نیست. آنچه را که به زور به چنگ آورید، برای نگاه داشتن اش نیز باید بجنگید.
✍🏻 کاترین پاندر
📷الهه کریمی
@adelehz
✍🏻 کاترین پاندر
📷الهه کریمی
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
برای خانههای سوخته،
باز شاید بشود خانهای بنا کرد
دل سوخته را بگو چه کنیم ...؟!
"نادر ابراهیمی"
@adelehz
باز شاید بشود خانهای بنا کرد
دل سوخته را بگو چه کنیم ...؟!
"نادر ابراهیمی"
@adelehz
اگر انسان نبودم،میخواستم پرنده ای کوچک باشم که هیچ آسمان مشخصی،وطن او نیست .
هر آسمان هرجای دنیا میتوانست خانه اش باشد.
و هر غروب که دلش از دنیا بگیرد پر زند و برود ..
پرنده ای که اسیر هیچ غروب آزار دهنده ای نیست.
#عادله_زمانی
@adelehz
هر آسمان هرجای دنیا میتوانست خانه اش باشد.
و هر غروب که دلش از دنیا بگیرد پر زند و برود ..
پرنده ای که اسیر هیچ غروب آزار دهنده ای نیست.
#عادله_زمانی
@adelehz
شادی بزرگترین سلاح جنگ با زندگی ست .
زندگی هربار در پی دزدیدن لبخندت ست ،نگذار بفهمد ترسیده ای .چون راحت تر به زمینت خواهد زد.
#عادله_زمانی
📸پریسا جان راغیان
@adelehz
زندگی هربار در پی دزدیدن لبخندت ست ،نگذار بفهمد ترسیده ای .چون راحت تر به زمینت خواهد زد.
#عادله_زمانی
📸پریسا جان راغیان
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
امیدوارم همچین پسری داشته باشم😍
@adelehz
@adelehz
میتوانستم در یک شب گرم مردادی
بهمراهت به آن خیابان طولانی شمال شهر بروم
همان جایی که یک روز در دل نرم بار بهار باهم طی کرده بودیمش
میتوانستم دستت را که به سمتم دراز کرده بودی در دست بگیرم
میتوانستم حتی برایت جوک تعریف کنم و از خنده ات ریسه بروم
میتوانستی شال بلند مرا دور دستت بگیری و عطر مورد علاقه ات را نفس بکشی .
میتوانستی مرا ببوسی
اما....
اما هیچ کدام نشد ،زور ما به تقدیرمان نرسید
دست ما از دست هم کوتاه بود
به همین سادگی و البته تلخی...
#عادله_زمانی
@adelehz
بهمراهت به آن خیابان طولانی شمال شهر بروم
همان جایی که یک روز در دل نرم بار بهار باهم طی کرده بودیمش
میتوانستم دستت را که به سمتم دراز کرده بودی در دست بگیرم
میتوانستم حتی برایت جوک تعریف کنم و از خنده ات ریسه بروم
میتوانستی شال بلند مرا دور دستت بگیری و عطر مورد علاقه ات را نفس بکشی .
میتوانستی مرا ببوسی
اما....
اما هیچ کدام نشد ،زور ما به تقدیرمان نرسید
دست ما از دست هم کوتاه بود
به همین سادگی و البته تلخی...
#عادله_زمانی
@adelehz
من به چشمانت ایمان دارم
خوب میدانم که چشمانت انتهای دنیاست وقتی به گریه می افتد
و طلوع صبح ست وقتی گشوده میشود
مرا در چشمانت غرق کن
از این دریا رهایی نخواهم
#عادله_زمانی
طلوع صبح خلیج زیبای فارس
📷اسما جان
@adelehz
خوب میدانم که چشمانت انتهای دنیاست وقتی به گریه می افتد
و طلوع صبح ست وقتی گشوده میشود
مرا در چشمانت غرق کن
از این دریا رهایی نخواهم
#عادله_زمانی
طلوع صبح خلیج زیبای فارس
📷اسما جان
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
صبح است دلارامم، ای حضرتِ مستانه
مضمونِ دوبیتی ها، دردانه ی این خانه ...
امروز چه خوش یُمن است صبحانه کنار تو
لبخند حلالت باد، خوش مزه ی دیوانه ...
امین شاهسواری
@adelehz
مضمونِ دوبیتی ها، دردانه ی این خانه ...
امروز چه خوش یُمن است صبحانه کنار تو
لبخند حلالت باد، خوش مزه ی دیوانه ...
امین شاهسواری
@adelehz
خاطرات کودکی، چیزی نیست که در گذشته باقی مانده باشند. آنها هم با آدم بزرگ میشوند و به زندگی خود ادامه میدهند. گذشته، دائم در زمان حال حضور دارد. آن هم در شکل کاملش.
📕 کودکی
✍🏻 ژاک پرور
@adelehz
📕 کودکی
✍🏻 ژاک پرور
@adelehz
در صبحی که قلبم یاد گرفت به خاطر جاری شدن دوباره ی نور در شهر، لبخند بزند ،زندگی آغاز شد.
خنکای نسیم بین کوچه های خلوت شهر وقتی هنوز نیمی از چراغ خانه ها خاموش ست و گاهی روشن
زندگی دوباره از سکوت رخوت بار نیمه شبی گریخته و صبح اورده ست ..چه مبارک لحظه ای .
#عادله_زمانی
📷غلام نجاتی
@adelehz
خنکای نسیم بین کوچه های خلوت شهر وقتی هنوز نیمی از چراغ خانه ها خاموش ست و گاهی روشن
زندگی دوباره از سکوت رخوت بار نیمه شبی گریخته و صبح اورده ست ..چه مبارک لحظه ای .
#عادله_زمانی
📷غلام نجاتی
@adelehz
در این شهر،هزاران خانه وجود دارد .ودرهرخانه دلی ست که دردی دارد ...ازبیرون تمام خانه ها کم وبیش یک شکلند و همچنان تمام آدمها..اما ازدرون هیچکس شبیه هیچکس نیست وحتی جنس غم آدمها هم یکسان نیست .هرکس اما بااین وجود غصه خودش رابیشتر ازدیگران میخواهد این ست که مادربزرگ میگفت ..اگر همه ی عالم جمع شوند و هرکس دردش را در یک گودال بریزد وبعد به هرکس بگویند غصه ای بردار بازهم هرکس درد خودش را برمیدارد...
درهرخانه دلی ست ودرهر دل دردی ...
#عادله_زمانی
@adelehz
درهرخانه دلی ست ودرهر دل دردی ...
#عادله_زمانی
@adelehz
"زنی کهگم کردم "
ما را شراب و روضهی شاهی بهکار نیست یک چایِ تلخ و یارِ خراباتم آرزوست @adelehz
خبر خوب اینه که فصل دوبرابر چسبیدن چایی در راهه☕️😍🍂
@adelehz
@adelehz