"زنی که‌گم کردم "
4.44K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
وقتی بچه بودم با مادرم که هم بازی ثابت دوره ی کودکی من بود،یک بازی اختراعی داشتیم به اسم "زینگی بازی"
قانون زینگی بازی اینجوری بود که من میشدم خواهرِ مادرم بعد یه چادر سرم میکردم بچه هام که همون عروسک هام بود و میزدم زیر بغلم و از یه شهر دور میومدم خونه ی خواهرم
خونه ی خواهرم در واقع آشپزخونه مون بود که مادرم داخلش سخت مشغول تدارک ناهار بود .بادمجان های قلمی تابستونی و سرخ میکرد یا قرمه سبزی جا افتاده ی خوش عطر بار می گذاشت یا لپه های قیمه رو پاک میکرد.
شهر دور هم اتاق خواب من بود که از آشپزخونه فاصله داشت .
اسم رمزمون زینگی بود یعنی من میومدم میگفتم زینگی
و مادرم میفهمید که خواهرش از راه دورررر به خونش اومده و میگفت کیه ؟
و من جواب میدادم منم خواهر جون! باز کن
بعد میشدم مهمون مامانم و از هرچیزی ناراحت بودم مثلا بابای بچه هام که یکمی بی حوصله بود 😅براش تعریف میکردم و مامانم فقط گوش میداد و تایید میکرد و گاهی هم یه خوراکی خوشمزه به رسم مهمانداری به مهمونش میداد...
القصه سالها از اون موقع گذشت ،من بزرگ شدم چادر نماز کوچلوم دیگه اندازم نشد و عروسک هامم کهنه شدند . و زینگی بازی از یاد هر دومون رفت.
ولی امشب بعد سالها وقتی تو آشپزخونه بودم سرش و از پنجره آورد داخل و گفت زینگی...
و من و یهو پرت کرد بین اون خونه ی بزرگ و نور گیر مون ،آشپزخونه ی قشنگ و روزهای خوب هفت سالگی...روزهای قشنگ هم بازی بودنمون
دیدم دلم هنوز زینگی بازی میخواد یعنی همه مون دلمون زینگی بازی میخواد
دلمون میخواد که بریم زنگ در خونه ی یه جانان مهربونی و بزنیم در و باز کنه برامون بریم بشینیم یه دل سیر براش از غصه هامون بگیم اونم گوش بده و گوش بده و گوش بده
بعد هم یه چایی و شیرینی بهمون بده و راهی خونه مون کنه...
زینگی بازی و اونی که در و باز میکنه یه تیکه از بهشته
باور کن.
#عادله_زمانی
@adelehz
گاهی وقتها به این فکر میکنم که شاید دلتنگی آدمها گاهی به ستاره تبدیل میشود .و این چنین میشود که شبها اسمان پر از ستاره ست .
من اگر بخواهم ستاره ای داشته باشم باید به چشمان تو فکر کنم دلم برای چشمانت تنگ شود و دلتنگی ام ستاره ای شود در آسمان
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
این فیلم کوتاه را امروز دیدم .
یک مادر ست که دعا میخواند نمی شناسمش ولی
یقین دارم که تک تک فرزندانش را به نام پیش خدا یاد اوری میکند .
میخواهم بگویم جهان از دعای مادرهاست که زیباست
فدای نخ تسبیح مادرانه ی مهربان مادرانی که چراغ دعاها یشان شب های تار ما را روشن کرد.
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
آن عید قربان را بگو
وان شمع قرآن را بگو
وان فخر رضوان را بگو
مستان سلامت می‌کنند..

