"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
هر بـــــــار که نِگـــــــاهت می‌کنم،
جمله‌ای آشنـــــــا،
به ذهنم خطـــــــور می‌کند:
در اين ســـــــرزمين،
چيـــــــزی هست كه
ارزش زندگـــــــی كـــــــردن دارد...

محمود درویش

@adelehz
من از این پس در زندگی ام سعی میکنم با هیچ چیزی زیاد خوشحال نشوم
وقتی کسی یا چیزی من را خوشحال می‌کند میترسم، بسیار میترسم.
چرا که دنیا دقیقا منتظر است تا من خوشحال باشم به سراغم می‌آید و همان را از من میگیرد.
محبوب من، ما زیاد خوشحالی کردیم و زیاد شاد بودیم و نمیدانستیم که دنیا چقدر وحشتناک است .
وقتی دست سرنوشت بخواهد چیزی را از تو بگیرد می‌گذارد چند صباحی چنین
خوشحال باشی....
سعید رویتی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
برایم نامه ای بنویس،بگذارش لای کتابی .صدسال بعد که نوه هایت کتابهایت را به کتابخانه شهر هدیه دادند.دخترک کتابدار نامه ات رابیابد ..آنقدر زیبا بنویس که دخترک حسرت بخورد که چرا معشوقت او نیست و منم ..و اسمم را نیز ببر تا دخترک بفهمد که من کیستم ...
برایم از هرچیزی که دلم میخواهد در این عصر غبارالود و گرم تابستانی بشنوم بنویس ...
بگذار دنیا حتی سالها بعد بداند تو مردی بودی که برای من می نوشتی و می نوشتی و می نوشتی ...
#عادله_زمانی
@adelehz
گرچه تو دوری از برم،همره خويش می برم
شب همه شب به بسترم،ياد تو را به جای تو

حسين منزوي
شب زیبا
@adelehz
من بارها از خودم پرسیده بودم که چه چیز میتواند مرا خوشحال کند ؟
و هربار لیست بلند بالایی از آرزوهایم را ردیف کرده بودم.یک روز اما در میان آرزو کردن هایم چیزی توجهم را جلب کرد،از خود پرسیده بودم که اگر چیزهایی که دارم را از دست بدهم چه خواهد شد؟
و آنگاه فهمیده بودم که خوشبختی همیشه در آرزو کردن نداشته ها نیست بلکه در نگاه کردن به داشته هاست.
#عادله_زمانی
@adelehz
یک بعدازظهر گرم تابستانی
آن روزها که هنوز لبخندها واقعی بود در غلظت گرمای روبه غروب تابستان از راه رسیدی .
چای حاضر بود برایت ریختم بدون اینکه بپرسم میخوری یا نه ؟
خندیدی انگار بدت نمی آمد چای بخوریم .
چای خوردیم از روزهای رفته گفتی و من شنیدم و من گفتم و تو شنیدی .استکانت خالی شده بود
پرسیدم دوباره چای میخوری؟
بازهم خندیدی...
وقتی از آشپزخانه برگشتم رفته بودی
آفتاب غروب کرده بود و من دانسته بودم که هر خنده ای معنی آری را نمی دهد...
#عادله_زمانی
@adelehz
گفتی که : چو خورشید زنم سوی تو پر
چون ماه شبی میکشم از پنجره سر
اندوه، که خورشید شدی تنگ غروب
افسوس ،که مهتاب شدی وقت سحر
فریدون مشیری
@adelehz
غروب روز و دوست دارین یا طلوع ؟
anonymous poll

طلوع🌄 – 205
👍👍👍👍👍👍👍 59%

غروب🌅 – 141
👍👍👍👍👍 41%

👥 346 people voted so far.
محبوب من!
در مدرسه به ما الفبا را یاد نداده اند که با آن دکتر و مهندس و مانند اینها شویم.الفبا را یاد داده اند تا ما با هم حرف بزنیم و با حرف زدن با هم زلفی گره بزنیم و قربان صدقه ی هم برویم.ما در قطاری هستیم که نمی دانیم کجا می رود،کدام ایستگاه پیاده می شویم.به جای غصه خوردن بهتر است با هم برویم در بوفه ی قطار بنشینیم و با کسی که دوست داریم حرف بزنیم.

محمد صالح علاء
@adelehz
تیپکال مامانها وسط دعوا
جالبه هرچیزی هم که در دفاع از خودت بگی زبون درازی قلمداد میشه 😂
@adelehz
همه زنها ..در زندگیشان دارند شبی را که درآن سخت مرده اند.نفسشان قطع شده دلشان از حرکت ایستاده و تمام شده اند...
اما صبح همان زنها ازخواب برخاسته اند دوش گرفته اند ارایش کرده اند و رفته اند پی کار و زندگیشان ..
این است که زنها بلدند بمیرند.تمام کنند...و کتابی را ببندند ...ولی بازهم زندگی کنند.
#عادله_زمانی
@adelehz
تنت زخمی، دلت آزرده باشد
نگاهت سرد و باران خورده باشد
شده گنجشک باشی و شبی باد
تمام لانه ات را برده باشد؟

شهراد میدری

@adelehz
قیافه ی کرونا ست
وقتی ما زمستون باهم میگفتیم هوا که گرم شه کرونا هم میره🤦‍♀
@adelehz
Payize Saale Ba'd
Rastaak
دنیای ما اندازه ی هم نیست
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
خدایا هیچ صبحی را بدون حضورت در خانه ام اغازمکن.شایدخورشید هرصبح برافق خانه ام بتابد اما هیچ چیز و هیچ کس جای نور تورا نمیتواند پرکند.باشد که درپناهت درآرامش باشم.
#عادله_زمانی
#قدرت_خدا
@adelehz