👤مولانای جان

عید سعید قربان پیشاپیش مبارک باد🌹
@adelehz
یا الله
خدایا
خودت را هرگز از ما مگیر
که تو باارزش ترین چیزی هستی که داریم .
آمین
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
در مریوان
مردم برای لک لکی که پاش شکسته پای مصنوعی درست کردند و بهش غذا میدن
خداوند لک لک ها را دوست دارد❤️😊
@adelehz
مردی وقتی واقعا عاشق میشود.
شاید نتواند مثل یک زن عشقش را بیان کند.شاید نتواند شعر بگوید وقتی به هر دلیلی زنی را از دست می دهد شاید نتواند گریه کند .
سالها خواهد گذشت و همه تصور خواهند کرد که او آن زن را فراموش کرده ست .تا روزی که دختر دار شود و نام دخترش را خودش انتخاب کند .
این ست که آن دخترک کوچک و آن عشق از دست رفته ی بزرگ به یک نام نامیده میشوند.
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
آقای مدنی شهروند گلپایگانی بعد دوماه که از یه آهوی بی مادر نگهداری کرده حالا باید اون و زیستگاه اصلیش برگردونه
لحظه ی خداحافظی ...
خدا امثال آقای مدنی رو برای دنیا زیاد کنه .
@adelehz
در زندگی بعدی، کاش می شد مسیر را وارونه طی کنم. در آغاز، پیکری بیجان و مرده باشم و آنگاه راه آغاز شود.
در خانه ای از انسانهای سالمند، زندگی را آغاز کنم و هرروز همه چیز، بهتر و بهتر شود. به خاطرِ بیش از حد سالم بودن، از خانه بیرونم کنند. بروم و حقوق بازنشستگی ام را جمع کنم.و سپس، کار کردن را آغاز کنم.
روز اول، یک ساعتِ طلایی خواهم خرید و به مهمانی و پایکوبی خواهم رفت. سپس چهل سال پیوسته کار خواهم کرد و هرروز ، جوان تر خواهم شد. آنگاه برای دبیرستان آماده ام؛ و سپس به دبستان می روم و آنگاه کودک می شوم و بازی می کنم. هیچ مسئولیتی نخواهم داشت. آنقدر جوان و جوان تر می شوم تا به یک نوزاد تبدیل شوم. و آنگاه نه ماه ، در محیطی زیبا و لوکس ، چیزی شبیه استخر ، غوطه ور خواهم شد ... و سپس با یک لحظه برانگیختگیِ شورانگیز ، زندگی را در اوج به پایان برسانم !

📕 مرگ در می زند
وودی آلن
@adelehz
شما به هنگام سختی و نیاز، دعا می کنید؛ کاش در عین عافیت و در روزهای فراوانی هم دعا می کردید.

📘 پیامبر و دیوانه
👤 #جبران خلیل جبران
@adelehz
روزی که بیاموزیم خداوند چیزی به ما بدهکار نیست. و هرنعمتی که از جانبش می رسد از روی لطف و کرم و بنده نوازی خود اوست .
میتوانیم لذت بخش تر زندگی کنیم .
رابطه با خداوند نباید شبیه به معامله باشد خدا به ذات خوبی ست و بنده به ذات محتمل اشتباه و سیاهی پس گاهی فکر کنیم که بدی هایی که به ما می رسد شاید سرچشمه از اعمال و نیات خودمان گرفته باشد .
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ویندوزش یکم دیر بالا اومد :)
@adelehz
چای ها
با تمام تلخی شان
آرام کننده اند.
من این تلخی آرام کننده را از هزار شیرینی بی قرار کننده بیشتر میخواهم .
#عادله_زمانی
#چای_تایم
@adelehz
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
نویسنده : عادله زمانی
دکلمه : محمد همتی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
گویا صاحب این ماشین این سگ و اذیت کرده
اونم رفته شب با دوستاش اومده واسه انتقام گیری :))))
یعنی عاشق لشگرکشی شونم :))))
1
من که روزنامه نویس نبودم .صفحه نیازمندی ها هم که دست من نبود چه شد و چگونه شد که یک روز به خودم آمدم و دیدم بیشترین نیازمندیها را در دل و روحم ردیف کردم!؟
به یک حال خوش جهت آرامش نیازمندیم.
به یک خبر خوش بعد از مدتها انتظار نیازمندیم.
به یک خنده ی از ته دل بدون توقف تا لحظه ای که اشکت در بیاید نیازمندیم.
به یک شوق بچگانه از دیدن یک دسته بادکنک قرمز در دل آسمان نیازمندیم.
به چیزهایی نیازمندیم که در هیچ دکانی فروخته نمیشود یا بقول قدیمی تر ها در قوطی هیچ عطاری یافت نمیشود..
یعنی میخواهم بگویم زندگی همین موضوعات کوچک و بظاهر غیرمهمی ست که گاهی بی توجه از کنارشان میگذریم اما همین کوچکهای غیرمهم قادرند آن چنان شوقی را در ما روشن کنند که کمتر کسی و چیزی قادرست به برافروختن شان...
زندگی مفهوم کوچک ساده اما واقعی خوشحالی های ارزان و دم دستی ست..
همین..

#عادله_زمانی
@adelehz
در هرمزگان، یک بیمار مبتلا به کرونا از عصبانیت، روی صورت فردی تف می‌کند.
فرد دوم هم ‌مبتلا شد و متاسفانه دیروز ‌جان خود را براثر ابتلا به کرونا از دست داد.
مبتلای تف‌کننده اما زنده است...


اینا شوخیه؟😳😳😳
@adelehz
از من پرسید که میتوانم دوباره در دنیا شاد زندگی کنم؟
میدانستم طوفانهای زیادی را از سر گذرانده
دستش را گرفتم و اورا کنار پنجره بردم .
گفتم چه میبینی؟
گفت خورشید را که کم کمک از پشت کوهها طلوع میکند.
پاسخ دادم آفرین .تا روزی که خورشید می تابد بهانه ای برای شادی خواهی داشت .❤️
#عادله_زمانی
عکس تکتم جان❤️
@adelehz